GUI, bazy danych, python

jureq

Może to będzie niewłaściwe pytanie, ale spróbuję.

Będę musiał w najbliższym czasie przenieść (a właściwie odtworzyć od
nowa) kilka baaaaardzo starych niewielkich aplikacji bazodanowych.
Założenia, na które nie mam wpływu to: Linux, Python i do wyboru SQLite
lub MySQL.

Z każdym z tych elementów z osobna miałem już dostatecznie dużo do
czynienia. Jednak do połączenia brakuje mi jednego elementu -
bazodanowego GUI. Czyli: formatek do wprowadzania danych z
kontrolą poprawności, wyświetlania tabel z przewijaniem, kasowaniem
rekordów i sortowaniem itp. Do tego jakichś narzędzi do definiowania
wielopoziomowego menu. Czy istnieją w ogóle narzędzia do tego celu?

Roman Tyczka

Lazarus + FPC.

Roman Tyczka

Adam M

Czy szanowny kolega zauwazyl ze jureq jest skazany na Python. Lazarus mimo ze jest ok to nie jest to Python.
Proponuje Python + PyQt lub Python + PySide jezeli licencja na PyQt jest nie do zaakceptowania. Jako IDE PyCharm - jest wersja darmowa. Jesli SQLite to SQLiteStudio pomoze. Jesli MySql - to Workbench.

szyk...@gmail.com

Jak się wahasz między MySql i Sqlite, to polecam ten artikle:
https://www.hobrasoft.cz/en/blog/bravenec/mysql-on-powerplant
W skrócie: gość twierdzi, że z Sqlite jego życie rozkwitło, a MySql je wcześniej rujnował.

Co do formatek do wprowadzania danych to osobiście polecałbym Qt (C++, czy Python). Natomiast gdyby chodziło o zdalny dostęp, to można się pokusić o serwer Www - w Html spokojnie też da się to zrobić, choć raczej nie tak szybko i nie tak wygodnie jak z Qt... Qt ma bardzo liberalną licencję - wystarczy, że dystrybuujesz program z biblioteką Qt linkowaną dynamicznie (czyli z plikami *.so).

Adam M

Nie jest to prawda dla PyQt5 - darmowy jest dostepny tylko pod GPL3:
---------------------
PyQt5 is dual licensed on all platforms under the Riverbank Commercial License and the GPL v3. Your PyQt5 license must be compatible with your Qt license. If you use the GPL version then your own code must also use a compatible license.

PyQt5, unlike Qt, is not available under the LGPL.
----------------

jureq

W dniu Tue, 22 May 2018 11:07:43 -0700, użytkownik Adam M napisał:

> Proponuje Python + PyQt lub Python + PySide jezeli licencja na PyQt jest
> nie do zaakceptowania. Jako IDE PyCharm - jest wersja darmowa. Jesli
> SQLite to SQLiteStudio pomoze. Jesli MySql - to Workbench.

Dziękuję.
Licencję będę musiał sprawdzić, ale nie spodziewam się większych
problemów, bo programy mają być tylko na użytek wewnętrzny w firmie. Nie
do rozpowszechniania.

szyk...@gmail.com

> Licencję będę musiał sprawdzić, ale nie spodziewam się większych
> problemów, bo programy mają być tylko na użytek wewnętrzny w firmie. Nie
> do rozpowszechniania.

W takiej sytuacji każde "wolne oprogramowanie" jest legalne...

Parasit

W dniu wtorek, 22 maja 2018 14:03:13 UTC+2 użytkownik jureq napisał:
> [...]
> rekordów i sortowaniem itp. Do tego jakichś narzędzi do definiowania
> wielopoziomowego menu. Czy istnieją w ogóle narzędzia do tego celu?

Od wielkiej biedy można by użyć Django, do szybkich akcji w bazie wystarczy to co jest w panelu administracyjnym, do większych, stworzenie własnych formatek i ich obsługa to jest naprawdę "świst ciupagi".

Pozdrawiam
Parasit