jak w vb6 uruchomiæ raport z Crystal Reports 2008

Mariusz Białas

jak w temacie

--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: ne...@netfront.net ---

Stokrotka

> jak w temacie

A czy Crystal jest darmowy?

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3a

Robert Winkler

Crystal Reports 2008 czyli wersja 12 nie posiada już komponentów
które pozwalałyby na użycie raportów w VB6.
Wersja 11 była ostatnią która zawierała odpowiednie biblioteki.

Pozostaje tylko napisanie odpowiedniego modułu w C# (w .NET),
gdyż SAP oferuje odpowiednie biblioteki tylko dla .NET-a i Javy.
Moduł w C# można tak przygotować, aby mógł być używany
podobnie jak zwykły komponent COM, czyli biblioteki VB6.
Klasy w C# które mogą być widoczne z poziomu VB6,
aby to uzyskać należy oznaczyć je atrybutem ComVisible z wartością True.
Bibliotekę DLL stworzoną z użyciem C# należy też zarejestrować
za pomocą regasm.exe
http://blogs.msdn.com/b/jigarme/archive/2008/04/28/how-to-register-net-assembly-for-com-interop.aspx

Ps.
Gdy zobaczyłem, że ktoś na grupie pyta o VB6
od razu przypomniał mi się jeden gif z Devops Reactions:
http://devopsreactions.tumblr.com/post/74820831628/when-asked-to-add-a-new-feature-to-a-10-years-old

/Robert

Mariusz Białas

Dziękuję za informacje,
Niestety napisanie takiego modułu jest poza moimi umiejętnościami :(.

/Mariusz

Użytkownik "Robert Winkler" <no...@nowhere.org> napisał w wiadomości

Artur Maśląg

W dniu 2014-02-01 12:28, Robert Winkler pisze:
> [...]
>
> Pozostaje tylko napisanie odpowiedniego modułu w C# (w .NET),
> gdyż SAP oferuje odpowiednie biblioteki tylko dla .NET-a i Javy.

Zgadza się.

> Ps.
> Gdy zobaczyłem, że ktoś na grupie pyta o VB6
> od razu przypomniał mi się jeden gif z Devops Reactions:
> [...]

Nie przesadzaj - VB6 jest używany w różnych miejscach i rady jego
tyczące są często jak najbardziej użyteczne w MS Office :)

Mariusz Białas

poradziłem sobie używając : shell