Windows 10

Smok Eustachy

Cześć!
Da się przenieść dysk z Windows 10 zainstalowanym do drugiego kompa, tak
żeby działało?
Zainstalowałem se na platformie Intela a docelowo ma być na AMD. Bałem
się żeby nie zrobił mi masakracji dysków.

mirekc

W dniu 14.12.2022 o 17:21, Smok Eustachy pisze:
A to konieczne? Bo nawet jak się uda, to kupa niepotrzebnych sterowników
zostanie i będą zaśmiecać system.

Grzegorz Niemirowski

mirekc <mir...@interia.pl> napisał(a):
> A to konieczne? Bo nawet jak się uda, to kupa niepotrzebnych sterowników zostanie i będą zaśmiecać system.

Windows ma już w sobie tysiące sterowników, nic się nie będzie zaśmiecać.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/

mirekc

> Windows ma już w sobie tysiące sterowników, nic się nie będzie zaśmiecać.

No nie wiem. Kiedyś przynajmniej było tak, że sterowniki instalowały się
wybiórczo. Jak była np. płyta główna Intela, to instalowały się
sterowniki do chipsetu Intela, ale nie do AMD czy Gigabyte. Jak była
grafika ATI, to sterowniki do ATI, ale nie do Nvidii czy Matroxa. No ale
może ja nie jestem „na czasie”.

Grzegorz Niemirowski

> [...]
> ATI, ale nie do Nvidii czy Matroxa. No ale może ja nie jestem „na czasie”.

Co rozumiesz przez instalację? Instalator kopiuje wszystko na dysk jak leci a potem instaluje, czyli przeznacza do
używania z danym sprzętem te sterowniki, do których tenże sprzęt został wykryty. Dlatego nie trzeba wkładać płytki
instalacyjnej przy zmianach sprzętowych. Jakie sterowniki masz na dysku, to możesz sobie zobaczyć w C:\Windows\Inf albo
C:\Windows\System32\drivers. Można też przy ręcznej instalacji sterowników obejrzeć listę dostępnych w systemie
sterowników dla przeróżnych urządzeń. 99% tych sterowników nie używasz, ale to nie znaczy, że leżąc na dysku zaśmiecają
system.

Sushi Master

Wed, 14 Dec 2022 18:59:11 +0100, "Grzegorz Niemirowski" <grze...@grzegorz.net>
wysmarował:

> [...]
> tenże sprzęt został wykryty. Dlatego nie trzeba wkładać płytki instalacyjnej przy

No chyba nie do końca.
Niektóre dociąga po instalacji z netu.

SushiMaster

Grzegorz Niemirowski

Sushi Master <s...@shi.master> napisał(a):
> No chyba nie do końca.
> Niektóre dociąga po instalacji z netu.

Nie zauważyłem żeby dociągał, ale nawet jeśli, to nie przeczy moim słowom :)

rad...@konto.pl

Wed, 14 Dec 2022 17:21:21 +0100, w <tnct61$1rbr$2...@gioia.aioe.org>, Smok
Eustachy <sm...@wurg.pl> napisał(-a):
Wystartuje, ale usuń wszystkie 3rd party sterowniki jeżeli takowe instalowałeś
-- nvidii, radeona, od płyty głownej, dźwięku itp.

czarek

W dniu 2022-12-14 o 17:21, Smok Eustachy pisze:
Witam.
To mi przypomina przeniesienie systemu na maszynę wirtualną.
Kiedyś przenosiłem fizyczny XP na VMware, są do tego programy.
W skrócie chodzi o to żeby system przygotować czyli wyciąć wszystko co
może go położyć przy starcie, czyli jednak usunięcie jakichś krytycznych
sterowników.
Tworzymy obraz bez uruchamiania (bo sobie resztę dociągnie i znowu
trzeba go obierać ze skóry).
Po tym zabiegu uruchamiamy jego obraz na docelowym komputerze/VM i dalej
leci automat tak jakby się system dopiero instalował pierwszy raz. Tu
UWAGA! może być problem z aktywacją.
Mi XP poszło, używam do dziś jego obraz. Proponuję wpisać w google temat
przenoszenia na VM. Nie wiem czy z W10 się uda ale widziałem, że robili
to np. z AOMEI.
Pozdro.

mirekc

> Co rozumiesz przez instalację? Instalator kopiuje wszystko na dysk jak
> leci a potem instaluje, czyli przeznacza do używania z danym sprzętem te
> sterowniki, do których tenże sprzęt został wykryty.
[...]
Sam napisałeś. Właśnie to „przeznaczenie do używania z danym sprzętem”
czyli wpisy w rejestrze uruchamiające dany sterownik przy starcie, wpisy
i pliki konfiguracyjne, powiązania i co tam jeszcze system tworzy. Jak
się przeniesie na inny sprzęt, to tych starych wpisów system nie kasuje
i to właśnie nazwałem „zaśmiecaniem” systemu.

trybun

W dniu 14.12.2022 o 17:21, Smok Eustachy pisze:
Da się,. Przełożyłem dysk z 10 do innego kompa, tylko rozdzielczość
monitora trzeba było przestawić. Czyli zadziała. Pytanie tylko co z tym
dalej, ja nie przerabiałem sytuacji, nie doszedłem do etapu kiedy 10
połączy sie z netem i przejdzie weryfikacje legalności na tym nowym kompie.

Smok Eustachy

W dniu 15.12.2022 o 08:47, trybun pisze:
Dlatego jeszcze nie wpisałem klucza

Roman Tyczka

Bez żadnego problemu

--