Do użytkowników WhatsApp

Ewa

Witam

Okazało się, że muszę stać się użytkowniczką WhatsApp
bo jest to niezbędne do używania GoIT. Nie chodzi mi
natomiast o wymianę czegokolwiek z rodziną lub znajomymi.

Próbowałam zainstalować ten program, ale nie wiem
na co muszę się zgodzić, a na co nie i jakie są
konsekwencje takiej zgody lub braku zgody.

Czy gdzieś jest to szczegółowo opisane? Bardzo proszę
o info.

Pozdrawiam
Ewa

1634Racine

Ewa w news:uh7v9g$cgl$1$E...@news.chmurka.net
masz sytuacje *typowa* przy instalacji programow tzw komputerowych. Tzn.
instaluj, akceptuj - np. stopniowo, od 'nic',do 'wszystko', po drodze
sprawdxaj, czy/jak dziala, bedzie ciekawiej.

Ewa

W dniu 24.10.2023 o 10:49, 1634Racine pisze:
> [...]

> Tzn. instaluj, akceptuj - np. stopniowo, od 'nic',do 'wszystko', po
> drodze sprawdxaj, czy/jak dziala, bedzie ciekawiej.

Nie ma być ciekawiej, ani nawet ciekawie.

Taką "metodę" znam, ale chcę pozwolić tylko na to co jest konieczne,
a to w przypadku tego programu nie jest oczywiste, ani nie jest
napisane i to nie jest sytuacja *typowa* jak napisałeś.
Trzeba wielu prób, odinstalowywań i ponownego instalowania.
Nie mam na to ani czasu ani chęci. Jak napisałam na początku,
instalacja tego programu została na mnie wymuszona. Poza GoIT nie
jest on mi do niczego potrzebny,

Pozdrawiam
Ewa

Grzegorz Niemirowski

Ewa <E...@comp.pl> napisał(a):
> [...]
> Nie mam na to ani czasu ani chęci. Jak napisałam na początku,
> instalacja tego programu została na mnie wymuszona. Poza GoIT nie

Niestety musisz dać dostęp do książki adresowej żeby móc używać tej głupiej
aplikacji.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/

Ewa

Dzięki.
To już niestety zauważyłam.
A co z kamera i mikrofonem - bo do tego tez się czepia.
Szkoda, że nie można korzystać z czegoś mądrzejszego w zamian.

Zobaczę czy coś mi da korzystanie z GoIT. Jeśli nie, to z radością
tego WhatsAppa odinstaluję (po ostatniej próbie). Mam nadzieję,
że nie zostaną po tej instalacji żadne konsekwencje.

Pozdrawiam
Ewa

Grzegorz Niemirowski

Ewa <E...@comp.pl> napisał(a):
> Dzięki.
> To już niestety zauważyłam.
> A co z kamera i mikrofonem - bo do tego tez się czepia.

Nie wiem, nie sprawdzałem. Ale wcale nie musisz aplikacji instalować
wielokrotnie. Uprawnienia można zmienić w każdej chwili.

> [...]
> tego WhatsAppa odinstaluję (po ostatniej próbie). Mam nadzieję,
> że nie zostaną po tej instalacji żadne konsekwencje.

Dlaczego miałyby zostać?

_Master_

W dniu 2023-10-24 o 10:35, Ewa pisze:
30 lat temu instalowałem win95 tyle razy ile było trzeba aby było dobrze ;)

Dziś można sobie postawić maszynę wirtualną i testować do woli.

EWO! Dlaczego nie testujesz ucząc się? ;-)

Jeśli nie potrafisz zawołaj syna, konkubenta czy kogo tam masz ;-)

Po kiego hooooja ludziom łatsap? ;)
Kiedyś kiedy smsy i rozmowy kosztowały miało to jakiś sens ale dziś?

Grzegorz Niemirowski

_Master_ <z...@z.pl> napisał(a):
> Po kiego hooooja ludziom łatsap? ;)

Pytasz serio? Do szeroko rozumianej komunikacji grupowej.

> Kiedyś kiedy smsy i rozmowy kosztowały miało to jakiś sens ale dziś?

Brzmisz jakbyś właśnie zatrzymał się w tamtych czasach i nie widział
współczesnego komunikatora. Zapytaj jeszcze po co są komputery skoro mamy
kalkulatory.

PiteR

in <news:uh8npe$be9$1$chmu...@news.chmurka.net>
user _Master_ pisze tak:

> Po kiego hooooja ludziom łatsap? ;)
> Kiedyś kiedy smsy i rozmowy kosztowały miało to jakiś sens ale dziś?

Bardzo dobra jakość połączenia głosowego do Polski łacap - łacap.
Wysyłanie odbieranie zdjęć, szybko i z przeglądarki

https://web.whatsapp.com

--
Piter

Adam i Ewa zostali wypędzeni z raju
za karę dostali Windows 10

Ewa

W dniu 24.10.2023 o 18:16, PiteR pisze:
> in <news:uh8npe$be9$1$chmu...@news.chmurka.net>

> Bardzo dobra jakość połączenia głosowego do Polski łacap - łacap.
> Wysyłanie odbieranie zdjęć, szybko i z przeglądarki
>
> https://web.whatsapp.com

Rozumiem, że uważasz WhatsAppa za nie najgorsze narzędzie.

Instalując musiałam zgodzić się na dostęp aplikacji do moich kontaktów.
Pytanie: czym to może grozić mnie i/lub osobom, do których kontakty
są w mojej książce adresowej?

Poza tym, na razie nie zgodziłam się na dostęp do mojego mikrofonu
i kamery. Nie wiem czy nie będzie to konieczne przy używaniu WhatsAppa
do GoIT. Co grozi wtedy?

Pozdrawiam
Ewa

Nie

_Master_

W dniu 2023-10-24 o 18:01, Grzegorz Niemirowski pisze:
> Do szeroko rozumianej komunikacji grupowej.

Używam FTP, e-mail, SMS i dzwonienia.

Czego nie mogę zrobić tymi sposobami a co może mi się w życiu
Kowalskiego przydać?

_Master_

W dniu 2023-10-24 o 18:16, PiteR pisze:
> Bardzo dobra jakość połączenia głosowego do Polski łacap - łacap.
> Wysyłanie odbieranie zdjęć, szybko i z przeglądarki

Nadal nie widzę plusów dodatnich.

Na jakość połączeń nie narzekam. Wysyłanie zdjęć mogę przez mms, meilem,
linkiem, chmurą...

Po co mi kolejny bezsensowny bajer?

No chyba że jak zrobię kolejne zdjęcie kotka to nie zasnę aż nie obejrzą
go moi znajomi i cała rodzina ;-)

To może być dla Ciebie szokujące. Ja z ludźmi rozmawiam twarzą w twarz
PUUUUFFFFFFFFFFF ;-)

Grzegorz Niemirowski

_Master_ <z...@z.pl> napisał(a):
> Używam FTP, e-mail, SMS i dzwonienia.
> Czego nie mogę zrobić tymi sposobami a co może mi się w życiu Kowalskiego
> przydać?

Postować na Usenet?

Grzegorz Niemirowski

_Master_ <z...@z.pl> napisał(a):
> Nadal nie widzę plusów dodatnich.
> Na jakość połączeń nie narzekam. Wysyłanie zdjęć mogę przez mms, meilem,
> linkiem, chmurą...

Przeczytaj listę funkcji któregoś współczesnego komunikatora bo straszne
zawężasz te funkcje i taka rozmowa nie ma sensu. Nie chodzi o to, żeby
jednorazowo coś wysłać.

> Po co mi kolejny bezsensowny bajer?
> No chyba że jak zrobię kolejne zdjęcie kotka to nie zasnę aż nie obejrzą
> go moi znajomi i cała rodzina ;-)

Żadna z tych rzeczy nie umożliwia wygodnej konwersacji grupowej, gdzie w
jednym miejscu są wiadomości tekstowe, zdjęcia i inne pliki, o połączeniach
głosowych i wideo nie wspominając.

> To może być dla Ciebie szokujące. Ja z ludźmi rozmawiam twarzą w twarz
> PUUUUFFFFFFFFFFF ;-)

To może być szokujące, ale nie zawsze wszyscy ludzie są obok Ciebie.

Ewa

> [...]

A co z tymi zagrożeniami, o które pytałam?

Pozdrawiam
Ewa

Grzegorz Niemirowski

Ewa <E...@comp.pl> napisał(a):
> A co z tymi zagrożeniami, o które pytałam?

Jakimi konkretnie? Jeśli chodzi o prywatność w WhatsAppie, to nie wiem, nie
badałem tematu. To zagadnienie na inną grupę/forum.

_Master_

W dniu 2023-10-24 o 20:19, Grzegorz Niemirowski pisze:
> Postować na Usenet?

Używam Thunderbirda.

Łajzy co używają goooogla mogą łatsapem i tego nie robią? A to łajzy ;-)

Ewa

> Jakimi konkretnie? Jeśli chodzi o prywatność w WhatsAppie, to nie wiem,
> nie badałem tematu. To zagadnienie na inną grupę/forum.

Pytałam co złego może wyniknąć z udostępnienia książki
adresowej - dla mnie i dla osób do których kontakty w niej
mam zapisane. Sam na to zwróciłeś uwagę.

Pozdrawiam
Ewa

_Master_

W dniu 2023-10-24 o 20:22, Grzegorz Niemirowski pisze:
> Żadna z tych rzeczy nie umożliwia wygodnej konwersacji grupowej, gdzie w
> jednym miejscu są wiadomości tekstowe, zdjęcia i inne pliki, o
> połączeniach głosowych i wideo nie wspominając.

Zakładasz że to normalnemu, białemu człowiekowi jest potrzebne.

Rozumiem w jakiejś firmie dodatkowy wewnętrzny komunikator ale na co dzień?

Zdjęcia, filmy? na 6" calowym ekranie? kotki na kiktoku? ;-)

Głowa waży wtedy 27 kg i oczy się psują.

Kto Was oszukał że nie można bez tego żyć? ;-)

_Master_

W dniu 2023-10-24 o 20:22, Grzegorz Niemirowski pisze:

> To może być szokujące, ale nie zawsze wszyscy ludzie są obok Ciebie.

A muszą? Możesz popatrzeć a polizać nie poliżesz ;-)

PiteR

in <news:uh8u5g$loc$2$chmu...@news.chmurka.net>
user _Master_ pisze tak:

> Nadal nie widzę plusów dodatnich.

masz po prostu ciasny umysł

> Na jakość połączeń nie narzekam.

To ty, nie wszyscy. Są miejsca gdzie jest wifi a nie ma gsm.
Nie dzwoniłem przez gsm już może z rok.

> Wysyłanie zdjęć mogę przez mms,
> meilem, linkiem, chmurą...

a co to jest email?

> Po co mi kolejny bezsensowny bajer?

tobie kolejny innym pierwszego wyboru

dopasowujemy sie do rozmówcy i modlimy się dziekując Bogu ze chociaż
jednego komunikatora się nauczył. Wyobraź sobie że jest świat w którym
kupuje się telefony i wysyła pocztą a jak coś sie sypnie to wysyła się
następny a stary czeka na nasz przyjazd do Polski.

> No chyba że jak zrobię kolejne zdjęcie kotka to nie zasnę aż nie
> obejrzą go moi znajomi i cała rodzina ;-)

j.w. masz ciasny umysł

> To może być dla Ciebie szokujące. Ja z ludźmi rozmawiam twarzą w
> twarz PUUUUFFFFFFFFFFF ;-)

tu już nie wiem co powiedzieć

NTG :)

PiteR

in <news:uh8rn5$lms$1$E...@news.chmurka.net>
user Ewa pisze tak:

> Rozumiem, że uważasz WhatsAppa za nie najgorsze narzędzie.

Tak, działa, płynnie, bez awarii. Robi czego oczekujemy.
Jeśli jest awaria włączamy telewizor wtedy mówią w BBC i CNN
że jest awaria WhatsUp więc czekamy spokojnie aż naprawią.

> Instalując musiałam zgodzić się na dostęp aplikacji do moich
> kontaktów. Pytanie: czym to może grozić mnie i/lub osobom, do
> których kontakty są w mojej książce adresowej?

Pewnie niczym nie grozi. "oni i tak już o nas wszystko wiedzą"
WhatsUp poza Google to jeden z największych szpiegów w dzisiejszym
świecie. Szpieguje użytkowników dla Zuckerberga i Mety i mieli dane w
swoich algorytmach.

Jeśli są obawy to kupuje się oddzielny telefon i dodaje tylko niezbędne
kontakty np wspołpracowników.

np ja nigdy bym nie zainstalował WhatsUp dla windows
bo mam taką politykę prywatności ;)

ale wersję przez www używam.

> Poza tym, na razie nie zgodziłam się na dostęp do mojego mikrofonu
> i kamery. Nie wiem czy nie będzie to konieczne przy używaniu
> WhatsAppa do GoIT. Co grozi wtedy?

mikrofon, pewnie będzie to konieczne.

Grzegorz Niemirowski

_Master_ <z...@z.pl> napisał(a):
> Zakładasz że to normalnemu, białemu człowiekowi jest potrzebne.

Dlaczego miałbym tak nie zakładać? Żadnego argumentu nie podałeś. A
tymczasem używam od lat tak samo jak miliardy innych ludzi.

> Rozumiem w jakiejś firmie dodatkowy wewnętrzny komunikator ale na co
> dzień?

A czym to się różni? Tak samo są różne grupy ludzi rozmawiających na różne
tematy. Tak samo jest potrzeba wygodnego dzielenia się plikami, linkami itd.
Tak samo trzeba czasem się zdzwonić w formie audio/wideo.

> Zdjęcia, filmy? na 6" calowym ekranie?

Wiadomo, że na monitorze wygodniej. Tylko co z tego? Jak ktoś mi coś wyśle,
to nie będę czekać pół dnia aż wrócę do domu żeby to obejrzeć. Szczególnie,
że zwykle te kilka cali zupełnie wystarczy.

> kotki na kiktoku? ;-)

No tak, bo innych filmów sobie ludzie wysyłają, tylko koty. Daj spokój.

> Głowa waży wtedy 27 kg i oczy się psują.
> Kto Was oszukał że nie można bez tego żyć? ;-)

Można żyć bez prądu, tylko co z tego?

Grzegorz Niemirowski

_Master_ <z...@z.pl> napisał(a):
> Używam Thunderbirda.
> Łajzy co używają goooogla mogą łatsapem i tego nie robią? A to łajzy ;-)

Źle się wyraziłem, może inaczej. Po co piszesz na Usenet, skoro możesz
używać maila, FTP, SMS i dzwonienia? Po co w ogle powstał Usenet, skoro
ludzie mogli wysyłać maile, pliki przez FTP albo dzwonić? Po co powstał IRC?
Celowo podaję przykłady z ubiegłego tysiąclecia, żeby nie było, że jakieś
bajery dla tiktokowców.

Ogólnie problem polega na tym, że uważasz, że jeśli czegoś nie używasz, to
to jest niepotrzebne ani Tobie ani nikomu na świecie. To bardzo zawężone
spojrzenie. Dziwię się temu podejściu. Równie dobrze jakiś Master 2.0 mógłby
Cię zapytać po co te maile i SMS-y skoro są papierowe listy i jemu
wystarczają.

Zauważ, że żadna z wymienionych przez Ciebie rzeczy zupełnie nie nadaje się
do wygodnej komunikacji grupowej w czasie rzeczywistym. Mail nie dochodzi od
razu, nie nadaje się do rozmowy na żywo. W ogóle nie został do tego
stworzony. Ponadto im więcej osób uczestniczy w dyskusji mailowej, tym
większy chaos w wątkowaniu i cytatach. Mimo, że mamy rok 2023, to na
serwerach pocztowych są limity załączników jak w XX wieku. FTP umarł. Mało
kto już kojarzy co to jest, jakiego programu użyć. Przeglądarki przestały go
wspierać. Nie ma za bardzo gdzie postawić serwera. Trzeba mieć stałe,
publiczne IP i dedykowany sprzęt lub wykupiony hosting. SMS wiadomo, tylko
krótkie teksty. Nie ma możliwości dyskusji grupowej. SMS wysłany do grupy
odbiorców to tak naprawdę oddzielne SMS-y. Brak załączników. Z kolei MMS ma
śmieszne limity. Nie wyślesz zdjęcia o przyzwoitej jakości, nie mówiąc o
filmach. Dzwonić owszem można, ale nie możesz mieć wideo, pokazywać slajdów
czy współdzielić ekranu. Nawet tekstu czy linku nie można wysłać do
grupowego połączenia głosowego. Jest problem jak ludzie są w różnych
krajach. Przykłady można mnożyć. Nie mówiąc już o takich funkcjach jak
automatyczna transkrypcja rozmów głosowych czy tworzenie podsumowań.

Dlatego powstało wiele narzędzi mających rozwiązać wspomniane problemy.
Oprócz WhatsAppa jest Messenger, Zoom, Teams, Discord, Slack, Keybase,
Signal i inne. Z kolei SMS ze względu na swoje ograniczenia ma być w
przyszłości zastąpiony przez RCS.

1634Racine

Ewa w news:uh81b9$mar$1$E...@news.chmurka.net
[..........]
> to nie jest sytuacja *typowa* jak napisałeś.

w takim razie zalatw ja od tylu: daj zgode na wszystko czego chce. I po
kolei wycofuj uprawnienia. Okaze sie, byc moze, ze z jedno musi pozostac.
Moze dwa. Moze trzy. Mniej niz wszystkie.

Ewa

W dniu 24.10.2023 o 21:57, PiteR pisze:

> np ja nigdy bym nie zainstalował WhatsUp dla windows
> bo mam taką politykę prywatności ;)
>
> ale wersję przez www używam.

Jak?
W ogóle oraz jak, żeby GoIT to zaakceptował? Napisz proszę.

Pozdrawiam
Ewa

_Master_

W dniu 2023-10-24 o 23:19, Grzegorz Niemirowski pisze:

> [...]
> się do wygodnej komunikacji grupowej w czasie rzeczywistym. Mail nie
> dochodzi od razu, nie nadaje się do rozmowy na żywo. W ogóle nie został

Napisz po co Kowalskiemu szybka komunikacja grupowa?

_Master_

W dniu 2023-10-24 o 23:19, Grzegorz Niemirowski pisze:
> Źle się wyraziłem, może inaczej. Po co piszesz na Usenet, skoro możesz
> używać maila, FTP, SMS i dzwonienia?

Dla zabawy Coś już wymyślono bo była taka potrzeba.

Dziś potrzeba jest korporacji abyś oglądał reklamy. Dlatego powstają
takie gówna jak łatsap

Piszesz to wszystko jakby z punktu widzenia korporacji właśnie.
Na irca newsów nei zmonetyzujesz ;-)

rad...@konto.pl

Wed, 25 Oct 2023 08:33:35 +0200, w <uhacgs$kla$1$E...@news.chmurka.net>, Ewa
<E...@comp.pl> napisał(-a):
Instalujesz na telefonie, a potem instalujesz na kompie ze sklepu Microsoftu.
Zresztą niektóre przeglądarki (Opera) mają wbudowanego Whatsupa.

_Master_

W dniu 2023-10-24 o 21:34, PiteR pisze:

> masz po prostu ciasny umysł

Jestem normalny, Po co instalować dodatkowy program kiedy wszystko mogę
zrobić normalnie telefonem i sms mms.

> To ty, nie wszyscy. Są miejsca gdzie jest wifi a nie ma gsm.
> Nie dzwoniłem przez gsm już może z rok.

To Ty. Dlaczego wciskasz mi coś czego nie potrzebuję.
Jaki masz w tym cel?

> a co to jest email?

Coś do posiadania czego zmusza Cię życie

Do posiadania łotsapa nikt mnie nie zmusza

> tobie kolejny innym pierwszego wyboru

To nie mój problem. Wkurwia mnie za to jak babcia instaluje sobie
pierdylion niepotrzebnych aplikacji, nie wie w czy m pisze i jakiej apki
używa a potem się dziwi że ktoś przejął konto i wyłudził pieniądze.

> tu już nie wiem co powiedzieć

Nie tłumacz mi że potrzebuję łątsapa bo ja wiem czego potrzebuję.

każda dodatkowa aplikacja w smartfonie to NIEPOTRZEBNA aplikacja ;-)

Dorośniesz to zrozumiesz ;-)

Mirek Ptak

W dniu 25.10.2023 o 12:53, _Master_ pisze:
> Nie tłumacz mi że potrzebuję łątsapa bo ja wiem czego potrzebuję.
>
> każda dodatkowa aplikacja w smartfonie to NIEPOTRZEBNA aplikacja 😉
>
> Dorośniesz to zrozumiesz 😉

I tu przychodzi z pomocą WhatsApp - kasujesz dzięki niemu apki od
telefonu, sms/mms i videokonferencji.
Same korzyści :)

Pozdro
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Animka

W dniu 24.10.2023 o 11:10, Ewa pisze:

> [...]
> Nie mam na to ani czasu ani chęci. Jak napisałam na początku,
> instalacja tego programu została na mnie wymuszona. Poza GoIT nie

Zainstaluj CCleaner. Tam masz programy, ktre możesz odinstalować.
Poza tym możesz wywalić z rejestru

--
animka

_Master_

W dniu 2023-10-25 o 23:44, Animka pisze:
> Poza tym możesz wywalić z rejestru

Wyborne ;-)

Animka radzi Ewie grzebanie w rejestrze ;-)

Adam

Prosty przykład:: grupa rodzinna/znajmomych/przyjaciół w Messengerze.
A jeśli tematu nie potrafisz dalej rozwinąć, to chyba zabetonowałeś się w
czasach Strowgera ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

_Master_

Jestem normalny.

Nie potrzebuję łątsapa aby mieć grupę znajomych czy rodzinę.

W każdej chwili mogę do każdego z nich zadzwonić.

Spotkania grupowe urządzam w realu.

Jestem inny a nie gorszy. Chcesz mi mówić jak mam żyć?

Konto58

Fri, 27 Oct 2023 17:41:46 +0200
_Master_ <z...@z.pl> napisał(a):
Sam rozpętałeś tę gówno burzę mówiąc jak inni mają żyć.

_Master_

W dniu 2023-10-27 o 18:48, Konto58 pisze:

> Sam rozpętałeś tę gówno burzę mówiąc jak inni mają żyć.

Uświadomiłem tylko ludziom ;-) że łatsapy powstały "w dawnych czasach"
po to żeby oszczędzać rachunki.
Dziś są tylko kanałem którym otępiałe mózgi mają chłonąc reklamy,
zmieniać znaczenie pojęć i tresować klientów ;-))

Ale z wiekiem sam do tego dojdziesz ;-)

ąćęłńóśźż

Powiedz, na którą.

-----