polskie znaki diakrytyczne w formacie PDF

watson

Witam,
mam dosc powazny problem i kompletnie nie wiem jak sobie z nim poradzic
- a niestety musze... Chodzi o to, ze przy uzyciu komponentow z zakladki
Rave generuje sobie raporty - i wszystko jest pieknie do czasu, gdy
widzimy podglad tego, co ma isc na wydruk. Natomiast schody zaczynaja
sie, gdy owy raport eksportuje do pliku o formacie PDF. Wtedy polskie
znaki zamieniaja sie w krzaki, ktore sa nie do przyjecia. Samo
ustawienie na czcionke CE (Central Europe) nic nie daje.
Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc.
pozdrawiam
watson

max

watson napisał(a):
A to moze obejsc problem z drugiej strony
I drukować np. na drukarce pdf995 albo pdfCreator
wtedy PDF-a generuje juz nie delphi tylko cos innego :)

watson

max napisał(a):

Nie jest to dla mnie dobre rozwiązanie. Poza tym dodam, że na formatce
znajdują się następujące komponenty: RvSystem, RvProject oraz
RvRenderPDF. Gdzieś na jakiejś stronce znalazłem następujące wskazówki:
"Jeśli chodzi o polskie litery to ustawiam, we właściwościach czcionki,
skrypt europejski i są polskie czcionki." Sęk w tym, że nie za bardzo
udało mi się znaleźć te właściwości czcionki. Może ktoś jeszcze mógłby
pomoc???
dzieki
watson

Sławomir Siwek

Użytkownik "watson" <wats...@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> skrypt europejski i są polskie czcionki." Sęk w tym, że nie za bardzo
> udało mi się znaleźć te właściwości czcionki. Może ktoś jeszcze mógłby

Możesz spróbować znaleźć opcję EmbededFonts.
Wtedy czcionki będą załączone do dokumentu.

watson

Sławomir Siwek napisał(a):
Embeded Fonts mam ustawione na True - i tez nie da rady... :/

Zeman

> Embeded Fonts mam ustawione na True - i tez nie da rady... :/

Jak konkretnie rozwiazac problem w Pana przypadku - nie wiem, natomiast moge
powiedziec tyle ze (musialem tak zrobic w PHP) czcionke ttf nalezalo
przekompilowac specjalnym programem i dodac do PDFa tak przekompilowana
czcionke. W Pana przypadku - nie wiem czy nalezy postapic podobnie, jesli
chcialby Pan poprobowac to zapraszam na priva.

Pozwiodronka,
Zeman.

kali - Tomasz Kalinowski

Cześć,
Czy komuś udało się uzyskać rozwiązanie i może pomóc?
Napisałem do Nevrona, ale póki co czekam na odpowiedź.

Tomasz Kaczanowski

Ale wykopalisko.... W tamtych czasach wyjściem było skorzystanie z
obejścia problemu, poprzez wydruk na drukarkę, a tam domyślną była
ustawiona drukarka PDF. Można było skorzystać też z innych raportów z
lepszymi rozwiązaniami, które potrafiły lepiej generować pdf-y.

--
http://kaczus.ppa.pl

kali - Tomasz Kalinowski

Dziękuje za reakcję.
Tyle wiem łącznie z tym że wykopalisko :)
Niestety to nie wystarczy.

Tomasz Kaczanowski

W dniu 17-06-2022 o 07:30, kali - Tomasz Kalinowski pisze:
Nie wiem, czy powstał poprawnie działający generator pdf do Rave'a... Ja
po prostu zmieniłem na fastreporta (następca freereporta - ale
komercyjny i poprawiony) i tam działa, nawet z ciekawości w jakimś
starym delphi odpaliłem właśnie starego fastraporta i wygenerował
prawidłowego pdf-a.

--
http://kaczus.ppa.pl