opendmarc i wiadomośći od Mailer-Daemon

Kazik K.

Dzień dobry,

Zainstalowałem i skonfigurowałem na serwerze odbierającym opendmarc.
Zauważyłem jedno zjawisko, którego nie za bardzo potrafię wyjaśnić.

Gdy wiadomość jest "zwrotką" - jest od Mailer-Daemon, tzn. gdy podczas
dialogu SMTP użyte jest 'MAIL From: <>', a w linii nagłówka From: jest
prawidłowa domena nadawcy, to opendmarc takie wiadomości wykrywa jako
'dmarc=fail'. W konsekwencji, gdy w domenie nadawcy _dmarc zawiera
p=quarantine/reject, mail nie dotrze do odbiorcy. Testowałem również z
wysyłką takich wiadomości na google i też działają w ten sposób.

Dlaczego tak się dzieje?
Czy uruchomienie opendmarc na serwerze odbierającym wyklucza odbiór
wiadomości od Mailer-Daemon?

Pozdrawiam,
Kazik