Debian na czytniku e-książek

Andrzej A. Filip

Czy na którymś z czytników e-książek (hardware) z góra średniej półki da
się zainstalować Debiana (najlepiej bez dużych cudów)?

Przymierzam się do kupna i chciałbym móc coś takiego zrobić po upływie
gwarancji. Miałoby to dla mnie znaczenie przy wyborze co kupić skoro te
do których się przymierzam mają wbudowane WiFi.

--
Andrzej A. Filip

Marcin Debowski

A chodzi o to ile takie czytniki pracują bez ładowania, czy o coś
innego?

--
Marcin

Andrzej A. Filip

Marcin Debowski <aga...@INVALID.zoho.com> pisze:
AFAIK np. taki Pocketbook już chodzi na _jakimś_ Linuxie.
Chodziłoby mi o to by w takim przypadku zamiast "Linuxa producenta" mieć
standardową dystrybucję Linuxa, najlepiej Debiana.

Niby e-booki można czytać na zwykłym laptopie ale laptop jest większy i
ma większe zużycie prądu (świecący ekran).

P.S. Jestem fanem "zarzynania do oporu" starego hardware z użyciem
instalacji Linuxa oraz bezpieczeństwa przez fizyczną separacje.

--
Andrzej A. Filip

Dominik Ałaszewski

Dnia 25.01.2019 Andrzej A. Filip <an...@onet.eu> napisał/a:

> Niby e-booki można czytać na zwykłym laptopie ale laptop jest większy i
> ma większe zużycie prądu (świecący ekran).

Z czystej ciekawości: po co? W sensie, w czym Debian
miałby być lepszy od oryginalnego softu producenta?
Oczywiście poza samym sprawdzeniem, że się da :-)

E-booki czyta już przecież i lepiej raczej nie będzie.
A wszelka inna aktywność będzie mocno ograniczona
właściwościami e-papieru właśnie.

"W życiu piękne są tylko chwile…" (Ryszard Riedel)
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

Andrzej A. Filip

Dominik Ałaszewski <Dominik.A...@gazeta.pl.invalid> pisze:

> [...]
>
> E-booki czyta już przecież i lepiej raczej nie będzie.
> A wszelka inna aktywność będzie mocno ograniczona

Za kilka lat kupię nowszy model i wolałbym móc wykorzystać stary również1
"niezgodnie z pierwotnym przeznaczeniem" _jeśli koszt będzie rozsądny_ .
Wykorzystania z niewielkimi wymaganiami sprzętowymi mi jest znaleźć
łatwo na zasadzie nowego bym po to nie kupił ale stary rzęch własny się nada.

Tak samo chętnie bym kupił _tani_ routerek na którym dałoby się postawić
zwykłego Debiana.

--
Andrzej A. Filip