Windows się nie mieści choć bardzo sie starali

Sebastian Biały

Dzisiaj zaliczyłem zonk.

Pobrałem sobie plik iso z windows 10 z konsekrowanej strony ms:

Win10_1809Oct_Polish_x64.iso

Który zasugerowali wypalić na płycie DVD.

Okazało sie ze nie miesci się na płycie DVD. Ma 4978741248 bajtów.

Jesli ktos się łudził że w tej śmiesznej firmie jest jeszcze jakaś
szczątkowa kontola jakości to chyba czas porzucić wszelkie nadzieje :D

Slawek Maculewicz

Dnia Sat, 24 Nov 2018 13:17:40 +0100, od Sebastian Biały
<he...@poczta.onet.pl> nadeszla wiadomosc:
Ale przecież napisali:
"Jeśli podczas nagrywania dysku DVD z pliku ISO zostanie wyświetlony
komunikat, że plik obrazu dysku jest za duży, należy użyć
dwuwarstwowego nośnika DVD."

Sebastian Biały

On 24/11/2018 15:00, Slawek Maculewicz wrote:
> Ale przecież napisali:
> "Jeśli podczas nagrywania dysku DVD z pliku ISO zostanie wyświetlony
> komunikat, że plik obrazu dysku jest za duży, należy użyć
> dwuwarstwowego nośnika DVD."

No przecież użyłem. Problem w tym że brakuje im bardzo niewiele aby się
zmieścić. Nie mogą zerzygnować z kilku tapet, gierek i kilka GB gówna
domyślnie wciskanego? Na tym polega problem: "muszę" wziąc DL bo jakis
pustak o tamtej stronie przekroczyl o 100M rozmiar DVD. "Dave, nie
mieścimy się! A h... niech se wezmna DL frajerzy przeciez z SugarSaga
nie można zrezygnować".

Wojciech Bancer

On 2018-11-24, Sebastian Biały <he...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

> Który zasugerowali wypalić na płycie DVD.

Co to takiego ten DVD i dleczego mam się przejąć? ;)

--
Wojciech Bańcer
wojciec...@gmail.com

Marcin Debowski

On 2018-11-24, Sebastian Biały <he...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
> pustak o tamtej stronie przekroczyl o 100M rozmiar DVD. "Dave, nie
> mieścimy się! A h... niech se wezmna DL frajerzy przeciez z SugarSaga

No a jak inaczej? W końcu są de facto monopolistą to dlaczego mają się z
czym/kim-kolwiek liczyć?

Miałem jedynie raz do czynienia z tymi bucami, gdy przejeli Skype i parę
usług przestało działać (niespodzianka!), m.in. lokalny stacjonarny nr,
działający wcześniej bez problemu z 10 lat. Rozmowa z ich BOKiem: tak
wiedza o problemie, nie nie wiedzą kiedy się to naprawi. Po miesiącu
ponownie to samo. To rezygnuje z nr i niech zwracają pieniądze. Nie, oni
nie zwracają. Usługa nie działa? I co z tego... po krótkiej przepychance
skończyło się, że mi zwrócili.... w akcie dobrej woli.

Jak ja się cieszę, że tylko okazjonalnie musze tego gówna używać.

--
Marcin

Sebastian Biały

On 25/11/2018 22:10, Wojciech Bancer wrote:
> Co to takiego ten DVD i dleczego mam się przejąć? ;)

Takie coś co jest jedynym medium do bootowania poza dyskiem w pewnym
laptopie. No i to też cos takiego co naturalnie pasuje do plików ISO
które przecież nie bez powodu MS pozwala pobierać. Widocznie najlepsze
bo u nich wszystko najlepsze.

Marek

On Tue, 27 Nov 2018 19:42:54 +0100, Sebastian
Biały<he...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
> ISO
> które przecież nie bez powodu MS pozwala pobierać. Widocznie

I DL nie czyta? Bo osobiście tragedii bym nie robił, że obraz ISO
wymaga DL. Po to DL jest, by używać.MS zakłada, że system współczesny
wymaga też współczesny sprzęt, że DL ma.

--
Marek

Sebastian Biały

On 28/11/2018 17:06, Marek wrote:
> I DL nie czyta?

Nie. Ale gubisz problem. Problem polega na tym że w pakowanu g... do
instalatora MS zaczyna robić rekordy świata. Nie żeby te wszystkie
pierdyliard .NETów i SugarSaga nei dało się ściągnąć z internetów. Z
tamtąd można tylko ścią^M^M^M^M wysłać telemetrię.

Marek

On Wed, 28 Nov 2018 21:14:00 +0100, Sebastian
Biały<he...@poczta.onet.pl> wrote:
> Nie. Ale gubisz problem. Problem polega na tym że w pakowanu g...
> do
> instalatora MS zaczyna robić rekordy świata.

Jaki to problem, skoro są dostępne odpowiednie nośniki? Założę się,
że nikt absolutnie w MS nawet nie zwrócił na to uwagi ani 90%
zadowolonych klientów.

--
Marek

B.G

W dniu 2018-11-28 o 17:06, Marek pisze:

> I DL nie czyta? Bo osobiście tragedii bym nie robił, że obraz ISO wymaga
> DL. Po to DL jest, by używać.MS zakłada, że system współczesny wymaga
> też współczesny sprzęt,  że DL ma.

Ale.... jaka jest logika w tym, że instalka Win nie zmieści mi się na DVD?
Linuxy jakoś instaluje z ISO mających kilkaset MB..... wszystko sobie
instalator ściąga z Internetu.
Dlaczego na Win nie może być podobnie?
Cały czas wnerwia mnie rozmiar instalki Win.
Jestem pewien, że core Windows (+sterowniki do pierdyliarda kart
sieciowych) można zamknąć w kilkuset MB; a wszystko pozostałe dla
normalnej instalacji mogłoby być ściągnięte z Internetu.

--
B.G

Marcin Debowski

To nie jest żadna tragedia, bo jest jak napisałeś, DL są powszechnie
dostępne. Wystarczy pójść i kupić (bo pewnie większość nie ma czystych
DLek) ale a to po prostu pokazuje jak badziewiastą firmą jest ta
firma.

--
Marcin

Marek

On Fri, 30 Nov 2018 18:19:48 +0100, "B.G"
<oprawdzi...@wp.com.eu> wrote:
> [...]
> na DVD?
> Linuxy jakoś instaluje z ISO mających kilkaset MB..... wszystko

Bo MS to korporacja i działa wg reguł biznesowych. Instalki ma
zawierać odpowiedni kontent np. 3GB film instruktażowy jak klikać
myszą toaczawierac i już. I nikt nie będzie tam weryfikował czy
przekodowanie zdziebko
z mniejszym bitrate spowoduje akurat na tyle zmniejszenie kontentu,
że zadowoli to kilku freaków bo im się zmieści obraz na SL a nie DL.

> [...]
> sieciowych) można zamknąć w kilkuset MB; a wszystko pozostałe dla
> normalnej instalacji mogłoby być ściągnięte z Internetu.

Nie wiem jak jest w Win nigdy z tym nie miałem do czynienia (oprócz
wersji 3.1 z 25 lat temu) ale nie widzę sensu na porównanie Lin z
Win. Przecież MS może nawet nie wiedzieć że można inaczej.

--
Marek

Marcin Debowski

On 2018-12-01, Marek <fa...@fakeemail.com> wrote:

> [...]
> z mniejszym bitrate spowoduje akurat na tyle zmniejszenie kontentu,
> że zadowoli to kilku freaków bo im się zmieści obraz na SL a nie DL.

Inne korporacje jakoś sobie radzą. MS od poczatku przyzwyczaja ludzi do
bylejakości, odstępst od uznanych norm i mamy już całe pokolenie plus,
które de facto ma zakodowane, że kalekie standardy MS to jest coś
normalnego, a wszystko inne potrzebne jest "freakom".

--
Marcin

Marek

On Sun, 02 Dec 2018 02:25:19 GMT, Marcin Debowski
<aga...@INVALID.zoho.com> wrote:
> mamy już całe pokolenie plus,
> które de facto ma zakodowane, że kalekie standardy MS to jest coś
> normalnego, a wszystko inne potrzebne jest "freakom".

No ale to chyba dobrze że mają swój target, któremu to pasuje?
Przecież nikt z poza tego targetu win chyba nie używa, nie?

--
Marek

Marcin Debowski

Oni stworzyli ten target. To trochę tak jak reklamy wmawiają, że jest
jakiś problem, gdy takiego problemu nie ma. To długofalowo raczej nic
dobrego, poza oczywiście przychodami producenta.

--
Marcin

Smok Eustachy

W dniu 29.11.2018 o 20:55, Marek pisze:
One są słabe mówiąc krótko, te płyty DL. Nietrwałe.