Program do ikon

Kamil

Witam

Dawno temu, jeszcze za czasów WIn 98 SE miałem fajny program do robienia
ikon z obrazków np. jpg. Niestety zapomniałem jego nazwę. Było to bodajże
ABC, ale nie jestem pewien. Poratujcie mnie, jeśli ktoś pamięta. Ewentualnie
cos podobnie funkcjonalnego tzn. łatwego w obsłudze i nie syfiącego systemu
jak np Irfan View.

Pozdrawiam

Stokrotka

Dużo tego na rynku.

Ja robiłam pewnie koło 3 ikony w życiu , każdą w innym programie,
więc i posługiwać się nie umiałam żadnym,
ale na dysku znalazłam jakiś friłer dający się używać.
Icon Suite, "Icon Edit.exe"
W "stopce" "2001-2002 Mike Bouffler"
Nie ma linka do strony, zainstalowany z czasopisma.
Jest tylko meil do autora by zgłaszać błędy.
Błędów nie znalazłam, ale i nie szukałam.
Ciężko mi było , zwłaszcza trwale odrużnić kolor tła od koloru
pszeźroczystego, ale dało się.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

artiun

W dniu 2018-04-04 o 08:46, Stokrotka pisze:
> [...]
> Błędów nie znalazłam, ale i nie szukałam.
> Ciężko mi było , zwłaszcza trwale odrużnić kolor tła od koloru

To co najbardziej Ci nie odpowiada
. To pomoże (save as).
Moment, są filtry. Zapisz kilka i sprawdż.

jest problem, przeli? :))))

--
Artur

Kamil

Użytkownik "Stokrotka" napisała:

> Icon Suite, "Icon Edit.exe"

Ściągnąłem już i wypróbowałem kilkanaście programów i żaden nie potrafi
zrobić ikony z jpg. Może sobie przypomnę co to było.

Pzdr

szyk...@gmail.com

> Ściągnąłem już i wypróbowałem kilkanaście programów i żaden nie potrafi
> zrobić ikony z jpg. Może sobie przypomnę co to było.

Nie rób z siebie pierdoły!
Wystarczy Gimp! Ładujesz zdjęcie (jpeg)! Klikasz Plik->Wyeksportuj jako! Wpisujesz rozszerzenie pliku zamiast jpg ico! Wybierasz u dołu okna "Ikona systemu Windows". Klikasz wyeksportuj! Ustalasz właściwości pliku png (bo ikona to wewnętrznie plik png)! I gotoowe! Sam właśnie to sprawdziłem! Co do kompatybilności ikon Gimpa mogą być problemy! Ale to już inna sprawa!

Roman Tyczka

PNG jest wspierane dopiero od Visty, wcześniej była to bitmapa DIB.
I założę się, że nadal większość ikon to nie PNG.

Roman Tyczka

Zenon Oktawiec

W dniu 2018-04-04 o 01:54, Kamil pisze:
Z jpg to nie wiem, ale z bmp można użyć ZylBmp2Ico .

--
pzdr,
Z.

Zwiedzaj Kraków: http://www.przewodnik-miejski.krakow.pl

Kamil

Użytkownik "Zenon Oktawiec" napisał:

> Z jpg to nie wiem, ale z bmp można użyć ZylBmp2Ico .

To nie problem. Każdy jpg można zapisać do bitmapy. Dzięki za nazwę
programu. Zobaczymy co potrafi.

Pzdr

szyk...@gmail.com

> To nie problem. Każdy jpg można zapisać do bitmapy.

Nie wiem, czy wiesz, ale byś mógł zobaczyć obrazek na ekranie to zawsze trzeba go skonwertować do bitmapy... I tak samo się konwertuje między formatami plików graficznych: kodek1 -> bitmapa -> kodek2. Wiec jak chcesz mieć jpg w ikonie to zapomnij! Bo to nie jest konieczne by mieć ikonę z jpg. Bo konwersja przebiega tak:
jpg -> bitmapa -> ikona (png/bmp) - i w sumie to nas nie obchodzi, że wewnętrznie ikona to może być png lub bitmapa...
Ty myślisz, że to jest tak:
jpg -> bitmapa -> ikona (jpg) - ale to bez sensu - wewnętrzny format ikony to nie twój problem!

Kamil

Użytkownik napisał:

> Ty myślisz, że to jest tak:
> jpg -> bitmapa -> ikona (jpg) - ale to bez sensu - wewnętrzny format ikony
> to nie twój problem!

Gdzie napisałem, że tak myślę? :) Naturalnie, że mnie nie obchodzi co jest w
środku. Chodzi o to, aby obrazek działał jak ikona. Do tego trzeba go jakoś
zmodyfikować. Nie wiem jak, nagłówek, stopień kompresji, czy cokolwiek. Coś
jednak trzeba zrobić, bo nie wystarczy zmienić rozszerzenia z bmp na ico,
aby zatrybiło.