Grupos de Google ya no admite nuevas publicaciones ni suscripciones de Usenet. El contenido anterior sigue siendo visible.

Poczta z dysku lokalnego do IMAP.

Visto 1 vez
Saltar al primer mensaje no leído

Adam

no leída,
21 nov 2022, 6:11:1921/11/22
Witajcie.

Taka sytuacja:
trzeba pocztę trzymaną lokalnie (ThunderBird czy inne Outlooki; było
pobieranie przez POP3) trzeba wrzucić do nowego konta IMAP.
Oczywiście w tym przypadku imapsync odpada.

Jakieś pomysły, jak to zrobić?

--
Pozdrawiam.

Adam

Adam

no leída,
21 nov 2022, 7:31:0321/11/22
Qrde, skleroza.
Można w ThunderBird w danym katalogu zaznaczyć wszystkie maile i wybrać pod
prawym klawiszem myszy "Kopiuj do" oraz wskazać docelowy katalog w
strukturze IMAP na nowym koncie.

Gorzej, jeśli kont do migracji będzie dużo, a w każdym "miliony" katalogów
do przeniesienia.
Wtedy przydałby się jakiś migrator. Na razie znalazłem na esofttools.com
"Thunderbird to Outlook", który umie migrować bezpośrednio na serwer IMAP
(przynajmniej tak się chwalą), ale jest to narzędzie płatne.

Ma ktoś inny pomysł?

--
Pozdrawiam.

Adam

mirekc

no leída,
21 nov 2022, 8:29:3121/11/22
W dniu 21.11.2022 o 13:31, Adam pisze:

> [...]
> strukturze IMAP na nowym koncie.
>
> Gorzej, jeśli kont do migracji będzie dużo, a w każdym "miliony" katalogów
[...]
No właśnie, to działa (sam tak kiedyś migrowałem), ale:
- jak ktoś ma mnóstwo (gigabajty) maili do przeniesienia, to operacja
może trwać dłuuuuuugo...
- serwer IMAP może mieć poustawiane limity na liczbę operacji (w zadanym
czasie lub z danego IP), liczbę maili w katalogu, liczbę katalogów
(podkatalogów) itp., wtedy nie wszystko się skopiuje (a „wyłoży” się nie
od razu) i za Chiny nie dojdziesz co się skopiowało a co nie.
W każdym razie gorąco polecam kopiować „po kawałku” chociaż to o wiele
więcej czasu zajmie.

Adam

no leída,
21 nov 2022, 11:38:5921/11/22
Serwer IMAP akurat mam pod kontrolą, tak więc nie muszę kopiować po
kawałku.
Migrowałem już setki GB, ale programem imapsync, czyli bezpośrednio z
jednego serwera pocztowego do drugiego. Bezproblemowo.

--
Pozdrawiam.

Adam

Marcin Debowski

no leída,
23 nov 2022, 3:08:3123/11/22
Ale co TB robi nie tak? Przenosiłem w ten sposób grube GB bez żadnego
problemu.

--
Marcin

Adam

no leída,
23 nov 2022, 14:55:5023/11/22
Chodzi o to, że klient może mieć mocno rozbudowaną strukturę katalogów i
podkatalogów - czyli spore drzewko w Thunderbird. I to drzewko należałoby
utworzyć na koncie docelowym i kopiować maile z poszczególnych katalogów do
ich odpowiedników na nowym koncie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Marcin Debowski

no leída,
23 nov 2022, 19:39:3523/11/22
Racja, juz zapomniałem, że sam rzeźbiłem z podkatalogami.

Tu jest coś:
https://addons.thunderbird.net/en-us/thunderbird/addon/importexporttools-ng/

Zainstalowałem i widzę, że jakby eksportuje strukturę do katalogu na
dysku, ale w drugą stronę jakoś mi nie wychodzi, a nie mam w tej chwili
sił drążyć.

--
Marcin

PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl

no leída,
25 nov 2022, 13:21:2025/11/22
W dniu 23.11.2022 o 20:55, Adam pisze:
Czy te wiadomości są w jednym pliku (mbox) ?
Czy każda wiadomość jest w osobnym pliku ?
W drugim przypadku można dodać wiadomości na serwer za pomocą imapcmds.
Jako argumenty należy wskazać te wiadomości (nazwy plików),
problemem będzie ograniczenie ilości argumentów wiersza poleceń.
Ewentualnie imapcmds można by uruchomić poprzez xargs.
0 mensajes nuevos