Program z paczki AppImage: jak uniknąć ciągłego montowania?

Szyk Cech

Cześć!
Mam swój edytor tekstu w paczce AppImage. Paczka zrobiona na Kubutnu
18.04. Kit, że nie działa na Debian 9. Ważne że działa na KDE Neon
(również bazującym na Ubuntu 18.04).

Wszystko było by pięknie gdyby nie to, że ten edytor do otwarcia pliku z
menadżera plików wymaga uruchomienia kolejnej instancji aplikacji
(edytora) która zapisuje listę plików do otwarcia na lokalne gniazdko.
Problem jest w tym, że montowanie paczki AppImage za każdym razem gdy
mam otworzyć plik dość długo trwa. I program otwiera pliki z widocznym
opóźnieniem.

Pytanie:
Czy można jakoś zmusić AppImage by kolejne instancje programu otwierał
tylko z użyciem wcześniej zamontowanej paczki? Bo mi się wydaje, że i
tak te zamontowane katalogi są tylko do odczytu.

z góry dzięki i pozdro
Szyk Cech