Zegar systemowy w laptopie

Jacek

Feb 10, 2024, 2:33:40 AMFeb 10
W pewnym lapku EasyNote został wyzerowany zegar systemowy (przez
odłączenie baterii). Teraz podczas każdego włączenia, bios melduje że
ten czas nie został ustawiony i proponuje wejście celem jego ustawienia.
Niestety, nie można tego zrobić bo jakiś bałwan ustawił hasło (i nie
jest to 123456) po czym zniknął za horyzontem zdarzeń :)
Dziś rano mnie olśniło i sobie przypomniałem że jest metoda ustawienia
tego zegara z pozycji OS-a. No to biegusiem robię hwclock i kicha - komp
melduje:
hwclock: Nie można uzyskać dostępu do zegara sprzętowego żadną znaną metodą.
A pytanie jest takie - czy są jeszcze zasadniczo inne metody dobrania
się do tego zegara?

Jacek

Feb 10, 2024, 2:39:59 AMFeb 10
W dniu 10.02.2024 o 08:33, Jacek pisze:
> W pewnym lapku EasyNote został wyzerowany zegar systemowy (przez
Oh shit, chodziło mi oczywiście o zegar sprzętowy :)

Olek

Feb 10, 2024, 6:04:08 AMFeb 10
W dniu 10.02.2024 o 08:39, Jacek pisze:
> Oh shit, chodziło mi oczywiście o zegar sprzętowy :)

A nie lepiej usunąć przyczynę? Może wystarczy wyczyścić BIOS
programatorem za 15 zł.
--
Olek

marrgol

Feb 10, 2024, 6:12:04 AMFeb 10
Wykonujesz hwclock jako root? Co wypisują polecenia:

hwclock --show --verbose
hwclock --show --verbose --directisa

Jacek

Feb 10, 2024, 10:22:47 AMFeb 10
W dniu 10.02.2024 o 12:12, marrgol pisze:

> Wykonujesz hwclock jako root?
Nie, jako user. Nie pomyślałem żeby to wykonać jako root.

>Co wypisują polecenia:
>
> hwclock --show --verbose
> hwclock --show --verbose --directisa
Będzie musiało poczekać do okazji, bo lapek zabrał już użytkownik
któremu nie wadzi że na początku musi wykonać F2+3xEnter+F2 :)