Your browser has been updated to the newest version and we deleted all of your desktop files

ąćęłńóśźż

Feb 1, 2024, 5:21:59 AMFeb 1
Q..wa, q..wa, q..wa!
Dziś w nocy około północy nagle zniknęło mi kilkadziesiąt ikon i plików z desktopu Win 10 (co ciekawe paręnaście zostało).
Nie mieliśmy, nie mamy i nie będziemy mieli Pańskiego płaszcza?
Trzy godziny szukania i zero rezultatu, ni ma.
Teraz przed chwilą mnie tknęło i włączam Edge-a (zwykle pracuję w innej przeglądarce):
TADAM!
Napis na całą stronę:
"Your browser has been updated to the newest version"
Zawsze czułem, że w Redmond mendy pracują, ale nie wiedziałem, że aż takie.
Czyli: aktualizacja Edge'a zżarła mi kilkadziesiąt ikon i plików z desktopu Win 10??

Adam

Feb 1, 2024, 5:46:04 AMFeb 1
Sprawdź, czy Ci nie przewaliło profilu - może jest utworzony nowy.

Jakimi narzędziami szukałeś?

--
Pozdrawiam.

Adam

ąćęłńóśźż

Feb 1, 2024, 5:53:44 AMFeb 1
Zapuszczenie apki Puran File Recovery odzyskało wszystkie usunięte kilkadziesiąt plików z desktopu praktycznie paroma kliknięciami.
Zastanawiam się nad przyczyną - byłem pracując w nocy zmęczony, ale czy aż tak aby usunąć niemal cały desktop? Przypadkowe
zaznaczenie myszą obszaru i 'Delete'?
Tych ikon było bardzo dużo, a nie wszystkie zniknęły.
Kiedyś zdarzało mi się zniknięcie pewnej liczby ikon, gdy pracowałem na dwóch monitorach w trybie rozszerzenia pulpitu (extended), i
liczba ikon była większa niż mieściło się na jednym z ekranów, później znajdywały się na drugim ekranie.

-----

heby

Feb 1, 2024, 6:45:38 AMFeb 1
On 01/02/2024 11:21, ąćęłńóśźż wrote:
> Dziś w nocy około północy nagle zniknęło mi kilkadziesiąt ikon i plików
> z desktopu Win 10 (co ciekawe paręnaście zostało).

Czas zacząć trzymać ważne rzeczy w systemie kontroli wersji.

Grzegorz Niemirowski

Feb 1, 2024, 6:54:59 AMFeb 1
heby <he...@poczta.onet.pl> napisał(a):
> Czas zacząć trzymać ważne rzeczy w systemie kontroli wersji.

Na innej maszynie. Na tej samej też jest to godne polecenia i ma sens, ale
tylko w zakresie samej kontroli wersji. A tutaj chodzi także o funkcję
backupu, więc musi być zewnętrzne przechowywanie.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/

ąćęłńóśźż

Feb 1, 2024, 7:08:27 AMFeb 1
Moja radość była przedwczesna: Puran znalazł, ale przywrócone *.pdf, *.xls i *.docx nie dają się otworzyć, natomiast wygląda, że
szczęśliwie wszystkie *.txt są nienaruszone (desktop traktowałem jako podręczne biureczko na notatki, nie backupowałem - no może z
pół roku temu klonując komp).
Z tym że Puran File Recovery nadaje plikom datę z chwili przywrócenia (wszystkie dostały dzisiejszą), natomiast R-Undelete SE
przywraca datę oryginalną (wygodniejsze przy porządkach na biurku).
Źle szukałem (zmęczony, po północy było), bo nie użyłem od razu narzędzi do odzyskiwania usuniętych plików (z folderu
user\*****\Desktop), lecz myślałem że Win 10 gdzieś te pliki i linki poprzesuwał i że magicznym ruchem (w rodzaju usunięcie
user\AppDat\Local\IconCache.db) znów się pojawią.

Nadal nie mam pojęcia, jak zniknęły.

Nie utworzył się nowy profil, szukałem plików mi.in. po zapamiętanych nazwach i nigdzie ani śladu, aczkolwiek MS coś grubo
przewaliło: na MS Family dzieciakom zresetowało czasy dostępu do kompów z ustawionej przeze mnie powiedzmy godzinki dziennie do
domyślnych 12 godzin na dobę (więc już wiesz, dlaczego tacy grubi ;))

-----

ąćęłńóśźż

Feb 1, 2024, 7:33:58 AMFeb 1
Co do zasady.
Tylko akurat ten nieszczęsny Desktop się nie załapał (umieszczenie go poza dyskiem c:\... nie pomogło).
Chciałbym wiedzieć, dlaczego nagle znika z pulpitu kilkadziesiąt plików (ale nie wszystkie).
Z internetów widać, że to szerszy kłopot.
Np. dlatego, że plików jest więcej niż siatka pulpitu może rozmieścić?
A może lepiej wrócić na C:\ , bo C:\ jako dysk systemowy jest lepiej chroniony przez system?

-----

heby

Feb 1, 2024, 7:56:37 AMFeb 1
On 01/02/2024 12:54, Grzegorz Niemirowski wrote:
> Na innej maszynie.

Zgoda.

Choć akurat problem wskazany w wątku tego nie wymaga. Tu nie chodzi o
backup przed katastrofą, tylko o backup przed błedem operatora i/lub
software.

Natomiast tak, backup na innej maszynie, paraincznie: w innej lokalizacji.

I używanie systemu kontroli wersji jako prostego narzedzia do backupu.
Nikt nie wymaga robienia branchów i release chodzi tylko o
zabezpieczenie przed błedami człowieka.

PS. W subversion zrobienie repo z dowolnego katalogu (konkretnie:
tortoisesvn) to ze dwa kliki.

Grzegorz Niemirowski

Feb 1, 2024, 8:55:36 AMFeb 1
ąćęłńóśźż <chwi...@bezadresu.pl> napisał(a):
> [...]
> znika z pulpitu kilkadziesiąt plików (ale nie wszystkie). Z internetów
> widać, że to szerszy kłopot. Np. dlatego, że plików jest więcej niż

Nie wiem co było przyczyną, ale na pewno nie pojemność siatki. Teraz już
raczej nie dojdziesz. Musiałbyś mieć wcześniej włączoną inspekcję dostępu do
plików. Byłoby widać w logach kiedy jaki proces co kasował.

> A może lepiej wrócić na C:\ , bo C:\
> jako dysk systemowy jest lepiej chroniony przez system?

C: o ile pamiętam jest chroniony przed sformatowaniem, innej ochrony nie
kojarzę. A trzymanie plików na innej partycji daje w sumie tyle, że łatwiej
jest w razie potrzeby zaorać system i postawić nowy.

ąćęłńóśźż

Feb 1, 2024, 11:16:29 AMFeb 1
I np. przed zapisem przez przypadkowe programy (wymaga kliknięcia "As Administrator").

-----

Animka

Feb 1, 2024, 1:17:44 PMFeb 1
Do Adama

Uciekł mi już tamten post.
Sprawdzalam ten autorun i w każdym kluczu pusto.

Natomiast mam jeszcze coś takiego: po każdym uruchomieniu systemu tworzy
się w rejestrze pusty klucz Change Tracker. CCleanerem to usuwam. Może
to puste czarne okienko to jest ten Change Tracker?
W internecie nie znalazłam zrozumiałej dla mnie porady.

--
animka

Grzegorz Niemirowski

Feb 1, 2024, 1:26:06 PMFeb 1
ąćęłńóśźż <chwi...@bezadresu.pl> napisał(a):
> I np. przed zapisem przez przypadkowe programy (wymaga kliknięcia "As
> Administrator").

Ale to nie ma nic wspólnego z partycją systemową, tylko z uprawnieniami do
konkretnych folderów. Można je sobie konfigurować na każdej partycji NTFS.

PiteR

Feb 1, 2024, 6:24:31 PMFeb 1
in <news:upg1jp$nph$1$bo...@news.chmurka.net>
user ąćęłńóśźż pisze tak:

> desktop traktowałem jako podręczne biureczko na notatki, nie
> backupowałem - no może z pół roku temu klonując komp

haha biureczko
zna miliony takich, którzy przynosili laptop zobaczyć :)

dlatego robię .jpg pulpitu co tydzień i .zip
utrata .url byłaby bolesna.

--
Piter

#jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

Animka

Feb 11, 2024, 4:21:26 PMFeb 11

Animka

Feb 11, 2024, 4:21:26 PMFeb 11