Która apka do strefy parkowania w W-wie?

ąćęłńóśźż

Chyba kilka banków proponuje swoje aplikacje na Andka do płacenia za płatne parkowanie w W-wie.
Która apka najwygodniejsza?

Dawid Rutkowski

piątek, 27 stycznia 2023 o 10:03:56 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
> Chyba kilka banków proponuje swoje aplikacje na Andka do płacenia za płatne parkowanie w W-wie.
> Która apka najwygodniejsza?

Ja mam taką, co to "goli, pi*li, krawaty wiąże, usuwa ciąże", ale zapewne mamy różne pojęcia wygody - i bardzo dobrze, więc o wygodę pytaj kogoś, kto jest zobowiązany robić ci dobrze (o ile masz) ;P

Robert Tomasik

W dniu 27.01.2023 o 11:23, Dawid Rutkowski pisze:

> Ja mam taką, co to "goli, pi*li, krawaty wiąże, usuwa ciąże", ale
> zapewne mamy różne pojęcia wygody - i bardzo dobrze, więc o wygodę
> pytaj kogoś, kto jest zobowiązany robić ci dobrze (o ile masz) ;P

Tak się zastanawiam, po coś to napisał i co z tego konstruktywnego ma
wynikać. Fakt, że trochę trudno znaleźć porównanie, albowiem jak ktoś ma
jakąś aplikację, to jej używa i pewnie nie instaluje wszystkich, by je
porównywać. Stąd ja bym - na miejscu inicjatora - poprzestał na prośbie
o informacje, jak ktoś jakiejś używał i z jakiegoś powodu ich odradza.
--
Robert Tomasik

Dawid Rutkowski

Dokładnie - na głupie pytanie głupia odpowiedź.
Co znaczy "najwygodniejsza"?
Pomijając to, że wszystkie pi*oko działają tak samo, bo inaczej nie mogą.
A jako że o bankowe pytał, to każda z nich wymaga konta w danym banku. Więc gdzie "wygoda", jak konta nie masz?
I po co w ogóle "bankowa", jak są i własne dostawców tych płatności?

Marcin Mokrzycki

piątek, 27 stycznia 2023 o 20:10:45 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
> A jako że o bankowe pytał, to każda z nich wymaga konta w danym banku.
> Więc gdzie "wygoda", jak konta nie masz?

IKO można mieć nie będąc klientem PKO BP.

Dawid Rutkowski

Hmm, jak?
Za to santander wygląda na to, że jest szansa, niby chciał hasła, ae bez podania dalej przeszedł.

Marcin Mokrzycki

sobota, 28 stycznia 2023 o 09:11:35 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
> Hmm, jak?

Ściągasz aplikację, wybierasz opcję IKO bez konta i się rejestrujesz.

ąćęłńóśźż

Interesuje mnie m.in. możliwość przedłużania czasu parkowania, jeśli np. wykupiłeś na 20 minut a tu w np. urzędzie czy przychodni
kolejka długa, wyjść na zewnątrz nie możesz bo Cię przeskoczą.
Kolejna sprawa to w W-ie to chyba bardziej się opłaca wykupić dwa postoje po 30 minut (kończy Ci się bilet, wychodzisz, dokupujesz w
parkomacie drugi bilet), niż jeden na 60 minut - a jak to jest przy aplikacji, obowiązkowa progresja?

-----
> Ściągasz aplikację, wybierasz opcję

Mac Ka

W Warszawie, to najbardziej płaca się płacić co 10 min. 15% zysku w pierwszej godzinie, a jeszcze więcej w 2 i 3, a najwygodniej na czas nieokreślony (START/STOP). Ja korzystam ze skycash, czasami coś się przycina, ale generalnie działa bardzo dobrze. 5 min przed końcem parkowania (jeśli jest na określony czas) przychodzi powiadomienie, czas parkowania można przedłużyć.

Wadą skycash w przypadku korzystania z portfela skycash jest prowizja za zasilenie, bezpłatnie można to zrobić tylko przelewem. Jak płacisz za parkowanie bezpośrednio kartą (bez użycia portfela) prowizja nie jest pobierana. Wadą w przypadku korzystania z 10 minutówek jest 3D Secure, w przypadku np. Citi każda transakcja musi być zautoryzowana, dla PKO co 5 czy 10, a karta kredytowa Mille działa bez upierdliwego 3D Secure :).

MK

Dawid Rutkowski

Co do 3DS to od dzisiaj w citi miało być "nowe" - ePin + SMS, postęp polegający na wycofaniu się z debilizmu.
Może sobie jakiś bilet spróbuję kupić i sprawdzę, jak działa.

Zaś czy 3DS jest czy nie ma to może zależeć nie tylko od banku, ale i od strony doupolu.
W takim santander:
- dla visa jest 3DS - podawanie loginu (tzn. ten jest już wypełniony, ale trzeba potwierdzić - pytałem się,
po cholerę to, to mi coś odpisali, że niektórzy mogą mieć dwa loginy), hasła i kodu SMS
- a dla MC nie ma zupełnie nic - ani logowania ani SMS
przynajmniej przy kupowaniu biletów pkp ic, czyli płatność kartą przez przelewy24.
Jak pytałem, skąd taka różnica, to odpowiedź była "bo tak" ("dlaczego kobieta z PMS gotuje zupę w 7 garnkach?").

Kamil Jońca

Mac Ka <ma...@interia.pl> writes:

[...]
> Wadą skycash w przypadku korzystania z portfela skycash jest prowizja

A skycash nie chciał też skanu dowodu przy okazji?
Wiem, że przez to zlikwidowałem u nich konto swego czasu.
KJ

Mac Ka

poniedziałek, 30 stycznia 2023 o 11:53:29 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
> Mac Ka <ma...@interia.pl> writes:
>
> [...]
> A skycash nie chciał też skanu dowodu przy okazji?
> Wiem, że przez to zlikwidowałem u nich konto swego czasu.
> KJ

Ja to zignorowałem. Nie weryfikowałem się, w końcu poszli po rozum do głowy i wymóg ten pozostawili dla osób chcących korzystać z dodatkowych usług finansowych (przelewy, wypłaty itp). Jeśli masz tzw. "konto niezweryfikowane" możesz korzystać z zakupów biletów i parkowania. Faktem jest, że konto mam "stare", więc nie wiem jak wygląda rejestracja nowego użytkownika.

MK

Marcin Mokrzycki

> A skycash nie chciał też skanu dowodu przy okazji?
> Wiem, że przez to zlikwidowałem u nich konto swego czasu.

Bardzo agresywnie "zachęcał" do przejścia dodatkowej weryfikacji, ale można
było to zignorować. A od stycznia tego roku likwidują tę opcję:
https://www.cashless.pl/13003-skycash-wypowiedzenie-umowy-portmonetka-plus

Dawid Rutkowski

Nono, ciekawe, czy taki "postęp polegający na wycofaniu się z debilizmu" (jak w u citka z 3DS)
wiąże się też ze zmianami w zarządzi3 spółki? ;>

Marcin Mokrzycki

poniedziałek, 30 stycznia 2023 o 13:16:38 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
> Nono, ciekawe, czy taki "postęp polegający na wycofaniu się z debilizmu" (jak w u citka z 3DS)
> wiąże się też ze zmianami w zarządzi3 spółki? ;>

To wygląda na dużo śmieszniejszą akcję.

We wrześniu SkyCash ogłasza kampanię crowdfundingową. Chce zebrać 4 mln zł
na rozwój apki i przygotowanie się do wejścia na NewConnect. Chwilę później
emisja akcji została zawieszona, ponieważ KNF uznała, że odbywa się ona
z naruszeniem prawa. Przy okazji wyszło, że SkyCash może utracić licencję
Krajowej Instytucji Płatniczej, ponieważ brak mu 3 mln zł kapitału.

Chyba dziury w kapitale nie udało im się załatać, stąd wycofanie się
ze zweryfikowanych kont o rozszerzonej funkcjonalności.

Michał Jankowski

W dniu 30.01.2023 o 15:35, Marcin Mokrzycki pisze:
Z tej "portmonetki plus" można było wyjąć gotówkę? A można było zasilić
portmonetkę kartą kredytową?

MJ

Marcin Mokrzycki

poniedziałek, 30 stycznia 2023 o 19:36:21 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):
> Z tej "portmonetki plus" można było wyjąć gotówkę? A można było zasilić
> portmonetkę kartą kredytową?

Nie korzystałem, nie zweryfikowałem się, ale wygląda na to, że tak:
- zasilenie online Instrumentu Płatniczego Portmonetka+ za pośrednictwem
agenta rozliczeniowego lub Agenta SkyCash (natychmiast po otrzymaniu
potwierdzenia autoryzacji) - 1,9% kwoty zasilenia;
- Pobranie środków z Instrumentu Płatniczego portmonetka+ za pośrednictwem
Agenta przyjmującego pobrania środków w ramach funkcjonalności udostępnionej
w bankomatach - 1,99 zł.