OpenGL - szybkie teksty

Marcin L

Witam,

Czy kto¶ na tej grupie zajmuje siê tak¿e programowaniem (w C) w OpenGL?
Je¶li nie to moze podpiwiedziecie gdzie skierowac zapytanie: jak szybko
wyswietlac pod OpenGL tekst?

Uzywam bitmap z wykorzystaniem list co jest opisane w rozdziale poswieconym
bitmapom w klasycznym podreczniku 'RedBook'. Niestety okazalo sie, ze
wyswietlanie 200 w miare prostych obiektow (szesciany, piramidki, i takie
tam) zajmuje 0.16s, a keidy do kazdego z nich dodam opisy to sie robi 0.9s -
srednio 5-8 raz wolniej. Usune podpisy - znowu mam 0.16s.

Sekunda to niby nie duzo, ale to ma byc ladnie obracajaca sie scena, a przy
napisach - skacze paskudnie.

Jest jakis szybszy sposob? Bitmap-y sa paskudne, ale tu akurat pasuja, bo
zawsze wyswietlaja sie obok podpisanych obiektow zawsze w dobrej do czytania
oreintacji (same nie ulegaja rotacja, skalowaniu, itp).

Pozdrawiam, Marcin

--
ml

http://www.archimedes.eu.org/

atte...@gmail.com

Ja w swoim kodzie używam specjalnej lib-ki do tego

http://sourceforge.net/projects/ftgl/

Działa szybko i posiada dwa interfejsy. Jeden to klasy C++, drugi to czyste C, chociaż z tego co zauważyłem, interfejs pod C jest okrojony i nie posiada wszystkich funkcjonalności co klasy C++, np. pozycjonowanie tekstu robisz przez glRasterPos

Pod Visual C++ będzie działać bez problemu, ja pod Builder'a musiałem przekompilować ftgl i freetype (zależność).