Funkcja w VBA "licz jeżeli"

la...@magma-net.pl

Witam!
Siedzę nad problemem już 2 dni i nic nie mogę wymyślić. Wiem że sprawa
jest prosta, ale nie mogę sobie poradzić z tą funkcją w VBA.
Napisałem funkcję w Excelu , ale ponieważ ona na bieżąco analizuje
cały arkusz więc przez to spowalnia działanie innych makr co powoduje
że moje rozwiązanie jest nie do przyjęcia. Problem jest następujący:
Załóżmy że mamy dane jedynie w dwóch kolumnach. Rekordów jest jakaś
liczba n. Chcę napisać funkcję która obliczy mi ilość rekordów, kiedy
w kolumnie pierwszej jest 1 ORAZ w kolumnie 2 jest np. 1,32, 51 ,
6,7 .... (czyli jakieś wartości definiowane przeze mnie)
Z góry dziękuję za pomoc i wszystkie sugestie
Pozdrawiam
Piotrek

Jacek

Zakladajac, ze wartosci zdefiniowane przez Ciebie sa w kolumnie C, a dane
sa w A i B, to cos w tym stylu:

Sub qq()
x = 1
While Cells(x, 1) <> ""
y = 1
Do While Cells(y, 3) <> ""
If Cells(x, 1) = 1 And Cells(x, 2) = Cells(y, 3) Then
N = N + 1
Exit Do
End If
y = y + 1
Loop
x = x + 1
Wend
Cells(1, 4) = N
End Sub

rados...@gmail.com

a czy tak nie prościej:

lastR = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row

'możesz dodatkowo wynik wpisać sobie w jakąś komórkę:
Range("D1") = lastR

i odrazu wiesz ile masz wierszy, a to identyfikuje ci liczbę rekordów...