Re: Program pocztowy: GWP-Draft

Andrzej P. Wozniak

Osoba podpisana jako Jacek Maciejewski <jac...@go2.pl>
w artykule <news:j40hidxcc2d4.j...@40tude.net> pisze:

> Co to za mailer co się tak podpisuje:
> Program pocztowy: GWP-Draft

Chyba jednak inaczej:
/----
\----
Takie pole w nagłówku dodaje webmail nadawcy właściwy dla Twojego adresu
emailowego.
Przypominam, że obecnie wp, o2, go2, tlen to domeny należące do jednego
właściciela, który przyjął nazwę WP.

> Dziwnie mało żeby nie powiedzieć nic o nim w goglach.

Słabo szukałeś. Nigdy nie robiłeś testu webmaila?

Na marginesie: Skąd tabulator w temacie wiadomości? Wstawiłeś tekst
wklejony z przeglądarki? W poprawnym sformatowanym nagłówku po nazwie pola
i dwukropku musi być spacja.

Cross+FUT: pl.comp.mail

--
Andrzej P. Woźniak us...@pochta.onet.pl (zamień miejscami z⇔h w adresie)

Jacek Maciejewski

Dnia Mon, 5 Apr 2021 18:57:34 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

> Osoba podpisana jako Jacek Maciejewski <jac...@go2.pl>

> Chyba jednak inaczej:
> /----
> \----
Skopiowałem to co wyświetla mój mailer w polu nagłówków. A on
najwyraźniej tłumaczy na polski nazwę pola.

> Takie pole w nagłówku dodaje webmail nadawcy właściwy dla Twojego adresu
> emailowego.
> Przypominam, że obecnie wp, o2, go2, tlen to domeny należące do jednego
> właściciela, który przyjął nazwę WP.
No i wszystko jasne, zapomniałem o dziwakach którzy używają webmaila :)

> Słabo szukałeś. Nigdy nie robiłeś testu webmaila?
Hmmm, słabo? Jak w kilku pierwszych linkach nie widzę wyjaśnienia to
pytam na grupie. A ten test to co masz na myśli? Żeby napisać maila
testowego ze strony dostawcy skrzynki? Nieee, jakoś się nie zdarzyło.
Ach, no może kiedyś jak byłem za granicą w dzikich miejscach i
korzystałem z cudzych kompów ale wtedy najmniej zważałem na nagłówki.

> Na marginesie: Skąd tabulator w temacie wiadomości? Wstawiłeś tekst
> wklejony z przeglądarki? W poprawnym sformatowanym nagłówku po nazwie pola
> i dwukropku musi być spacja.
Tak wygląda skopiowane pole mojego mailera. Poprzednio cytując,
skasowałem ten spory odstęp i wstawiłem normalną spację.
Program pocztowy: GWP-Draft

> Cross+FUT: pl.comp.mail
OK :) Musiałem przez ciebie zasubskrybować prawie martwą grupę :)

Widzę proces zanikania używania mailerów na korzyść webmaila. Jakoś nie
widzę natomiast dobrych stron takiego postępowania. No, może oprócz
niewysyłania spamu przez dostawców usługi, np. taki protonmail.com nie
spamuje. Zmieniłbym dostawcę poczty na niego ale niestety nie oferuje
pop3/smtp.

--
Jacek
-I hate haters-

Andrzej P. Wozniak

w artykule <news:1rxbgib05dfin.8...@40tude.net> pisze:

> Skopiowałem to co wyświetla mój mailer w polu nagłówków. A on
> najwyraźniej tłumaczy na polski nazwę pola.

Od lat wiadomo, że jedynym wiarygodnym sposobem sprawdzenia jest widok
źródeł wiadomości, a nie ich interpretacja przez program.

> No i wszystko jasne, zapomniałem o dziwakach którzy używają webmaila :)

Do wysyłania to może dziwactwo, ale jak sobie radzić z obsługą filtrów
antyspamowych na serwerze? Emulacja IMAP w przypadku wielu portali działa
tak sobie, po części jednokierunkowo. Przykładowo kiedy przenosisz przez
webmail wiadomość z folderu Spam, serwer usuwa znacznik [SPAM] z tematu i
dopisuje adres nadawcy do białej listy. Kiedy to samo przeniesienie
zrobisz przez IMAP, nie dzieje się nic.

> Hmmm, słabo? Jak w kilku pierwszych linkach nie widzę wyjaśnienia to
> pytam na grupie.

To się bierze na logikę, szuka się elementów wspólnych. Uczestnik grup
dyskusyjnych powinien kojarzyć blokowanie spamu z Google Groups:
/----
\----
Owszem, domena nadawcy w tym przypadku może być myląca.

> A ten test to co masz na myśli? Żeby napisać maila
> testowego ze strony dostawcy skrzynki? Nieee, jakoś się nie zdarzyło.

A ja to robię odruchowo, żeby sprawdzić, co w webmailu jest sportalone.
Czasami robię nawet testy zwrotne – wysyłam z jednego webmaila i
odpowiadam w drugim. Trzymam potem takie okazy w lokalnym folderze z
testami. Mogę zapomnieć, co tam było dziwacznego, ale przeszukanie pliku
odświeża pamięć.

> Tak wygląda skopiowane pole mojego mailera. Poprzednio cytując,
> skasowałem ten spory odstęp i wstawiłem normalną spację.
> Program pocztowy: GWP-Draft

Spację wstawiłeś chyba tylko w treści, a nie w temacie.

> Widzę proces zanikania używania mailerów na korzyść webmaila.

W praktyce to jest raczej apka w smartfonie niż webmail w przeglądarce.
Korzystam z jednego i drugiego rozwiązania tylko wtedy, kiedy muszę, bo
obsługa jest zwykle tragiczna. Właściwie da się tylko napisać krótką nową
wiadomość (np. zgłosić raport błędu), bo już przy odpowiadaniu mogą być
cuda-niewidy, zaczynając od cytowania i formatowania.

Jacek Maciejewski

Dnia Mon, 5 Apr 2021 22:13:40 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

> Od lat wiadomo, że jedynym wiarygodnym sposobem sprawdzenia jest widok
> źródeł wiadomości, a nie ich interpretacja przez program.
Program Evolution, cytat stylu wyświetlania źródła:
Data: Thu, 04 Mar 2021 16:45:37 +0100
Temat: Odp: Re: Zajdel"
Nawet tu pewne nagłówki są tłumaczone a inne nie. A poza tym, to
dygresja, ciekawostka.

> [...]
> webmail wiadomość z folderu Spam, serwer usuwa znacznik [SPAM] z tematu i
> dopisuje adres nadawcy do białej listy. Kiedy to samo przeniesienie
W ogóle nie używam IMAP. Jestem zwolennikiem poglądu że nie po to ma się
w domu komp by jakieś rzeczy działy się gdzie indziej :) Przy okazji
powiem że najbardziej wkur... mnie rzeczą u o2.pl jest niemożność
wyłączenia antyspamu na serwerze.

> [...]
> /----
> \----
> Owszem, domena nadawcy w tym przypadku może być myląca.
Jakoś nie rozumiem i nie widzę związku. Nie o spam mi chodziło w
pierwszym poście tylko dziwną nazwę mailera.

> Spację wstawiłeś chyba tylko w treści, a nie w temacie.
A, tak.

> [...]
> wiadomość (np. zgłosić raport błędu), bo już przy odpowiadaniu mogą być
> cuda-niewidy, zaczynając od cytowania i formatowania.
Zapewne masz rację, ja dorzucę do tego małą czytelność strony webmaila,
opóźnienia w reagowaniu, niemal zerową konfigurowalność, brak maili
off-line, ograniczoną konfigurowalność antyspamu czy niemożność jego
wyłączenia. Nie znasz przypadkiem darmowego dostawcy poczty, nie
doklejającego swojego spamu i zapewniającego pop3/smtp? Kiedyś się
mówiło że państwo powinno zapewnić obywatelowi taką elementarną skrzynkę
pocztową. Ale na mówieniu się skończyło.

Andrzej P. Wozniak

w artykule <news:1nryvv5jw594n$.1m07by8ha6dy4$.d...@40tude.net> pisze:

> [...]
> Priorytet: normal
> Temat: Odp: Re: Zajdel"
>
> Nawet tu pewne nagłówki są tłumaczone a inne nie. A poza tym, to

Widzę, przetłumaczone zostawiłem. Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. To
wygląda tak, jakby wszędzie się zaczepili programiści z dawnego zespołu
Outlook Expressa.

> W ogóle nie używam IMAP. Jestem zwolennikiem poglądu że nie po to ma się
> w domu komp by jakieś rzeczy działy się gdzie indziej :)

Po co masz ściągać megabajty spamu i reklam, kiedy możesz je pozostawić
lub skasować bezpośrednio na serwerze? Od lat stosuję zasadę, że przez
POP3 pobieram tylko to, czego jestem pewien, że musi być przechowywane
lokalnie, resztę przeglądam przez IMAP.

> Przy okazji
> powiem że najbardziej wkur... mnie rzeczą u o2.pl jest niemożność
> wyłączenia antyspamu na serwerze.

Jeśli mnie pamięć nie myli, ta możliwość zniknęła przy okazji unifikacji
poczty O2 i WP.

> Jakoś nie rozumiem i nie widzę związku. Nie o spam mi chodziło w
> pierwszym poście tylko dziwną nazwę mailera.

To G2/1.0 NIE jest dziwną nazwą? Chyba mniej się kojarzy z GoogleGroups
czy Google/Gmail niż GWP z WP.

> Nie znasz przypadkiem darmowego dostawcy poczty, nie
> doklejającego swojego spamu i zapewniającego pop3/smtp?

Jeśli masz na myśli dostawcę w domenie pl, to Interia ma to w domenie
int.pl – dostęp z tej właśnie strony, a nie ze strony Interii. Zero
reklam, SMTP/POP3/IMAP, można wyłączyć antyspam, można mieć adres we
własnej subdomenie, np. jacek.m(at)maciejewski.int.pl
Coś tam trzeba powłączać na początku przez webmaila, np. POP3. Jest też
minus - webmail nie ma możliwości wyłączenia podglądu wiadomości.
Oczywiście nie ma gwarancji, że nic się nie zatnie, że wszystko dostaniesz
czy że wszędzie dotrzesz.

Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 6 Apr 2021 17:42:16 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

>Widzę, przetłumaczone zostawiłem. Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.
:)

>Po co masz ściągać megabajty spamu i reklam
I tak większość spamu jest od dostawcy usługi. I tak go trzeba filtrować
w kompie. No i to już nie te czasy kiedy każdy MB się liczył. No i
trochę też jest to rzecz gustu :)

> To G2/1.0 NIE jest dziwną nazwą? Chyba mniej się kojarzy z GoogleGroups
> czy Google/Gmail niż GWP z WP.
Aaaa, o to chodzi. Owszem, też dziwna nazwa ale była mi znana bo
nagminnie spotykana na newsach. A w mailerze nie czytuję nagłówków
postów, toteż jak raz kiedyś przeczytałem to się poczułem zaskoczony :)

> [...]
> minus - webmail nie ma możliwości wyłączenia podglądu wiadomości.
> Oczywiście nie ma gwarancji, że nic się nie zatnie, że wszystko dostaniesz
Nie, niekoniecznie w domenie pl, byle dostawca dobrze/trwale rokował.
Dzięki za wskazówkę z int.pl, przyjrzę się.

Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 6 Apr 2021 20:11:24 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> Dzięki za wskazówkę z int.pl, przyjrzę się.

No przyjrzałem się. Nie dołałem namówić ani Evolution ani T-birda do
komunikowania się z ich serwerem. A nawet gdyby się udało, nie
zapewniają pop3 w normalnym trybie, jedynie dla zassania z serwera
zawartości katalogu Spam (o ile dobrze zrozumialem). Cała reszta maili
na imap.

Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 6 Apr 2021 20:11:24 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> Dzięki za wskazówkę z int.pl, przyjrzę się.

No przyjrzałem się. Nie zdołałem namówić ani Evolution ani T-birda do

Andrzej P. Wozniak

w artykule <news:1ffsbqacco54d.3rcz8v8jh34p$.d...@40tude.net> pisze:

> No przyjrzałem się.

Miałeś POWŁĄCZAĆ właściwe opcje w webmailu, a nie tylko się przyglądać.

> Nie zdołałem namówić ani Evolution ani T-birda do
> komunikowania się z ich serwerem.

Bo nic NIE USTAWIŁEŚ w webmailu.

> A nawet gdyby się udało, nie
> zapewniają pop3 w normalnym trybie, jedynie dla zassania z serwera
> zawartości katalogu Spam (o ile dobrze zrozumialem).

Bzdura. Znowu nic NIE USTAWIŁEŚ.

> Cała reszta maili
> na imap.

Jak małe dziecko. Wyraźnie napisałem, że trzeba wszystko poustawiać przez
webmail. Powtórzyć jeszcze raz?

Podpowiadam:
1. Po prawej stronie u dołu strony jest kółko zębate. Jak na nie
najedziesz, pojawia się opis „Ustawienia, skórki”.
2. Klikasz kółko i rozwija się menu, z którego wybierasz opcję „Główne
ustawienia”. Tak przechodzisz do strony
https://ustawienia.int.pl/poczta/ustawienia
po czym przewijasz do samego dołu strony, aby zobaczyć i włączyć opcję ”Korzystam
z programu pocztowego” (czyli z POP3). Przy obsłudze tylko przez POP3
powinieneś włączyć też następną opcję (usuń pobrane wiadomości z serwera),
opcja ostatnia jest nieistotna. Po ustawieniu klikasz „ZAPISZ”.
3. Przewijasz do góry strony i z menu po lewej wybierasz „Antyspam”.
Możesz całkiem wyłączyć globalne filtry (pierwsza opcja) albo tylko
włączyć dostęp do spamu przez POP3 (opcja druga). Proponuję zacząć od
sprawdzenia drugiej opcji.
Znowu musisz kliknąć „ZAPISZ”.
4. Teraz możesz wylogować się z webmaila i ustawić program pocztowy.
Ustawienia są oczywiste:
- TLS, POP3 port 995, SMTP port 587, jeden serwer: poczta.int.pl
- nazwa użytkownika to pełny adres emailowy.

Uwagi ogólne:
Koncepcja jest zerżnięta z Gmaila. IMAP jest wirtualny, po włączeniu POP3
zawartość wszystkich folderów jest dostępna jako skrzynka odbiorcza POP3.
Różnica jest taka, że Gmail pozwala pominąć POP3 dla ustawionych reguł, a
tu dla normalnych wiadomości NIE MA opcji „Pomiń skrzynkę odbiorczą POP3”.

Jacek Maciejewski

Dnia Thu, 8 Apr 2021 22:40:04 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

> Tak przechodzisz do strony
> https://ustawienia.int.pl/poczta/ustawienia
> po czym przewijasz do samego dołu strony, aby zobaczyć i włączyć opcję ”Korzystam
> z programu pocztowego” (czyli z POP3).

Nie mam takiej opcji:
https://www.szybkiplik.pl/3UfRCrj58g
A naszukałem się sporo. I co ty na to? :)
(Firefox na Mint20.1)

Mark

Dnia 09.04.2021 o 09:13, Jacek Maciejewski napisał(a):

> Nie mam takiej opcji:
> https://www.szybkiplik.pl/3UfRCrj58g
> A naszukałem się sporo. I co ty na to? :)
> (Firefox na Mint20.1)
Może użyj innej przeglądarki (np. opartą o silnik Chrominium) albo
zaktualizuj obecną.
U mnie to wygląda tak: https://www.szybkiplik.pl/72DH3eoEA2
Edge (Chrominium) Windows 10.

--
Mark
kei...@pnet.pl

Jacek Maciejewski

Ależ użyłem :) Na Chromium i Edge pod Mintem 20.1 jest tak samo. Jak
widzisz, nawet Edge (fuj) sobie na linuksie zainstalowalem i nic... :)
Ciekawe. Napiszę do nich maila z prosba o wyjaśnienie.

Andrzej P. Wozniak

Osoba podpisana jako Jacek Maciejewski <jac...@go2.pl>
w artykule <news:eitsfjaja142$.ynq4hsnz2xtr$.d...@40tude.net> pisze:
Aż sprawdziłem.
Faktycznie, dla nowo założonego konta nie ma dostępu ani przez IMAP, ani
przez POP3. Jest to niezgodne z regulaminem świadczenia usługi, ale skutki
interwencji będą widoczne najwcześniej w poniedziałek.

Jacek Maciejewski

Dnia Sat, 10 Apr 2021 19:11:59 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

> [...]
> przez POP3. Jest to niezgodne z regulaminem świadczenia usługi, ale skutki
> interwencji będą widoczne najwcześniej w poniedziałek.

Dostałem odpowiedź:

"Szanowny Użytkowniku,
Zgłoszenie zostało przekazane do działu technicznego. Możliwość
korzystania z programów pocztowych zostanie odblokowana."

Co prawda nie napisali kiedy :) Jakoś tracę do niech zaufanie no ale
poczekajmy i sprawdzimy.

Andrzej P. Wozniak

Osoba podpisana jako Jacek Maciejewski <jac...@go2.pl>
w artykule <news:6jtquwbc9bk7.1ftb8i8g5s33b$.d...@40tude.net> pisze:
Nie sądzę, aby zmienili tempo reakcji. Może do końca tygodnia dadzą radę
;-P

Jacek Maciejewski

Patrzę wczoraj na webmaila - jest odpowiedź, "Szanowny użytkowniku, już
możesz sobie ustawić pocztę". Lecę do Ustawień - dalej brak potrzebnych
opcji :)
No to napisałem jeszcze raz, załączając zrzut strony Ustawień.
Oczekiwania ciąg dalszy.

Jacek Maciejewski

[...]

PS. Po dwóch dniach coś mnie tknęlo i skonfigurowałem jeszcze raz to
konto w Evolution, pomimo braku wiadomych opcji w Ustawieniach webmaila.
I wyobraźcie sobie, zadziałało :) Pora na testowanie.