prosta baza pracowników

Paweł Bohdal

witam serdecznie

mój szef poprosił mnie o zrobienie prostej bazy danych, coby ułatwić
życie sekretarce

generalnie chodzi o coś takiego
baza zawiera dane pracowników (imię, nazwisko, data zatrudnienia, data
końca umowy, data badań okresowych, ilość dni urlopu, etc)
to potrafię
ale teraz jest druga strona:
potrzebuję jeszcze coś takiego: jeśli pracownik idzie na urlop
(określony jako od-do) to szef chce aby obliczało ile dni urlopu to
było, oraz odejmowało od określonej wcześniej sumy
podobnie ze zwolnieniem, ale bez odejmowania
mam nadzieję, że rozumiecie

problem mam taki:
na bazach zatrzymałem się w czasach liceum i access 2000
w pracy mamy openoffice, więc w nim chcę zrobić tę bazę
ale nie mogę znaleźć żadnych przykładowych baz z pracownikami dla
openoffice, tylko dla office microsoftu

czy ktoś z Was ma taką przykładową bazę? i mógłby się podzielić?

Rafal(sxat)

> czy ktoś z Was ma taką przykładową bazę? i mógłby się podzielić?

sa gotowe programy kadrowe ktore to robia... po co robic cos co juz
istnieje?

Rf

--
http://www.sxar.pl/ usługi informatyczne
http://hitarget.sxar.pl/?p=v8 GPS RTK

Gregorius

Rafal(sxat) pisze:

> sa gotowe programy kadrowe ktore to robia... po co robic cos co juz
> istnieje?

Przecież napisał, że szef poprosił ;-). Pewnie szef jako fachowiec
dobrze wie, że dla kogoś, kto:
<cytat>

problem mam taki:
na bazach zatrzymałem się w czasach liceum i access 2000

</cytat>

zrobienie takiej bazy to bułka z masłem i machnie to w tzw. międzyczasie
(uwzględniając dodatkowe wymagania szefa, jakie się pojawią w przyszłości).

Grzegorz Gruza
Odpowiadając usuń "spamerom_nie." z adresu!!!

wonski

Gregorius dnia poniedziałek stycznia 5 2009 18:02 w wiadomości
<gjtefu$rt7$1...@news3.onet> na grupie pl.comp.bazy-danych wygłosił tezę :

> [...]
> (uwzględniając dodatkowe wymagania szefa, jakie się pojawią w przyszłości).

wiesz, jeśli zajmowałbym się na codzień bazami, to nie było by problemu
a skoro firmy nie stać na rozwiązanie gotowe, to szef dał do mi (chociaż nie
zajmuję się tam informatyką - bo ludzi od tego też nie ma)

Paweł 'wonski' Bohdal
GG # 1236285 LRU # 275820
Your mouse has moved.
Windows must be restarted for the change to take effect.

Borafu

wonski pisze:

> wiesz, jeśli zajmowałbym się na codzień bazami, to nie było by problemu
Gdybyś się zajmował na codzień bazami to byś wiedział, że to co
napisałeś to niekoniecznie prawda.

> a skoro firmy nie stać na rozwiązanie gotowe, to szef dał do mi (chociaż nie
> zajmuję się tam informatyką - bo ludzi od tego też nie ma)

Ty sobie lepiej kup od razu nici chirurgiczne, bo jak szefa zaboli
wyrostek i nie będzie miał do tego ludzi, to też ci to da.

Skoro firmy nie stać na rozwiązania gotowe, to nie stać na indywidualne.
Nawet pisane przez własnych pracowników.
No, chyba że Tobie pensję wypłacać z jakiś powodów trzeba, a jesteś dla
firmy bezużyteczny. Wtedy oczywiście będzie to zmniejszenie strat.
Prosty program kadrowy kupisz za kilkaset złotych.

Ręce opadają po prostu

Pozdro
--
Borafu

Przemyslaw Osmanski

Rafal(sxat) pisze:

> sa gotowe programy kadrowe ktore to robia... po co robic cos co juz
> istnieje?

Po co kupować program jesli komuś wystarczy tabelka w excelu :/

pozdrawiam,
Przemek O.

--
SoftSYSTEM
www.soft-system.pl

forum11...@gazeta.pl

> mój szef poprosił mnie o zrobienie prostej bazy danych, coby ułatwić
> życie sekretarce

Prostota kończy się w momencie wyliczania urlopu. Aby zbudować algorytm
poproś Panią z Kadr aby udzieliła wskazówek dotyczących zasad naliczania
urlopu itp.

Grupa jest o bazach a nie nowych programach, lecz mnie tez koledzy odeslali
na polke i chyba nawet do szkoly :)

Wiec jak bedziesz znal zasady naliczania to projekt tabeli dla urlopow
zacznie sam "rosnac" ew. podpytasz kolegów :-)

gregorius

wonski pisze:

> Gregorius dnia poniedziałek stycznia 5 2009 18:02 w wiadomości
> <gjtefu$rt7$1...@news3.onet> na grupie pl.comp.bazy-danych wygłosił tezę :

> wiesz, jeśli zajmowałbym się na codzień bazami, to nie było by problemu

To jak chcesz to zrobić tanio i sprawnie skoro najpierw musisz się
nauczyć? Czy wogóle zajmujesz się programowaniem?

> a skoro firmy nie stać na rozwiązanie gotowe, to szef dał do mi (chociaż nie
> zajmuję się tam informatyką - bo ludzi od tego też nie ma)

Pisałeś, że widziałeś takie bazy pod M$ Office. Czy na M$ Office też nie
stać firmy. Jeśli nie stać, to czy oczekujesz jakiegoś wynagrodzenia za
swoją pracę?
Oczywiście żeby pokazać szefowi istniejące rozwiązania pod M$ Office
wystarczy trial tego produktu.

Chcemy, żebyś uniknął niepotrzebnej pracy (przy takim podejściu projekt
się nie powiedzie, ku niezadowoleniu Twojemu i szefa). Chyba, że chcesz
tę bazę zrobić hobbistycznie - jeśli tak, to odpowiem na konkretne
pytania. Póki co - nie znam takiej bazy pod Open Office.

Michał Gnacy

czemu ja to widze ?