Upadek dźwieku w Linuxie

Smok Eustachy

Cześć!
Zna ktoś jakieś forum ALSY z PULSE?
Problem jest taki:
Mam urządzenie następujące:
Kodek: ‎Family 17h (Models 10h-1fh) HD Audio Controller
Płyta B450M DS3H-CF z
Ryzen Pro 3350G PCLOS KDE, MATE wsio rawno.

Płyta ma kartę wbudowaną 7+1 ale Linux widzi tylko stereo. Minta
odpaliłem z płytki i też widzi stereo. W BIOSie chyba nie ma ustawień do
tego. Na naszej grupie linuxiarskiej i forum dystrybucji nie uzyskałem
pomocy. Kolektyw potrafi zdobyć się na napisanie, żebym wybrał profil w
menu a przecież tłumacze, że nie ma. Co za upadek w 2021 roku.

2. Na Intelu Nuc padł w ogóle dźwięk i jest tylko głuche wyjście. Co za
porażka. PCLOS/MATE też jest.

Dominik 'Rathann' Mierzejewski

Date: Sun, 10 Oct 2021 23:34:45
From: Smok Eustachy
> Cześć!
> Zna ktoś jakieś forum ALSY z PULSE?

Musisz podkręcić jasność pytania, bo trudno zgadnąć, co masz na myśli.

> Problem jest taki:
> Mam urządzenie następujące:
> Kodek: ‎Family 17h (Models 10h-1fh) HD Audio Controller
> Płyta B450M DS3H-CF z
> Ryzen Pro 3350G PCLOS KDE, MATE wsio rawno.

Pokaż wyniki:
lspci -vnn
pactl info
pactl list cards

> Płyta ma kartę wbudowaną 7+1 ale Linux widzi tylko stereo.

Sprecyzuj, co znaczy "widzi tylko stereo". Zmieniałeś profil w
konfiguracji PulseAudio dla urządzenia? Do graficznej konfiguracji
polecam programik pavucontrol.

> [...]
> pomocy. Kolektyw potrafi zdobyć się na napisanie, żebym wybrał profil w
> menu a przecież tłumacze, że nie ma. Co za upadek w 2021 roku.

Marudzisz. :) Podasz dokładnie, jakie urządzenie i jak je widzi
PulseAudio, to może coś poradzimy.

> 2. Na Intelu Nuc padł w ogóle dźwięk i jest tylko głuche wyjście. Co za
> porażka. PCLOS/MATE też jest.

A co ma Linux to problemów sprzętowych? Na Windows działa?

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

Dominik 'Rathann' Mierzejewski

Date: Sun, 10 Oct 2021 23:34:45
From: Smok Eustachy
> [...]

> porażka. PCLOS/MATE też jest.

A co ma Linux to problemów sprzętowych? Na Windows działa?

PS. Puszczam supersedes z dodanym FUT: pcol