Przesyłanie zdjęć z komórki

Smok Eustachy

Szukam programu który pozwoli synchronizować zdjęcia komórkowe z
komputerem i nie ma. Poważnie mówię. Wymagania mam takie: żeby przesyłał
zdjęcia z komórki na komputer stacjonarny przez WiFi. Najlepiej aby
proces był automatyczny, czyli wystarczy że dwa urządzenia znajdą się w
tej samej sieci lokalnej i proces kopiowania zaczyna się samoczynnie.
Katalog gdzie to ma iść jest wcześniej wybrany i można sobie wybrać ten
katalog. Tzw kopię przyrostową da się zrobić, czyli tylko te zdjęcia
przerzuca, których jeszcze nie ma na komputerze. Swobodny dostęp do nich
ma być. I prosto ma być. Najlepiej wypadli na razie linuxiarze:

1. KDE Connect.

Program KDE Connect testowałem u siebie na kompie i byłby on do
przyjęcia gdyby rozumiał, co to backup przyrostowy. Nie rozumie i
kopiuje wszystko, co zaznaczysz. Jak zdjęcie jest na komputerze to
tworzy drugą kopię, i kolejną i kolejną. Po miesiącu każde zdjęcie
będzie w 15 kopiach, co jest bez sensu. Dodatkowo po wybraniu zdjęcia na
komórce nie pojawia się żaden komunikat, ze się kopiuje. Na komputerze
się pojawia, ale tylko jeśli sesję mam ustawione KDE, które jest
zdegenerowane i nie używam. Dodatkowo program KDE Connect nie ma żadnych
ustawień. Konfiguracja jest w jakimś panelu sterującym KDE, który jest
dostępny jeśli KDE jest ustawione jako środowisko pracy a ja nie używam
itd. W każdym razie dało się tu ustawić prawie wszystko.

2. Total Commander +ftp

Ja u siebie korzystam z tego rozwiązania. Ustawiłem se serwer ftp
dostępny tylko w sieci lokalnej i chromolę. Total Commander na komórce
ma wtyczkę ftp i tam mam ustawione połączenie. Jak ktoś się boi ftpa to
może skomplikować sprawę, utworzyć do tego oddzielne konto i stamtąd
pliki przerzucać zmieniając ustawienia. W każdym razie tu mam komputer
pod Windows gdzie serwera ftp nie ma i odpada takie rozwiązanie. Total
Commander rozumie za to kopię przyrostową. Da się wybrać opcję przy
kopiowaniu.

3. AirDroid

Wersja przeglądarkowa nie rozumie przyrostu i zapisuje zdjęcia do
wielkiego pliku, które to pliki będą apychać dysk. Program na Windows
miał problem z dostaniem się do katalogu na komórce ze zdjęciami i sie
wywalał.

4. Join i AirMore

Też to nie działa, AirMore ma klienta przeglądarkowego a Join nie działa
na razie i jest płatne.

Wszystkie te aplikacja pchają się do dostępu do esemesów, do kontaktów,
do połączeń. A tak to słabe są. Nie rozumiem tego kompletnie. Szukam
dalej rozwiązania w programach do backupu (kopii zapasowej).

Andrzej P. Wozniak

Osoba podpisana jako Smok Eustachy <sm...@wurg.pl>
w artykule <news:616e0a3a$0$524$6578...@news.neostrada.pl> pisze:

> [...]
> pod Windows gdzie serwera ftp nie ma i odpada takie rozwiązanie. Total
> Commander rozumie za to kopię przyrostową. Da się wybrać opcję przy

Total Commander (na Androida) ma więcej wtyczek, zaś TC w ogóle ma więcej
opcji synchronizacji (a nie tylko prosty wybór przy kopiowaniu. Wystarczy
poczytać forum użytkowników programu
https://www.ghisler.ch/board/
Działanie niektórych opcji może zależeć od wersji Androida lub nakładki
producenta smartfonu.

--
Andrzej P. Woźniak us...@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)

Marek

On Tue, 19 Oct 2021 01:58:50 +0200, Smok Eustachy <sm...@wurg.pl>
wrote:
> Szukam programu który pozwoli synchronizować zdjęcia komórkowe z
> komputerem i nie ma. Poważnie mówię. Wymagania mam takie: żeby
> przesyłał

Jest, używam rsync (androidowy klient to rsync wrapper). Działa
świetnie, w tle, przerzuca raz na dobę tylko to co nowe. Można
skonfigurować jaki katalog ma być synchronizowany, o jakiej porze.
Normalnie działa w tle (zostawiając tylko log z transferu żeby sobie
podejrzeć kontrolnie) ale można też wymusić transfer z palca -
interaktywny. Można zdefiniować kilka katalogów/zadań.
Używam od pół roku, nawet nie pamiętam, że to działa. Log wygląda tak:

Command:

rsync -av --delete --progress -e "ssh -l bk -i
/data/user/0/net.letscorp.rsyncwrapper/files/c133c633-943b-47d1-8603-6f
b3caf751ea.key -y" /storage/3BA1-26FD/DCIM
b...@xxx.xxx.xxx.xx:/bk/galaxy

Log at 2021-10-20 00:51:04

sending incremental file list

sent 124,164 bytes received 120 bytes 27,618.67 bytes/sec
total size is 26,136,502,069 speedup is 210,296.60

Host 'xxx.xxx.xxx.xxx' key accepted unconditionally.
(ecdsa-sha2-nistp256 fingerprint md5 fe:xx:xx)

--
Marek

Smok Eustachy

> 1. KDE Connect.

Linuxiarski badziew sprawdza się najlepiej. Do ideału brakuje mu
zrozumienia takiego, żeby nie kopiował tych zdjęć które na komputerze
już są,

Dominik 'Rathann' Mierzejewski

Date: Tue, 07 Dec 2021 16:19:36
From: Smok Eustachy
https://bugs.kde.org/

:)

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and