Najlepszy serwer poczty dla admina.

NNTP Surfer

Jan 23, 2024, 1:55:42 AMJan 23
Jaki jest obecnie najlepszy serwer poczty?

Jestem w trakcie wyboru najlepszej opcji. Chciałbym wybrać sobie jeden,
przeczytać całą dokumentację i stać się w nim mistrzem.

Serwer musi:
- być darmowy
- być open source
- być w stanie dogadywać się z Gmail

Dominik 'Rathann' Mierzejewski

Jan 26, 2024, 4:09:22 AMJan 26
Date: Tue, 23 Jan 2024 07:55:24
From: NNTP Surfer
> [...]

> Jestem w trakcie wyboru najlepszej opcji. Chciałbym wybrać sobie jeden,
> przeczytać całą dokumentację i stać się w nim mistrzem.

postfix

> - być w stanie dogadywać się z Gmail

Co masz na myśli?

Pozdrawiam,
Dominik
--
"I've always wanted to be an executioner, that's why I became a sysadmin."
-- Jim Howes at news.admin.net-abuse.email

NNTP Surfer

Jan 26, 2024, 6:29:06 AMJan 26
Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_wstaw...@greysector.net> writes:
> Date: Tue, 23 Jan 2024 07:55:24
> postfix

> Co masz na myśli?

Czytam internet i widzę dziwne artykuły, które mówią że małe prywatne
serwery poczty mają wielkie trudności z wysyłaniem poczty do serwerów
wielkich korporacji. Podobno każda wiadomość wysłana do Gmail z
pewnością trafi do spamu a każda wiadomość do Hotmail i MSN w ogóle nie
dotrze do odbiorcy.

Czy postfix jest w stanie wysyłać do Gmail i Hotmail?

Olek

Jan 26, 2024, 6:10:07 PMJan 26
W dniu 26.01.2024 o 12:29, NNTP Surfer pisze:

> Czy postfix jest w stanie wysyłać do Gmail i Hotmail?

Ale to nie jest kwestia programu.
Na to się składa m.in.:
- IP serwera pocztowego, bo np. z puli dynamicznej niektóre serwery nie
przyjmują,
- skonfigurowania domeny (SPF, DKIM),
- wygrzania domeny i adresu IP,
- zdjęcia go z puli SORBS itp.
To są rzeczy niezależne od programu pocztowego.
Jak już to wszystko będzie ok, to z exima tak samo dobrze będzie
dochodzić do Gmail jak z postfiksa.
Inna sprawa, że niektóre serwery odbierają tylko od "dużych" i dopóki
nie dopiszą cię do whitelisty, to nie wyślesz tam z jakiegokolwiek MTA.
--
Olek

Marcin Debowski

Jan 26, 2024, 9:09:32 PMJan 26
On 2024-01-26, Olek <olotes...@poczta.onet.pl> wrote:

> Ale to nie jest kwestia programu.
> Na to się składa m.in.:
> - IP serwera pocztowego, bo np. z puli dynamicznej niektóre serwery nie
> przyjmują,
> - skonfigurowania domeny (SPF, DKIM),

PTR też bardzo ważny. Generalnie musi być kontrola nad rekordami DNS.

> [...]
> Inna sprawa, że niektóre serwery odbierają tylko od "dużych" i dopóki
> nie dopiszą cię do whitelisty, to nie wyślesz tam z jakiegokolwiek MTA.

Potwierdzam. Da się tak skonfigurować mały serwerek aby Gmail akceptował
pocztę. Natomiast jeśli chodzi o Hotmaila to zdaje się nekrosoft ma
własny sorbs co w moim przypadku skończyło się pisaniem do nich. Tak jak
zwyklę jadę po nekrosofcie jak po łysej kobyle, to muszę przyznać
okazali się tu nad wyraz zorganizowani i usuneli czy też zwhitelistowali
hosta w kilka godzin.

W każdym razie, krok pierwszy: sprawdzić czy IP (musi być static) nie
jest gdzieś zblacklistowane. Nawet jak konkretny nie jest, a jest na
podklasie, czyli teoretycznie ban może zostać zdjęty automatycznie, to
może być to mega upierdliwe, a często, przy dodupnym ISP, nie
do przeskoczenia.

--
Marcin