Migracja z Delphi 2005 do Delphi 10.4

apl

Mam problem, który pewno dawno już wybrzmiał na tym forum. Próbuję przenieść swoje projekty pisane w wiekowym Delphi 2005 na Delphi 10.4. Z problemem ANSICHAR poradziłem sobie (choć nie rozumiem, po co pozostawiono jeszcze typ char), ale mam problem z interfejsem tworzonym za pomocą komponentów vcl. Podglądając próbny programik testowy poczyniłem odpowiednie zmiany w zdaniu Uses i niemal wszystko niby ruszyło, nawet dosyć sprawnie. Pokazały się różnice: brakło oryginalnych kolorów etykiet i checkBoxów (mimo, że w interfejsie były poprawnie zaznaczone). To można ostatecznie przeboleć. Poważniejszy problem powstał, gdy próbowałem nanieść dodatkowe elementy na formatkę. Interfejs zwariował, przestał poprawnie reagować na polecenia z kontrolek. Moje pytanie: Czy istnieje jakiś zbiór wskazówek, jak należy postępować przy takiej migracji? Dziekuje z góry za porady,
Pozdrawiam
apl

MKi

W dniu 2021-12-12 o 18:44, apl pisze:
> Mam problem, który pewno dawno już wybrzmiał na tym forum. Próbuję przenieść swoje projekty pisane w wiekowym Delphi 2005 na Delphi 10.4. Z problemem ANSICHAR poradziłem sobie (choć nie rozumiem, po co pozostawiono jeszcze typ char), ale mam problem z interfejsem tworzonym za pomocą komponentów vcl. Podglądając próbny programik testowy poczyniłem odpowiednie zmiany w zdaniu Uses i niemal wszystko niby ruszyło, nawet dosyć sprawnie. Pokazały się różnice: brakło oryginalnych kolorów etykiet i checkBoxów (mimo, że w interfejsie były poprawnie zaznaczone). To można ostatecznie przeboleć. Poważniejszy problem powstał, gdy próbowałem nanieść dodatkowe elementy na formatkę. Interfejs zwariował, przestał poprawnie reagować na polecenia z kontrolek. Moje pytanie: Czy istnieje jakiś zbiór wskazówek, jak należy postępować przy takiej migracji? Dziekuje z góry za porady,
> [...]

Nie wiem, czy to może mieć znaczenie, ale stare wersje Delphi
definicję formatek (pliki DFM) trzymały w formacie binarnym.
Niby to było przenośne na nowsze wersje, ale nieczytelne.

Jak przenosiłem swoje projekty z Delphi 3 na Delphi 2009
to wszystkie formatki osobno przeklikałem na zapis tekstowy
(prowoklik na formatce i zaznaczenie "Text DFM").

Teki tekstowy plik DFM można obejrzeć i z niego wywnioskować,
co dziwnego się dzieje.

Pozdrowienia,
MKi