Agregacja

Radziwil

Witam

Widzę, że Grupy dyskusyjne popadły w niełaskę, a szkoda, bo wiele osób tutaj mogło liczyć na wsparcie :-(
Mam problem z zapytanie i nie wiem jak go rozwiązać.
Przyjmijmy, że mam tabelę Tab1, a w niej 4 rekordy:
Kol1; Kol2, Kol3
123; Adam Mickiewicz; NULL
124; Bolesław Prus; NULL
125; Henryk Sienkiewicz; NULL
124; NULL; Stefan Żeromski

Potrzebuję, aby w wyniku zapytania otrzymać 3 wiersze, z czego w wierszu dla Kol1 = 124 były uzupełnione wszystkie kolumny, czyli:
Kol1; Kol2, Kol3
123; Adam Mickiewicz; NULL
124; Bolesław Prus; Stefan Żeromski
125; Henryk Sienkiewicz; NULL

Pozdrawiam
Darek

Andrzej Stróżyński

W dniu 23.02.2023 o 10:42, Radziwil pisze:
SELECT sub.kol1, sub.kol2,
(SELECT x.kol3 FROM tab x WHERE x.kol1=sub.kol1 AND x.kol3 IS NOT NULL)
as kol3
FROM (SELECT kol1, kol2 FROM tab WHERE kol2 IS NOT NULL GROUP BY kol1,
kol2) as sub
ORDER BY 1

Pod warunkiem, że w żadnym wierszu nie jest wypełnione jednocześnie kol2
i kol3.

AS