pobieranie sterowników

PiteR

Jan 18, 2024, 3:35:44 PMJan 18
poprzez win 10

Mam ochotę otworzyć firewall i zrobić eksperyment
spróbować pobrać sterowniki przez device manager.

Fajnie to działa czy działa jak zwykle?
Sterowników nie znajdzie a zaciągnie śmieci z microsoftu

--
Piter

#jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

Trybun

Jan 19, 2024, 3:24:26 AMJan 19
W dniu 18.01.2024 o 21:35, PiteR pisze:
> [...]
> spróbować pobrać sterowniki przez device manager.
>
> Fajnie to działa czy działa jak zwykle?
> Sterowników nie znajdzie a zaciągnie śmieci z microsoftu

Z otwartym czy zamkniętym firewallem cały czas tak pobieram sterowniki..
A jest jakaś różnica w tym czy firewall jest zamknięty albo otwarty?

Grzegorz Niemirowski

Jan 19, 2024, 6:26:35 AMJan 19
PiteR <em...@fauszywy.pl> napisał(a):
> poprzez win 10
> Mam ochotę otworzyć firewall i zrobić eksperyment
> spróbować pobrać sterowniki przez device manager.

Menedżer urządzeń sam z siebie nic nie pobiera, więc po co ta blokada na
firewallu? Na firewallu można za to blokować pobieranie sterowników z
Windows Update podczas comiesięcznych aktualizacji.

> Fajnie to działa czy działa jak zwykle?

Co rozumiesz przez "fajnie" oraz "jak zwykle"? Jak klikniesz aktualizację
sterownika, to zwykle Ci powie, że masz już najlepszy i nic się nie stanie.

> Sterowników nie znajdzie a zaciągnie śmieci z microsoftu

Jakie śmieci ma zaciągnąć? Najwyżej zwyczajnie pobierze sterowniki nie w tej
wersji co chciałeś i wrócisz sobie do poprzednich.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/

PiteR

Jan 19, 2024, 1:00:53 PMJan 19
in <news:uodbjo$323i4$1...@dont-email.me>
user Trybun pisze tak:

> Z otwartym czy zamkniętym firewallem cały czas tak pobieram
> sterowniki..

bo tak masz "zamknięty"

> A jest jakaś różnica w tym czy firewall jest zamknięty albo otwarty?

np dostęp do netu ma tylko Firefox.exe

PiteR

Jan 19, 2024, 1:10:48 PMJan 19
in <news:uodlq7$a3q$1$grze...@news.chmurka.net>
user Grzegorz Niemirowski pisze tak:

> Menedżer urządzeń sam z siebie nic nie pobiera, więc po co ta
> blokada na firewallu? Na firewallu można za to blokować pobieranie
> sterowników z Windows Update podczas comiesięcznych aktualizacji.

czyli Menedżer urządzeń nie wywoła mi Windows Update do poszukania
sterownika np do kontrolera IDE SATA?

> Co rozumiesz przez "fajnie" oraz "jak zwykle"? Jak klikniesz
> aktualizację sterownika, to zwykle Ci powie, że masz już najlepszy
> i nic się nie stanie.

fajnie = znajdzie sterownik do kontrolera IDE SATA
ak zwykle = powie, że mam już najlepszy, standardowy z 2006r

> Jakie śmieci ma zaciągnąć?

aktualizacje windows 10 i aktualizacje aplikacji np Edge
a sterownika nie znajdzie bo urzadzenie egzotyczne np intel HD 500.

Grzegorz Niemirowski

Jan 19, 2024, 3:11:25 PMJan 19
PiteR <em...@fauszywy.pl> napisał(a):
> czyli Menedżer urządzeń nie wywoła mi Windows Update do poszukania
> sterownika np do kontrolera IDE SATA?

Będzie szukać sterownika na serwerach Windows Update. Czy wywoła w tym celu
jakiś komponent usługi aktualizacji automatycznych? Być może, ale jakie to
ma znaczenie? Nie będzie robić nic innego poza szukaniem sterownika.

> fajnie = znajdzie sterownik do kontrolera IDE SATA
> ak zwykle = powie, że mam już najlepszy, standardowy z 2006r

I bardzo możliwe, że będzie najlepszy. Nie daj się nabrać na tę datę. Liczy
się wersja. MS wszędzie stosuje datę 2006, nawet dla sterowników, które
wtedy nie istniały. To jest po to, że gdyby producent wydał sterownik z
takim samym numerem wersji jak MS, to sterownik producenta wygra dzięki
celowo starej dacie sterownika MS.
https://devblogs.microsoft.com/oldnewthing/20170208-00/?p=95395

> aktualizacje windows 10 i aktualizacje aplikacji np Edge
> a sterownika nie znajdzie bo urzadzenie egzotyczne np intel HD 500.

Przecież nigdy nic takiego się nie działo.

PiteR

Jan 19, 2024, 4:06:00 PMJan 19
in <news:uoeki8$fin$1$grze...@news.chmurka.net>
user Grzegorz Niemirowski pisze tak:

> Będzie szukać sterownika na serwerach Windows Update. Czy wywoła w
> tym celu jakiś komponent usługi aktualizacji automatycznych? Być
> może, ale jakie to ma znaczenie?

pisałeś chyba że Menedżer urządzeń sam nie łączy się z internetem tylko
wywołuje moduł Windows Update?

> Nie będzie robić nic innego poza szukaniem sterownika.

super

> I bardzo możliwe, że będzie najlepszy. Nie daj się nabrać na tę
> datę. Liczy się wersja.

aha

> [...]
> producent wydał sterownik z takim samym numerem wersji jak MS, to
> sterownik producenta wygra dzięki celowo starej dacie sterownika

chodzi mi raczej że z datą 2006r jest standardowy kontroler
a po wgraniu sterownika robi się prawilny np taki

https://ibb.co/hRXNWhN

> Przecież nigdy nic takiego się nie działo.

ok

--
Piter

Grzegorz Niemirowski

Jan 19, 2024, 4:19:08 PMJan 19
PiteR <em...@fauszywy.pl> napisał(a):
> pisałeś chyba że Menedżer urządzeń sam nie łączy się z internetem tylko
> wywołuje moduł Windows Update?

Napisałem, że być może tak być. Ale to w praktyce nie ma żadnego znaczenia.

> chodzi mi raczej że z datą 2006r jest standardowy kontroler
> a po wgraniu sterownika robi się prawilny np taki
> https://ibb.co/hRXNWhN

Tak, zawsze można poszukać sterownika na stronie producenta. Być może będzie
miał jakieś plusy względem standardowego sterownika. Najczęściej bywa tak
przy kartach graficznych.

PiteR

Jan 19, 2024, 5:18:42 PMJan 19
in <news:uoeoh7$pgm$1$grze...@news.chmurka.net>
user Grzegorz Niemirowski pisze tak:

> Tak, zawsze można poszukać sterownika na stronie producenta. Być
> może będzie miał jakieś plusy względem standardowego sterownika.
> Najczęściej bywa tak przy kartach graficznych.

Właśnie potrzebuję sterownik co jest tylko dla zarejestrowanych firm i
tak sobie myślę czy microsoft coś by dopasował w zamian.

--
Piter

Adam

Jan 19, 2024, 6:31:15 PMJan 19
Ale o czym Ty właściwie piszesz?
Jaki "sterownik tylko dla zarejestrowanych firm"?
Masz na myśli np. coś jak niestandardowy firmware Sierra?

Czego szukasz?
Sterownik do komponentu płyty głównej, czy dodatkowej karty?
Jakiej?
Pod jaki OS?
Podaj co szukasz oraz podaj VEN i DEV - może się coś znajdzie.

--
Pozdrawiam.

Adam

PiteR

Jan 19, 2024, 9:06:39 PMJan 19
in <news:yvsp1nder3ug.1ozjtyorzar9q$.d...@40tude.net>
user Adam pisze tak:

> Ale o czym Ty właściwie piszesz?
> Jaki "sterownik tylko dla zarejestrowanych firm"?
> Masz na myśli np. coś jak niestandardowy firmware Sierra?

żeby pobrać pakiet .zip sterowniki win10 do komputerka
trzeba być zarejestrowaną firmą współpracującą.

dzwonią na podany telefon i weryfikują.

> Czego szukasz?
> Sterownik do komponentu płyty głównej, czy dodatkowej karty?

no najbardziej mi zależy na sterowniku chipset do płyty głównej.
ale to zabawa, eksperymenty. Komputerek nie potrafi wygenerować
obrazu 2160p na HDMI to dla mnie stracił dużo.

--
Piter

Adam

Jan 20, 2024, 2:43:23 PMJan 20
Bez urazy, ale jeszcze raz zapytam: szukasz rozwiązania, szukasz porady,
czy tylko opowiadasz o problemach?

--
Pozdrawiam.

Adam

PiteR

Jan 20, 2024, 3:32:01 PMJan 20
in <news:yjok9rvvgxcf$.7zegi86e...@40tude.net>
user Adam pisze tak:

> Bez urazy, ale jeszcze raz zapytam: szukasz rozwiązania, szukasz
> porady, czy tylko opowiadasz o problemach?

Chcę nauczyć się na cudzych błędach i doświadczeniach.

Głęboko wierzę, że windows 10 nie znajdzie sterowników
a ja tylko zapaskudzę sobie świeżą instalację.

no ale przeżyję, zainstaluje jeszcze raz windowsa.

--
Piter

Trybun

Jan 21, 2024, 11:21:55 AMJan 21
W dniu 19.01.2024 o 19:00, PiteR pisze:
Przeglądarka nie ma nic do aktualizacji sprzętu poprzez menadżera
urządzeń. Tak samo status firewalla.

Grzegorz Niemirowski

Jan 22, 2024, 5:07:27 AMJan 22
PiteR <em...@fauszywy.pl> napisał(a):
> Chcę nauczyć się na cudzych błędach i doświadczeniach.

Analizujesz problem, który nie istnieje. Ten wątek nie ma sensu.

> Głęboko wierzę, że windows 10 nie znajdzie sterowników
> a ja tylko zapaskudzę sobie świeżą instalację.

W ile jeszcze takich mitów wierzysz?

Grzegorz Niemirowski

Jan 22, 2024, 5:10:30 AMJan 22
Trybun <ML...@jachu.cb> napisał(a):
> Przeglądarka nie ma nic do aktualizacji sprzętu poprzez menadżera
> urządzeń.

To przykład, że jednej aplikacji możesz dać dostęp do netu a innej nie.

> Tak samo status firewalla.

Jeśli ma regułę blokującą aktualizacje, to oczywiście status firewalla ma
znaczenie.

Trybun

Jan 22, 2024, 10:10:52 AMJan 22

> To przykład, że jednej aplikacji możesz dać dostęp do netu a innej nie.

> Jeśli ma regułę blokującą aktualizacje, to oczywiście status firewalla
> ma znaczenie.

Jasna sprawa. Odniosłem się tylko do sytuacji gdy firewall jest aktywny
albo wyłączony.

PiteR

Jan 22, 2024, 3:37:23 PMJan 22
in <news:uojgb1$87kl$1...@dont-email.me>
user Trybun pisze tak:

> Przeglądarka nie ma nic do aktualizacji sprzętu poprzez menadżera
> urządzeń.

i chwała Bogu

> Tak samo status firewalla.

a co to jest status firewalla

blokuj wszystko
przepuść Firefox.exe

https://ibb.co/HNhLJsf

Trybun

Jan 26, 2024, 3:30:52 AMJan 26
W dniu 22.01.2024 o 21:37, PiteR pisze:
> in <news:uojgb1$87kl$1...@dont-email.me>

> i chwała Bogu

> a co to jest status firewalla
>
> blokuj wszystko
> przepuść Firefox.exe
>
> https://ibb.co/HNhLJsf

Włączony-wyłączony.

PiteR

Jan 26, 2024, 12:36:54 PMJan 26
in <news:uole9m$ogt$1$grze...@news.chmurka.net>
user Grzegorz Niemirowski pisze tak:

> Analizujesz problem, który nie istnieje. Ten wątek nie ma sensu.

> W ile jeszcze takich mitów wierzysz?

ok poświęciłem się. Wyłączyłem firewall.

W win10 wygląda to tak
-pobrał i zaktualizował defendera i chyba listę wirusów
-zaktualizował .NET Framework
-zaktualizował sterownik karty grafiki
-zaczął wyświetlać że system niezarejestrowany
-pobrał jeszcze coś tam i instalował 18 minut

Po raz pierwszy w życiu zobaczyłem ten słynny napis

nie wyłaczaj komputera
aktualizacja

https://msmobile.pl/wp-content/uploads/2015/07/Aktualizacja-Windows-10-
PC.jpg

trwało to z 20 minut potem restart i normalnie działał
drugi raz zaproponował rejestracje w microsoft, cortana itp itd
właczył mi ponownie pasek search który błyskawicznie zabiłem.

O ile dobrze zrozumiałem to nie można sobie poklikać problematycznych
urządzeń w menadzerze i znaleziony zostanie sterownik.

Szuaknie sterownika wywoła cały Windows Update a sterownik może ale nie
musi się załapać w ten tłum.

Czyli najlepsza metoda to od momentu instalacji odciąć windows od
internetu a sterowniki szukać w Google wklejając Hardware ID.

Jest jeszcze coś takiego jak współdziel aktualizacje innym komputerom w
twojej sieci LAN. Szybko to wyłączyłem. Żadnych szkód w komputerze
udostepniającym internet jak na razie nie stwierdziłem.

Także nocusz przy starych płytach głównych lub egzotycznych
komputerkach nie zawsze warto uwziąć się na zaktualizowanie
sterowników. Czasem lepieć mieć jeden wykrzyknik więcej niż zepsuć
sobie system.

Trybun

Jan 26, 2024, 1:48:39 PMJan 26
W dniu 26.01.2024 o 18:36, PiteR pisze:
Jakoś dziwnie do tego podchodzisz. Wykrzykniki w menadżerze urządzeń nie
mają bezpośrednio nic z Windows update. To dopiero za swoją zgodą możesz
z systemowego update skorzystać. Windows Update to uaktualnianie
systemu a nie sprzętu i nic ci wbrew twojej woli nie zainstaluje. Skoro
masz sterownik do hardware to w menadżerze urządzeń musisz wskazać jego
lokalizację, bo sam w necie, na stronie producenta czy gdzie indziej
raczej nie poszuka, choć ma taka opcję. Windows update po wyrażeniu
zgody załatwi sprawę kompleksowo, czyli zainstaluje wszystko to co ma na
składzie do twojego kompa, tu już nie ma selekcji.
Funkcja współdzielenia aktualizacji w sieci domowej to super wynalazek,
gdy na wszystkich kompach w domu miałem 10kę to wystarczyło pobrać z
netu łatki na jeden komp. A to przy łączu mobilnym super sprawa.

PiteR

Jan 26, 2024, 3:24:15 PMJan 26
in <news:up0uq4$2vrh0$1...@dont-email.me>
user Trybun pisze tak:

> Jakoś dziwnie do tego podchodzisz. Wykrzykniki w menadżerze
> urządzeń nie mają bezpośrednio nic z Windows update.

tak wiem

> To dopiero za swoją zgodą możesz z systemowego update skorzystać.

dzięki Bogu

> [...]

> wskazać jego lokalizację, bo sam w necie, na stronie producenta
> czy gdzie indziej raczej nie poszuka, choć ma taka opcję.

a szkoda, że nie poszuka ale może mógłby chociaż poszukać w bazie
Microsoftu bo jak rozumiem .iso windows zawiera już wiele sterowników
najważniejszych firm a z czasem docierają nowsze np z Intela do grafik
zintegrowanych.

> Windows update po wyrażeniu zgody załatwi sprawę
> kompleksowo, czyli zainstaluje wszystko to co ma na składzie do
> twojego kompa, tu już nie ma selekcji.

nie chciałem fatygować Windows update ;)

> Funkcja współdzielenia aktualizacji w sieci domowej to super
> wynalazek, gdy na wszystkich kompach w domu miałem 10kę to
> wystarczyło pobrać z netu łatki na jeden komp. A to przy łączu
> mobilnym super sprawa.

i jak to działa? Samo się rozchodzi jak wirus covid?
gdzie się gromadzą pliki? na aktualizowanym czy na pierwszym od routera
czy na wszystkich jenocześnie? kto wydaje sygnał aktualizujemy?

Czy to przez udostepnianie plików i drukarek idzie?
Jeśli mam to wyłączone mogę czuć się bezpiecznie? ;)

Trybun

Jan 27, 2024, 7:47:34 AMJan 27
W dniu 26.01.2024 o 21:24, PiteR pisze:
> [...]
> Microsoftu bo jak rozumiem .iso windows zawiera już wiele sterowników
> najważniejszych firm a z czasem docierają nowsze np z Intela do grafik

Szkoda, ale taka jest rzeczywistość, możliwości wyszukiwania sterowników
w sieci przez menadżer urządzeń są zerowe. Za to windows update często
jest ostatnim ratunkiem. No. do zintegrowanej grafiki vega11 poza
windows update sterów nie ma już nigdzie.

> [...]

> Czy to przez udostepnianie plików i drukarek idzie?
> Jeśli mam to wyłączone mogę czuć się bezpiecznie? ;)

Normalnie, pliki instalacyjne są na kompie który pobrał je z netu.
Oczywiście wszystkie kompy muszą być w sieci i ustawione na współudział.

PiteR

Jan 27, 2024, 7:52:40 AMJan 27
in <news:up2u13$3cnke$1...@dont-email.me>
user Trybun pisze tak:

> Normalnie, pliki instalacyjne są na kompie który pobrał je z netu.
> Oczywiście wszystkie kompy muszą być w sieci i ustawione na
> współudział.

ok

Animka

Jan 29, 2024, 2:50:08 PMJan 29
W dniu 26.01.2024 o 21:24, PiteR pisze:
O! To już ten drugi Trybun napisał, ten co wszystko wie, a nie ten co
nic nie wie.

--
animka