Czy IMAP onet.pl się spierdolił?

Andrzej A. Filip

Przy próbie wrzucenia spamu do folderu Junk (MOVE=COPY+DELETE) zrywa
połączenie do portu imaps (IMAP+SSL).

IMAP> 15 UID COPY 57620 Junk
** IMAP error on imap.poczta.onet.pl: stream error
** IMAP connection broken

Jak komuś to dziś działa to proszę o info ze wskazaniem jaki program
robi za klienta IMAP.

--
Andrzej A. Filip

Andrzej P. Wozniak

Osoba podpisana jako Andrzej A. Filip <an...@onet.eu>
w artykule <news:anfi+sxs5a...@wp.eu> pisze:
Działa losowo przy przeniesieniu do innego folderu i przy przeczyszczeniu
skasowanych. Ściślej rzecz biorąc:
* Czasem się udaje przenieść i skasować, częściej tylko przenieść.
* Próba przeczyszczenia czasem zaskakuje po drugim razie, częściej po
pierwszym razie zgłasza błąd, ale po wyjściu i ponownym wejściu do folderu
pliki skasowane znikają.

--
Andrzej P. Woźniak us...@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)

ąćęłńóśźż

U mnie na Live Mail 2012 wygląda OK.

Natomiast na andku 4.2.2 się poczt onet spie.....ła, od połowy grudnia 2020 r. nie ściąga poczty, a próba zmian w ustawieniach konta
onet na fonie (POP3) kończy się komunikatem

"! Couldn't finish
Cannot safely connect to
server.
(javax.net.SSLProtocolE
xception: SSL Handshake
aborted: ssl=0x557a2c80:
Failure in SSL library,
usually a protocol error
error: 1407742E:SSL
routines:SSL23_GET_SERV
ER_HELLO:TLSv1 alert
protocol version (external/
openssl/ssl/s23_clnt.c:741
0x4e9c9898:0x00000000))"

Coś pogmerali w połowie grudnia 2020 na onetowej poczcie??

-----

Dominik 'Rathann' Mierzejewski

Date: Mon, 22 Feb 2021 13:56:53
From: ąćęłńóśźż
> [...]

> "! Couldn't finish
> Cannot safely connect to
> server.
> (javax.net.SSLProtocolE
> xception: SSL Handshake
> aborted: ssl=0x557a2c80:
> Failure in SSL library,
> usually a protocol error
> error: 1407742E:SSL
> routines:SSL23_GET_SERV
> ER_HELLO:TLSv1 alert
> protocol version (external/
> openssl/ssl/s23_clnt.c:741
> 0x4e9c9898:0x00000000))"

> Coś pogmerali w połowie grudnia 2020 na onetowej poczcie??

Pewnie wyłączyli TLSv1.0. TLSv1.2 jest obsługiwany w Android 4.4.2
i nowszych. Próba połączenia przez TLSv1.0 się nie udaje:
$ openssl s_client -no_tls1_2 -no_tls1_1 -connect pop3.poczta.onet.pl:995
CONNECTED(00000003)
140516986156864:error:1409442E:SSL routines:ssl3_read_bytes:tlsv1 alert protocol version:ssl/record/rec_layer_s3.c:1543:SSL alert number 70

Działa dopiero TLSv1.1 i wyższe. Wszystko poniżej TLSv1.2 jest już
złamane i nie powinno się ich stosować.

> -----

K-9 Mail mi działa, ale na Androidzie 8.1.

Pozdrawiam,
Dominik
--
"I've always wanted to be an executioner, that's why I became a sysadmin."
-- Jim Howes at news.admin.net-abuse.email

ąćęłńóśźż

Odpowiedź z onetu cyt.:
"Prosimy upewnić się, że program pocztowy obsługuje protokół TLS w wersji 1.2 Jeśli nie zalecamy kontakt z producentem
oprogramowania, z którego Państwo korzystają."
Kłopot taki, że producent słuchawki to kolejna dawna europejska marka sprzedana małym chińskim rączkom i wsparcia starszym modelom
brak.
Do tego nieaktualne linki wsparcia automatycznego (System Updates).
A andek 4.2.2 powinien dać się zaktualizować do co najmniej 4.3 (na stronie producenta tego modelu fona ostatni fw. wisiał 4.2.2).

gazeta, interia, o2, wp [na razie] działają na tym systemowym andkowym Email .
Jaką prostą apkę do email (POP3) mozna zainstalować na andku 4.2.2 zamiast systemowej - wolałbym mieć jedną do kilku kont, niż po
apce dla każdego dostawcy konta (fon jest tylko pomocniczo do sporadycznego odbierania poczty poza domem/biurem)?

-----

Adam

W dniu 2021-02-23 o 16:28, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
> zamiast systemowej - wolałbym mieć jedną do kilku kont, niż po apce dla
> każdego dostawcy konta (fon jest tylko pomocniczo do sporadycznego

Ja osobiście miałem specyficzne wymagania. Trochę szukałem, kilka
przetestowałem.
Zostałem przy BlueMail.

Obsługuje kilka kont. Mocno konfigurowalny (na tym mi zależało), ale
prosty w obsłudze. Aczkolwiek niektóre rzeczy, jak np. skasowanie
jednego z kont, są nieco schowane.
Ma fafnacie predefiniowanych typów kont oraz standard: POP3, IMAP, Exchange.

Wg opisu startuje od Andka 4.2.

--
Pozdrawiam.

Adam

ąćęłńóśźż

THX, znalazłem taki link (może masz lepszy?):
www.apkmirror.com/apk/blix-inc/blue-mail-email-mailbox/blue-mail-email-mailbox-1-9-5-38-release/

-----
> Zostałem przy BlueMail.

mrvtktjv

W dniu 24.02.2021 o 09:38, ąćęłńóśźż pisze:
Yalp Store - nieoficjalny klient Google Play - cały czas działa na
"starych" Androidach pokroju 4.* i polecam z niego skorzystać, jeśli nie
działa tam "fabryczna" aplikacja Sklep Play.

ąćęłńóśźż

Fabryczna działa, tyle że do sklepu Play (nie mylić z operatorem Play) trzeba się logować (kontem gmail), a jeśli można się nie
logować, to po co się logować?
Zresztą w sklepie to zwykle tylko ostatnie wersje widać.

-----

ąćęłńóśźż

Źle napisałem.
Niestety w fonie na andku 4.4.2 również poczta gazety - podobnie jak onetowa - NIE działa od grudnia 2020.

-----