MS-SQL - szukanie wielu wystąpień

Adam

Witajcie.

Jest sobie baza danych z fakturami.
Potrzebuję w niej znaleźć takie faktury, w których ta sama karta towarowa
występuje co najmniej dwa razy.

Od strony czytelnej wygląda to tak:

Faktura nr 123/2021
1. Ołówek - 5 szt
2. Kredka - 3 szt
3. Kredka - 5 szt
4. Długopis - 12 szt

Czyli kredek mamy razem 8 szt, ale są w dróch pozycjach.

Teraz tak:
tabela z nagłówkami i pole: Trn_ID
tabela z pozycjami i pola: Tre_ID, Tre_EAN
Relacja 1:many: Trn_ID = Tre_ID

Jak zformułować pytanie, aby mi pokazał Trn_ID lub Tre_ID, gdzie dla
jednego ID występuje dwa lub więcej Tre_EAN.

--
Pozdrawiam.

Adam

irq

select tre_id, tre_ean, count(*) from tabela_z_pozycjami group by tre_id, tre_ean having count(*) > 1;

Adam

Dnia Fri, 22 Oct 2021 03:38:13 -0700 (PDT), irq napisał(a):

> select tre_id, tre_ean, count(*) from tabela_z_pozycjami group by tre_id, tre_ean having count(*) > 1;

Dzięki, to jest to :)

Wcześniej martwiłem się, że trzeba postawić kursor na _tabeli_z_naglowkami
i dopiero z niego wjeżdżać do tabeli_z_pozycjami - a to by trwało długo, bo
tabela_z_elementami ma kilka milionów pozycji.

Co prawda to i tak jeszcze zrobię joiny, ale to już drobiazg.

--
Pozdrawiam.

Adam