Tylko 6h!

Sebastian Biały

Tylko 6h trwało od momentu włączenia XBOXa ONE do sieci do momentu
pogrania w grę z płyty z tego samego pudełka. Przyznaje że to tempo
błyskawiczne ale mój internet nalezy raczaj do dolnopółkowych.
Pomyślcie: kto może mieć lepszych programistów na świecie skoro mistrze
z Microsoftu dali radę zrobić aktualizację 4GB w ciagu kilku miesięcy.
Wyobraźcie sobie: 4GB kodu wykonywalnego napisane przez programistów w
tak krótkim czasie. Szacun i chyba rekord. No i te megabajty kodu na
kontrolerze... i te gigabajty na update gry którą już mam na płycie ...
I fakt że na starym OS nie dzialaly żadne gry z pudełka skoro
aktualizacja była obowiązkowa. Heroizm.

Zawsze zastanawiało mnie jak jeszcze można spieprzyć proste rzeczy.
Okazuje się że jestem jednak cienki bolek z wyobraźnią, a XBOX to zwykły
pecet tylko gorszy.

A jaki związek z grupą? Ano taki że to też windows. Podobno 10. Aż
strach odpalać. Doczekałem czasu że na rynku PC i konsol nie ma ani
jednego systemu który działa bez chęci zmielenia urzadzenia kijem
bejsbolowym. Aż włącze dzisiaj Wii do odreagowania żeby zobaczyć że
kiedyś, i to nie tak dawno, byli ludzie potrafiący zrobić system który
działa częściej niż nie działa.

Marek

On Sat, 3 Dec 2016 22:27:20 +0100, Sebastian
Biały<he...@poczta.onet.pl> wrote:
> Wyobraźcie sobie: 4GB kodu wykonywalnego napisane przez
programistów w

Skąd wiesz, że 4GB kodu wykonywalnego?

--
Marek

Sebastian Biały

On 2016-12-09 18:45, Marek wrote:
> programistów w
> Skąd wiesz, że 4GB kodu wykonywalnego?

A co INNEGO jest w systemie operacyjnym xboxa? Tam jest może z megabajt
ikon i kilka piernięc z głosnika. Reszta to kod wykonywalny. 4GB.
Ewentualnie zasugeruj co w tym 4GB jest.

Tak, ja wiem że jest tam rowniez bardzo duzo innych ważnych i
niezbędnych rzeczy jak to w kazdym Windowsie. Nigdy nie wiadomo kiedy MS
włączy painta i sprawi radośc połowie świata. A jak dojdzie notatnik ...
no tak, poniosło mnie.

Krzysztof Mitko

On 2016-12-09, Sebastian Biały <he...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>
> Tak, ja wiem że jest tam rowniez bardzo duzo innych ważnych i
> niezbędnych rzeczy jak to w kazdym Windowsie.

No to chyba sam sobie odpowiedziałeś? U mnie na maku sam katalog ze
sterownikami ma 660 MB (w tym np. sterowniki do GeForce i do Radeona -
nie mam ani jednego, ani drugiego), a przecież system musi wspierać
tylko parę konfiguracji na krzyż. Pewnie komuś w tabelce w Excelu
wyszło, że roboczogodziny poświęcone na wywalanie niepotrzebnych
sterowników by wyszły za drogo, podobnie jak rozwijanie osobnego
systemu.

Ale nie widziałem ani Windows 10, ani Xboksa, więc tak sobie gdybam. W
ogóle pomysł instalowania tego samego systemu na różnych typach urządzeń
wydaje mi się poroniony.

> Nigdy nie wiadomo kiedy MS
> włączy painta i sprawi radośc połowie świata. A jak dojdzie notatnik ...
> no tak, poniosło mnie.

Zaraz, to w Windows 10 nie ma painta i notatnika? To w czym się OOTB
pisze pliki tekstowe? (Serio pytam, ostatni znany mi komputer bez
edytora tekstu to był C-64).

--
A spokesman said: “Would you like to buy some of my spokes?”

Sebastian Biały

On 2016-12-10 09:52, Krzysztof Mitko wrote:
> No to chyba sam sobie odpowiedziałeś? U mnie na maku sam katalog ze
> sterownikami ma 660 MB (w tym np. sterowniki do GeForce i do Radeona -
> nie mam ani jednego, ani drugiego)

Serio? Myslisz że MS jest aż tak głupi że wrzuca do perfekcyjnie znanej
konfiguracji sprzetowej XBOXa różne sterowniki znalezione na
internetowym wysypisku? W sumie, może ... głupota korporacyjna nie ma
dolnej asymptoty.

> Zaraz, to w Windows 10 nie ma painta i notatnika?

W XBOXie nie ma. Czekamy w napięciu. W końcu jakoś te 4GB kodu
wykonywalnego trzeba uzasadnić.

> To w czym się OOTB
> pisze pliki tekstowe? (Serio pytam, ostatni znany mi komputer bez
> edytora tekstu to był C-64).

Na pewno nie w Notaniku który od połowy lat 90 nie zmienił się ani
trochę i jest tak samo dziadowski jak wtedy. Cutting edge of archeology.

Marek

On Fri, 9 Dec 2016 20:47:04 +0100, Sebastian
> [...]
megabajt
> ikon i kilka piernięc z głosnika. Reszta to kod wykonywalny. 4GB.
> Ewentualnie zasugeruj co w tym 4GB jest.

Sugerowałem, że per analogia może być to samo co w pewnej aplikacji
smartdom na androida. Apk waży 50 MB, z ciekawości zajrzałem do apk
co takiego jw sterowaniu domem można wymyśleć, żeby to zajmowało 50
MB. Okazało się, że 49 MB zajmują ikonki powtórzone w fanfascie
możliwych rozdzielczościach.
Wracając do xboxa yo może filmy instruktażowe? Doce ze skanami?
A może ten GB to po prostu padding do 1GB żeby wyglądało poważnie :).

--
Marek

Sebastian Biały

On 2016-12-11 11:10, Marek wrote:
> Okazało się, że 49 MB zajmują ikonki powtórzone w fanfascie możliwych
> rozdzielczościach.

W XBOXie jest jedynie słuszna rozdzielczość oraz prawie kompletny brak
ikon zgodnie z nowym planem 6-letnim windowsa 10.

> Wracając do xboxa yo może filmy instruktażowe?

Kilkadziesiąt MB?

> Doce ze skanami?

Kilkadziesiąt MB?

> A może ten GB to po prostu padding do 1GB żeby wyglądało poważnie :).

To już bliżej.

Zadziwia mnie fakt że od przynajmniej 2005 roku nie sposób skorelować
zwiększania sie objętości Windowsa ze zwiększaniem liczby ficzerów. To w
kółko to samo tylko GB rosną.

W XBOXie nawet nie można się żałosnie wytłumaczyć sterownikami.

Marek

On Sun, 11 Dec 2016 12:52:42 +0100, Sebastian
Biały<he...@poczta.onet.pl> wrote:
> Kilkadziesiąt MB?

No np. instalka sterownika do drukarki HP ma circa 300MB, większość
tego to nie jest kod.

> [...]
skorelować
> zwiększania sie objętości Windowsa ze zwiększaniem liczby ficzerów.

A zamiast zgadywać co jest w tym 1GB nie możesz po prostu tego
zweryfikować i mam powiedzieć?

--
Marek

Sebastian Biały

On 2016-12-11 16:11, Marek wrote:
> No np. instalka sterownika do drukarki HP ma circa 300MB, większość tego
> to nie jest kod.

A co ma drukarka z tym wyciętym cytatem wspólnego?

> skorelować
> To w
> A zamiast zgadywać co jest w tym 1GB nie możesz po prostu tego
> zweryfikować i mam powiedzieć?

A jak? Zaszyfrowane.

Marek

On Sun, 11 Dec 2016 18:45:18 +0100, Sebastian
Biały<he...@poczta.onet.pl> wrote:
> A co ma drukarka z tym wyciętym cytatem wspólnego?

No, że rozmiar nie determinuje kodu.

--
Marek

Marek

On Sun, 11 Dec 2016 18:45:18 +0100, Sebastian
Biały<he...@poczta.onet.pl> wrote:
> A jak? Zaszyfrowane.

A user ma tam w ogóle dostęp do filesystemu? Da się zrobić ls -lR /
przed aktualizacją i po porównać różnicę?

--
Marek

Sebastian Biały

On 2016-12-12 10:02, Marek wrote:
> A user ma tam w ogóle dostęp do filesystemu? Da się zrobić ls -lR /
> przed aktualizacją i po porównać różnicę?

Nie. W ogólności: jak na każdej konsoli nie da się uruchomić własnego
kodu w jakiejkolwiek postaci. Tylko ten konsekrowany. I ewentualnie
znaleźć dziury w Edge, Cortanie (bez skojarzeń) czy innym mpeg4.

Marek

On Mon, 12 Dec 2016 16:52:32 +0100, Sebastian
> [...]
> kodu w jakiejkolwiek postaci. Tylko ten konsekrowany. I ewentualnie
> znaleźć dziury w Edge, Cortanie (bez skojarzeń) czy innym mpeg4.

To skąd wiesz, że tam nie ma całego Windowsa tak jak dla PC (tylko z
inną konfiguracją sprzętową), wiec update jest (wielkosciowo) taki
sam? To by było nawet logiczne łatwiej im zarządzać jednym systemem w
dystrybucji a nie kilkoma.

--
Marek

Sebastian Biały

On 2016-12-13 10:05, Marek wrote:
> To skąd wiesz, że tam nie ma całego Windowsa tak jak dla PC (tylko z
> inną konfiguracją sprzętową), wiec update jest (wielkosciowo) taki sam?

Bo cały czas wydaje mi się że jak się wydaje grube miliardy $ to można
posadzić kilku misiów od odchudzania co sprawi *dobre* wrażenie na userach.

Przypominam że dla wielu w tym kraju 4GB to ciągle konkretne pieniądze są.

> To by było nawet logiczne łatwiej im zarządzać jednym systemem w
> dystrybucji a nie kilkoma.

Ekonomiczne. Ale chyba nie chcemy zakładać że MS robi coś dziadowsko i z
myśą o własnej ekonomii a nie ułatwieniu zycia userom? Brrr, ależ
ochydna myśl.

PS. Jeszcze nie trafiłem na 4GB update do windowsa. Ale wszystko kiedyś
nadejdzie.

Sebastian Biały

On 2016-12-13 20:06, Sebastian Biały wrote:
> ochydna

Ohydna. Naciekawsze że widziałem to słowo milion razy i dalej piszę je
źle za każdym razem.

Marek

On Tue, 13 Dec 2016 20:06:14 +0100, Sebastian
Biały<he...@poczta.onet.pl> wrote:
> posadzić kilku misiów od odchudzania co sprawi *dobre* wrażenie na
userach.

Dobre wrażenie nie celem biznesowym.

--
Marek

Marek

On Wed, 14 Dec 2016 10:21:54 +0100, Marek <fa...@fakeemail.com> wrote:
> Dobre wrażenie nie celem biznesowym.

Dobre wrażenie nie jest raczej w horyzoncie celów biznesowym M$,
miało być.

--
Marek

Krzysztof Mitko

On 14 Dec 2016, Marek wrote
(in article<almarsoft.7974...@news.neostrada.pl>):
Jest, tylko adresatem tego wrażenia nie są użytkownicy ich produktów, a
udziałowcy MS. Ogólna zasada - w feudalizmie chodziło o robienie dobrze
feudałom, w komunizmie o robienie dobrze komunistom, w monarchii o robienie
dobrze monarsze itd. Nasz ustrój nie jest użytkownikizmem :-).