Dziwny katalog

Jacek Maciejewski

Konto na int.pl, obsługiwane przez Evolution lub Thunderbird. Po
skonfigurowaniu tego konta w tych mailerach na liście katalogów pojawia
się dziwny katalog Wiadomości-śmieci. Nie ma on odpowiednika w liście
katalogów widocznych na stronie webmaila. Nie daje się usunąć, meldując
przy tym że jest systemowy.
Int.pl zapytany o rolę tego katalogu odpowiedział że oni nic do niego
nie mają bo on został utworzony przez mailer. Ale mi się to wydaje
dziwne, bo w dwóch różnych mailerach katalog nazywa się dokładnie tak
samo. Nieprawdopodobne. A po drugie, lista katalogów konta imap widziana
w mailerze z definicji ma być zgodna z tym co widać na webmailu.

Ma ktoś jakiś pomysł o co tu chodzi?
--
Jacek
-I hate haters-

Jacek Maciejewski

[...]
przy tym że jest systemowy. Tu obrazek ilustrujący sprawę:
https://www.szybkiplik.pl/FGZNL7Ruqr

Marcin Debowski

Jak wrzucisz w google "Wiadomości-śmieci" to wychodzi, że nazwa jest
dość powszechnie używana, więc może jednak nie takie dziwne.

--
Marcin

Andrzej P. Wozniak

Osoba podpisana jako Jacek Maciejewski <jac...@go2.pl>
w artykule <news:193c1t10tyrt2$.1bkpdbvy...@40tude.net> pisze:

> Konto na int.pl, obsługiwane przez Evolution lub Thunderbird. Po
> skonfigurowaniu tego konta w tych mailerach na liście katalogów pojawia
> się dziwny katalog Wiadomości-śmieci.

W webmailu to jest Spam. Trudno zgadnąć, prawda?

--
Andrzej P. Woźniak us...@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)

Jacek Maciejewski

Dnia Fri, 23 Apr 2021 19:26:57 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

> Osoba podpisana jako Jacek Maciejewski <jac...@go2.pl>

> W webmailu to jest Spam. Trudno zgadnąć, prawda?

Trudno, albowiem odpowiednikiem tego Spamu z webmaila jest lokalny
katalog Niechciane.
A poza tym, jakim prawem ten sam katalog ma się różnie nazywać w
zależności skąd patrzysz? To jest bez sensu.

Andrzej P. Wozniak

w artykule <news:1lfpqmwzhrzmc.1...@40tude.net> pisze:

> Trudno, albowiem odpowiednikiem tego Spamu z webmaila jest lokalny
> katalog Niechciane.

To jest domyślna wewnętrzna nazwa programu. A co program robi z folderem
Spam Gmaila? A jak folder na serwerze się nazywa "Junk"?

> A poza tym, jakim prawem ten sam katalog ma się różnie nazywać w
> zależności skąd patrzysz? To jest bez sensu.

Jeśli się nie mylę, nie ma standardu nazw. Dobry program przewiduje
możliwość dopasowania nazw do przeznaczenia standardowych folderów. Takie
rzeczy ustawia się przy zakładaniu konta.
Już Outlook Express przewidywał dopasowanie nazw lokalnych do tego, co
jest na serwerze. Przykładowo OE używa nazwy „Elementy wysłane”, a serwer
informuje, że ma folder „Wysłane” albo „Sent”.
Większe parcie jest na webmail, który może mieć przetłumaczone wszystkie
nazwy folderów, a IMAP jest jak niechciane dziecko. Niektóre serwery mają
przetłumaczone część nazw, w skrajnym przypadku jest to tylko „Skrzynka
odbiorcza”. Niektóre wysyłają różne nazwy w zależności od języka
domyślnego ustawionego w webmailu.

Tak czy owak, w przypadku int.pl odradzam korzystanie z wbudowanych
folderów (filtrów webmaila). Teoretycznie poczta nie ma ograniczeń
pojemności, ale foldery „Oferty” i „Mailingi” traktowane są jak kosz czy
spam i regularnie opróżniane ze starszych wiadomości. Oczywiście w
webmailu żadnej informacji o takim działaniu nie znajdziesz. Jest jeszcze
filtr „Społeczności”, którego nie testowałem, lecz temu też bym nie ufał.

Jacek Maciejewski

Dnia Sat, 24 Apr 2021 13:18:22 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

> Jeśli się nie mylę, nie ma standardu nazw. Dobry program przewiduje
> możliwość dopasowania nazw do przeznaczenia standardowych folderów. Takie
> rzeczy ustawia się przy zakładaniu konta.
Wiem, grymaszę :) Ale jak pierwszy raz uruchamiasz konto imap na swoim
komputerze i nie zrobiłeś żadnej redakcji nazw, to było by miło jakby
standardem było nadanie nazw katalogom w mailerze dokładnie takich jak
na webmailu (z ewentualną możliwością późniejszej zmiany), zamiast
jakichś radosnych twórczości. Zaoszczędziłoby to zbędnych dociekań.

> Większe parcie jest na webmail, który może mieć przetłumaczone wszystkie
> nazwy folderów, a IMAP jest jak niechciane dziecko.
No niestety, w tym meczu wygrywa webmail.

> Tak czy owak, w przypadku int.pl odradzam korzystanie z wbudowanych
> folderów (filtrów webmaila).
Nie zamierzałem a chcę tak zrobić by na koncie imap cala poczta, ze
spamem, była zasysana i filtrowana na lokalnym mailerze, po czym ten
uzyskany stan byłby przenoszony na serwer. Jeszcze nie wiem czy i jak to
zrobić. Nie wiem też czy zdecyduję się na int.pl, obsługa techniczna
jest lakoniczna i sprawia wrażenie jakby była niewiele mądrzejsza w te
klocki ode mnie. I cholera wie, jak długo ten int.pl będzie istniał, jak
długo będzie miał imap i czy np. za rok nie przyjdzie im do głowy
pospamować. A migracja z bieżącego adresu mailowego na nowy jest
kłopotliwa.