Nudne - VB.NET i manifest dla ClickOnce - portable apps?

slawek

Problem jest taki: mam w Visual Basic 2010 Express Ed. program; program jest
ok; chcę więc umieścić go na pendrive jako działającą aplikację "portable".

Mógłbym np. skopiować "całą zawartość" (czyli prog.exe) folderu release na
pendrive (i liczyć na to, że .NET w odpowiedniej wersji będzie już
zainstalowany).

Mógłbym też użyć magii ClickOnce i zrobić "deployment" (ale wtedy mam nie
prog.exe lecz setup.exe, co w tym konkretnym przypadku jest przerostem formy
nad treścią).

Tak czy inaczej program mógłby mieć prawo do robienia wszystkiego, ale z
drugiej strony (tj. ze strony użytkownika) nie widzę sensu w tym aby
deklarował chęć czegokolwiek innego niż odczyt i zapis plików itp. W
szczególności nie ma sensu aby domagał się dostępu do I-netu, modyfikacji
rejestru itd. (Poprzednio używany program - nie mój! - był na tyle
niegrzeczny, że 90% programów antywirusowych ponosiło alarm... i chyba
słusznie.)

AFAIR w wersji 2008 VB Expr. Ed. miał możliwość ustalania jakiś takich
szczegółów. W wersji 2010 nic nie widzę - tj. w wersji Express. Da się to
określić w manifeście czy "to już tak ma i już"?

TIA