dir + findstr

rad...@konto.pl

Feb 16, 2024, 5:32:32 AMFeb 16
dir /b *.mp4 | findstr /i "@" >list.txt

To powyżej listuje mi wszystkie pliki *.mp4 zawierające @

A jak wylistować pliki *.mp4 NIE zawierające @? Czyli odwrotność tej
instrukcji.

cana

Feb 16, 2024, 12:32:59 PMFeb 16
"rad...@konto.pl" <rad...@konto.pl> Wrote in message:r
> dir /b *.mp4 | findstr /i "@" >list.txtTo powyżej listuje mi wszystkie pliki *.mp4 zawierające @A jak wylistować pliki *.mp4 NIE zawierające @? Czyli odwrotność tejinstrukcji.

Wylistuj do txt alles pliki i później usuń te z @ :-)
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
   ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

Grzegorz Niemirowski

Feb 16, 2024, 4:17:40 PMFeb 16
rad...@konto.pl <rad...@konto.pl> napisał(a):
Zastanawiam się jak ktoś, kto umie napisać takie polecenie, nie jest w
stanie znaleźć w pomocy odpowiedniej opcji...

/V Drukuje tylko wiersze, które nie zawierają dopasowania.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/

rad...@konto.pl

Feb 18, 2024, 7:07:32 AMFeb 18
Fri, 16 Feb 2024 22:17:41 +0100, w <uqojdh$71k$1$grze...@news.chmurka.net>,
"Grzegorz Niemirowski" <grze...@grzegorz.net> napisał(-a):

> Zastanawiam się jak ktoś, kto umie napisać takie polecenie, nie jest w
> stanie znaleźć w pomocy odpowiedniej opcji...
>
> /V Drukuje tylko wiersze, które nie zawierają dopasowania.

Dzięki, Jakoś przeoczyłem.

Przy okazji -- dlaczego mój findstr jest w wersja ang?

FINDSTR [/B] [/E] [/L] [/R] [/S] [/I] [/X] [/V] [/N] [/M] [/O] [/P] [/F:file]
[/C:string] [/G:file] [/D:dir list] [/A:color attributes] [/OFF[LINE]]
strings [[drive:][path]filename[ ...]]

/B Matches pattern if at the beginning of a line.
/E Matches pattern if at the end of a line.
/L Uses search strings literally.
/R Uses search strings as regular expressions.
/S Searches for matching files in the current directory and all
subdirectories.
/I Specifies that the search is not to be case-sensitive.
/X Prints lines that match exactly.
/V Prints only lines that do not contain a match.

PS. Również w "Ten komputer" mam Downloads zamiast Pobrane.

Grzegorz Niemirowski

Feb 18, 2024, 6:30:02 PMFeb 18
rad...@konto.pl <rad...@konto.pl> napisał(a):
> Przy okazji -- dlaczego mój findstr jest w wersja ang?

Nie wiem, ale tak jest w nowszych Windowsach, chyba od Win10 w górę.

> PS. Również w "Ten komputer" mam Downloads zamiast Pobrane.

Skasowałeś sobie desktop.ini z pulpitu lub też nie masz w nim wpisu
LocalizedResourceName. Ja mam tak:

[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21798
IconResource=%SystemRoot%\system32\imageres.dll,-184

rad...@konto.pl

Feb 20, 2024, 4:13:16 PMFeb 20
Mon, 19 Feb 2024 00:30:01 +0100, w <uqu3to$59u$1$grze...@news.chmurka.net>,
"Grzegorz Niemirowski" <grze...@grzegorz.net> napisał(-a):
Miałem numerek wyżej.

A nie masz w nim jeszcze:
[LocalizedFileNames]
Task Manager.lnk=@%SystemRoot%\system32\Taskmgr.exe,-32420

?

Grzegorz Niemirowski

Feb 20, 2024, 5:19:50 PMFeb 20
rad...@konto.pl <rad...@konto.pl> napisał(a):
> [...]

Nie mam. Po co?

rad...@konto.pl

Feb 20, 2024, 5:53:18 PMFeb 20
Tue, 20 Feb 2024 23:19:50 +0100, w <ur38i3$kjh$1$grze...@news.chmurka.net>,

> Nie mam. Po co?

Nie wiem. A po co to jest?

Grzegorz Niemirowski

Feb 20, 2024, 5:57:29 PMFeb 20
> Nie wiem. A po co to jest?

Cały czas po to samo: do tłumaczenia nazw. LocalizedResourceName podmienia
nazwę folderu w którym jest desktop.ini. Natomiast LocalizedFileNames
podmienia widoczną nazwę określonego pliku, w tym wypadku Task Manager.lnk.
Czyli że gdybyś miał plik o nazwie Task Manager.lnk, to zamiast tej nazwy
wyświetli się inna, pobrana z Taskmgr.exe.

rad...@konto.pl

Feb 21, 2024, 5:21:22 AMFeb 21
Tue, 20 Feb 2024 23:57:29 +0100, w <ur3aon$phq$1$grze...@news.chmurka.net>,

> Cały czas po to samo: do tłumaczenia nazw. LocalizedResourceName podmienia
> nazwę folderu w którym jest desktop.ini.

To moja nazwa Downloads zamiast Pobrane zapewne wynika ze złego/braku
desktop.ini w folderze Downloads, a nie złego/braku na pulpicie?

> [...]
> Czyli że gdybyś miał plik o nazwie Task Manager.lnk, to zamiast tej nazwy
> wyświetli się inna, pobrana z Taskmgr.exe.

Czyli zlokalizowana. Wg tych cyferek co są na końcu?

Grzegorz Niemirowski

Feb 21, 2024, 5:41:27 AMFeb 21
rad...@konto.pl <rad...@konto.pl> napisał(a):
> To moja nazwa Downloads zamiast Pobrane zapewne wynika ze złego/braku
> desktop.ini w folderze Downloads, a nie złego/braku na pulpicie?

Zgadza się. To co jest na pulpicie odnosi się tylko do pulpitu.

> Czyli zlokalizowana. Wg tych cyferek co są na końcu?

Tak. W plikach .exe i .dll są tzw zasoby, czyli elementy takie jak obrazki,
ikonki, napisy oraz okienka. Te cyferki to numer zasobu. Przy czym w z uwagi
na MUI, przykładowo dla Pobrane, nie będzie użyta wskazana ścieżka
%SystemRoot%\system32\shell32.dll, ale zależna od języka. W przypadku języka
polskiego będzie to %SystemRoot%\System32\pl-PL\shell32.dll.mui. Możesz
sobie obejrzeć ten plik. W tym celu wejdź na
https://speedtesting.herokuapp.com/peviewer/ i wrzuć tam ten plik. Pojawi
się drzewko zasobów i wybierz z niego String Table. Tam przejdź do sekcji
1363. Znajdziesz w niej napis "Pobrane" pod numerem 21798. Tak samo możesz
zrobić z Taskmgr.exe.mui. Tutaj był numerek 32420. Znajdziesz go w sekcji
2027.

rad...@konto.pl

Feb 21, 2024, 7:21:24 AMFeb 21
Wed, 21 Feb 2024 11:41:24 +0100, w <ur4k0l$2b7$1$grze...@news.chmurka.net>,
"Grzegorz Niemirowski" <grze...@grzegorz.net> napisał(-a):
Ok, dzięki. Będę musiał nad tym lepiej przysiąść, bo Windows sobie keszuje
zmiany jak chce i jest tak :)
https://imgur.com/iyOQFrY

Grzegorz Niemirowski

Feb 21, 2024, 8:04:45 AMFeb 21
rad...@konto.pl <rad...@konto.pl> napisał(a):
> Ok, dzięki. Będę musiał nad tym lepiej przysiąść, bo Windows sobie keszuje
> zmiany jak chce i jest tak :)
> https://imgur.com/iyOQFrY

Keszuje żeby nie musiał bez przerwy zaglądać do desktop.ini, więc może być
konieczne przelogowanie. Po przelogowaniu powinno być dobrze o ile czegoś
nie pomieszałeś.

rad...@konto.pl

Feb 21, 2024, 8:06:25 AMFeb 21
Wed, 21 Feb 2024 13:17:22 +0100, w
<cdqbtid2ji4ababrl...@4ax.com>, "rad...@konto.pl"
<rad...@konto.pl> napisał(-a):

> Ok, dzięki. Będę musiał nad tym lepiej przysiąść, bo Windows sobie keszuje
> zmiany jak chce i jest tak :)
> https://imgur.com/iyOQFrY

Przy okazji ku potomności:
https://gist.github.com/hyrious/aa87fe5c4161da438b50af84288ee873

rad...@konto.pl

Feb 21, 2024, 8:11:26 AMFeb 21
Wed, 21 Feb 2024 14:04:43 +0100, w <ur4sdb$7ga$1$grze...@news.chmurka.net>,

> Keszuje żeby nie musiał bez przerwy zaglądać do desktop.ini, więc może być
> konieczne przelogowanie. Po przelogowaniu powinno być dobrze o ile czegoś
> nie pomieszałeś.

Druga metoda -- restart explorer.exe