"Kontrola konta użytkownika" - jak wyłączyć dla danej aplikacji?

rad...@konto.pl

Mam dwie aplikacje, które uruchamiają się z tym popupem "Czy zezwolić na
wprowadzenie zmian?"

Jak wyłączyć to okno tylko dla tych aplikacji? Zaznaczam we właściwościach
skrótu - "Uruchom jako admin", ale to niestety nie działa.

PS. Konto to admin.

PiteR

in <news:i96emihhmb56ki1nh...@4ax.com>
user rad...@konto.pl pisze tak:
i stamtad je wywoływać skrotem.

--
Piter

#jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

rad...@konto.pl

Wed, 29 Nov 2023 23:19:52 GMT, w <XnsB0CBED56DAD...@127.0.0.1>,
PiteR <em...@fauszywy.pl> napisał(-a):

> in <news:i96emihhmb56ki1nh...@4ax.com>

> i stamtad je wywoływać skrotem.

Ło-matko -- liczyłem, że można prościej :)

Grzegorz Niemirowski

rad...@konto.pl <rad...@konto.pl> napisał(a):
> Ło-matko -- liczyłem, że można prościej :)

Można. Zainteresuj się programem UAC Trust Shortcut.
https://www.thewindowsclub.com/create-elevated-shortcut-run-programs-bypass-uac
(przewiń na dół strony).

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/

rad...@konto.pl

Thu, 30 Nov 2023 11:06:00 +0100, w <uk9mdo$6hl$1$grze...@news.chmurka.net>,
"Grzegorz Niemirowski" <grze...@grzegorz.net> napisał(-a):

> Można. Zainteresuj się programem UAC Trust Shortcut.
> https://www.thewindowsclub.com/create-elevated-shortcut-run-programs-bypass-uac
> (przewiń na dół strony).

No tak, ale to sprawadza się do tego samego -- harmonogramu.

rad...@konto.pl

Thu, 30 Nov 2023 15:54:02 +0100, w
<8f8hmi1m5d2udc9kd...@4ax.com>, "rad...@konto.pl"
<rad...@konto.pl> napisał(-a):
A dobra -- teraz zauważyłem dopisek :)
Dzięki.

rad...@konto.pl

Thu, 30 Nov 2023 11:06:00 +0100, w <uk9mdo$6hl$1$grze...@news.chmurka.net>,

> Można. Zainteresuj się programem UAC Trust Shortcut.
> [...]

Znalazłem także takie metody:
1. Można stworzyć sobie plik bat i za jego pomocą wywoływać właściwy exe.
bat:
cmd /min /C “set __COMPAT_LAYER=RUNASINVOKER && start “” program.exe”

2. Ściągnąć program Resource Hacker i za jego pomocą wyedytować problematyczny
plik exe zmieniając w zakładce Manifest:
<requestedPrivileges>
<requestedExecutionLevel level="requireAdministrator" uiAccess="false"/>
</requestedPrivileges>

z "requireAdministrator" na "asInvoker"

Oczywiście programy uruchomią się, ale bez praw administratora, ale w sumie o
to mi chodzi :)

W jednym przypadku zadziałały mi oba sposoby, w drugim przypadku tylko
pierwszy.

Walczę dalej :)

PiteR

in <news:5l2imit1dhq5srffo...@4ax.com>
user rad...@konto.pl pisze tak:

> [...]
> <requestedPrivileges>
> <requestedExecutionLevel level="requireAdministrator"
> uiAccess="false"/> </requestedPrivileges>

+205 osób polubiło

> Oczywiście programy uruchomią się, ale bez praw administratora,
> ale w sumie o to mi chodzi :)

:)

> Walczę dalej :)

nasza walka trwa
Bój to nie jest nasz ostatni Krwawy nie skonczy sie trud

I have a dream

że windows10 ma prawdziwego firewala
osk.exe nie przywołuje ostatnio pisanego okna
że ma duzy zegar always on
ze wygaszacz ma date i dzien tyg

ale to są muły pasiaste niereformowalne zakute łby

--
Piter

#jebac rozmemłanych debili z psami 2+psiecko

Grzegorz Niemirowski

> [...]
> sumie o to mi chodzi :)
> W jednym przypadku zadziałały mi oba sposoby, w drugim przypadku tylko

Dzięki za podzielenie się. Szczególnie punkt 2, bo właśnie ten manifest jest
sednem problemu. Po nim Windows poznaje czy ma prosić o podniesienie
uprawnień dla aplikacji. Jakby ktoś miał problem odwrotny, to może sobie
taki manifest dodać do exe.