Onet odrzuca wg DMARC policy

Olek

Kilka miesięcy temu włączyłem DKIM dla wychodzących wiadomości z mojego
MTA (Exim).
Dziś nagle Onet zaczął mnie odrzucać: 550 5.7.1 rejected by DMARC policy

Czy ktoś wie czego wymaga Onet?
Może wymaga klucza o rozmiarze co najmniej 2048 bit?
Ja niestety zrobiłem 1024 bit, ale do tej pory działało.
Komunikat serwera Onetu niewiele wyjaśnia.
--
Olek

Lemat

W dniu 01.12.2020 o 20:12, Olek pisze:
DMARC to nie DKIM

_dmarc.lemat.priv.pl. 3600 IN TXT "v=DMARC1; p=reject;
sp=reject; aspf=s; adkim=r; fo=1; pct=100; ri=86400;"

sprawdź czy adres From w nagłówku ci się zgadza
Lemat

Anon

Dmarc to zestaw spf i DKIM i dmarc.

W dmarc definiujesz tzw policy czyli instrukcje dla serwera odbierającego
pocztę co ma robić gdy coś jest nie tak.

DKIM 1024 powinien być prawidłowy. Sprawdź czy klucz jest prawidłowo
Publikowany w DNS. Sprawdź czy spf nie ma jakiegoś błędu albo nie jest za
swobodny. Może to być ~all zamiast -all, nieprawidłowy IP itp. Może masz
spf wpisany w DNS jako rekord spf a nie masz go w txt a Onet czyta tylko
txt.
Być może wysyłasz z poddomeny a w dmarc masz ustawione reject dla subdomen.

A Onet ma do dupy ustawioną odpowiedz bo powinien podawać powód odrzucenia.

Pokaż może na początek swój spf.

Olek

W dniu 01.12.2020 o 22:04, Anon pisze:
domena.com. IN TXT "v=spf1 mx ip4:XX.XXX.XX.XXX/32 -all"
20200524._domainkey.domena.com. IN TXT "v=DKIM1; k=rsa; p=217znakow"
_dmarc.domena.com. IN TXT "v=DMARC1; p=reject; adkim=s; aspf=s"

Koledzy dzięki za sugestie.
Jak napisałem - od kilku miesięcy działało OK.
SPF i DKIM mam sprawdzone narzędziami typu
https://dkimcore.org/tools/keycheck.html
i jest ok.
SPF używam od lat i dokładnie wiem co jest w nim i do czego.
DKIM też działał od miesięcy, aż nagle dziś Onetowi odwaliło.
Póki co, wykomentowałem wpis DMARC i klucz DKIM z pliku strefy DNS i
czekam aż wyekspiruje w cache Onetu.
Potem będę próbował sprawdzać o co chodzi Onetowi na nieprodukcyjnej
domenie.

Pytałem, bo gdyby było wiadomo o co chodzi Onetowi, to bym nie musiał
eksperymentować.
--
Olek

KIKI

On 01.12.2020 22:47, Olek wrote:

Sprawdź tym:

https://dmarcian.com/

Anon

DKIM.
P 217 znaków to nie jest 1024 czyli minimum.
Nie publikujesz pełnego klucza ?

Anon

A żesz !
Kurna kliknęło mi się :)

Czy te 217 znaków podzieliłeś na kawałki które prawidłowo strawi bind czy
masz w całości ?

Bo może bind nie opublikuje pełnego klucza ?

Olek

W dniu 02.12.2020 o 19:17, Anon pisze:

> [...]
> masz w całości ?
>
> Bo może bind nie opublikuje pełnego klucza ?

-----BEGIN PUBLIC KEY-----
MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQDPlLI54BlngazPvKgZEVoYuUEp
D42+ul/MTLtf/S1f7mT/NOBvdZRdG6i71YYVdc5axejm+PVueWyo4E5rqdsnvuYs
PQZ0WRZ+JjsYJ3qoy7xEsNetQ7fuzM9AM90yibnj+LDiWjidAkZjnu9ku3d/9lIP
k2xyuFGq7SfuOw9FlQIDAQAB
-----END PUBLIC KEY-----

Sprawdzenie klucza za pomocą
openssl rsa -noout -text -inform PEM -in pubkey.pem -pubin
podaje, że
Public-Key: (1024 bit)

Mniejsza o liczbę znaków. Wg mnie jest 216 a jak wkleję do Libreoffice
to mówi, ze jest 219.

Może coś być na rzeczy z tym łamaniem linii w bindzie, jednak to chyba
powinno było wyjść w testach.
Ale dzięki za podpowiedź.

Jak już będę to teraz poprawiać, to zgodnie z zaleceniami, zrobię klucz
o rozmiarze 2048 i już go skrupulatnie podzielę na osobne części w pliku
strefy.

Dziś już niektóre serwery z farmy Onetu przyjmowały moje maile, a część
nadal odrzucała
550 5.7.1 rejected by DMARC policy for mojadomena.com

--
Olek