Makówki przechodzą na ARM...

Smok Eustachy

...a tu cisza?

Krzysztof Mitko

Smok Eustachy wrote:

> ...a tu cisza?

To pozwolę sobie krótko skomentować: mam intelowskiego maka, gdy nadejdzie
czas na wymianę, to kupię maka z ARM. Nie obawiam się zmiany platformy, bo i
tak korzystam wyłącznie z aplikacji natywnych dla macOS (nie używam
wirtualizacji czy wine). Liczę na to, że nowe laptopy będą miały mniejszy
pobór mocy i dłuższą pracę na baterii.

Problemy mogą mieć ludzie, którzy w jakiś sposób korzystali z Windowsa x86 na
maku - albo na maszynie wirtualnej, albo instalowali przez bootcampa.
Wirtualizacja x86, Crossover i Wine na maka są martwe. Jedyną możliwością
używania windowsowych programów na maku z ARM będzie pełna emulacja (qemu?),
ale IMHO to rozwiązanie dla desperatów (Windows ARM pomijam).

--
The generation of random numbers is too important to be left to chance.

Smok Eustachy

W dniu 08.10.2020 o 15:39, Krzysztof Mitko pisze:

> To pozwolę sobie krótko skomentować: mam intelowskiego maka,

Ja to bym chętnie kupił lapka na Androidzie. Softu jest dość

heby

On 08/10/2020 21:42, Smok Eustachy wrote:
> Ja to bym chętnie kupił lapka na Androidzie. Softu jest dość

Tu masz workaround:

https://support.google.com/chromebook/answer/7021273?hl=en

https://sites.google.com/a/chromium.org/dev/chromium-os/chrome-os-systems-supporting-android-apps

Krzysztof Mitko

Smok Eustachy wrote:

> ...a tu cisza?

Przy okazji wrzucę taki link:

<https://9to5mac.com/2020/06/29/first-benchmarks-surface-for-apples-arm-based-developer-transition-kit/>

"Apple’s ARM test hardware is benchmarking, running non-natively via Rosetta,
about the same as a 2020 MacBook Air. Running through Rosetta will hurt
performance, although we don’t have enough information about Rosetta 2’s
performance characteristics for ARM translation to know exactly how much.
Developers estimate the performance penalty could be around 25-40%"

No i fajnie, bo ja te słowa piszę z MacBooka Air 2018 - i jego prędkość w
zupełności mi wystarcza.

"the Developer Transition Kit is purely meant for developers to port their
apps (...) It is powered by a largely-unmodified A12Z chip, which Apple
designed around the power budget of the 2018/2020 iPad Pro, the product it was
originally used in."

--
A spokesman said: "Would you like to buy some of my spokes?"

heby

On 08/10/2020 14:35, Smok Eustachy wrote:
> ...a tu cisza?

Daj znać jak za 3 lata przejdą na RISC-V ;)

Czyli:
6502->mc680x0->powepc->x86->arm->?

A pecety dalej siedzą na odpicowanym, głupszym bracie Z80, który do
dzisiaj trzyma kompatybilność z kradzionym CP/M ;) Co za nuda.