Spadajaca jakosc SDI ...

1 view

~ Fred Flintstone ~

Czy inni uzytkownicy z Warszawy (zwlaszcze Mokotowa) zauwazyli rowniez
odczuwalne pogorszenie predkosci transferu przez SDI ? W czoraj okolo 18-22
nie mialem zadnej lacznosci a przed i po tej awarii predkosc SDI na szybkich
dotychczas
lokalnych polskich serwerach spadla. Probuje ustalic czy sa to tylko moje
problemy,
czy tez ktos jeszcze ma cos takiego ?

Gdzie dzwonic w przypadku przeciagajacych sie awarii serwerow TPSA ?
Na numerach naprawczych nic nie wiedza a telefon obslugi internetowej
pracuje
tylko w okreslonych godzinach ? Czy jest jakis telefon interwencyjny lub
e-mail
gdy lacza dzialaja dobrze a padla sama siec ?

FF

zbys...@cyfral.pl

On Sat, 12 Aug 2000 09:31:51 +0200, "~ Fred Flintstone ~"
<cave...@polbox.com> wrote:

>Czy inni uzytkownicy z Warszawy (zwlaszcze Mokotowa) zauwazyli rowniez
>odczuwalne pogorszenie predkosci transferu przez SDI ?

Nie przejmuj sie, wczoraj mialem to samo w Łodzi- cos im sie chyba
wysypalo globalnie

Zbyszek

Cielma Paweł

U mnie w Mragowie....mam ten problem codzinnie :(((...
Conajmniej 2 razy rozlacza mi sie w ciagu 5 godzin....
A w TPSA nic nie wiedz....bylo duzo ludzi i opowiadali rozne bajeczki...ale
i tak nic nie zrobili....transfer nie mialem powyzej...10,5 kb/s.....heh a
niektorzy maja 12,5....qrcze...a czemu ja nie mam ???...pan Leon z klubu
HISa tak to fajnie opisuje pokazuje dowody az sie chce miec te powalone SDI
i a jak masz to jest dupa....nic nie dziala jak powinno tylko nie wiem co
mam zrobic...zrezygnowac?..hehe nie stac mnie na POLPAK-T a chce miec staly
dostep do netu...
Dzwonilem do TPSA a oni mowia mi ze to wina lezy w Warszawie...a ja za
przeproszeniem mowie do nich.
"A co to mnie QRWA obchodzi ja place i oczekuje staly dostep do internetu a
nie przerywany!!!"....a zgadnijcie co oni odpowiedzili....heheh..."To nie
nasz wina i mi nic na to nie poradzimy." hehe przeciez to jest
niewybaczalne...

PS.
Co ja mam z tym fantem zrobic....przeciez ja nerwy trace oraz kase...

Użytkownik ~ Fred Flintstone ~ <cave...@polbox.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8n2uhf$9m1$1...@sunsite.icm.edu.pl...

> Czy inni uzytkownicy z Warszawy (zwlaszcze Mokotowa) zauwazyli rowniez

faflik

Jezeli Twoj problem jest tak powazny, to zrezygnuj z SDI zostan przy
modemie.
Napewno bedziesz bardziej zadowolony.
Placisz 160 za caly miesiac?, a powiedz jak dlugo w ciagu tego miesiaca
byles baz sieci?.
Transfer 10,5? - to pewnie bardziej Cie zadowoli 3 a czasem 2, jak nie
mniej.

pozdrawiam

faflik

andy_k

On Sun, 13 Aug 2000 21:46:46 +0200, "Cielma Paweł" <pci...@enternet.pl> wrote:

> [...]
>i tak nic nie zrobili....transfer nie mialem powyzej...10,5 kb/s.....heh a

No to juz jest nas dwoch, :) chociaz wlasciwe to ja nigdy nawet 10,5 sredniego
transweru z lokalnego serwera nie mialem (9,3 to maximum jakie osiagnalem). :(

>niektorzy maja 12,5....qrcze...a czemu ja nie mam ???...pan Leon z klubu
>HISa tak to fajnie opisuje pokazuje dowody az sie chce miec te powalone SDI

Leon podaje tam tylko najlepsze przyklady, jak ktos narzeka, to juz te
narzekania na jego stronie sie nie pojawiaja.

>Co ja mam z tym fantem zrobic....przeciez ja nerwy trace oraz kase...

Ja tak samo, ale zaciskam zeby i surfuje dalej, bo nie udaje sie tego problemu
rozwiazac.

ak

Pilu

Witam.
Traktowanie tej sprawy w sposób "ciesz się, że w ogóle coś masz" jest bez
sensu!!!! Jeżeli "ktośtam" oferuje CIĄGŁY dostęp do internetu z prędkością
115Kbps i ktoś płaci temu złod***** 1000 zł za instalację (paranoja!), to
chyba MA PRAWO wymagać tego, co było oferowane.
Kiedy w końcu to MY zaczniemy się masowo sprzeciwiać praktykom monopolisty?
Płaci - niech korzysta, niech żąda tego, co było oferowane.
Nawet takich patałachów w Polsce do sądu nie można pozwać, bo sprawa trwa
min. 2 lata.
Pozdrawiam

Pilu

Maciek

Transfer 115 kb/s przez SDI jest czysto teoretyczny, poniewaz jest on ograniczony przez przepustowosc portu RS232. Te 115 kb stanowi calkowita przepustowosc portu, a oprocz 8 bitow danych sa jeszcze 1 bit otwarcia i 1 bit zamkniecia. Tak wiec tylko 80% z 115 kb jest wykorzystywane na dane, latwo wiec policzyc ze jest to tylko 92 kb/s, czyli 11,5 kB/s. Taki jest wlasnie maksymalny transfer przez SDI (Slabo Dostepny Internet).

Wyslano poprzez Fastnews - www.com.pl. Archiwum usenet.
Szukaj, czytaj, dyskutuj w http://www.com.pl

Robert Polkowski

Użytkownik Maciek <lka...@obywatel.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:399903dd$1@ns18...

----- ciach -----

> [...]
latwo wiec policzyc ze jest to tylko 92 kb/s, czyli 11,5 kB/s. Taki jest
wlasnie maksymalny transfer przez SDI (Slabo Dostepny Internet).

Odjac od tego jeszcze naglowki i inne smiecie zwiazane z protokolami i
wychodzi 10,5kB/s :)))

--
Robert Polkowski rp...@kki.net.pl http://213.25.251.177

Piotr Warda

Do wszystkich piszących o SDI:
1. Zgadzam się ze wszystkimi przemówcami o przepustowości teoretycznej,
ale po kluczem szysbkości SDi nie jest wcale przepustowość łącza. Mam
SDI od 04.05.2000 i praktycznie mierzyłem przepustowość SDi o różnych
porach dnia i nocy. Jest ona ŚCIŚLE zależna od obciążenia łączy Telepsy,
dokładnie jej szkieletówki. Dlaczego?
Nikt w Telepsie nie pomysłał, aby postawić osobne serwery DNS i to przy
centralach obszarowych dla potrzeb SDI, wystarczy tylko byle jakim
narzędziem spingować dowolny serwer i wszystko jasne. Jeśli rozwinięcie
DNS mam przez serwer: 194.204.128.165 to chyba wszystko jasne!
Wprawdzie najpier najpierw przelatuje to przez serwery 213.25.61.30 i
213.25.61.29 ale świadczyć to może, że postawili serwer DNS dla całego
SDI, a to już głupota.
2. Cała filozofia pracy SDI i jego instalacji jest podyktowana
"wyciągnieciem"
pieniędzy z rynku na rozbudowę szkieletówki tpnet'u.
3. W przypadku podłączenia przez SDi sieli lokalnej nie można stosować
arytmetyki jak dla łącza przez router, tzn. przestowość=łacze /
ile_końcówek
W przypadku SDI jeśli jest one podpięty do końcówki przez WinGate to
cztery kompy mają transfer na poziomie ok. 9600 kbit/s. W przypadku
podłączenia SDI do serwera przepustowośc wynosi ok. 14400 kbit/ na
pojedynczy komputer.

Są to wnioski z użytkowania SDI pod Novellem przez 3 miesiące przez 24
godz/dobę.

--
PioVar

Pawel Posiewala

Piotr Warda <p_w...@ci.onet.pl> wrote:
> Do wszystkich piszących o SDI:
oficjalne pismo ? :)

> porach dnia i nocy. Jest ona ŚCIŚLE zależna od obciążenia łączy Telepsy,
> dokładnie jej szkieletówki. Dlaczego?

bo lacza nie sa z gumy

> [...]
> narzędziem spingować dowolny serwer i wszystko jasne. Jeśli rozwinięcie
> DNS mam przez serwer: 194.204.128.165 to chyba wszystko jasne!

^^^^^^^^^^^^^^^ adres jednego z laczy
routera r1

> Wprawdzie najpier najpierw przelatuje to przez serwery 213.25.61.30 i

^^^^^^^^^^^^^
a to szafka z
his'ami

> 213.25.61.29 ale świadczyć to może, że postawili serwer DNS dla całego

^^^^^^^^^ router do ktorego jest podpieta szafka

> SDI, a to już głupota.

Powiem wiecej, postawili DNS'y(lacza dzierzawione, PPP) dla calego
tpnet'u dokaldnie 194.204.159.1 i 194.204.152.34 ale nikt nie kaze
ci z nich kozystac, mozesz uzywac jakiegos blizszego DNS'a

> 2. Cała filozofia pracy SDI i jego instalacji jest podyktowana
> "wyciągnieciem"
> pieniędzy z rynku na rozbudowę szkieletówki tpnet'u.

hmmm, a moglbys rozwinac ta teorie? :)

> 3. W przypadku podłączenia przez SDi sieli lokalnej nie można stosować
> arytmetyki jak dla łącza przez router, tzn. przestowość=łacze /
> ile_końcówek

hmm, ale jakos musisz podlaczyc LAN do SDI do tego sie stosuje router

> W przypadku SDI jeśli jest one podpięty do końcówki przez WinGate to
> cztery kompy mają transfer na poziomie ok. 9600 kbit/s. W przypadku

ten transfer to taki jest na 4 komputery czy tez kazdy komputer ma
taki transfer? I z jakiej czesci swiata jest on osiagany(skad sa pliki
ciagniete)

> podłączenia SDI do serwera przepustowośc wynosi ok. 14400 kbit/ na
> pojedynczy komputer.

Takie samo pytanie jak wyzej.
sadze ze masz na mysli udostepnianie internetu z wykozystaniem Novella?
wniosek: transfer osiagany przez komputery z sieci lolkalnej jest
nizyszy jezeli jako bramki uzywamy WinGata ;>

--
pozdrawiam,
Pawel Posiewala

Piotr Warda

Oczywiście, czynię zadość pytaniu kolegi:

| hmmm, a moglbys rozwinac ta teorie? :)

Jezeli instalacja wydzierżawionego HIS'a (jedni nazywają go modemem -
podpinany do RS'ai, inni routerem bo ma IP /ale przypisane do półki, a nie
pudełka u klienta/ kosztuje 999 zł to miałbym ciekawe pytanie Telepsy ile
kosztuje jedna półka i pudełko u mnie, jak biorą hurtem od Erricssona?
Na pewno zostaje im z tego trochę kasy, a to jest czysty dochód Telepsa,
który mają przenaczyć na budowę szkieletówki tpnet'u. Abonament 160 zł
brutto miesięcznie, przyjmując, że HIS chodzi na istniejącym numerze jest
też przychodem Telepsa, gdyz generowany ruch pomiędzy centralą a klientem
nie jest związany z ponoszem przez Telepsa jakichkolwiek nakładów na
infrastrukturę sieci miejskich.

| (...)

| ten transfer to taki jest na 4 komputery czy tez kazdy komputer ma
| taki transfer? I z jakiej czesci swiata jest on osiagany(skad sa pliki
| ciagniete)

oczywiście - liczone to jest na jeden komp /4 jednocześnie mają zestawione
łącze do internetu/, gdyż WinGate dość umiejtnie zarządza ruchem w sieci.
Praktycznie w układzie średniodziennym transfer przez SDI wychodzi u mnie w
granicach 36-80 kbit/s bez rozmów telefonicznych, a w godz. 23.30 - 4.00
nawet 100 kbit/s.

> [...]
| wniosek: transfer osiagany przez komputery z sieci lolkalnej jest
| nizyszy jezeli jako bramki uzywamy WinGata ;>

Podpinałem SDI do NetWare - wprawdzie Novell podaje, że chodzi tylko pod NW
5.1/ jednak pod starszymi wersjami NW 4.1/4.2 miałem problemy w konfiguracji
TCP/IP i IPX/SPX, jako jednoczesnie chodzących protokołów/

Pawel Posiewala

> [...]
> pudełka u klienta/ kosztuje 999 zł to miałbym ciekawe pytanie Telepsy ile
> kosztuje jedna półka i pudełko u mnie, jak biorą hurtem od Erricssona?
z tego co pamietam(informacja byla kiedys na isp-tech) to koszt polki
16 byl ok 35tys zl, a po ile biora to od ericssona hurtem to wiedza
tylko w jednej i drugiej firmie :)

> Na pewno zostaje im z tego trochę kasy, a to jest czysty dochód Telepsa,
> który mają przenaczyć na budowę szkieletówki tpnet'u. Abonament 160 zł
a tak swoja droga czy to zle ze na to przeznaczaja?

> też przychodem Telepsa, gdyz generowany ruch pomiędzy centralą a klientem
> nie jest związany z ponoszem przez Telepsa jakichkolwiek nakładów na
> infrastrukturę sieci miejskich.

ale tez nie generuje impulsow(policz ile by kosztowalo miesiecznie
dzwonienie non stop)

> Praktycznie w układzie średniodziennym transfer przez SDI wychodzi u mnie w
> granicach 36-80 kbit/s bez rozmów telefonicznych, a w godz. 23.30 - 4.00

ale nie podales _skad_(umiejscowienie serwera do ktorego sie laczysz) masz
takie transfery
> nawet 100 kbit/s.
nie za bardzo w to wierze az tak duzy , chyba, ze masz na mysli ilosc
informacji wraz z naddatkami(bit startu i stopu).

> Podpinałem SDI do NetWare - wprawdzie Novell podaje, że chodzi tylko pod NW
> 5.1/ jednak pod starszymi wersjami NW 4.1/4.2 miałem problemy w konfiguracji
> TCP/IP i IPX/SPX, jako jednoczesnie chodzących protokołów/

zawsze mogles wykozystac NW IP Gateway nie potrzebowal bys uruchamiac
na stacjach protokolu TCP/IP

Piotr Jaworski

On Mon, 14 Aug 2000 23:10:20 +0200, Pilu <pea...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>115Kbps i ktoś płaci temu złod***** 1000 zł za instalację (paranoja!), to
>chyba MA PRAWO wymagać tego, co było oferowane.

TP S.A. nie oferuje Ci "ciągłego dostępu z prędkością 115Kbps" *Nigdzie*
w umowie nie masz tak napisane... Żaden provider nie da Ci gwarancji,
że będziesz miał transfer np. 12kB/s. Umowy o HIS'a nie czytałem, ale jest
tam prawdopodobnie wzmianka, że wcale nie musisz mieć jakiegokolwiek transferu
i z ich strony będzie OK... Wiadomo nie od dziś, że Polpak jest zapchany,
spodziewałem się nawet, że po gwałtownym wysypie HIS'ów transfery zaczną
gwałtownie spadać - na szczęście się to nie potwierdziło ;-)

>Kiedy w końcu to MY zaczniemy się masowo sprzeciwiać praktykom monopolisty?

Miałeś szansę - nie musiałeś zakładać HIS'a tylko wykupić sobie łącze do innego
providera, założyć sieć blokową, itd. Nie zrobiłeś tego, więc nie narzekaj...
TP S.A. nie wyciągnęła od Ciebie tych 1000 zł siłą.

>Płaci - niech korzysta, niech żąda tego, co było oferowane.

Co było oferowane wyjaśniłem powyżej. Ujmę to w inny sposób: Płaci - niech
korzysta i cieszy się, że jak na polskie warunki ma szybki i tani dostęp do
Internetu. Prawda jest taka, że żaden provider nie udostępnia Ci Internetu
z dobrego serca. TP S.A. udostępniła HIS'a po cenie na tyle konkurencyjnej,
że Cię na to stać. Netia nie ma w swej ofercie HIS'a /TP S.A. nie ma monopolu
na HIS'y ;-)/ - widocznie im się to nie opłacało...

>Nawet takich patałachów w Polsce do sądu nie można pozwać, bo sprawa trwa
>min. 2 lata.

Podejrzewam, że sprawa skończyła by się o wiele wcześniej i nie na Twoją
korzyść. Takie firmy nie zatrudniają prawników tylko dla podniesienia
renomy ;-)

Na koniec jeszcze jedno - nie odbieraj tego proszę jako ataku na Ciebie...
To takie moje 3 grosze w obronie TP S.A. (nie mam z nimi nic wspólnego poza
telefonem), a że miałem właśnie trochę czasu to... ;-)

Większość potrafi tylko narzekać, nie widząc tego co TP S.A. dla nas zrobiła
(jeszcze raz podkreślam, że nie z dobrego serca).

Piotr Jaworski / jawor...@bbs.chip.pl / PGP ID:1B0AD97D / LINUX USER:165447
Jeśli czyta to ktoś z TP S.A. to chętnie przyjmę w nagrodę jakiegoś HIS'a ;->

krist0fer

On Tue, 15 Aug 2000 12:02:13 +0200, "Robert Polkowski"
<rp...@kki.net.pl> wrote:

> [...]
>wlasnie maksymalny transfer przez SDI (Slabo Dostepny Internet).
>>

>Odjac od tego jeszcze naglowki i inne smiecie zwiazane z protokolami i

tak właśnie.
obserwuję sobie pewien bardzo szybki serwerek - wszyscy użytkownicy
SDI korzystający z tego serwera mają maksymalny średni transfer
właśnie 10.5 k/s - ani szybciej ani wolniej, bez względu na to czy są
w warszawy, trójmiasta, nowego sącza, czy skąd tam jeszcze.

pozdrawiam
kris

Pilu

> [...]
> że będziesz miał transfer np. 12kB/s. Umowy o HIS'a nie czytałem, ale jest
> tam prawdopodobnie wzmianka, że wcale nie musisz mieć jakiegokolwiek
A ja czytałem:
dział drugi, paragraf 5-ty
"1. W ramach usługi SDI, TP S.A. zapewnia:
1) STAŁY (!!!!!) dostęp do sieci Internet za pośrednictwem łącza
telefonicznego z możliwością jednoczesnego korzystania z usługi
telefonicznej,"
Powiedz teraz tym, co się uskarżają na "rzadkie" awarie łącz HISa, co znaczy
STAŁY DOSTĘP w wykonaniu telekompromitacji!

> [...]
narzekaj...
> TP S.A. nie wyciągnęła od Ciebie tych 1000 zł siłą.

Na szczęście nie popełniłem tego błędu i nie założyłem HISa - mój kumpel to
zrobił.
Co do sieci blokowej - mam taką już od ponad roku i mimo wszystko chwalę
sobie pozorną niezależność od TPSA (pozorną, bo jak wiadomo, ten monopolista
ma prawie wszystkie łącza telokomunikacyjne w Polsce).

> [...]
monopolu
> na HIS'y ;-)/ - widocznie im się to nie opłacało...

Po cenie konkurencyjnej?????
Jak można w Polsce mówić o konkurencji telekomunikacyjnej?
Wolne żarty. Powiedz mi, ile % Polaków posiadających linię tel. ma ją w
TPSA?
Zobacz, co Krzystof Maj w wątku "HIS2" pisze o cenach w Austrii.
Jeżeli te ceny są niskie dla nas, Polaków, to co dopiero dla Austriaków!

> Podejrzewam, że sprawa skończyła by się o wiele wcześniej i nie na Twoją
> korzyść. Takie firmy nie zatrudniają prawników tylko dla podniesienia
> renomy ;-)

Niestety, w Polsce nigdy nie wygrasz z czymś, co jest chronione przez
państwo.
Wiesz jaką karę TPSA dostało w Lipcu za praktyki monopolistyczne?
500 tyś złotych ;-))))))))))))
To jest po prostu śmieszne!

> Większość potrafi tylko narzekać, nie widząc tego co TP S.A. dla nas
zrobiła
> (jeszcze raz podkreślam, że nie z dobrego serca).

Co zrobiła?????????
Zamiast włożyć kapustę w rozbudowę całej sieci w Polsce, to oni instalują
tylko nowe HISy, które się nawzajem zapychają, bo za mała jest
przepustowość. Ale dzięki takiej praktyce "rosną w siłę" i powiększają swój
gigantyczny kapitał.
Za taki "gest" od TPSA to ja dziękuję.Informatyzacja naszego społeczeństwa
ruszy w 2030 roku, kiedy na całym świecie dzieci będą teletransportowane do
szkoły ;-)
P.S. Wiesz, że na świecie tylko Japonia ma droższe połączenia telefoniczne
niż Polska?
Pozdrówka

Pilu

andy_k

Powiedz jaki to serwerek to i ja (oraz Ty jesli chcesz :)) sprawdze jak u mnie
leci...

a.

Piotr Jaworski

On Thu, 17 Aug 2000 12:56:04 +0200, Pilu <pea...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>1) STAŁY (!!!!!) dostęp do sieci Internet za pośrednictwem łącza
>telefonicznego z możliwością jednoczesnego korzystania z usługi

No właśnie stały *ale nie masz* nigdzie napisane, że z jakąś określoną
prędkością, co stwierdziłeś w poprzednim poście. Ten punkt w domyśle brzmi
tak: "Stały dostęp do sieci Internet - nawet z prędkością 0 kB/s - za
pośrednictwem...". O ile dobrze pamiętam to kiedyś nawet gdzieś na stronie
TP S.A. było stwierdzenie, że w ramach dostępu do sieci Internet (0202122)
nie masz gwarancji dostępu do _usług_ tejże sieci.
Żadna firma, która nie ma w planach zbankrutować w krótkim czasie musi się tak
zabezpieczyć. Podpisując umowę z dowolnym providerem oferuje Ci on łącze
o odpowiedniej prędkości od Twojego modemu do jego modemu i nic więcej.
A co będzie dalej zależy już od jego łącz... Ktoś, kto rozważa podłączenie
HIS'a musi wiedzieć, że podłącza się do zatłoczonego Polpaku oraz że będzie
miał problemy np. z dostępem do serwerów w sieciach akademickich (bramka
TPSA-Cyfronet).

>Powiedz teraz tym, co się uskarżają na "rzadkie" awarie łącz HISa, co znaczy
>STAŁY DOSTĘP w wykonaniu telekompromitacji!

Powiedz to także abonentom sieci kablowych, którym oferowano stały dostęp
do 200 kanałów, a tu nagle zniknęło MTV. Powiedz to również pechowemu nabywcy
wymarzonego auta, które zepsuło się w połowie drogi z salonu do domu,
a przecież producent "zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie samochodu" ;-)

Poczytaj sobie pl.internet.komunikaty, a dowiesz się, że awarie łącz zdarzają
się dość często. Nie mam pojęcia dlaczego HIS ma być wyjątkowy.

Na drugi dzień przyjdzie monter i uruchomi MTV, auto naprawią w warsztacie,
a do użytkownika HIS'a również nie powiedzą "nie działa to masz problem",
tylko mu to naprawią. Tak na marginesie to nagroda za Perpetum-mobile (czy jak
się to pisze) jest w dalszym ciągu do zgarnięcia ;-)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>Po cenie konkurencyjnej?????

Znów nie zauważyłeś drobnego "jak na polskie warunki" ;-/

>Zobacz, co Krzystof Maj w wątku "HIS2" pisze o cenach w Austrii.
>Jeżeli te ceny są niskie dla nas, Polaków, to co dopiero dla Austriaków!

Czytałem i pozostaje mi żałować, że mieszkam tu gdzie mieszkam ;-(

>Niestety, w Polsce nigdy nie wygrasz z czymś, co jest chronione przez
>państwo.

Zgadza się, a przynajmniej jest to bardzo trudne ;-( Tylko, że właśnie to
państwo wyhodowało nam TP S.A. w obecnej postaci (zresztą nie tylko TP S.A.).
Sytuacja jest bardzo podobna do niezdrowej atmosfery wokół NASKu i domeny .pl
Dla domeny .com rozwiązano problem poprzez zdemonpololizowanie Internic'a
i teraz można rejestrować tę domenę szybciej, taniej i przyjemniej.
W Polsce przemiany idą w wolnym tempie (ostatnio słabo śledzę te tematy, bo
po co tracić nerwy?).

>Wiesz jaką karę TPSA dostało w Lipcu za praktyki monopolistyczne?
>500 tyś złotych ;-))))))))))))
>To jest po prostu śmieszne!

... oraz nakazano podnieść cenę impulsów _lokalnych_ w trosce o konkurencję,
która aż tak źle nie miała bo TP S.A. *musi* przyjmować za friko (jeśli mam
złe informacje to niech mnie ktoś poprawi) rozmowy do swojej sieci z sieci
innego operatora. Zresztą Netia chyba zawsze miała impulsy tańsze od TP S.A.

Cała ta sytuacja jest śmieszna, a raczej smutna. To tak jakby podstawić
małemu Jasiowi (TP S.A.) torbę pełną cukierków, a poźniej karać go,
że je zjadł i dla Kasi (Netia) zostawił tylko kilka ;-)

>Co zrobiła?????????

Przykładowo to, że mogę od dość długiego czasu korzystać z Internetu po cenie
tylko połączenia lokalnego z prawie dowolnego miejsca w Polsce. Dla wielu
ludzi konieczność zapłacenia dodatkowych pieniędzy innemu providerowi oznaczała
by krótszy czas surfowania właśnie o te pieniądze (nie zapominajmy, że wiele
ludzi używa Internetu w domu tylko do poczty i newsów). TP S.A. dodała ostatnio
nowe modemy (cvx.ppp.tpnet.pl), dzięki temu problem zapchanych linii został
złagodzony (przynajmniej w ciągu ostatnich kilku miesięcy nie słyszałem sygnału
zajętości. Wreszcie (nie podam szczegółów, bo już dokładnie nie pamiętam a nie
chcę nacyganić - poszukaj w archiwum polipa) trwają testy nowoczesnej
i bardzo szybkiej sieci.

> [...]
>przepustowość. Ale dzięki takiej praktyce "rosną w siłę" i powiększają swój
>gigantyczny kapitał. Za taki "gest" od TPSA to ja dziękuję.

Chyba zdajesz sobie sprawę, że przy tak ogromnej sieci wszelkie koszty związane
z modernizacją i naprawą sieci są ogromne. Zresztą co by nie było to ludzie
będą na kimś wieszać psy - zobacz: zakładają HIS'y - źle; nie zakładają - źle;
powołują sobie TP Internet - a te pieniązdze to mogli by przeznaczyć na...;
tworzą sobie swój portal (przecież ostatnio każda firma musi mieć swój portal),
reklamują się w TV - jak oni mogą; itd.

>P.S. Wiesz, że na świecie tylko Japonia ma droższe połączenia telefoniczne
>niż Polska?

A w Polsce to po którejś z rzędu podwyżce mieliśmy benzynę najtańszą w Europie!
Bez podania ile średnio zarabia mieszkaniec Japonii są to tylko mało wiarygodne
słowa (taka mała manipulacja faktami).

Piotr Jaworski / jawor...@bbs.chip.pl / PGP ID:1B0AD97D / LINUX USER:165447

end.