Re: Jak znaleźć czy dany plik/sterownik jest w którymś pakiecie Debiana? [Was: Czy Debian to najgorsza dystrybucja?]

Andrzej A. Filip

Adam <a...@poczta.onet.pl> pisze:
> Witajcie.
>
> Instaluję różne dystrybucje na różnych komputerach od ponad 20 lat.
>
> Problemy mam w zasadzie tylko od kilku ostatnich lat, chyba tylko z
> Debianem.
>
> Gada coś w rodzaju:
> "Część sprzętu potrzebuje niewolnych sterowników (...)
> Brakujące pliki: iwlwifi-7265D-29.ucode (...)"
> oraz kilka niższych 7265D-nn
>
> O co mu kurde chodzi?
> Szukam na okoliczność tych plików,, to na stronach debianowych
> znajduję spis, ale brak takich plików.
> [...]

Debian ma "stanowcze" poglądy na temat licencji i unika
"znacznie bardziej niż przeciętna" softu i sterowników sprzętu z
nie-wolnymi licencjami oraz *PEDANTYCZNIE* rozdziela pakaiety
ze względu na licencje.
Jak dla mnie ma to swoją wartość, dla ciebie jak widać "niezbyt".

W tym konkretnym przypadku plik iwlwifi-7265D-29.ucode w pakietach
debiana jak najbardziej jest (pakiet firmware-iwlwifi).
Najprawdopodobniej nie masz pakietów non-free w /etc/apt/sources.list

$ apt-file search iwlwifi-7265D-29
firmware-iwlwifi: /lib/firmware/iwlwifi-7265D-29.ucode

$apt-cache policy firmware-iwlwifi
[…]
20190114-2 500
500 http://ftp.pl.debian.org/debian stable/non-free amd64 Packages

Zamiast tych komend powyżej ci co nie mają non-free w sources list mogą
użyć https://www.debian.org/distrib/packages :

https://packages.debian.org/search?suite=buster&section=all&arch=any&searchon=contents&keywords=iwlwifi-7265D-29.ucode

--
Andrzej A. Filip