I się okaże kto jest kto

Grzegorz Staniak

Robert Osowiecki

Our dear friend Grzegorz Staniak wrote:
> http://bbspot.com/News/2003/01/os_quiz.php

Że niby jestem Amigowcem? Jasny gwint, w życiu bym nie
pomyślał :-) Ale tak prawdę mówiąc od dawna marzę, żeby
tanio dorwać jakąś Amisię i zagnieździć w niej pingwinka...

--
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
<> magic....@rassun.art.pl <>

Grzegorz Staniak

On Tue, 22 Apr 2003 14:21:11 +0000 (UTC), Robert Osowiecki wrote:

> Że niby jestem Amigowcem? Jasny gwint, w życiu bym nie
> pomyślał :-)

No masz, Ty też? :)

> Ale tak prawdę mówiąc od dawna marzę, żeby
> tanio dorwać jakąś Amisię i zagnieździć w niej pingwinka...

Ja tego sprzętu nawet na oczy nie widziałem, a "AmigaOS" mi wyszło...
Widać to stan ducha, jak linuksiarstwo. :)

--
Grzegorz Staniak <gsta...@zagiel.com.pl>

Krzysztof Luks

Dnia Tue, 22 Apr 2003 13:48:40 +0000 (UTC), Grzegorz Staniak napisał(a):

> http://bbspot.com/News/2003/01/os_quiz.php

Apple DOS 3.1. Khhhhmmm... co to takiego? Z czym to się pije? I czy
nadal jestem linuksiarzem?

--
-------------------------=[Krzysztof Luks][m00se<at>iq.pl]=----------+
^oo^ Została przekroczona maksymalna liczba sekretów, które mogą |

Daniel Podlejski

Grzegorz Staniak napisał(a):

: Ja tego sprzętu nawet na oczy nie widziałem, a "AmigaOS" mi wyszło...

: Widać to stan ducha, jak linuksiarstwo. :)

A mi OS/2 Warp

--
Daniel Podlejski <unde...@underley.eu.org>
... I throw myself into the sea

Paweł Kot

Daniel Podlejski napisał(a):

> Grzegorz Staniak napisał(a):
>
>: Ja tego sprzętu nawet na oczy nie widziałem, a "AmigaOS" mi wyszło...
>: Widać to stan ducha, jak linuksiarstwo. :)
>
> A mi OS/2 Warp

Welcome to the club :-)

pkot
PS. Pewnie WO napisze, że mu jakiś Linux wyszedł ;-)
--
http://slackware.pl/ -- o Slackware po polsku
http://kt.linuxnews.pl/ -- Kernel Traffic po polsku

Wojciech Orlinski

In <slrnbaamhf...@vilya.fnord.pl> Krzysztof Luks wrote:

> Apple DOS 3.1. Khhhhmmm... co to takiego? Z czym to się pije? I czy
> nadal jestem linuksiarzem?

Wykluczone, bo mi to wyszło! Idę poguglać za jakimś emulatorem...

--
There are no answers. Only choices.

Wojciech Orlinski

In <29426.1051...@sepulka.mimuw.edu.pl> Robert Osowiecki wrote:

> Że niby jestem Amigowcem? Jasny gwint, w życiu bym nie
> pomyślał :-) Ale tak prawdę mówiąc od dawna marzę, żeby
> tanio dorwać jakąś Amisię i zagnieździć w niej pingwinka...

Mam jedną rozbudowaną 1200, ale nie włączałem chyba od roku.

Robert Kois

:
: > http://bbspot.com/News/2003/01/os_quiz.php
:
: Apple DOS 3.1. Khhhhmmm... co to takiego? Z czym to się pije? I czy
: nadal jestem linuksiarzem?

Mam to samo :). To było w Apple II :) (1977).

Kojer
--
I choose YOU, Pikathulhu!

Krzysztof Luks

Dnia Tue, 22 Apr 2003 15:21:36 +0000 (UTC), Wojciech Orlinski napisał(a):

> Wykluczone, bo mi to wyszło! Idę poguglać za jakimś emulatorem...

Ha! Gdyby nie to, że mi drukarka nie działa oprawiał bym właśnie Twój
post w ramki ;)

Jak ktoś znajdzie screenshoty tego cuda to niech da linka na grupę.

--
--------------- [Krzysztof Luks][m00se<at>iq.pl] ---------------
You feel the Windows (95) on your hard disk is broken...

Tristan Alder

Grzegorz Staniak na pl.comp.os.advocacy se coś napisał(a), a ja teraz
odpowiadam:

> http://bbspot.com/News/2003/01/os_quiz.php

No tak, zostałem się Win95 :-) A WO mówi, żem linuksiarz :-)

--
Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
(ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

January Weiner

[ Wojciech Orlinski ]

> Wykluczone, bo mi to wyszło! Idę poguglać za jakimś emulatorem...

Mnie wyszlo Windows XP, hehehe. Ale test jest gluuuupio zrobiony. Mam
lepszy pomysl, tylko nie wiem, czy bedzie czas na realizacje. Otoz powinno
sie to zrobic inaczej -- nalezaloby pytac o OS + sprawdzac OS podawany
przez przegladarke, a potem na biezaco dorabiac odpowiednie korelacje w
wynikach. To by bylo statystycznie bardziej poprawne, poza tym na biezaco
moznaby usuwac pytania, ktore nie daja statystycznie istotnych korelacji z
uzywanym systemem.

j.

--
----)-\//-///-----------------------------------January-Weiner-3-------
It might look like I'm doing nothing,

Mariusz Madej

na pl.comp.os.advocacy napisał(a):

> Wykluczone, bo mi to wyszło! Idę poguglać za jakimś emulatorem...

Debian?

m., który powinien widać używać OS/2
--
,\Mariusz Madej/,',',',',',',',',',',',',',',',',',\LinuxUser#264333/,
- Slackware - to najszybsza dystrybucja oprocz Potato

Bart Ogryczak

On Tue, 22 Apr 2003 at 13:48 GMT, citizen Grzegorz Staniak testified:
> http://bbspot.com/News/2003/01/os_quiz.php

Stare. Poza tym ten test jest zepsuty. Mi wychodzi MacOS X ;->

bart
--
"Friendship is neither inherited nor transitive." [Annotated C++ Ref. Manual]
bart @bart.w-wa.pl || http://bart.w-wa.pl || http://faq.pl/php/

Wojciech Orlinski

In <b83s5h$64lth$1...@fu-berlin.de> January Weiner wrote:

> [...]
> poprawne, poza tym na biezaco moznaby usuwac pytania, ktore nie daja
> statystycznie istotnych korelacji z uzywanym systemem.

Oni sobie uprościli zadanie i odpowiadali chyba na inne pytanie - nie,
jaki system by Ci najlepiej pasował (Twój test jest temu bliżej,
przynajmniej jeśli założyć, że częściej używany = bardziej pasujący),
ale oni odpowiadają na pytanie "jakim systemem JESTEŚ" (znaczy byłbyś,
gdybyś był systemem).

Artur Maśląg 'futrzak'

"Grzegorz Staniak" <gsta...@inka.zagiel.pl> napisał:
> http://bbspot.com/News/2003/01/os_quiz.php

Mnie wyszedł GNU/HURD ;).

Paweł Kot

Artur Maśląg 'futrzak' napisał(a):

> Mnie wyszedł GNU/HURD ;).

Toś się nie wysilił... Przeczytaj w jakim wypadku wychodzi Hurd...

pkot

Sławomir Januszkiewicz

Cholercia. HP-UXiarz :-). Ja toto tylko pare razy widziałem.
W robocie mnie zabiją.

Nuter

Artur Maśląg 'futrzak'

"Paweł Kot" <pk...@chlajnugza.kicks-nospam-ass.org> napisał:

> Toś się nie wysilił...

Rozumiem, że emotikon jest niewidzialny?

> Przeczytaj w jakim wypadku wychodzi Hurd...

Wiem - wychodzi niezależnie od ilości brakujacych odpowiedzi.
Nawet to sprawdziłem. IMHO czysta głupota. Trudno, nie muszę
odpowiadać w sposób z góry założony przez autora.

To nie test na PJ.

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk

Tristan Alder wrote:

> No tak, zostałem się Win95 :-) A WO mówi, żem linuksiarz :-)

Witam w klubie.

--
__("< Marcin Kowalczyk
\__/ qrc...@knm.org.pl

Piotr_Chyliński_<heidi_listy@remove.mac.com>

Paweł Kot napisał:

> Welcome to the club :-)
>
> pkot
> PS. Pewnie WO napisze, że mu jakiś Linux wyszedł ;-)

Dziwne to jakieś, bo u mnie padło na HP-UX, a mimo to:

You're still strong despite the passage of time. Though few understand
you, those who do love you deeply and appreciate you.

czyli jakby mnie znali od dziecka :D

Heidi

Lech Szychowski

=?ISO-8859-2?Q?Piotr=20Chyli=F1ski=20<heidi...@remove.mac.com>?=:

: You're still strong despite the passage of time. Though few understand

: you, those who do love you deeply and appreciate you.

: czyli jakby mnie znali od dziecka :D

Każdego znają od dziecka. Im kto bardziej sfrustrowany
(a kto w tych czasach nie jesy sfrustrowany? ;), tym
bardziej do niego IHHO pasuje ten opis :)))

--
Leszek.

-- le...@pse.pl 2:480/33.7 -- REAL programmers use INTEGERS --
-- speaking just for myself...

Tomasz Szcześniak

A mnie o zgrozo win98 :(
A tak się starałem ;)

--
Tomasz Szczesniak

tszc...@pay.com.pl
FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
http://www.pay.com.pl/oldradio

Paweł Kot

Artur Maśląg 'futrzak' napisał(a):

> Rozumiem, że emotikon jest niewidzialny?

Byłem przekonany, że wstawiłem ;-) Ale intencje najwyraźniej dobrze
odczytane.

Antoni Goldstein

Grzegorz Staniak wstukal(a) pracowicie:
> http://bbspot.com/News/2003/01/os_quiz.php

No cóż... jestem Debianem ;)

Antek Goldstein
--
___/___ : I Będziemy pchać w brzuch, aż przed oczami zjawią I
< 102 >======= I nam się takie niebieskie kropki! I

Łukasz 'ins4n3' Jarochowski

Grzegorz Staniak w wiadomości
<slrnbaai1n....@inka.zagiel.pl> napisał:

> http://bbspot.com/News/2003/01/os_quiz.php

A ja jestem Red Hatem :_|

Ja kce byś peelde! ;-)

Pozdrawiam
Ł.J.

PS: przynajmniej jestem na rpm-ach ;-)

--
ins4n3 dot go2 dot pl
the next PLD user

Marcin Wieczorek

Z adresu pk...@chlajnugza.kicks-nospam-ass.org nadszedł list o dziwnej treści:

> PS. Pewnie WO napisze, że mu jakiś Linux wyszedł ;-)

A mnie wyszedł OS X. :-)
--
Marcin Wieczorek "T-1000" DELPHI FAQ http://delphi.cartall.com.pl
GG#:237419______________UIN:3692514______________PGP KeyID:F97C2C2E

OZ

Bart Ogryczak wrote:
> Stare. Poza tym ten test jest zepsuty. Mi wychodzi MacOS X ;->

Witaj w klubie. (Kuna - najpierw myślałem ,że to X window, a tu taaakaaa
zdrada).
--
OZ

Michal Polrola

Dnia 2003-04-22 15:48, Użytkownik Grzegorz Staniak napisał:
> http://bbspot.com/News/2003/01/os_quiz.php

Amiga OS. W życiu tego nie widzialem...

--
Linux User #95253, machine #136498
"Linus Torvalds - Enemy at the Gates" (P.Wimmer)

Tristan Alder

Michal Polrola na pl.comp.os.advocacy se coś napisał(a), a ja teraz
odpowiadam:

> Amiga OS. W życiu tego nie widzialem...

No to popatrz w lustro :-)

Grzegorz Staniak

On Wed, 23 Apr 2003 10:27:49 +0200, Michal Polrola wrote:

> Amiga OS. W życiu tego nie widzialem...

Tak samo jak ja :)

--
Grzegorz Staniak <gsta...@zagiel.com.pl>

Grzegorz Lament

On Wed, 23 Apr 2003 09:07:48 +0000, Grzegorz Staniak wrote:

> Tak samo jak ja :)

i ja.
Miałem kiedyś amisię 500...

Piotr Waśkiewicz

Wojciech Orlinski zeznaje:

> Wykluczone, bo mi to wyszło! Idę poguglać za jakimś emulatorem...

Mi też! Aaargh.

--
'All the smart people use Macintosh, dumb people use PC'
Matthew Modine - actor.

Piotr Woszczyński

In article <slrnbaammo....@witch.underley.eu.org>,
Daniel Podlejski wrote:
> Grzegorz Staniak napisał(a):
>
>: Ja tego sprzętu nawet na oczy nie widziałem, a "AmigaOS" mi wyszło...
>: Widać to stan ducha, jak linuksiarstwo. :)
>
> A mi OS/2 Warp
Mi też, aczkolwiek OS/2 to znam chyba tylko z bankomatów (jeśli potrafię
rozeznać)... ;-)

Piotr

Wojciech Czaplinski

Użytkownik "Robert Kois" <ko...@hell.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> : nadal jestem linuksiarzem?
>
> Mam to samo :). To było w Apple II :) (1977).

A mnie wyszedł PalmOS :)

Tarantoga

January Weiner

[ Wojciech Orlinski ]

> [...]
> przynajmniej jeśli założyć, że częściej używany = bardziej pasujący),
> ale oni odpowiadają na pytanie "jakim systemem JESTEŚ" (znaczy byłbyś,

Tak, tak :-) Ale to akurat malo ciekawa strona tamtej strony. Takie testy
potrafia czasem nawet byc smieszne, a ten akurat, niestety, nie byl.

j.

--
----)-\//-///-----------------------------------January-Weiner-3-------
"Now the trouble with making yourself stupider than you really are is

Wojciech Orlinski

In <b868gk$6qua9$2...@fu-berlin.de> January Weiner wrote:

> Tak, tak :-) Ale to akurat malo ciekawa strona tamtej strony. Takie
> testy potrafia czasem nawet byc smieszne, a ten akurat, niestety, nie
> byl.

Ja się w każdym razie bawiłem jak przy typowym teście tego typu, bo same
pytania były zabawne.

Radosław Gancarz

Tomasz Szcześniak <tszc...@pay.com.pl> napisał:

> A mnie o zgrozo win98 :(
> A tak się starałem ;)

Mnie też. ;-)

Pozdrawiam
Radek FH

--
+--------------------------------------------------------+-------------------+
| Honey, PLEASE don't pick up the PH$@#*&$^(#@&$^%(*NO | Radosław Gancarz |

Michal Slaby

In article <b85iju$d8$1...@www.itl.waw.pl>, Michal Polrola wrote:

> Amiga OS. W życiu tego nie widzialem...

Opis pasowa?by równie? do BeOSa. Face it - jeste? wielkim
nieukszta?towanym talentem ;-)

Pozdrawiam,
Micha?, the OS X

Tomasz Szcześniak

Dnia 23 Apr 2003 16:33:35 GMT, osoba podająca się za Radosław Gancarz
<N0SPAM...@hell.pl> napisała:

> Mnie też. ;-)

A mogli sprawdzić w zapytaniu HTTP :)

Mariusz Drozdziel

22 Apr 2003 16:55:13 GMT, January Weiner wrote:

> wynikach. To by bylo statystycznie bardziej poprawne, poza tym na biezaco
> moznaby usuwac pytania, ktore nie daja statystycznie istotnych korelacji z
> uzywanym systemem.

Ostatnie pytanie: "Will the answers to these questions
really help you determine my personality?"

Zaznaczam: "NO, it's entirely random" i dostaje Windows 95.
Wracam i zaznaczam: "If I end up Windows ME someone is going to be
hurting." - dostaje OS/2 Warp. He he.

--
Mariusz.

== Mariusz Drozdziel <no...@eric.aquaz.pl> == 2:482/5...@fidonet.org ==

Michal Polrola

A dziękuje. Naprawdę Amiga OS był podobny do Be?
BTW. BeOS był fajny, szkoda że zdechł...

Michal Slaby

W artykule <b881dn$lu5$4...@www.itl.waw.pl> Michal Polrola napisał(a):

> A dziękuje. Naprawdę Amiga OS był podobny do Be?

Nie wiem czy BeOS był podobny do Ami. Nie miałem nigdy sposobności
pobawić się Amigą, jednakże opis AmigaOS na bbspot doskonale pasował
do BeOSa.

> BTW. BeOS był fajny, szkoda że zdechł...

Owszem, był fajny. Strasznie brakuje mi w środowiskach graficznych
dla Linuksa funkcjonalności Trackera (pal licho atrybuty).
Chciałbym po prostu w menu kontekstowym dogrzebać się szukanego
pliku czy katalogu bez konieczności otwierania tego skobylałego
i kulawego Nautiliusa, zaś ROX jakoś nie przypadł mi do gustu.
Czy zdechł? Hmm, chyba raczej tak, choć: http://www.openbeos.org/

Pozdrawiam,
Michał

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk

Mariusz Drozdziel wrote:

> Zaznaczam: "NO, it's entirely random" i dostaje Windows 95.
> Wracam i zaznaczam: "If I end up Windows ME someone is going to be
> hurting." - dostaje OS/2 Warp. He he.

Zaznaczyłem to drugie i dostałem Windows 95 :-P

Marcin Pasternak

Michal Slaby <mi...@gator.epsi.pl> wrote in

> Czy zdechł? Hmm, chyba raczej tak, choć: http://www.openbeos.org/

...a jezeli nie musi byc free- i open-, to jeszcze
http://www.yellowtab.com, ktory jest juz za chwileczke i za momencik.

Marcin
--
http://www.odra1300.org

Kacper Pleszkun

Radosław Gancarz napisał(a):

> Mnie też. ;-)

Amiga OS.

> Pozdrawiam
> Radek FH

Kacper (No gdzie ja wtryniłem tę CD32? ;-)

--
+-------- Kacper Pleszkun ------- kac...@poczta.onet.pl ------------+
| Naudinza istak ar owot at kwalaro, at |

Tomasz Szcześniak

Dnia Thu, 24 Apr 2003 14:07:15 +0000 (UTC), osoba podająca się za Kacper
Pleszkun <kac...@poczta.onet.pl> napisała:

> Amiga OS.

Ale nie podają który.

> Kacper (No gdzie ja wtryniłem tę CD32? ;-)

Ja swego czasu sprzedałem moją A500 - Fajna maszynka :(

Michal Slaby

W artykule <slrnbahi8i....@tomek.dom> Tomasz Szcześniak napisał(a):

> Dnia Thu, 24 Apr 2003 14:07:15 +0000 (UTC), osoba podająca się za Kacper

> Ale nie podają który.

Ale logo pochodzi z 3.5 :-)

Pozdrawiam,
Michał

Mariusz Drozdziel

Thu, 24 Apr 2003 15:28:06 +0200, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> Zaznaczyłem to drugie i dostałem Windows 95 :-P

Eee. Kiepski ten test.

Grzegorz Staniak

On Thu, 24 Apr 2003 21:17:13 +0200, Mariusz Drozdziel wrote:

> Eee. Kiepski ten test.

To nie test, to robienie sobie jaj :)

Krzysztof Drewicz

In article <23042003...@T-1000.org>, Marcin Wieczorek wrote:
> Z adresu pk...@chlajnugza.kicks-nospam-ass.org nadszedł list o dziwnej treści:
>
> A mnie wyszedł OS X. :-)

Mi też :-P

h.

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

Tomasz Szcześniak

Dnia Fri, 25 Apr 2003 11:29:41 +0000 (UTC), osoba podająca się za Michal
Slaby <mi...@tygryf.epsi.pl> napisała:

> Ale logo pochodzi z 3.5 :-)

Ja się zatrzymałem na 1.3 :)

baj...@kolos.math.uni.lodz.pl

Świadek Paweł Kot zeznał:

> Welcome to the club :-)

Ja też, ja też!

> pkot

> PS. Pewnie WO napisze, że mu jakiś Linux wyszedł ;-)

Może on marzy o linuksie ale _nie stać go_ na to by się przyznać? :)

bajcik
--
.----- Krzysztof Garus ----- http://kolos.math.uni.lodz.pl/~bajcik/ --.
| Projekcik: http://kolos.math.uni.lodz.pl/~bajcik/duskc.html |

Kacper Pleszkun

> Ja się zatrzymałem na 1.3 :)

3.0 (i 3.1) były znaaacznie lepsze. Choć parę osób po przesiadce z 1.3
narzekało na kolorystykę (ach, te szarości i błękity... ;-).

Kacper

--
+-------- Kacper Pleszkun ------- kac...@poczta.onet.pl ------------+

| Gdy się boję, słyszę, jak cicha jest mysz polna. |
| Gdy nie ma we mnie lęku, słyszę, jak cichy jest kot, co ją łowi. |
+------------------------------- 4615 ------------------------------+

Tomasz Szcześniak

Dnia Sun, 27 Apr 2003 06:37:05 +0000 (UTC), osoba podająca się za Kacper
Pleszkun <kac...@poczta.onet.pl> napisała:

> 3.0 (i 3.1) były znaaacznie lepsze. Choć parę osób po przesiadce z 1.3
> narzekało na kolorystykę (ach, te szarości i błękity... ;-).

Możliwe, ja już tego chyba nawet na oczy nie widziałem. A rozwija to
jeszcze ktoś?

Kacper Pleszkun

> Możliwe, ja już tego chyba nawet na oczy nie widziałem. A rozwija to
> jeszcze ktoś?

Z tego, co wiem, podobno tak. http://www.amiga.com
W każdym razie po 3.1 pojawił się 3.5 i 3.9, przy czym do wygodnej pracy
wymagają one czegoś więcej niż standardowa A1200. PPC i M 68040 - 68060
wskazane (albo szybki pecet i emulator. :-> Na moim Athlonie 1800+ śmiga
pięknie, nawet mp3 odtwarza dość płynnie.).

Kacper

--
+-------- Kacper Pleszkun ------- kac...@poczta.onet.pl ------------+

| To bardzo nieładnie dla swojej prywatnej sprawy |
| robić publiczny koniec świata. |
+------------------------------- 4621 ------------------------------+

Tomasz Szcześniak

Dnia Tue, 29 Apr 2003 14:24:33 +0000 (UTC), osoba podająca się za Kacper
> [...]

> W każdym razie po 3.1 pojawił się 3.5 i 3.9, przy czym do wygodnej pracy
> wymagają one czegoś więcej niż standardowa A1200. PPC i M 68040 - 68060

Komuś się to chciało na PPC portować? To da się go uruchomić na nowym
(współczesnym) maku?

> wskazane (albo szybki pecet i emulator. :-> Na moim Athlonie 1800+ śmiga
> pięknie, nawet mp3 odtwarza dość płynnie.).

Nawet mi tego nie mów. Ile ja się nazwalczałem Inteli jak jeszcze miałem
'przyjaciółkę'. A to AmigaOS na Athlonie. Fu, profanacja!
;)

Kacper Pleszkun

> Komuś się to chciało na PPC portować? To da się go uruchomić na nowym
> (współczesnym) maku?

W zasadzie nie, ale. Zawiera trochę procedur skompilowanych pod PPC
(bodajże niektóre biblioteki), jednak podstawa wymaga 68k. System będzie
działał na gołej A1200, jednak pracować się z nim nie bardzo da (ktoś
próbował na 14MHz 68020 odtwarzać mp3? ;-).

Na Maku AmigaOS nie da się uruchomić, chyba że przez UAE, albo inny
emulator. System ten jest zbyt "sprzętocentryczny".

> Nawet mi tego nie mów. Ile ja się nazwalczałem Inteli jak jeszcze miałem
> 'przyjaciółkę'. A to AmigaOS na Athlonie. Fu, profanacja!
> ;)

Takie czasy. Faktem jest, że na wspomnianym sprzęcie pod WinUAE po
skonfigurowaniu AHI (dźwięk) i Picasso 96 (grafika) system śmiga
pięknie. Oczywiście włączenie standardowego ekranu spowoduje znaczne
spowolnienie pracy (chipset Amigi był jednak dość mocno zaawansowany
jak na swoje czasy), jednak szybkość pozostaje wystarczająca dla gier
(inne programy dają się przekonać do ekranów Picasso).

Jest jeszcze jeden ciekawy emulator - Amithlon. Jest to mocno
przerobiony UAE, z którego wyrzucono emulację specjalizowanych kości
Amigi, poprawiono współpracę z fizucznymi dyskami i połączono go z
kawałkami Linuksa, dzięki czemu potrafi obyć się bez pecetowego systemu
operacyjnego i samodzielnie gadać ze sprzętem. Działa szybko, może nawet
szybciej niż WinUAE, ale nie da się pod nim uruchomić większości gier, a
i w kwestii sprzętu na którym potrafi w pełni rozwinąć skrzydła jest
dość wybredny.

Kacper

PS. I tak dobrze, że na Athlonie a nie na P4! ;-)

--
+-------- Kacper Pleszkun ------- kac...@poczta.onet.pl ------------+

| Nigdy nie był skłonny do wynurzeń. |
| Nawet kiedy tonął. |
+------------------------------- 4624 ------------------------------+

Tomasz Szcześniak

Dnia Thu, 1 May 2003 07:54:04 +0000 (UTC), osoba podająca się za Kacper
> [...]

> działał na gołej A1200, jednak pracować się z nim nie bardzo da (ktoś
> próbował na 14MHz 68020 odtwarzać mp3? ;-).

Jak na ZX Spectrum dało się zrobić syntezę mowy, to 020 da się odtwarzać
MP3. :)

> Na Maku AmigaOS nie da się uruchomić, chyba że przez UAE, albo inny
> emulator. System ten jest zbyt "sprzętocentryczny".

W sumie Amiga jak Mak - miała zamkniętą architekturę, i to dość specyficzną.

> PS. I tak dobrze, że na Athlonie a nie na P4! ;-)

Ewentualnie można mu zeszlifować opis i napisać MC68090 :)

Kacper Pleszkun

> Jak na ZX Spectrum dało się zrobić syntezę mowy, to 020 da się odtwarzać
> MP3. :)

Nie tak prosto - synteza mowy to w najprostszym przypadku analiza
wprowadzonego tekstu, rozbicie go na fonemy i odegranie gotowych
fonemów. mp3 jest formatem wymagającym jednak sporej ilości dość
skomplikowanych obliczeń.

> W sumie Amiga jak Mak - miała zamkniętą architekturę, i to dość specyficzną.

Owszem. Aczkolwiek układy Maca dało się emulować na Amidze - hint:
ShapeShifter. Niektórzy twierdzili, że Mak emulowany na Amidze jest ciut
szybszy od oryginału.

> Ewentualnie można mu zeszlifować opis i napisać MC68090 :)

Na przykład.

Kacper

--
+-------- Kacper Pleszkun ------- kac...@poczta.onet.pl ------------+

| Gdyby jajko miało inną formę, |
| życie kury byłoby potworne! |
+------------------------------- 4627 ------------------------------+

Michal Szota

On Thu, 1 May 2003 07:54:04 +0000 (UTC),
Kacper Pleszkun <kac...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> działał na gołej A1200, jednak pracować się z nim nie bardzo da (ktoś
> próbował na 14MHz 68020 odtwarzać mp3? ;-).

Ja (a może to był mp2?) Wystarczyło zdekodować przez noc i potem odsłuchać. :)

--
przyciągnęła
wzdrygnęła

Tomasz Szcześniak

Dnia Sat, 3 May 2003 07:30:07 +0000 (UTC), osoba podająca się za Kacper
> [...]

> wprowadzonego tekstu, rozbicie go na fonemy i odegranie gotowych
> fonemów. mp3 jest formatem wymagającym jednak sporej ilości dość

A to zmieść w 48KB RAMu fonemy.

> Owszem. Aczkolwiek układy Maca dało się emulować na Amidze - hint:
> ShapeShifter. Niektórzy twierdzili, że Mak emulowany na Amidze jest ciut
> szybszy od oryginału.

A ja sobie chyba kupię maczka Classic - tego ze zintegrowanym czarnobiałym
monitorem. (I zostanę sybarytą :)

Michal Szota

On Sun, 4 May 2003 20:03:36 +0000 (UTC),
Tomasz Szcześniak <tszc...@pay.com.pl> wrote:

> A to zmieść w 48KB RAMu fonemy.

To nie były próbki dźwiękowe. _Synteza_ mowy.

--
elementem chlipiąc ognisko
wierszyk słuchowisko

Wojtek Piszczek

Użytkownik Tomasz Szcześniak napisał:

> Jak na ZX Spectrum dało się zrobić syntezę mowy, to 020 da się odtwarzać
> MP3. :)

Synteza mowy na ZX to było po prostu wysłanie zer i jedynek na
głośniczek. Zakładając 3,5 Mhz taktowanie CPU, to było i tak nadto, aby
nadążyć przełączać stany membrany głośniczka.

--
Wojtek Piszczek

Kacper Pleszkun

Michal Szota napisał(a):

> Ja (a może to był mp2?) Wystarczyło zdekodować przez noc i potem odsłuchać. :)

Z tego, co pamiętam, to na 28MHz Amidze (chyba 030, ale nie jestem
pewny) dało się mp2 słuchać w czasie rzeczywistym.

Kacper

--
+-------- Kacper Pleszkun ------- kac...@poczta.onet.pl ------------+

| SEPULKI: odgrywający doniosłą rolę element cywilizacji Ardrytów |
| (ob) z planety Enteropii (ob) Ob: SEPULKARIA |
+------------------------------- 4632 ------------------------------+

Kacper Pleszkun

> A to zmieść w 48KB RAMu fonemy.

Da się, bez większego problemu. Jest w sumie niewiele, po zsamplowaniu
na 4 bitach z niewielką częstotliwością zmieści się ich sporo.

A to nie lepiej Apple ][ ? :-)

Kacper

--
+-------- Kacper Pleszkun ------- kac...@poczta.onet.pl ------------+

| SEPULKARIA: obiekty służące do sepulenia (ob.) |
| |
+------------------------------- 4633 ------------------------------+

Kacper Pleszkun

Michal Szota napisał(a):

> To nie były próbki dźwiękowe. _Synteza_ mowy.

Na ZX 48? Całkowicie programowo? Wybacz, nie uwierzę. Synteza syntezą,
ale z czegoś te wyrazy trzeba poskładać.

Kacper

--
+-------- Kacper Pleszkun ------- kac...@poczta.onet.pl ------------+

| SEPULENIE: Czynność Ardrytów (ob.) z planety Enteropii (ob.) |
| Ob. SEPULKI |
+------------------------------- 4634 ------------------------------+

Michal Szota

On Mon, 5 May 2003 14:28:15 +0000 (UTC),

> Na ZX 48? Całkowicie programowo? Wybacz, nie uwierzę. Synteza syntezą,
> ale z czegoś te wyrazy trzeba poskładać.

Dobrze rozumiem, że sugerujesz, że to były zsamplowane fonemy? To
dlaczego program SAM na Atari, jego odpowiednik na C64, amigowy
narrator.device oraz synteza mowy w Windows XP mówią tym samym głosem?

--
poszedłeś nudne myślałem
zadzwoniłem

Tomasz Szcześniak

Dnia Mon, 5 May 2003 14:27:07 +0000 (UTC), osoba podająca się za Kacper
Pleszkun <kac...@poczta.onet.pl> napisała:

> Da się, bez większego problemu. Jest w sumie niewiele, po zsamplowaniu
> na 4 bitach z niewielką częstotliwością zmieści się ich sporo.

I program też się tam zmieści? I gra do której to była czołówka?

> A to nie lepiej Apple ][ ? :-)

Pewnie lepiej, ale w okolicy mam do wzięcia tylko Classica
Pewnie lepiej, ale w okolicy mam do wzięcia tylko Classica..

Tomasz Szcześniak

Dnia Sun, 4 May 2003 21:42:22 +0000 (UTC), osoba podająca się za Michal
Szota <mic...@k.pl> napisała:

> To nie były próbki dźwiękowe. _Synteza_ mowy.

Paełna synteeza bez fonemów na komputerze o mocy 0.5MIPSa i 48KB pamięci
na program i dane?

Tomasz Szcześniak

Dnia Mon, 05 May 2003 07:58:39 +0200, osoba podająca się za Wojtek Piszczek
<pha...@polbox.com> napisała:
> Użytkownik Tomasz Szcześniak napisał:

Domyślam się, że to jakaś modulacja PCM była użyta, ale czysto sowtare'owo
a i sample pewnie były jakoś spakowane w RAMie.

Wojtek Piszczek

Tomasz Szcześniak wrote:

> Domyślam się, że to jakaś modulacja PCM była użyta, ale czysto sowtare'owo
> a i sample pewnie były jakoś spakowane w RAMie.

A skąd. W grach typu Robin of the wood i innych, w których coś tam było
mówione, synteza polegała po prostu na przesłaniu 0 i 1 na membranę
głośniczka przy pomocy któregoś tam OUT. Efekt identyczny do tego, jakby
dzwięk wydobywać przy pomocy przesuwania kijem po płocie sztachetowym z
odpowiednią szybkością. O pakowaniu też za bardzo mowy nie było, bo mimo
wszystko dekompresja też taka tania nie jest.

Szczytem osiągnięć było na ZX zagranie polifonicznej muzyczki ze sterowaniem
obwiednią (np. gry Agent X i Vectron). Tam z kolei wykorzystano tak szybkie
przełączanie stanu membrany, że nie nadążała dojść do końca, jak musiała
wracać - taka forma modulacji. Wykorzystana zresztą również na PC do
odgrywania MODów ze speakera.

--
Wojtek Piszczek

Marcin Witek

Wojtek Piszczek <pha...@polbox.com> wrote:

> A skąd. W grach typu Robin of the wood i innych, w których coś tam było
> mówione, synteza polegała po prostu na przesłaniu 0 i 1 na membranę
> głośniczka przy pomocy któregoś tam OUT. Efekt identyczny do tego, jakby

Co chyba oczywiste, bo innej mozliwosci nie bylo.

> [...]
> przełączanie stanu membrany, że nie nadążała dojść do końca, jak musiała
> wracać - taka forma modulacji. Wykorzystana zresztą również na PC do

Nie do konca, szybsze przelaczanie->wieksza czestotliwosc, czyli glosnosc
wplywalaby na czestotliwosc. Stosowano modulacje szerokosci impulsow
(wypelnienia).

Wit

Wojtek Piszczek

Marcin Witek wrote:
> Nie do konca, szybsze przelaczanie->wieksza czestotliwosc, czyli
> glosnosc
> wplywalaby na czestotliwosc. Stosowano modulacje szerokosci impulsow
> (wypelnienia).

Być może - nie wnikałem w to specjalnie. Wiem tylko, że mniej więcej tak to
działało.

--
Wojtek Piszczek

Tomasz Szcześniak

Dnia Tue, 06 May 2003 15:08:08 +0000, osoba podająca się za Wojtek Piszczek
<pha...@polbox.com> napisała:
> [...]

> przełączanie stanu membrany, że nie nadążała dojść do końca, jak musiała
> wracać - taka forma modulacji. Wykorzystana zresztą również na PC do

I to jest właśnie modulacja PCM a dokładniej PWM.

Michal Szota

On Tue, 6 May 2003 11:22:37 +0000 (UTC),

> Paełna synteeza bez fonemów na komputerze o mocy 0.5MIPSa i 48KB pamięci
> na program i dane?

Co to znaczy ,,bez fonemów''? Wyrazy na pewno składane są z fonemów.
Kurczę, kiedyś pisywał tu autor polskiego programu do mówienia,
mógłby się autorytatywnie wypowiedzieć.

--
sączył
zobaczył

Tomasz Szcześniak

Dnia Tue, 6 May 2003 18:42:30 +0000 (UTC), osoba podająca się za Michal
Szota <mic...@k.pl> napisała:

> Co to znaczy ,,bez fonemów''? Wyrazy na pewno składane są z fonemów.
> Kurczę, kiedyś pisywał tu autor polskiego programu do mówienia,
> mógłby się autorytatywnie wypowiedzieć.

'Bez fonemów', czyli bez zapisanych sampli odpowiadających poszczególnym
fonemom. Czyli pełna synteza bez ani jednego bita danych wzorcowych.

Michal Szota

On Tue, 6 May 2003 20:24:40 +0000 (UTC),

> 'Bez fonemów', czyli bez zapisanych sampli odpowiadających poszczególnym
> fonemom. Czyli pełna synteza bez ani jednego bita danych wzorcowych.

To tylko moje domysły, ale przeczytaj co odpowiedziałem na ten zarzut
Kacperowi Pleszkunowi.

--
oczekiwaniem wykazać
lodowatego wykazać

Radosław Gancarz

> 'Bez fonemów', czyli bez zapisanych sampli odpowiadających poszczególnym
> fonemom. Czyli pełna synteza bez ani jednego bita danych wzorcowych.

Synteza na podstawie kilku częstotliwości, które złożone razem dają
fonem to dla ciebie "ani jednego bita danych wzorcowych"?

Pozdrawiam
Radek FH

--
+--------------------------------------------------------+-------------------+
| Artificial Intelligence is no match for natural | Radosław Gancarz |

Kacper Pleszkun

Wojtek Piszczek napisał(a):

Wiesz, jak by Ci to powiedzieć... Tak w zasadzie, to odtwarzanie mp3 to
wysyłanie ciągu zer i jedynek na głośniczek. Zakładając 12MHz taktowanie
CPU itd... ;->

Kacper

--
+-------- Kacper Pleszkun ------- kac...@poczta.onet.pl ------------+

| 640 kilobajtów pamięci wystarczy każdemu. |
| [Wiliam Gates III] |
+------------------------------- 4636 ------------------------------+

Kacper Pleszkun

Michal Szota <mic...@k.pl> napisal(a):

> Dobrze rozumiem, że sugerujesz, że to były zsamplowane fonemy? To
> dlaczego program SAM na Atari, jego odpowiednik na C64, amigowy
> narrator.device oraz synteza mowy w Windows XP mówią tym samym głosem?

Posłuchałem syntezy mowy w windows xp. Mam wrażenie, że mówi gorzej niż
małe Atari. ;-)

Co do S.A.M. na ośmiobitowcach, to program zawierał zsamplowane fonemy,
ale zapisane jako widma częstotliwości oraz odpowiednie informacje o
timingu. Wbrew pozorom nie potrzeba do tego jakichś strasznie wielkich
ilości pamięci, fonemów w języku angielskim jest około 40.

O programie S.A.M. można sobie poczytać tu:
http://www.retrobits.net/sam.html#ch1.1

Pozdrawiam
Kacper
--
Kacper Pleszkun dze...@lagisza.pke.pl

Tomasz Szcześniak

Dnia Tue, 6 May 2003 20:45:08 +0000 (UTC), osoba podająca się za Michal
Szota <mic...@k.pl> napisała:

> To tylko moje domysły, ale przeczytaj co odpowiedziałem na ten zarzut
> Kacperowi Pleszkunowi.

OK, Już przecztałem.

Tomasz Szcześniak

Dnia 6 May 2003 20:54:35 GMT, osoba podająca się za Radosław Gancarz
<N0SPAM...@hell.pl> napisała:

> Synteza na podstawie kilku częstotliwości, które złożone razem dają
> fonem to dla ciebie "ani jednego bita danych wzorcowych"?

AFAIR głosu nie da się ot tak zsyntezować na generatorach FM. ALe jestem
w stanie sobie wyobrazić sytnezę starającą się odtworzyć dźwięki generowane
przez struny głosowe metodami fizycznymi (zasymulowac układ drgający),
bez gotowych próbek fonemów, sampli itp. Nie wiem na ile to jets
realizowalne.

Wojtek Piszczek

Użytkownik Tomasz Szcześniak napisał:

> I to jest właśnie modulacja PCM a dokładniej PWM.

OK :-)

--
Wojtek Piszczek

Wojtek Piszczek

Użytkownik Kacper Pleszkun napisał:

> Wiesz, jak by Ci to powiedzieć... Tak w zasadzie, to odtwarzanie mp3 to
> wysyłanie ciągu zer i jedynek na głośniczek. Zakładając 12MHz taktowanie
> CPU itd... ;->

Czekaj, w przypadku MP3 wysyłany jest na przetwornik C/A strumień
danych, na wyjściu /A występuje zmienne napięcie, które wysterowuje
membranę głośnika, dobrze mówię (wiesz, ja elektronikiem nie jestem)?
A w ZX mogłeś tylko wysłać 0 i 1 na głośniczek, tzn. w efekcie było to
wychył w jedną, wychył w drugą a nie np 3/4 wychyłu. :-)

--
Wojtek Piszczek

Jarosław Sokołowski

Pan Wojtek (nomen omen) Piszczek napisał:

> A w ZX mogłeś tylko wysłać 0 i 1 na głośniczek, tzn. w efekcie było to
> wychył w jedną, wychył w drugą a nie np 3/4 wychyłu. :-)

Ależ nie. Przetwarzanie cyfrowo-analogowe można realizować układem
elektronicznym, ale można też, mając sygnał modulowany PWM, robić to
w układzie mechanicznym o pewnej stałej czasowej. Tak to się właśnie
dzieje w tym przypadku.

--
Jarek

Wojtek Piszczek

Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

Tego nie negowałem. W końcu ponoć kiedyś komuś udawało się ogrywać
melodie przy pomocy odpowiedniego sterowania igłami drukarki.

--
Wojtek Piszczek

Jarosław Sokołowski

Pan Wojtek Piszczek napisał:

Mnie się udawało. Nawet jeszcze wcześniej, drukarką bębnową podłączoną
do Odry 1305, ale to tylko rytm był. Bolero konkretnie. Ravela. A
negował Pan 3/4 wychyłu membrany, jeszcze w cytatach zostało. Zupełnie
niepotrzebnie. To znaczy zostało potrzebnie, niepotrzebnie Pan negował.

--
Jarek

Wojtek Piszczek

> [...]
> negował Pan 3/4 wychyłu membrany, jeszcze w cytatach zostało. Zupełnie
> niepotrzebnie. To znaczy zostało potrzebnie, niepotrzebnie Pan negował.

Ojejku, kilka wiadomości wcześniej (wczoraj bodajże) napisałem o tym, że
mniej więcej wiem, jak wspomniane efekty się uzyskuje, inkryminowane
stwierdzenie było raczej żartobliwym odniesieniem się do wiadomości Kacpra.

--
Wojtek Piszczek

Paweł Pluta

On Wed, 7 May 2003 07:54:13 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
<ja...@lasek.waw.pl> wrote:
[...]

> Mnie się udawało. Nawet jeszcze wcześniej, drukarką bębnową podłączoną
> do Odry 1305, ale to tylko rytm był. Bolero konkretnie. Ravela. A

Cóż, jak bębnowa to nie dało się inaczej. Bęben jest perkusyjny, znaczy do
rytmu tylko.

[...]
Paweł Pluta

--

-.-. --.. . -- ..- -- --- -- ... ... . -. -. .. . ---
-.. .--. --- .-- .. .- -.. .- --- -.. -... .. --- .-.

Artur Maśląg 'futrzak'

"Jarosław Sokołowski" <ja...@lasek.waw.pl> napisał:
(...)

> Mnie się udawało. Nawet jeszcze wcześniej, drukarką bębnową podłączoną
> do Odry 1305, ale to tylko rytm był. Bolero konkretnie. Ravela. A

A na DZM-ce nie próbowałeś? Tej z metalowym wałkiem...

Grzegorz Staniak

Tomasz Szcześniak pisze:

[---]

> 'Bez fonemów', czyli bez zapisanych sampli odpowiadających poszczególnym
> fonemom. Czyli pełna synteza bez ani jednego bita danych wzorcowych.

A fuj, nie psujcie terminologii. "Fonem" to abstrakt, konstrukt
teoretyczny uzywany w fonologii, obejmujący zbiór kontekstowych
wariantów (allofonów) często znacznie się od siebie różniących. Nie może
istnieć "zapis" fonemu, chyba że będzie to zbiór zapisów wszystkich jego
allofonów.

--
Grzegorz Staniak <gsta...@zagiel.com.pl>

Kacper Pleszkun

Wojtek Piszczek <pha...@polbox.com> napisal(a):

> Czekaj, w przypadku MP3 wysyłany jest na przetwornik C/A strumień
> danych,

A te dane to co, jak nie zera i jedynki? No, można się zgodzić, że w
paczkaco po osiem sztuk, ale dalej s to zera i jedynki. :-)

> na wyjściu /A występuje zmienne napięcie, które wysterowuje
> membranę głośnika, dobrze mówię (wiesz, ja elektronikiem nie jestem)?

W zasadzie tak. Ale sterować jednobitowo też by się dało.

> A w ZX mogłeś tylko wysłać 0 i 1 na głośniczek, tzn. w efekcie było to
> wychył w jedną, wychył w drugą a nie np 3/4 wychyłu. :-)

Chyba, że zmieniłeś stan zanim membrana doleciała do 100% wychyłu.

Przy okazji, nie wiem, jak w C64, ale w Atari można było sterować
położeniem membrany głośnika z rozdzielczością 4 bity.

Pozdrawiam
Kacper
--
Kacper Pleszkun dze...@lagisza.pke.pl

Tel. +48 (32) 267-13-37

Wojtek Piszczek

> A te dane to co, jak nie zera i jedynki? No, można się zgodzić, że w
> paczkaco po osiem sztuk, ale dalej s to zera i jedynki. :-)

:-)

> W zasadzie tak. Ale sterować jednobitowo też by się dało.

Mogę się mylić, ale gdzieś słyszałem o jednobitowych przetwornikach C/A
stosowanych w odtwarzaczach CD. Miało to cośtam zapewniać, ale niestety
nie pamiętam już co.

> Chyba, że zmieniłeś stan zanim membrana doleciała do 100% wychyłu.

Owszem.

> Przy okazji, nie wiem, jak w C64, ale w Atari można było sterować
> położeniem membrany głośnika z rozdzielczością 4 bity.

To znaczy, 16 stanów?

--
Wojtek Piszczek

Paweł Pluta

On Wed, 07 May 2003 13:38:38 +0200, Wojtek Piszczek
<pha...@polbox.com> wrote:
> Użytkownik Kacper Pleszkun napisał:
[...]

> To znaczy, 16 stanów?

Tak. I robić wavetable.

Marcin Witek

Paweł Pluta <hal...@box43.gnet.pl> wrote:
> Tak. I robić wavetable.

Dodajmy ze nie bezposrednio. Podobnie jak na ZX Spectrum robilo sie to
pewnym 'trickiem' (innym).

Wit

Jarosław Sokołowski

Pan Paweł Pluta napisał:

> Cóż, jak bębnowa to nie dało się inaczej. Bęben jest perkusyjny, znaczy do
> rytmu tylko.

Nie wiem czy się dało, może gdyby trochę przy tym porzeźbić.
Ja do tych bębnów miałem słomiany zapał.

--
Jarek

Tomasz Szcześniak

Dnia Wed, 7 May 2003 10:00:48 +0000 (UTC), osoba podająca się za Grzegorz
Staniak <gsta...@inka.zagiel.pl> napisała:

> [...]
> wariantów (allofonów) często znacznie się od siebie różniących. Nie może
> istnieć "zapis" fonemu, chyba że będzie to zbiór zapisów wszystkich jego

Rozumiem. Nie jestem logopedą czy syntezerem mowy i dla mnie fonem to był
najmniejszy wyróżnailany freagment słowa mówionego, zawsze taki sam.
Dzięki za sprostowanie.

Kacper Pleszkun

> I program też się tam zmieści? I gra do której to była czołówka?

No problem. Bajdełej, Kennedy Approach w wersji na małe Atari gadał
bardzo dużo (w zasadzie, to morda mu się nie zamykała ;-).

> Pewnie lepiej, ale w okolicy mam do wzięcia tylko Classica
> Pewnie lepiej, ale w okolicy mam do wzięcia tylko Classica..

Jak mnie najdzie ochota na makintoszyzm, ściągnę z sieci ShapeShiftera i
zreanimuję Amigę.

Kacper

--
+-------- Kacper Pleszkun ------- kac...@poczta.onet.pl ------------+

| Język jest potężniejszy od miecza, |
| bo jedno słowo może zniszczyć całą armię. |
+------------------------------- 4641 ------------------------------+

Tomasz Szcześniak

Dnia Wed, 7 May 2003 14:27:10 +0000 (UTC), osoba podająca się za Kacper
Pleszkun <kac...@poczta.onet.pl> napisała:

> No problem. Bajdełej, Kennedy Approach w wersji na małe Atari gadał
> bardzo dużo (w zasadzie, to morda mu się nie zamykała ;-).

Nie lubię Atari. Atari to maszynka do liczenia parówek a nie komputer!
;)

To od mnie tak wyszło, czy coś się pochrzaniło po drodze?

> Jak mnie najdzie ochota na makintoszyzm, ściągnę z sieci ShapeShiftera i
> zreanimuję Amigę.

Ale Classic jest jednak sympatyczny - taka mała kompaktowa obudowa, szkoda
tylko, że cz.b.

It is loading more messages.