gmail i outlook

J.F

O co to chodzi - chce dodac konto gmail do Outlooka,
a tam mi wyskakuje jakas strona logowania to konta google,
wymagana autoryzacja dostepu dla aplikacji MS apps&services,
dostep do danych osobistych.

A ja bym chcial po prostu dodac konto typu IMAP, bez zadnych dodatkow
... nie da sie?

J.

Andrzej P. Wozniak

Osoba podpisana jako J.F <jfox_x...@poczta.onet.pl>
w artykule <news:kz40slwe51z1.1pptx1d9ah3vg$.d...@40tude.net> pisze:

> O co to chodzi - chce dodac konto gmail do Outlooka,

Do czego chcesz dodać? Do webmaila outlook.com otwartego w przeglądarce?
Do apki Outlook zainstalowanej na smartfonie, czyli znowu webmaila? Do
Outlooka z pakietu Office Online, czyli też webmaila?
A może do programu Outlook zainstalowanego na dysku z pakietem MS Office?

> a tam mi wyskakuje jakas strona logowania to konta google,

To wygląda na korzystanie z webmaila, zaś niesygnalizowany crosspost na
pmt.gsm sugeruje, że chodzi o apkę na smartfonie.

> wymagana autoryzacja dostepu dla aplikacji MS apps&services,
> dostep do danych osobistych.

To wygląda na webowe/webmailowe logowanie przez OAuth.

> A ja bym chcial po prostu dodac konto typu IMAP, bez zadnych dodatkow
> ... nie da sie?

Masz program pocztowy na dysku? Włączyłeś obsługę IMAP na koncie GMaila?
Pewnie nie, bo Dialoga przed wysłaniem tej wiadomości nie skonfigurowałeś.

FUT: pl.comp.mail

--
Andrzej P. Woźniak us...@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)

J.F

On Mon, 4 Oct 2021 15:33:52 +0200, Andrzej P. Wozniak wrote:
> [...]
> Outlooka z pakietu Office Online, czyli też webmaila?
> A może do programu Outlook zainstalowanego na dysku z pakietem MS Office?

do programu Outlook pod windows.

> To wygląda na korzystanie z webmaila, zaś niesygnalizowany crosspost na
> pmt.gsm sugeruje, że chodzi o apkę na smartfonie.

A nie.

> To wygląda na webowe/webmailowe logowanie przez OAuth.

No jakos tak wyglada, tylko ze startuje to program Outlook.

> Masz program pocztowy na dysku?

> Włączyłeś obsługę IMAP na koncie GMaila?

Dobre pytanie ... ale chyba nie o to chodzi - to Outlook jak zobaczy
ad...@gmail.com, to zaraz jakis inny tryb wlacza ...

A moze to Google zawinil i jakies dodatkowe zabezpieczenia ...

> Pewnie nie, bo Dialoga przed wysłaniem tej wiadomości nie skonfigurowałeś.

J.

LordBluzg®

W dniu 03.10.2021 o 23:38, J.F pisze:
Gmail (Google) przyznaje dostęp do konta tylko na podstawie dodatkowej
autoryzacji. Tyczy się to nie tylko Outlook ale każdej innej aplikacji
korzystajacej z logowania przez konto Google.

--
LordBluzg®
<<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Andrzej P. Wozniak

w artykule <news:pm0woay0115c$.1bzi32n0lfftr$.d...@40tude.net> pisze:

> do programu Outlook pod windows.

To po co upierasz się przy crosspostach i ignorujesz FUT?

> No jakos tak wyglada, tylko ze startuje to program Outlook.

Jak wystarczająco nowa wersja Outlooka, to umie OAuth obsługiwać.
Thunderbird też umie.

> Dobre pytanie ... ale chyba nie o to chodzi - to Outlook jak zobaczy
> ad...@gmail.com, to zaraz jakis inny tryb wlacza ...
> A moze to Google zawinil i jakies dodatkowe zabezpieczenia ...

Nie dodatkowe, tylko nowe. Forsowane m.in. przez Google jako domyślny
sposób logowania, bo we własnych webmailach czy webapkach można upchnąc
reklamy.
Jak chcesz po staremu, musisz na Gmailu włączyć nie tylko IMAP, ale też
obsługę starszych aplikacji. Nie korzystam z Outlooka, więc niech kto inny
podpowie, czy i gdzie można to w ustawieniach logowania na dane konto
zmienić.

Dlaczego się upierasz przy ustawieniach z zeszłego wieku? UTF-8 jest
standardem dłużej niż przez pół istnienia polskiego Usenetu.

Nieuzasadniony crosspost zignorowany.

J.F

A jak aplikacja nie korzysta z logowania przez konto google?

To sie nie dostanie ?

J.

J.F

On Tue, 5 Oct 2021 13:51:42 +0200, Andrzej P. Wozniak wrote:
> Osoba podpisana jako J.F <jfox_x...@poczta.onet.pl>

> To po co upierasz się przy crosspostach i ignorujesz FUT?

Bo chce szersza publike.

> [...]
> obsługę starszych aplikacji. Nie korzystam z Outlooka, więc niech kto inny
> podpowie, czy i gdzie można to w ustawieniach logowania na dane konto

A tu jeszcze sprawa taka, ze dzialalo sobie po staremu od dawna,
a teraz wyskakuje dodatkowe logowanie.
I nie nie wiem, kogo winic - MS czy google.

Wiec probuje jeszcze nowe konto skonfigurowac, nie da sie,
i znow nie wiem, kogo winic - Google przestalo po staremu dzialac,
czy MS chcial ulepszyc ... czyli wyswietlac reklamy ? :-)

J.

LordBluzg®

W dniu 05.10.2021 o 14:56, J.F pisze:

> A jak aplikacja nie korzysta z logowania przez konto google?

Logowanie do konta google bez konta google?

Fajną bzdurę napisałeś :D

> To sie nie dostanie ?

A jak się chcesz dostać do konta google bez logowania do konta google?

Pewnie se wynamyśliłeś, ze gmail to nie jest konto google :D

Noto se źle wynamyśliłeś. Jebnij się zatem w łeb, nie pomoże ale możesz
nagrać filmik i wystawić do netu :D

J.F.

Użytkownik "LordBluzg®" napisał w wiadomości grup
> [...]
>>> dodatkowej
>>> autoryzacji. Tyczy się to nie tylko Outlook ale każdej innej

>Logowanie do konta google bez konta google?

Chyba ty.
Mamy poczte na koncie google, mamy IMAP, IMAP ma rozne logowania ...
i czemu nagle aplikakacja chce sie "logowac przez konto google" ?

>A jak się chcesz dostać do konta google bez logowania do konta
>google?
>Pewnie se wynamyśliłeś, ze gmail to nie jest konto google :D

Chce sie dostac do poczty, a to cos innego niz "konto google".
Jest IMAP, jest POP3 ...

J.

Andrzej P. Wozniak

w artykule <news:1m9ctci0fvnpb.g...@40tude.net> pisze:

> Bo chce szersza publike.

Czyli potrzebujesz kiboli, a nie fachowej pomocy. To znajdź sobie
sparringpartnera i idź na pręgierz.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> A tu jeszcze sprawa taka, ze dzialalo sobie po staremu od dawna,
> a teraz wyskakuje dodatkowe logowanie.
> I nie nie wiem, kogo winic - MS czy google.

Nie masz _dodatkowego_ logowania, tylko logowanie w inny sposób. Ile razy
to trzeba powtarzać? Gmail to poczta Google, a ta firma oferuje możliwość
używania wszystkich usług po zalogowaniu się na jedno konto, o ile to
zrobisz przez OAuth. Nie musisz logować się do konta Google, żeby
skorzystać z poczty na Onecie czy innym serwerze.
Jak chcesz wejść do kogoś do domu, możesz się zaanonsować na kilka
sposobów – zadzwonić do drzwi, zapukać do drzwi, ale coraz częściej
korzystasz z domofonu. Czy z tego powodu będziesz robił widowisko?

> Wiec probuje jeszcze nowe konto skonfigurowac, nie da sie,
> i znow nie wiem, kogo winic - Google przestalo po staremu dzialac,
> czy MS chcial ulepszyc ... czyli wyswietlac reklamy ? :-)

Nie podajesz przydatnej informacji i nie czytasz udzielonych porad
(zachowane i podkreślone wyżej). Gdybyś chociaż podał numer wersji
Outlooka, może ktoś mógłby lepiej pomóc. Nie mam problemu z logowaniem do
Gmaila nawet w Outlook Expressie, ale z Outlookiem bez znajomości wersji
na pewno nie pomogę.

Adam

Ze współczesnych jeszcze MAPI.
Dawno temu konfigurowałem jakieś X.*** - już nie pamiętam. To było na
dzierżawkach, już nieużywanych współcześnie.

--
Pozdrawiam.

Adam

LordBluzg®

W dniu 06.10.2021 o 13:25, J.F. pisze:

> Chyba ty.
> Mamy poczte na koncie google, mamy IMAP, IMAP ma rozne logowania ...
> i czemu nagle aplikakacja chce sie "logowac przez konto google" ?

Łomatko, bo konto gmail jest kontem google. Taki sam login i takie samo
hasło.

> Chce sie dostac do poczty, a to cos innego niz "konto google".
> Jest IMAP, jest POP3 ...

Wamać, POCZTA Google jest KONTEM Google, se zapamientaj :)

Kurwa, w smartfonie nachuj wpisujesz adres email w ustawieniu konta,
skoro twierdzisz że to login tylko do poczty?

J.F

On Wed, 6 Oct 2021 15:41:58 +0200, LordBluzg® wrote:

> Łomatko, bo konto gmail jest kontem google. Taki sam login i takie samo
> hasło.

Ameryki nie odkryles, ale czemu nagle Outlookowi przestal wystarczac
IMAP, a zaczelo byc potrzebne konto Google ?

> Wamać, POCZTA Google jest KONTEM Google, se zapamientaj :)

Konto google to znacznie wiecej, niz poczta gmail.

A wychodzi na to, ze teraz Outlookowi musze dac dostep do konta.
No dobra - w ograniczonej wersji, ale szerszej niz sama poczta.

I nawet nie wiem czy Outlookowi z mojego komputera, czy Microsoftowi.

> Kurwa, w smartfonie nachuj wpisujesz adres email w ustawieniu konta,
> skoro twierdzisz że to login tylko do poczty?

A na chuj piszesz, ze poczta i konto to to samo?
A moze nie piszesz?

Smartfona oprogramowal Google, to sobie korzysta z konta jak chce ...

J.

Adam

Dnia Wed, 6 Oct 2021 21:47:05 +0200, J.F napisał(a):

(...)

> Konto google to znacznie wiecej, niz poczta gmail.
>
> A wychodzi na to, ze teraz Outlookowi musze dac dostep do konta.
> No dobra - w ograniczonej wersji, ale szerszej niz sama poczta.
> (...)

Qrde, chłopaki, uzgodnijcie definicje :D

--
Pozdrawiam.

Adam

LordBluzg®

W dniu 06.10.2021 o 21:47, J.F pisze:

> Ameryki nie odkryles, ale czemu nagle Outlookowi przestal wystarczac
> IMAP, a zaczelo byc potrzebne konto Google ?

Bo Gugiel wprowadził dodatkową autoryzację?

> Konto google to znacznie wiecej, niz poczta gmail.

Noi? Kiedyś nie było, był sobie tylko Gmail, nawet na początku nie miał
IMAP. Potem się to rozbudowało.

> A wychodzi na to, ze teraz Outlookowi musze dac dostep do konta.
> No dobra - w ograniczonej wersji, ale szerszej niz sama poczta.

Ależeco? Gugiel nie ma "zaufania" do żadnej obcej apki w dostępie do
konta czy danych na koncie (interpretuj se to do woli) i dla MS nie
będzie robił wyjątku. Nie rozumiesz jednak form zabezpieczeń.

> I nawet nie wiem czy Outlookowi z mojego komputera, czy Microsoftowi.

Jedno i drugie.

> A na chuj piszesz, ze poczta i konto to to samo?
> A moze nie piszesz?

Kurwa. Konto to konto, jak dom. W tym domu są pokoje
- poczta
- dysk
- fotki
- kalendarz
- kontakty
- inne
Chcąc wejść do pokoju "poczta" musisz przełazić przez drzwi główne zwane
dostępem. Klucz do w/w jest jeden. Czego nie rozumiesz? Że Ci alarm
założyli? Dobrze, że założyli bo byś potem płakał jak Dworczyk na
www.poczta.wp.pl

> Smartfona oprogramowal Google, to sobie korzysta z konta jak chce ...

Nobo właśnie. Jak nie było smartfonów to nikt kopii bezpieczeństwa nie
trzymał na google, podobnie jak kontaktów, kalendarza itd.

J.F

On Wed, 6 Oct 2021 13:40:46 +0200, Andrzej P. Wozniak wrote:
> Osoba podpisana jako J.F <jfox_x...@poczta.onet.pl>
> w artykule <news:1m9ctci0fvnpb.g...@40tude.net> pisze:
No wiec tak:
-Outlook 365 chce sie obecnie logowac przez konto google,
-Outlook 2016 po staremu robi jakos przez IMAP,

-Outlook od ktorego sie zaczelo, nie znam dokladnie, dosc nowy,
ale chyba nie 365, sobie grzecznie obslugiwal poczte przez IMAP,
az mu sie cos odwidzialo, i zaczal sie dopominac zalogowania na
konto google ...

cos zmielili, ale kto i co ...

J.

J.F

On Thu, 7 Oct 2021 11:28:55 +0200, LordBluzg® wrote:

> Bo Gugiel wprowadził dodatkową autoryzację?

Wychodzi na to, ze nie Gugiel, tylko MS, skoro stary Outlook tego nie
wymaga.

A dokladniej to chyba Gugiel wprowadzil jakies narzedzia dla
deweloperow i MS korzysta.

Dziwi mnie tylko czemu to mi teraz wyskoczylo, skoro google wynajduje,
ze temat sie od dwoch lat pojawia.

> Noi? Kiedyś nie było, był sobie tylko Gmail, nawet na początku nie miał
> IMAP. Potem się to rozbudowało.

No i? Ja chce tylko, zeby mi outlook pokazal poczte,
nie chce, aby mial dostep do calego "konta Google" :-)
I to nawet nie wiem kto - Outlook, czy MS ...

> Ależeco? Gugiel nie ma "zaufania" do żadnej obcej apki w dostępie do
> konta czy danych na koncie (interpretuj se to do woli) i dla MS nie
> będzie robił wyjątku. Nie rozumiesz jednak form zabezpieczeń.

A wychodzi na to, ze nadal ma, skoro stary Outlook dziala po staremu.

> Jedno i drugie.

I to mnie wlasnie martwi.

> [...]
> dostępem. Klucz do w/w jest jeden. Czego nie rozumiesz?
> Że Ci alarm założyli? Dobrze, że założyli bo byś potem płakał jak Dworczyk na

Ale to nie alarm. Musze sie zgodzic i nie ma innego wyjscia.

Tzn jest - skasowac Outlooka, zmienic haslo ..

> Nobo właśnie. Jak nie było smartfonów to nikt kopii bezpieczeństwa nie
> trzymał na google, podobnie jak kontaktów, kalendarza itd.

A firmy wszelakie lubia nasze kontakty.
A Outlook pewnie sie chce z kalendarzem polaczyc.

I tylko ja jakis taki dziwny jestem, ze nie chce skonczyc ja Dworczyk.

J.

LordBluzg®

W dniu 09.10.2021 o 11:40, J.F pisze:
[...]
> Wychodzi na to, ze nie Gugiel, tylko MS, skoro stary Outlook tego nie
> wymaga.

Bo Gugiel uszanował stary dostęp? Sprawdzałeś poty IMAP w obu wersjach?

> A dokladniej to chyba Gugiel wprowadzil jakies narzedzia dla
> deweloperow i MS korzysta.
>
> Dziwi mnie tylko czemu to mi teraz wyskoczylo, skoro google wynajduje,
> ze temat sie od dwoch lat pojawia.

No, stara szopka.

> No i? Ja chce tylko, zeby mi outlook pokazal poczte,
> nie chce, aby mial dostep do calego "konta Google" :-)

Nie ma ale włazi przez konto do poczty. Ciągle tego nie pojmujesz, że
login i hasło do poczty jest takie samo jak do konta i jeśli ktoś je
pozna to sobie wlezie na całe konto bez autoryzacji?

> I to nawet nie wiem kto - Outlook, czy MS ...

Se sprawdź :)

> A wychodzi na to, ze nadal ma, skoro stary Outlook dziala po staremu.

Sprawdzałeś w zabezpieczeniach konta Google, czy ma dostęp? Całkiem
możliwe, że ma tam "od starości" w sensie że prawo nie działa wstecz i
jeśli miałeś tam dostę ze starego Outlooka, i tego samego kompa to ID
jest zapisane od wieków. Spróbuj na innym kompie :P

> I to mnie wlasnie martwi.

Co cie martwi? Logowałeś się kiedyś z innego sprzętu niż Twój bez
powiadomienia Google, i że masz autoryzować dostęp Ty czy nie Ty?

> Ale to nie alarm. Musze sie zgodzic i nie ma innego wyjscia.

Czyli alarm. Jest ID programu i ID kompa. Już pisałem że Googiel nie ufa
nikomu.

> Tzn jest - skasowac Outlooka, zmienic haslo ..

Hasło?

> A firmy wszelakie lubia nasze kontakty.
> A Outlook pewnie sie chce z kalendarzem polaczyc.

Nie ma szans. Weź kurwa poczytaj, bo ja nie mam zamiaru szukać za Ciebie
i wklejać na grupę. To info jest dostępne w FAQ Google.

> I tylko ja jakis taki dziwny jestem, ze nie chce skonczyc ja Dworczyk.

Ja bym chciał. W piździe ma swoją pocztę, stanowisko ma nadal a kasiora
płynie i chuj go obchodzą jakieś zabezpieczenia :)

mrvtktjv

W dniu 03.10.2021 o 23:38, J.F pisze:

Włącz "dostęp dla mniej bezpiecznych aplikacji", aby móc połączyć się z
GMailem przez protokoły POP3 i IMAP, które są obsługiwane przez Outlooka
i inne klienty poczty e-mail.
https://myaccount.google.com/lesssecureapps

Domyślnie ten tryb jest w*y*łączony i bywa, że po jakimś czasie od jego
włączenia sam się wyłączy - to tak zaznaczam informacyjnie na wypadek,
gdyby aplikacja "sama" przestała się łączyć za jakiś czas.

J.F

On Thu, 14 Oct 2021 16:07:07 +0200, mrvtktjv wrote:

> [...]
> włączenia sam się wyłączy - to tak zaznaczam informacyjnie na wypadek,
> gdyby aplikacja "sama" przestała się łączyć za jakiś czas.

Jest wlaczony, i wychodzi na to, ze stary Outlook dziala po staremu,
a nowsze ... na jakies lepsze logowanie teraz przechodzą.

A ja nie wiem co sie kryje pod haslem "Microsoft Apps & Services",
co to, i czy chce pozwalac na dostep.

I jeszcze mnie zastanawia, ze sprawa w/g googla jest znana od 2019,
a tu wyskoczyla teraz. Outlook zainstalowany rok czy dwa temu,
dzialal, a teraz nagle chce inne logowanie.
Jakis update Outlooka jest czyms normalnym, ale czemu dopieto teraz
sie objawilo, skoro innym zdarzalo sie juz 2 lata temu.
Jakies stopniowe wlaczanie uslugi ?

J.