Jaki kompleksowy system do modyfikacji gry?

TO]@powernet.pl Biorelaxator

Witam
Wprawdzie chodzi o gry ale wydaje mi sie, ze ta wlasnie grupa bedzie
najlepsza w tym temacie. :)
Chodzi mi o w miare spojny system do robienia modow gry w jak najszerszym
zakresie: plansze, postacie, teksury itd.
Moj 9-letni syn jest bardzo zainteresowany grami FPP i ich tworzeniem.
Chcialbym mu pokazac jak robi sie gry. i niech sie bawi. Niestety moja
wiedza zatrzymala sie w tym temacie na DOOM z 1993ro oraz Quake. Wiem ,ze
na DOOM byly w zasadzie edytory wszystkiego. Jednak chcialbym cos nowszego.
Cos najmniej na poziomie Quake3 (wszystko w 3D lacznie z postaciami i
przedmiotami) ale, żeby mialo tryb "single player" Bardzo podoba mi sie
FarCry i Crysis ale one sa bardzo zaawansowane i o ile sie zorientowalem to
z edytotrami jest trudno a sama edycja wymaga ogromu pracy, a niechcialbym
malego czlowieka zmiechecac. POMOZECIE ??? :)))

Pozdrawiam
Janusz