VBA Excel autofilter kryteria z tablicy

komar

Mam dziwny problem z autofiltrem w Excelu 2003. Otóż mam tablice
zawierająca ciągi tekstowe /np. x=Array("AAA", "BBB")/.
Chcę zapisać do zmiennej zakres komórek w arkuszu Excela spełniający
warunki podane w autofiltrze (na górze zakresu są komórki z tytułami
kolumn, a na dole zakresu jedna kolumna jest sumowana, dlatego
filtrowany zakres jest pomniejszany o te 2 wiesze) - podam fragment
kodu, to będzie lepiej widać o co mi chodzi:

.Range("A4").AutoFilter Field:=15, Criteria1:=1
.Range("A4").AutoFilter Field:=10, Criteria1:=x(1)
Set rng =
.AutoFilter.Range.Offset(1,0).Resize(.AutoFilter.Range.Rows.Count
2).SpecialCells(xlCellTypeVisible)

Załóżmy, że w wyfiltrowanym zakresie nie ma w kolumnie 10 komórek z
wartością "AAA". Mimo to polecenie rng.Rows.Count podaje wynik..... 1 !
Czemu??? Jak zmienić kod aby podawał poprawną wartość?
Dodam, że kiedy ustawienie tego filtra zmienię na:

.Range("A4").AutoFilter Field:=10, Criteria1:="AAA"

to wtedy wszystko jest ok - polecenie rng.Rows.Count podaje wynik 'Empty'

Stąd moje pytanie - jak podać do autofiltra jako kryteria dane z tablicy
zawierającej ciągi tekstowe, aby zwracana była poprawna ilość wierszy w
wybranym zakresie, spełniającym zapytanie autofiltra?

komar