Frankowicze vs Bank MILLENNIUM Żeby banksterka nie myślała że sprawa PRZYCICHŁA ;-)

_Master_

Grzexs

> https://www.youtube.com/watch?v=_VLNvbmwRU8

O co właściwie chodzi z tymi frnakowiczmi? Każdy, kto brał wtedy kredyt
w CHF podpisywał, że zgadza się na ryzyko związane z kursem waluty. Wiec
o co chodzi? Że kurs wzrósł? No to trzeba było brać w PLN-ach do diabła.
A jak ktoś nie wie, co podpisuje, to już jego problem.

--
Grzexs

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
>https://www.youtube.com/watch?v=_VLNvbmwRU8

ale ale
-jak to kazda sprawa jest inna, bank nie mial az tylu wzorow umow :-)

-jakie sa warunki tej kancelarii, skoro tak latwo wygrywaja z mille ?

A podobno Millenium od poczatku dopuszczal splate w walucie, co by
wykluczalo argumentowanie tabela kursów ... a moze jednak nie?

A tymczasem ... mbank kontratakuje

https://www.money.pl/gospodarka/mbank-skarzy-frankowiczow-ktorzy-go-pozwali-6701430552459840a.html

"mBank wysłał wezwania do zapłaty do niektórych kredytobiorców, którzy
pozwali bank w sprawie swojego kredytu we frankach szwajcarskich -
przekazał bank w odpowiedzi na pytania PAP. Jak dodano, mBank zamierza
domagać się m.in. opłaty za korzystanie z kapitału."

Ale ... wysylanie takich wezwan do klientow, ktorzy zaledwie pozwali
bank, wydaje sie próbą zastraszenia.

No chyba ze ... mbank sie boi jakis siupów z przedawnienieim roszczen,
i ze bedzie musial doplacic do interesu ?

J.

_Master_

W dniu poniedziałek-08-listopada-2021 o 20:53, Grzexs pisze:
Widać żeś tu nowy.

Dokładnie masz wszystko opisane wielokrotnie w historii.

Ale... Skoro coś Cię tu przywiodło to chyba powinieneś być cokolwiek
uświadomiony.

A może napisałeś to specjalnie? kolejny propagandzista banksterki?

J.F.

Użytkownik "Grzexs" napisał w wiadomości grup

>O co właściwie chodzi z tymi frnakowiczmi? Każdy, kto brał wtedy
>kredyt w CHF podpisywał, że zgadza się na ryzyko związane z kursem
>waluty. Wiec o co chodzi? Że kurs wzrósł?

Ale wzrosl znacznie wiecej, niz sie klientowi zdawalo :-)

No i trzeba przyznac, ze banki mialy kilka dodatkowych drobiazgow za
uszami, chocby te jednostronnie ustalane kursy walut, ktore teraz
okazuja sie dosc istotnie.

>No to trzeba było brać w PLN-ach do diabła. A jak ktoś nie wie, co
>podpisuje, to już jego problem.

Ta, a wiesz co bedzie, jak Wibor wzrosnie ?
Nie wiesz? To sie bedziesz sadzil :-)

J.

_Master_

W dniu poniedziałek-08-listopada-2021 o 21:18, J.F. pisze:
> ale ale
> -jak to kazda sprawa jest inna,

Prawnicze hieny dokładnie wiedzą jak manipulować żeby więcej zarobić ;-)

_Master_

W dniu poniedziałek-08-listopada-2021 o 21:18, J.F. pisze:
> A podobno Millenium od poczatku dopuszczal splate w walucie, co by
> wykluczalo argumentowanie tabela kursów ... a moze jednak nie?

Wystarczy że tabelę kursów konstruował Mille i już umowa NIEWAŻNA ;-)

_Master_

> [...]
> przekazał bank w odpowiedzi na pytania PAP. Jak dodano, mBank zamierza
> domagać się m.in. opłaty za korzystanie z kapitału."

Złodziej obrabował sklep ale jak uciekał podarł kurtkę.

Teraz domaga się zadość uczynienia od sklepu za kurtkę ;-)

Takie tam żałosne tłumaczenia banksterki.

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
Niby tak, tylko widzisz - TSUE potwierdzil, ze sie nalezy.

spisek adwokasterki?

Bo teraz oni najwiecej na tym zarobia :-)

J.

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
IMO niekoniecznie, jesli klient mogl splacac w walucie, jak mu sie
kurs nie
podobal.

Tylko tu mowa o kredycie indeksowanym, wiec chyba i tak przeliczone
waluty na zlotowki, i to moze byc haczyk :-)

J.

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
Masz na mysli pania z filmu? :-)

Co adwokat mowi po procesie?

-wygraliśmy !
albo
-przegrał pan.

J.

_Master_

W dniu poniedziałek-08-listopada-2021 o 21:37, J.F. pisze:
> Masz na mysli pania z filmu?

Oczywiście. Jestem dorosły. Oni chcą zarobić.

"I w żadnym przypadku nie składaj pozwu samodzielnie"" ;-)

Ja osobiście poczekam aż millenium samo w zębach przyniesie mi pieniądze
bo wiedzą że proces PRZEGRAJĄ.

Jestem cierpliwy ;-)

_Master_

W dniu poniedziałek-08-listopada-2021 o 21:36, J.F. pisze:
Doskonale wiesz że taką umowę można unieważnić z powodu zmieniającej się
kwoty kapitału a czy płacił we frankach czy w złotówkach to tylko
szczegół. Każdy myślący Sędzia rozumie jak bank złamał polskie prawo
bankowe.

_Master_

W dniu poniedziałek-08-listopada-2021 o 21:33, J.F. pisze:
> TSUE potwierdzil, ze sie nalezy.

Weź mnie nie rozśmieszaj. Tsue nie powiedział że się należy.
NIE KŁAM

Na takiej samej zasadzie można żądać zadośćuczynienie za nieprawnie
przetrzymywane wpłacone raty.

Nie brnij dalej ;-)

"Unijna dyrektywa ma chronić konsumentów
- Celem dyrektywy 93/13 jest powstrzymanie przedsiębiorców przed
stosowaniem nieuczciwych postanowień w umowach z konsumentami - mówi
Marcin Szymański, adwokat i partner w kancelarii Drzewiecki Tomaszek.
Jej art. 7 mówi wyraźnie, że zarówno w interesie konsumentów, jak i
konkurentów, kraje UE zapewnią stosowne i skuteczne środki mające na
celu zapobieganie dalszemu stosowaniu nieuczciwych warunków w umowach
zawieranych przez sprzedawców lub dostawców z konsumentami. Z kolei art.
6 mówi, że państwa członkowskie podejmą niezbędne kroki do zapewnienia,
iż konsument nie utraci przyznanej ochrony. - Gdyby banki mogły liczyć
na to, że jeśli zawierane przez nie z konsumentami umowy okażą się
nieważne na skutek abuzywności zamieszczonych w nich postanowień, a
skutki nieważności będą złagodzone (a właściwie zastąpione) możliwością
domagania się od kredytobiorców poniesienia dodatkowych kosztów, to
stanowiłoby to wręcz zachętę do stosowania nieuczciwych postanowień –
podkreśla mec. Szymański. I dodaje, że niegodziwe działanie banku
polegające na stosowaniu nieuczciwych postanowień nie powinno przynosić
bankowi korzyści w postaci wynagrodzenia, które mogłoby mu przysługiwać,
gdyby zawarto ważną umowę (usunięcie niedozwolonej klauzuli z umowy
powinno mieć dla konsumenta takie skutki, jak gdyby klauzula nigdy nie
istniała)."

Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/biznes/raiffeisen-bank-pozywa-dziubakow-po-uniewaznieniu-ich-umowy-o,506358.html

I najważniejsze:

https://zyciebezkredytu.pl/odszkodowanie-za-kredyt-we-frankach/

Robert_DF

W dniu 08.11.2021 o 21:22, J.F. pisze:

> Ta, a wiesz co bedzie, jak Wibor wzrosnie ?
> Nie wiesz? To sie bedziesz sadzil :-)
>
> J.

a jak, to już obecnie standardowa postawa, klient ogląda FI, symulacje,
ryzyka itp...wszystko podpisuje, bo kredyt chce i na koniec:

"jak nie będę mógł spłacać to pójdę do prawnika, na pewno znajdzie
jakieś klauzule czy coś"

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Olin

Dnia Mon, 8 Nov 2021 20:53:39 +0100, Grzexs napisał(a):

> O co właściwie chodzi z tymi frnakowiczmi?

Grali w ruletkę i przegrali. Teraz chcą, żeby frajerzy za nich zapłacili
rachunek.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
za ich własne pieniądze”
Alexis de Tocqueville

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup

>Weź mnie nie rozśmieszaj. Tsue nie powiedział że się należy.
>NIE KŁAM

Wydawalo mi sie, ze czytalem, ze potwierdzil, ze sie nalezy.
Moze w jakiejs innej sprawie to bylo.

Bo google znajduje pytania, a nie odpowiedzi :-)

https://www.prawo.pl/prawo/wynagrodzenie-za-korzystanie-z-kredytu-gdy-umowa-niewazna,510080.html
https://rf.gov.pl/2021/06/10/wniosek-rzecznika-finansowego-o-pytanie-prejudycjalne-dot-wynagrodzenia-za-korzystanie-z-kapitalu/

czerwiec 2021, sierpien ... moze juz czas na odpowiedz ..

>Na takiej samej zasadzie można żądać zadośćuczynienie za nieprawnie
>przetrzymywane wpłacone raty.

dobry strzal, tylko banki zwyczajowo naliczaja odsetki od kwoty
pozostalego kredytu,
wiec to uwzgledniaja.

Ale tu bylyby inne stopy, to moze wyjsc inaczej.

> [...]

>stosowaniem nieuczciwych postanowień w umowach z konsumentami - mówi
>Marcin Szymański, adwokat i partner w kancelarii Drzewiecki Tomaszek.

Dobrze mowi, ale to nie sedzia, nie SSN, i nie sedzia TSUE :-)
ale czy autor jest choc SSN, zeby jego slowa mialy jakąs moc prawną ?
:-P

Na razie jest inna ciekawostka
https://rf.gov.pl/2021/06/10/tsue-publikuje-wyrok-dot-przedawnienia/

"W czwartek Trybunał Sprawiedliwości wydał wyroki w sprawie C-609/19
oraz w sprawach połączonych od C-776/19 do C-782/19 BNP Paribas
Personal Finance SA. Trybunał wypowiedział się m.in. w kwestii
przedawnienia roszczeń konsumenta.

Zgodnie z wyrokiem wobec konsumenta, który zawarł umowę kredytu
denominowanego w walucie obcej i nie ma wiedzy w zakresie nieuczciwego
charakteru warunku zawartego w umowie kredytu,
nie może obowiązywać jakikolwiek termin przedawnienia w odniesieniu do
zwrotu kwot zapłaconych na podstawie tego warunku."

J.

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
> [...]

>się kwoty kapitału a czy płacił we frankach czy w złotówkach to tylko
>szczegół. Każdy myślący Sędzia rozumie jak bank złamał polskie prawo

Tak mi sie wydaje, ze pozwow bylo wiele, ale dawniej zaden taki sie
nie ostal w apelacji.

Ostatnio przyspieszylo, bo raz - zaczeto argumentowac, ze rozliczanie
w/g kursu z tabeli banku stawia bank nad konsumentem, wiec narusza
jego prawa,
a dwa - TSUE orzekl, ze naruszajace prawa konsumenta punkty umowy sie
po prostu wykresla, nie wprowadzajac nic zastepczego.

Co w przypadku kredytow indeksowanych zostawia umowe bez formuly
indeksujacej, ktora stanowi jej zasadniczą część, więc umowa traci
sens i nadaje sie tylko do anulowania.

W przypadku kredytow denominowanych jest troche inaczej, bo nawet
jesli skreslimy zapis o kursie, to kwota kredytu w CHF zostaje.

No a jesli Millenium od poczatku pozwalal na splate w walucie, to ma
jeszcze lepsza pozycje.

Na ile sie tu prawnicy postaraja, prawnicy bankow, sedziowie -
zobaczmy.

Bankom juz byc moze nie zalezy tak bardzo na walce - kredyty frankowe
to mniejszosc, rezerwy są, wpisze sie w straty.
Tzn mam na mysli walke w sadzie ...

J.

_Master_

Banki się przeliczyły w swojej pazerności.
Myślały że przykombinują i będą klientom sprzedawać instrument
spekulacyjny pod nazwą kredytu hipotecznego.
Że będą mówić że wydają franki chociaż ich na oczy nie widzieli.
Że ustanowią swoje własne tabeli i będą zarabiać na kursie franka i
spredach wymiany waluty.
Że można kwotę kapitału w takiej umowie uzależniać od jakiego niejasnego
czynnika.
Że wydajność pracowników wzrośnie jak będą im wciskać że frank jest tak
stabilny że BARDZO mało prawdopodobna jest duża zmiana kursu
Że inaczej liczyli zdolność kredytową dla złotego a inaczej dla franka
aby więcej sprzedać kredytów frankowych.

Ale sprawa się rypła i nie są konieczne te wszystkie zarzuty aby taka
umowę UNIEWAŻNIĆ.

Skutek. Banki muszą zwracać nadpłacone NIENALEŻNE im pieniądze.

Teraz banki próbują się odgryzać że domagają się odszkodowania za okres
kiedy klient miał ich pieniądze.
Śmieszne a zarazem BEZCZELNE jest kiedy skazany domaga się odszkodowania
za szkody które sam sobie ZGOTOWAŁ.
Wszak klient też może się domagać odszkodowania za czas kiedy bank miał
jego pieniądze.
I co? I tu też posypią się wyroki już po przegranych wyrokach banksterki

Ale... UWAGA.

Zbliża się czas kiedy te wszystkie przegrane sprawy uprawomocnią się
Podobno na wiosnę.

Będzie się działo bo ilość pozwów rośnie, prawnicy żądają coraz mniej
kasy za obsługę (konkurencja)

Ja czekam cierpliwie na propozycję ugody. I będę grał ostro ;)

_Master_

W dniu wtorek-09-listopada-2021 o 13:33, J.F. pisze:
> a dwa - TSUE orzekl, ze naruszajace prawa konsumenta punkty umowy sie
> po prostu wykresla, nie wprowadzajac nic zastepczego.

To jest dobra informacja dla frankowicza

Pryyyy przyhamuj. Wrzucasz tu groch z kapustą ;-)

J.F.

Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup

> [...]
>koniec:

>"jak nie będę mógł spłacać to pójdę do prawnika, na pewno znajdzie

No i poniekad o to chodzi.
Konsument w Unii chroniony, niech se bank idzie do prawnika i sie
upewni, czy nie ma w umowie jakis klauzul niedozwolonych, lub ktore
mogą byc za takie uznane :-)

Tylko ze skonczy się tak, ze bank powie "udzielamy kredytu tylko na
staly procent, i najwyzej na 5 lat". :-)

J.

_Master_

W dniu wtorek-09-listopada-2021 o 13:18, J.F. pisze:
> Bo google znajduje pytania, a nie odpowiedzi

Symptomatyczne NIE?

Gogle znajduje różne rzeczy np. żądanie banku odszkodowania po
przestępstwie które popełnił i sprawiłsobie szkodę ;-)

To jest BEZCZELNOŚĆ

_Master_

> [...]
> nie może obowiązywać jakikolwiek termin przedawnienia w odniesieniu do
> zwrotu kwot zapłaconych na podstawie tego warunku."

A miało się to NIGDY NIE WYDARZYĆ ;-)

Już widzę wielkie OCZY banksterki ;-)

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
To nie moja wina, ze prawo takie ciezkie i zmienne :-)

Tylko nie mogę odnalezc tego wyroku, ze bank moze sie domagac
wynagrodzenia za korzystanie z kredytu.
A chodzi mi po glowie, ze to calkiem niedawno TSUE orzekl, choc w
innej sprawie.

I stanowi zaprzeczenie tego powyzszego orzeczenia :-)

J.

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
No nie wiem - na razie to te kredyty ciagle trwaja, i problemu
przedawnienia nie ma

To tylko powoduje, ze banki nie beda mogly spac spokojnie przez
najblizsze 70 lat,
nawet jak kredyt zostal splacony :-)

No i moze niewielkiej ilosci kredytow, gdzie klient nie splacal i dom
poszedl na licytacje.

J.

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
>Symptomatyczne NIE?

No niby symptomatyczne, ale jestem prawie pewien, ze cos takiego
widzialem.

no nic - czas biegnie, wkrotce TSUE orzeknie w tej sprawie, i sie
wyjasni.

>Gogle znajduje różne rzeczy np. żądanie banku odszkodowania po
>przestępstwie które popełnił i sprawiłsobie szkodę ;-)
>To jest BEZCZELNOŚĆ

Aj tam zaraz przestepstwie.

A żądanie darmowego kredytu przez 12 lat, to nie zakrawa na
przestepstwo ? :-)

J.

Robert_DF

W dniu 09.11.2021 o 17:49, J.F. pisze:

> Tylko ze skonczy się tak, ze bank powie "udzielamy kredytu tylko na
> staly procent, i najwyzej na 5 lat". :-)
>

> J.

i ilu będzie miał klientów, którym wyjdzie zdolność kredytowa?

ąćęłńóśźż

Nikt nie zmusza do bycia bankierem.

-----

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
>Banki się przeliczyły w swojej pazerności.
>Myślały że przykombinują i będą klientom sprzedawać instrument
>spekulacyjny pod nazwą kredytu hipotecznego.

Albo jednak myslaly, ze oferuja kredyt w stabilnej walucie :-)

>Że będą mówić że wydają franki chociaż ich na oczy nie widzieli.

Nawet jak nie widzialy, to musialy sie zabezpieczyc.
I teraz to zabezpiezenie będą placic.

>Że ustanowią swoje własne tabeli i będą zarabiać na kursie franka i
>spredach wymiany waluty.

A to owszem, choc:
- na poczatku to miala byc normalna tabela, po ktorych bank sprzedaje
i kupuje waluty, czyli powiedzmy rynkowe ceny,
- z czasem zauwazylem osobne ... lepsze, gorsze? Przynajmniej do czasu
ustawowego wprowadzenia mozliwosci splaty wprost w walucie.
- no ale ustawa weszla i wyzysku teraz nie ma ..
- tak w ogole to drobne, i banki by pewnie chetnie oddaly te spready,
byleby im kredytow nie uniewazniac :-)

>Że można kwotę kapitału w takiej umowie uzależniać od jakiego
>niejasnego czynnika.

Czynnik byl akurat bardzo jasny.
A swoboda umow w KC jest.

I jesli sie nie myle, to nasze sądy dlugo tego nie podwazaly,
przynajmniej nie w apelacji.

A ze teraz uznaja ... nie wiadomo dlaczego :-)

>Że wydajność pracowników wzrośnie jak będą im wciskać że frank jest
>tak stabilny że BARDZO mało prawdopodobna jest duża zmiana kursu

Nie wiem, nie rozmawialem, ale klient w 2007 powinien wiedziec, ze
waluty troche plywaja.

>Że inaczej liczyli zdolność kredytową dla złotego a inaczej dla
>franka aby więcej sprzedać kredytów frankowych.

Ale czy nie zgodnie z wytycznymi KNF?

No bo wiesz - skoro kredyt frankowy sie klientowi oplacal ... to czy
nie byl gorszy dla banku?
Za to mogli w ogole klientowi kredytu udzielic, i tu jest zysk :-)

No chyba, ze uwazasz, ze banki doskonale wiedzialy, ze ten kurs zaraz
pierdolnie i specjalnie wpedzily klientow w kredyty frankowe, zeby
zarobic, gdy kursy podskocza :-)

>Ale sprawa się rypła i nie są konieczne te wszystkie zarzuty aby taka
>umowę UNIEWAŻNIĆ.

a tu widzisz - na razie oficjalnym powodem sa te stosunkowo malutkie
spready.

>Skutek. Banki muszą zwracać nadpłacone NIENALEŻNE im pieniądze.

Chyba jeszcze nie - klienci ciagle nie maja nadplaty.
No chyba, zeby tak tworczo spojrzec na terminy przedawnien :-)

> [...]
>miał jego pieniądze.
>I co? I tu też posypią się wyroki już po przegranych wyrokach

Banki sa za. One wiecej z tego tytulu dostaną :-)

>Ale... UWAGA.
>Zbliża się czas kiedy te wszystkie przegrane sprawy uprawomocnią się
>Podobno na wiosnę.

dlaczego wszystkich ?
Jest pozew, jest termin, sa rozprawy, jest wyrok, jest apelacja, jest
czekanie.

Teraz byc moze tylko sady zawiesily sprawy i czekaja na wyjasnienia SN
i TSUE.

>Będzie się działo bo ilość pozwów rośnie, prawnicy żądają coraz mniej
>kasy za obsługę (konkurencja)

jak sie wypracuje linia orzecznictwa, to bedzie sie dzialo.
Albo banki zaczna proponowac ugody.
Juz proponuja, tylko na razie ponoc niekorzystne.

>Ja czekam cierpliwie na propozycję ugody. I będę grał ostro ;)

A bank gral nie bedzie. Taka jest nasza propozycja, a jak sie nie
podoba - zapraszamy do sadu.
A moze zlozymy nastepna.

Teoretycznie - najwiecej mozesz ugrac teraz, gdy przyszlosc niepewna.
Ale widac banki na razie spia spokojnie, i nie chca sie ukladac za
wszelka cene.

W dodatku ... jak lawina pozwow ruszy, to jak myslisz - ile bedziesz
czekal na rozprawe?
10 lat ? :-)

No chyba, ze okresli sie linia orzecznictwa i sad w godzine uniewazni
:-)

J.

_Master_

W dniu wtorek-09-listopada-2021 o 18:17, J.F. pisze:
> A żądanie darmowego kredytu przez 12 lat, to nie zakrawa na
> przestepstwo ?

Mieszasz skutek z przyczyną. Sprytnie ;-)

Banki wielokrotnie wykazały się swoistą etyką i domagały się spłaty
nienależnych pieniędzy.

Ale skoro chcesz mataczyć.

Idźmy w to;-)

_Master_

W dniu wtorek-09-listopada-2021 o 18:14, J.F. pisze:
> To tylko powoduje, ze banki nie beda mogly spac spokojnie przez
> najblizsze 70 lat,
> nawet jak kredyt zostal splacony

Bingo. Może nawet opłaca się zapomnieć o takim kredycie i nagle SRUUUU
do sądu Sprawa pewna i wygrana ale więcej mogą znaczyć ODSETKI ;-)

_Master_

Zapewne przeczytałeś interpretację. TSUE też tak ma że w sumie
"Jesteście złodziejami ale tak nie do końca bo to lokalne sądy mają
rozstrzygać" ;-)

_Master_

W dniu wtorek-09-listopada-2021 o 19:12, J.F. pisze:

> Albo jednak myslaly, ze oferuja kredyt w stabilnej walucie :-)

I tak WTOPIĆ? Może za dużo myślą w tych bankach. Powinni się trzymać
bardziej prawa bo znowu sobie krzywdę zrobią ;-)

> Nawet jak nie widzialy, to musialy sie zabezpieczyc.

piszesz o cyferkach w komputerze które można też nazywać zabezpieczeniem ;-)

i banki by pewnie chetnie oddaly te spready,
> byleby im kredytow nie uniewazniac :-)

Teraz to trochę za późno. Trzeba było wcześniej się pokajać i proponować
ugody. Teraz ugody będą TYLKO DROŻSZE dla banków ;-)

A tak się zapierali, zapierali, pierdolili tu na grupie że wszystko
zgodne z prawem i widziały gały co podpisywały...

Teraz się cicho nasze grupowe TUZY ;-)

> Czynnik byl akurat bardzo jasny.
źle napisałem. Arbitralnie zmiennego czynnika.

> A swoboda umow w KC jest.

I co z tego że na papierze jest jak dyrektywy unijne mówią że konsumenta
trzeba chronić.

Nie ważne czy mi się to podoba czy nie. Takie jest prawo

Ale że banki tego nie ogarnęły na jakim rynku zarabiają? ;-)

> A ze teraz uznaja ... nie wiadomo dlaczego :-)

Może jak TSUE. najpierw się wydaje interpretację a w następnym wyroku
opiera się na tej interpretacji.
Tak zwane tworzenie prawa przez sądy czy tam sędziokracja ;)

> Nie wiem, nie rozmawialem, ale klient w 2007 powinien wiedziec, ze
> waluty troche plywaja.

Dużo było przykładów nagonki na franki w kwestii "powinien wiedzieć"
patrz wyżej o dyrektywach unijnych.
Sorry taki klimat

> Ale czy nie zgodnie z wytycznymi KNF?

Jebać KNF. Mogli liczyć porządnie. Bo jak nie wiesz jak się zachować to
zachowuj się porządnie.

> No bo wiesz - skoro kredyt frankowy sie klientowi oplacal ... to czy
> nie byl gorszy dla banku?

Jak się nie miało tych franków to widocznie się opłacał.
A może nawet fachowcy za grube miliony przewidziały że kurs WZROŚNIE ;-)
jest taka ewentualność ;-)

> Za to mogli w ogole klientowi kredytu udzielic, i tu jest zysk :-)

Tylko że się okazało że NIE MOGLI i tu jest STRATA ;-)

> No chyba, ze uwazasz, ze banki doskonale wiedzialy, ze ten kurs zaraz
> pierdolnie i specjalnie wpedzily klientow w kredyty frankowe, zeby
> zarobic, gdy kursy podskocza :-)

Myślę że banki nie są lepiej zarządzane niż Polska za PiSu.
mogło im się UDAĆ tak samo jak PiSowi się ciągle udaje.

Tylko cholera za bardzo się udało i się zrobiła afera.

A mógł kurs pójść w gorę tylko połowę. I wszyscy byliby szczęśliwi

Jeszcze raz: Sorry taki mamy klimat

> a tu widzisz - na razie oficjalnym powodem sa te stosunkowo malutkie
> spready.

Spokojnie TSUE coś wymyśli ;-)

> Banki sa za. One wiecej z tego tytulu dostaną :-)

Właśnie nie bo nie mają podstawy prawnej jako ukarani sprawcy.
I tu znowu wkraczają unijne dyrektywy.
I będą kolejne wyroki do zapłaty ale zadośćuczynienie ale dla frankowiczów
I co zrobisz jak nic nie zrobisz ;-)

> dlaczego wszystkich ?

Chodzi o nasilenie tej pierwszej fali. Tak twierdzą ekonomiści i
wieszczą ZNOWU armagedon i rozwalenie systemu bankowego
A skoro oni tak twierdzą to jest coś na rzeczy ;-)
Jest STRACH ;-)

> jak sie wypracuje linia orzecznictwa, to bedzie sie dzialo.
> Albo banki zaczna proponowac ugody.
> Juz proponuja, tylko na razie ponoc niekorzystne.

Spokojnie ruchy będą te same tylko 2 x szybsze i 2 x lepsze ;-)

> A bank gral nie bedzie. Taka jest nasza propozycja, a jak sie nie
> podoba - zapraszamy do sadu.
> A moze zlozymy nastepna.

Nic dziwnego. Nigdy nie klepałeś ceny za źrebaka na targu o 5 rano? ;-)

> Teoretycznie - najwiecej mozesz ugrac teraz, gdy przyszlosc niepewna.
> Ale widac banki na razie spia spokojnie, i nie chca sie ukladac za
> wszelka cene.

To się zdecyduj. Przyszłość niepewna lepsza czy nie chcą się układać a
jak zaczną to WTEDY można więcej WYTARGOWAĆ

A ekonomiści się nie mylą. Zbliża się ARMAGEDON ;-)

> W dodatku ... jak lawina pozwow ruszy, to jak myslisz - ile bedziesz
> czekal na rozprawe?
> 10 lat ? :-)

Ja celuję na ugodę którą będę w stanie zaakceptować.
jestem rozsądnym wolnym białym człowiekiem

Tak wiem... takich banki nie lubią ;-)

_Master_

W dniu wtorek-09-listopada-2021 o 17:49, J.F. pisze:
> tylko na
> staly procent, i najwyzej na 5 lat".

I to będzie coś złego?

Robert_DF

W dniu 09.11.2021 o 18:42, ąćęłńóśźż pisze:
> Nikt nie zmusza do bycia bankierem.

branie kredytów również nie jest obowiązkowe...

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup

>I to będzie coś złego?

Staly procent zapewne bedzie wysoki, a 5 lat nie starczy na wieksze
mieszkanie/dom.

Ale moze sie da jakos stopniowo - kupic mala kawalerke, sprzedac,
kupic wieksza z malym kredytem, splacic, sprzedac, kupic jeszcze
wieksze.
Albo odziedzic po babci.

Albo normalnie - przyjmiemy euro, odsetki spadna na dluzej ..

Albo nienormalnie - rozpierdolimy te Unie i sie euro skonczy :-)

J.

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup

>I tak WTOPIĆ? Może za dużo myślą w tych bankach. Powinni się trzymać
>bardziej prawa bo znowu sobie krzywdę zrobią ;-)

A jak tu sie trzymac, jak jakby prawo dziala wstecz :-)

>piszesz o cyferkach w komputerze które można też nazywać
>zabezpieczeniem ;-)

bilanse wspominaly cos o swapach.

Musialo byc zabezpieczenie, bo inaczej to by sie takie kredyty bankom
nie oplacaly ... az do 2008 :-)

>Teraz to trochę za późno. Trzeba było wcześniej się pokajać i
>proponować ugody. Teraz ugody będą TYLKO DROŻSZE dla banków ;-)

Jakos tak. Ale wczesniej ... jesli mowa o spreadzie, to ugoda weszla
ustawowo.
Moze przy okazji trzeba bylo ugode zaproponowac w formie aneksu ...
a i tak nie wiadomo, czy by banki zabezpieczyla :-)

>A tak się zapierali, zapierali, pierdolili tu na grupie że wszystko
>zgodne z prawem i widziały gały co podpisywały...
>Teraz się cicho nasze grupowe TUZY ;-)

No coz, wydawalo sie zgodne, a atak przyszedl z niespodziewanej strony
:-)

>źle napisałem. Arbitralnie zmiennego czynnika.

Arbitralnosc nie byla znow tak duza w praktyce.
No ale przy kredycie indeksowanym, to niby czemu w ogole jakis spread
:-)

>I co z tego że na papierze jest jak dyrektywy unijne mówią że
>konsumenta trzeba chronić.
>Nie ważne czy mi się to podoba czy nie. Takie jest prawo
>Ale że banki tego nie ogarnęły na jakim rynku zarabiają? ;-)

No widzisz - przez 15 lat nikt nie zauwazyl :-)

>Dużo było przykładów nagonki na franki w kwestii "powinien wiedzieć"
>patrz wyżej o dyrektywach unijnych.
>Sorry taki klimat

W Polsce zyjemy, wiec klient powinien wiedzies jak przez 5 lat kurs
euro plywal.

>Jebać KNF. Mogli liczyć porządnie. Bo jak nie wiesz jak się zachować
>to zachowuj się porządnie.

No to liczyli porzadnie. Zgodnie z wytycznymi KNF.
Bo potem z kolei KNF mogla policzyc porzadnie ich bezpieczenstwo :-)

>Jak się nie miało tych franków to widocznie się opłacał.
>A może nawet fachowcy za grube miliony przewidziały że kurs WZROŚNIE
>;-)
>jest taka ewentualność ;-)

Jest taka mozliwosc ... ba - po czesci to sami mogli ten kryzys
wywolac :-)

>Tylko że się okazało że NIE MOGLI i tu jest STRATA ;-)

Alez mogli. Tego na razie zaden sad apelacyjny nie podwazyl.
Tylko jak widac - diabel tkwi w szczegolach, i szczegoly dzialaja
przeciw bankom :-)

>Myślę że banki nie są lepiej zarządzane niż Polska za PiSu.
>mogło im się UDAĆ tak samo jak PiSowi się ciągle udaje.
>Tylko cholera za bardzo się udało i się zrobiła afera.

No jakos tak.

>A mógł kurs pójść w gorę tylko połowę. I wszyscy byliby szczęśliwi
>Jeszcze raz: Sorry taki mamy klimat

To zalezy jeszcze od czasu. Jak ktos bral kredyt w 2008 przy kursie
2zl, to mu podrozalo mocno.
Jak ktos wzial wczesniej przy 3zl, to mu poszlo w gore nawet mniej niz
o polowe :-)

>Spokojnie TSUE coś wymyśli ;-)

>Właśnie nie bo nie mają podstawy prawnej jako ukarani sprawcy.

Dlatego bardzo chetnie przyznaja, ze klientowi sie naleza odsetki od
rat ... zeby uznac, ze im sie naleza odsetki od kredytu :-)

> [...]

>wieszczą ZNOWU armagedon i rozwalenie systemu bankowego
>A skoro oni tak twierdzą to jest coś na rzeczy ;-)

fala moze bedzie, ale nie widze powodu aby wszystkie sprawy sie naraz
uprawomocnily.
A banki sie od lat zabezpieczaja, i to zniosa ... moze z wyjatkiem
Getinu :-)

>Spokojnie ruchy będą te same tylko 2 x szybsze i 2 x lepsze ;-)

>Nic dziwnego. Nigdy nie klepałeś ceny za źrebaka na targu o 5 rano?
>;-)

Za źrebaka nie :-)

Tak czy inaczej - watpie, abys "grał ostro" z bankiem.
To bank bedzie gral ostro :-)

>To się zdecyduj. Przyszłość niepewna lepsza czy nie chcą się układać
>a jak zaczną to WTEDY można więcej WYTARGOWAĆ

Przyszlosc niepewna, bo nie wiadomo, jak sie skonczy.
Wiec banki powinny sie ukladac.
Ale one nie chca - licza na lepsza przyszlosc, lub graja ostro.

Ewentulnie ... wymuszą panstwową pomoc.
Ty nie wymusisz :-)

>A ekonomiści się nie mylą. Zbliża się ARMAGEDON ;-)

Moze dla Czarneckiego :-)

>Ja celuję na ugodę którą będę w stanie zaakceptować.
>jestem rozsądnym wolnym białym człowiekiem

A miales grac ostro :-)

Ale rozsadna ugoda dla banku, to taka, ktora nie spowoduje Armagedonu
:-)

J.

Olin

Dnia Tue, 9 Nov 2021 17:45:54 +0100, _Master_ napisał(a):

> Ja czekam cierpliwie na propozycję ugody. I będę grał ostro

Powodzenia; ale dlaczego z tego powodu śmiecisz gdzie popadnie?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

_Master_

W dniu środa-10-listopada-2021 o 04:04, J.F. pisze:

> A jak tu sie trzymac, jak jakby prawo dziala wstecz :-)

Kto powiedziała że prawo nie działa w stosunku do występków kilka lat
temu? Jeśli banksterzy faktycznie rozumieją w ten sposób działanie prawa
to pora zwijać interes. Nie każdy musi mieć bank;-)

> bilanse wspominaly cos o swapach.

blablablaaaaa jak mawia Greta ;)

> Jakos tak. Ale wczesniej ... jesli mowa o spreadzie, to ugoda weszla
> ustawowo.

Dlatego od początku mówiłem: ŻADNYCH USTAW!

> No coz, wydawalo sie zgodne, a atak przyszedl z niespodziewanej strony
> :-)
Banki zdziwione że TSUE ich uciska? Nieświadomość starcza czy systemowa?

> No widzisz - przez 15 lat nikt nie zauwazyl :-)
Zastanawiające prawda ;) A może unijne trybunały jednak zmieniają to
prawo w czasie? I co teraz zrobić? PiS mówi jebać TSUE. PO mówi wykonać
do ostatniego przecinka.

Czy banki zaczną popierać PiS i jego plugawe rządy? Nie sądzę.

Trzeba do ostatniego przecinka ZAPŁACIĆ ;-)

> W Polsce zyjemy, wiec klient powinien wiedzies jak przez 5 lat kurs
> euro plywal.

Wspomniałeś o jeuro czyli mieszkamy w UE tam stara śpiewka o ochronie
konsumenta.
Argumenty: "powinien wiedzieć" odłóż sobie do szufladki "zapomnieć" ;-)

> No to liczyli porzadnie. Zgodnie z wytycznymi KNF.
> Bo potem z kolei KNF mogla policzyc porzadnie ich bezpieczenstwo :-)

Wracamy do punktu wyjścia jebać KNF bo nic nie daje a tylko marnuje
nasze podatki. Jebać ochronę banksterki przed upadościami.
Dać banksterom normalnie funkcjonować na rynku.

> Jest taka mozliwosc ... ba - po czesci to sami mogli ten kryzys
> wywolac :-)
Coś w tym jest ;-)

> Alez mogli. Tego na razie zaden sad apelacyjny nie podwazyl.
> Tylko jak widac - diabel tkwi w szczegolach, i szczegoly dzialaja
> przeciw bankom :-)

Taki klimat

> Za źrebaka nie :-)

To może knura, warchlaka chociażby kurę nioskę... NIC?

> Tak czy inaczej - watpie, abys "grał ostro" z bankiem.
> To bank bedzie gral ostro :-)

Ja to jestem generalnie z kredytu zadowolony i nie chciałbym go
zmieniać. I dlatego każdy dodatkowy grosz uważać będę za BONUS.
Takie moje zbójeckie prawo ;-)
Jeśli nie ma przedawnienia to mogę czekać i te 16 lat jeszcze ;-)

> Ewentulnie ... wymuszą panstwową pomoc.
> Ty nie wymusisz :-)
Jeśli nie ma przedawnienia to z każdym dniem WYMUSZAM ;-)

> A miales grac ostro :-)

Ostro ale bez procesowania. Z każdym dniem wywieram NACISK ;-)
A bank tylko się łudzi, przenosi w czasie i powiększa swoje straty.

> Ale rozsadna ugoda dla banku, to taka, ktora nie spowoduje Armagedonu

Jebać armagedon i inny zagrywki banksterki.

banki mają nadpłynność i chyba tylko 1 czy 2 będą miały problem

Taką kiedyś diagnozę czytałem. Ale oficjalnie ARMAGEDON JAK NIC ;-)

_Master_

To po hooj się odzywasz?

_Master_

W dniu wtorek-09-listopada-2021 o 22:04, Robert_DF pisze:

> branie kredytów również nie jest obowiązkowe...

Popieram, i kart kredytowych i aplikacji mobilnych i innych "produktów
bankowych"

Bez tego można żyć.

Nikt nie zmusza do bycia bankierem. Można pójść w bukmacherkę,
wymuszenia rozbójnicze pranie brudnych pieniędzy, kopać rowy... ;-)

W tej branży jest dużo możliwości ;-)

_Master_

W dniu środa-10-listopada-2021 o 03:30, J.F. pisze:
> Staly procent zapewne bedzie wysoki, a 5 lat nie starczy na wieksze
> mieszkanie/dom.

Przecież gonimy zachód i narracja w popranych politycznie mediach jest
taka że polskie przywiązanie do POSIADANIA jest przeżytkiem.
Tak samo jak do tradycji, historii, narodu i państwa ;-)

Będzie jak w Niemczech ;-)

> Ale moze sie da jakos stopniowo - kupic mala kawalerke, sprzedac,
> kupic wieksza z malym kredytem, splacic, sprzedac, kupic jeszcze
> wieksze.
> Albo odziedzic po babci.

Znaczy NORMALNOŚĆ

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup

> [...]
>jest taka że polskie przywiązanie do POSIADANIA jest przeżytkiem.
>Tak samo jak do tradycji, historii, narodu i państwa ;-)

No nie wiem, bo w Niemczech mieszkanie tez mozna kupic.
A dom, to chyba nawet trzeba.

Tylko jest pare niuansow:
-w Niemczech zachodnich nie bylo socjalizmu, i nie wywlaszczano
"kamienicznikow" ... choc glowy nie dam, wszak mieli i zniszczenia
wojenne, i okupacje amerykanska, i uchodzcow z Polski i
Czechoslowacji - to moze i jakis "kwaterunek" byl.

-Berlin teraz kupuje sporo mieszkan z przeznaczeniem na komunalne,

-mieszkanie w dobrym niemieckim miescie bardzo drogie jest. Np poł
miliona ... euro. Ale zarobki tez sa w euro.

-odsetki na marce i euro dosc niskie byly.

I jeszcze zaslyszane ze Szwecji - zakup mieszkania sie nie oplaca.
Podatek spadkowy.

>Znaczy NORMALNOŚĆ

No nie wiem czy taka normalnosc, ze musisz stopniowo kupowac, a nie
mozesz od razu kupic potrzebnego/duzego na 30 letni kredyt.

J.

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup

> [...]
>temu? Jeśli banksterzy faktycznie rozumieją w ten sposób działanie
>prawa to pora zwijać interes. Nie każdy musi mieć bank;-)

Jestem pewny ze byly.
Tylko jakos nie potrafie sie doczytac szczegółow.

>Dlatego od początku mówiłem: ŻADNYCH USTAW!

Gdyby nie ustawy wymuszone przez Unie, to by teraz procesu nikt nie
wygral :-)

>Banki zdziwione że TSUE ich uciska? Nieświadomość starcza czy
>systemowa?

Nieswiadomosc.
Sam widzisz - maly szczegól decyduje, na ktory wczesniej nikt nie
zwrocil uwagi, i ma wielkie skutki.

Banki by pewnie tez chcialy jasnego prawa - niech Unia zakaże
udzielania kredytow w obcej walucie, to bedą przestrzegac :-)

>Zastanawiające prawda ;) A może unijne trybunały jednak zmieniają to
>prawo w czasie? I co teraz zrobić? PiS mówi jebać TSUE. PO mówi
>wykonać do ostatniego przecinka.

Ty uwazaj, bo jak nas PiS z Unii wyprowadzi, to TSUE przestanie
obowiazywac :-)

>Czy banki zaczną popierać PiS i jego plugawe rządy? Nie sądzę.

A dlaczego mialyby nie popierac?
Przeciez sporo jest panstwowych i PiS wybral zarządy :-)

Poza tym sam widzisz, ze bankom sie to oplaci ... no chyba, ze ich PiS
daniną docisnie

>Wspomniałeś o jeuro czyli mieszkamy w UE tam stara śpiewka o ochronie
>konsumenta.
>Argumenty: "powinien wiedzieć" odłóż sobie do szufladki "zapomnieć"
>;-)

I co - bedziesz mial na kuchence napis "nie wolno suszyc kotow" ?

>Wracamy do punktu wyjścia jebać KNF bo nic nie daje a tylko marnuje
>nasze podatki. Jebać ochronę banksterki przed upadościami.
>Dać banksterom normalnie funkcjonować na rynku.

Przeciez to nie banksterka jest chroniona, tylko klient.
Konsument.
Chcesz sie dowiedziec "nie mamy pana pieniedzy i co pan nam zrobi" ?

>Coś w tym jest ;-)

>Taki klimat

>To może knura, warchlaka chociażby kurę nioskę... NIC?

Ja z miasta.

> [...]
>Takie moje zbójeckie prawo ;-)
>Jeśli nie ma przedawnienia to mogę czekać i te 16 lat jeszcze ;-)

No widzisz - dobre banki. A ty je chcesz okraść :-)

>Jeśli nie ma przedawnienia to z każdym dniem WYMUSZAM ;-)

Nie dziel skory na niedzwiedziu :-)

>Ostro ale bez procesowania. Z każdym dniem wywieram NACISK ;-)
>A bank tylko się łudzi, przenosi w czasie i powiększa swoje straty.

Ale prawdziwy nacisk to pozew sadowy.

>Jebać armagedon i inny zagrywki banksterki.
>banki mają nadpłynność i chyba tylko 1 czy 2 będą miały problem
>Taką kiedyś diagnozę czytałem. Ale oficjalnie ARMAGEDON JAK NIC ;-)

nadplynnosc nie oznacza braku problemow.
Banki tu maja spore rezerwy mozliwosci ... a potem bedzie "nie mamy
pana pieniedzy" :-)

Tak czy inaczej - nie pojdą na ugode, ktora zagrozi ich egzystencji.
Beda wtedy grali ostro :-)

Na szczescie juz chyba nie ma zagrozenia dla egzystencji, przynajmniej
wiekszosci ...
Choc jak sie wyroki posypia ...

J.

ąćęłńóśźż

To nawet było takie ordynarne chamstwo banksterki, że np. mieli dwie tabele poranną i popołudniową rozliczając kredyty według tej
drugiej sporo gorszej dla klienta "bo leguramin" (np. Kredyt Bank?)

-----

ąćęłńóśźż

Bardzo się mylisz.
Ci, co się nachapali, mają do wyboru: omamić kredytami (i stać się jeszcze bogatszymi) lub rewolucję (a już kilka było).

-----

_Master_

W dniu środa-10-listopada-2021 o 14:31, J.F. pisze:
> Gdyby nie ustawy wymuszone przez Unie, to by teraz procesu nikt nie
> wygral

I tu mamy w pigułce zasługi UE dla polskiej "praworządności" ;-)

Dalej nie czytam. Młodzi na grupie już mają ogląd sytuacji ;-)

_Master_

W dniu środa-10-listopada-2021 o 14:12, J.F. pisze:
> No nie wiem, bo w Niemczech mieszkanie tez mozna kupic.
> A dom, to chyba nawet trzeba.

Zwykłego Niemca nie stać na kupienie mieszkania czy domu. korporacje i
fundusze wydrenowały rynek.

Kredyty hipoteczne nie są normalsom potrzebne ;-)

Krzysztof Halasa

"J.F." <jfox_x...@poczta.onet.pl> writes:

> [...]

Zapamiętaj sobie jedną prostą sprawę: bank praktycznie zawsze działają
ramię w ramię z państwem. Jakie by ono w danej chwili nie było.
--
Krzysztof Hałasa

Grzexs

> Widać żeś tu nowy.

Fakt. Tylko jakieś ćwierć wieku czytam grupę.

> Dokładnie masz wszystko opisane wielokrotnie w historii.

Czytałem. I dalej nie wiem. Nie znam dokładnie umów, ale nie wierzę, by
gdzieś nie było wyraźnej wzmianki o ryzyku kursowym.

> Ale... Skoro coś Cię tu przywiodło to chyba powinieneś być cokolwiek
> uświadomiony.
>
> A może napisałeś to specjalnie? kolejny propagandzista banksterki?

Nie jestem żadnym propagandzistą, ale ktoś sobie nasrał w finanse
nieprzemyślanym kredytem, to niech sam sobie to rozplącze, bez moich
podatków. Sam brałem kredyty i jakoś stać mnie było na ich spłacenie.

--
Grzexs

_Master_

W dniu czwartek-11-listopada-2021 o 13:30, Krzysztof Halasa pisze:
> Zapamiętaj sobie jedną prostą sprawę: bank praktycznie zawsze działają
> ramię w ramię z państwem. Jakie by ono w danej chwili nie było.

Oficjalnie TAK

A psychologicznie zawsze chciałby więcej "ochrony" i dlatego lobbują i
naciskają

Nowoczesny europejski zgniły kapitalizm ;-)

Krzysztof Halasa

Zapamiętaj sobie jedną prostą sprawę: bank praktycznie zawsze działają
ramię w ramię z państwem. Jakie by ono w danej chwili nie było.

(w pierwszej wersji źle podałem autora, ciekawe czy supersedesy jeszcze
działają)
--
Krzysztof Hałasa

_Master_

W dniu czwartek-11-listopada-2021 o 13:32, Grzexs pisze:
> Czytałem. I dalej nie wiem. Nie znam dokładnie umów, ale nie wierzę, by
> gdzieś nie było wyraźnej wzmianki o ryzyku kursowym.

Ostatni RAZ:

Była ale sąd jeszcze bierze pod uwagę realia, fakty ekspertyzy i te
nieszczęsne dyrektywy i wyroki unijne które CHRONIĄ KONSUMENTA JAKO
słabszej strony umowy.

Nie bylibyśmy w UE to by nam się nie wpierdalali i nie mącili.
Frankowwicz by usłyszał "widziały gały co podpisywały" i KROPKA

Nasze prawo też jest popierdolone ale jak się jeszcze wpierdala unijne
popierdolone... ;-)

to:

Bank zwraca nadpłacone raty + odsetki

Oraz przegrywa procesy o zadośćuczynienie bo narobił szkody KONSUMENTOWI ;-)

Co zrobisz jak nic nie zzrobisz?

Krzysztof Halasa

_Master_ <Mas...@z.pl> writes:

> Oficjalnie TAK

Nie. Oficjalnie tak wcale nie jest. Tylko nieoficjalnie. Dodatkowo banki
podzielić na dwie grupy, te w rękach państwa mogą działać jeszcze nieco
bardziej w interesie państwa (do tego stopnia, że to może nie być w ich
interesie). Oczywiście to ostatnie nie może być oficjalne, będąc
nielegalnym.

> A psychologicznie zawsze chciałby więcej "ochrony" i dlatego lobbują i
> naciskają

Trudno żeby nie naciskały - te wszystkie "unieważniania kredytów"
(a także tylko próby robienia tego) to jest coś, co nigdy nie powinno
zdarzyć się w normalnym świecie.

Ale: kto najgłośniej krzyczy "łapać złodzieja"?
--
Krzysztof Hałasa

_Master_

W dniu czwartek-11-listopada-2021 o 17:22, Krzysztof Halasa pisze:
> Trudno żeby nie naciskały - te wszystkie "unieważniania kredytów"
> (a także tylko próby robienia tego) to jest coś, co nigdy nie powinno
> zdarzyć się w normalnym świecie.

Zgadzam się w 100%

Też nie lubię socjalizmu i redystrybucji.

Ale KURWA muszę w takim ustroju żyć.

Jak ja mogę i żyję to i KURWA banki się też nauczą ;)

ąćęłńóśźż

Nadal nie rozumiesz, że na kurs waluty ma wpływ państwo, któremu płacisz podatki, i to państwo udupiło kredytobiorców walutowych w
imię innych celów, np. żebyś Ty miał robotę dzięki niskiemu kursowi złotówki.
Więc się odwdzięcz.
Lub inaczej: skoro jesteś opierdalaczem takim, którego gówniana wydojność pracy obniża kurs PLN, to masz sporo wspólnego z sytuacją
kredytobiorców.

-----

ptoki

czwartek, 11 listopada 2021 o 06:32:04 UTC-6 Grzexs napisał(a):

> Fakt. Tylko jakieś ćwierć wieku czytam grupę.

To chyba okrutnie wybiorczo czytasz.

> Czytałem. I dalej nie wiem. Nie znam dokładnie umów, ale nie wierzę, by
> gdzieś nie było wyraźnej wzmianki o ryzyku kursowym.

No to czytaj ponownie. Bo bylo walkowane nie raz, nie dwa i nie sto razy tylko wiecej.

> Nie jestem żadnym propagandzistą, ale ktoś sobie nasrał w finanse
> nieprzemyślanym kredytem, to niech sam sobie to rozplącze, bez moich
> podatków. Sam brałem kredyty i jakoś stać mnie było na ich spłacenie.

To nie ma nic do rzeczy. Jednego stac na gubienie rekawiczek w tramwaju a drugiego nie.

Frankowiczow nadal stac na splacanie tych kredytow i to mimo ze placa raty wyzsze od zlotowych (relatywnie czesto) i jakos nie bankrutuja.

A liste klauzul abuzywnych sobie wyguglaj. Jak z nich nie wyczytasz o co chodzi to nikt ci tu lepiej nie wytlumaczy.

PS. Jakby ci kiedys ktos dal do podpisania umowe ze masz nerke oddac to dobrze zebys wiedzial ze nie musisz. To taka rada w kontekscie tego ze sam masz kredyt i nie rozumiesz czemu inni maja z nimi problemy.
czasem umowy sa po prostu niewazne. I sądy to wyjasniaja.

ptoki

czwartek, 11 listopada 2021 o 10:22:48 UTC-6 Krzysztof Halasa napisał(a):

> Trudno żeby nie naciskały - te wszystkie "unieważniania kredytów"
> (a także tylko próby robienia tego) to jest coś, co nigdy nie powinno
> zdarzyć się w normalnym świecie.

No ale jak juz mamy sytuacje gdzie gigant popelnia blad albo umyslnie nadyzywa pozycji i przekreca kazdego klienta na stowe to co?
Ma oddac klientowi stowe i zalatwione?
A moze stowe plus odsetki?
A moze stowe, odsetki i zaplate za zamarnowany w sadzie czas?
A moze stowe, odsetki i zaplate za zamarnowany w sadzie czas i grzywne w postaci dwukrotnosci straty klienta?
A moze stowe, odsetki i zaplate za zamarnowany w sadzie czas i grzywne w postaci dwukrotnosci straty klienta i do tego jakas kara systemowa?
Ile tej kary? Polowa zysku?
Polowa oborotu?
Caly zysk?

I czy ktos powinien odpowiedziec osobiscie?
Tak indywidualnie. Prezes? Przedstawiciel?

Gdzie postawisz kreske?

Jak indywiduum jakies wlezie na prywatna posesje, ukradnie bratki to szkode liczy sie i za bratki i za zniszczony plot i za rozdeptany trawnik i otrutego psa i koszt robocizny ogrodnika itp.
Czemu z bankiem ma byc inaczej? Nabroili to niech placa. A ze pecha mieli i wyszlo bo frankowicze poczuli sie oszukani to juz osobna sprawa. Niech bank ich do sadu o to poda :)

> Ale: kto najgłośniej krzyczy "łapać złodzieja"?

Okradziony?

_Master_

W dniu piątek-12-listopada-2021 o 20:02, ptoki pisze:
> Gdzie postawisz kreske?

Aż żal czytać takie biadolenie "profesjonality" bankowego ;-)

Gdzie kreska?

A cholera wie co TSUE jeszcze zinterpretuje a potem wg tej interpretacji
wyda wyrok ;-)

Tu się logiki czy uczciwości czy SPRAWIEDLIWOŚCI NIE SPODZIEWAJ

Blaski i cienie Unii Europejskiej ;-)

Krzysztof Halasa

ptoki <sczy...@gmail.com> writes:

> No ale jak juz mamy sytuacje gdzie gigant popelnia blad albo umyslnie
> nadyzywa pozycji i przekreca kazdego klienta na stowe to co?

Znaczy, jak bank pożyczył klientowi X CHF, to go przekręcił?

Jeszcze niedawno :-) "złe" były banki, które nie udzielały kredytów
w CHF (i innych walutach obcych).

Podobnie jak zła była Kopacz (IIRC), bo nie kupiła szczepionek przeciw
pH1N1. Podobnie jak zły był Morawiecki, bo kupił szczepionki na COVIDa
(to się dopiero okaże dokładniej). Itd. itd.

Przypomnę, że na początku wieku kredyty walutowe były praktycznie
jedynymi dostępnymi kredytami hipotecznymi w Polsce. Kto wie ile lat
trzeba by było czekać na jakieś racjonalne oprocentowanie w złotówkach?

Może czas spojrzeć dlaczego złotówka jest taka słaba w porównaniu do
innych walut, mimo że przecież tam także jest (np. covidowa,
podwyższona) inflacja? W Szwajcarii inflacji praktycznie nie ma?

Ile obecnie wynosi prawdziwe zadłużenie państwa polskiego?

Obecne przepychanki między bankami, kredytobiorcami walutowymi
i kredytobiorcami złotowymi mają tyle samo związku z uczciwością
i sprawiedliwością (oraz tyle samo sensu) co sytuacja, w której zięć ze
szwagrem po pijaku dali sobie po mordzie, bo pierwszy był za aborcją
i lustracją, a drugi odwrotnie.

Przypomina mi to także kawał o dwóch bacach i jedzeniu bobków.

> Okradziony?

Przysłowie jakoś to odmiennie ujmuje.
--
Krzysztof Hałasa

_Master_

W dniu niedziela-14-listopada-2021 o 00:13, Krzysztof Halasa pisze:
> Znaczy, jak bank pożyczył klientowi X CHF, to go przekręcił?

Zastosował w umowie ZAPISY NIEDOZWOLONE

Raz: złamał prawo i musi być kara

Dwa: używał bezprawnie nadpłaconych rat klienta
Zapłaci zadośćuczynienie klientowi

Sorry taki mamy klimat w UE ;-)

_Master_

Reszta to publicystyka.

Podyskutuj z TSUE.;-)

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup

>Zastosował w umowie ZAPISY NIEDOZWOLONE

>Raz: złamał prawo i musi być kara

Ale ktore prawo?
Piszesz, a nie wiesz :-P

>Dwa: używał bezprawnie nadpłaconych rat klienta
>Zapłaci zadośćuczynienie klientowi

Jka nadplacone, to owszem, ale wiekszosc chyba jest niedoplaconych.

J.

J.F.

ptoki <sczy...@gmail.com> writes:

> [...]

>w CHF (i innych walutach obcych).

>Podobnie jak zła była Kopacz (IIRC), bo nie kupiła szczepionek

Ciekawe - czy to uzasadniona decyzja byla, czy tylko waz w kieszeni
sie odezwal ... ale miala szczescie.

>Podobnie jak zły był Morawiecki, bo kupił szczepionki na COVIDa
>(to się dopiero okaże dokładniej). Itd. itd.

Te szczepionki obecnie jakos slabo dzialaja.
Choc jest tu pewna luka informacyjna.

> [...]
>jedynymi dostępnymi kredytami hipotecznymi w Polsce. Kto wie ile lat
>trzeba by było czekać na jakieś racjonalne oprocentowanie w

Bylo jeszcze cos takiego jak kredyt Alicja.
Niektorzy kredytobiorcy sie do dzis sądzą, choc PKO im proponowal
zmiane.

>Może czas spojrzeć dlaczego złotówka jest taka słaba w porównaniu do
>innych walut, mimo że przecież tam także jest (np. covidowa,
>podwyższona) inflacja? W Szwajcarii inflacji praktycznie nie ma?

Nie bylo ... i to ich martwi :-)

>Ile obecnie wynosi prawdziwe zadłużenie państwa polskiego?

Tak jak i wczesniej - chyba trudne do policzenia.
Są dane budzetu centralnego, ale dochodza samorządy, spolki
samorzadowe, kreatywna ksiegowosc samorzadow, spolki SP, emerytury,
autostrady ...

J.

J.F.

Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
>płacisz podatki, i to państwo udupiło kredytobiorców walutowych w
>imię innych celów, np. żebyś Ty miał robotę dzięki niskiemu kursowi

I tak, i nie.
Panstwo ma ograniczone mozliwosci, zeb tak przypomniec tylko sprawe
Sorosa

>Więc się odwdzięcz.
>Lub inaczej: skoro jesteś opierdalaczem takim, którego gówniana
>wydojność pracy obniża kurs PLN, to masz sporo wspólnego z sytuacją
kredytobiorców.

A to tez nie takie proste.
Myslisz, ze Niemiec jakos duzo wydajniej pracuje ?
Francuz, Wloch, Hiszpan, Turek

-----

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
>https://www.youtube.com/watch?v=_VLNvbmwRU8

A tymczasem

https://biznes.pap.pl/pl/news/search/info/40805902,getin-nie-spodziewa-sie-szybkiego-dokapitalizowania--rezerwy-na-chf-sa-adekwatne-(opis)
"Myślę że gros problemów stanowią niektóre klauzule, które są w
umowach, a nie sam fakt, że bank posiada kredyty frankowe, chociaż
niektóre wyroki są dla mnie niezrozumiałe" - powiedział Klimczak.
"Żadna z naszych klauzul nie była wpisana do rejestru UOKiK jako
klauzula abuzywna - to nas odróżnia od przynajmniej niektórych banków
na rynku. Dlatego nasze rezerwy na sprawy frankowe są na innym
poziomie niż w innych bankach. Są ku temu powody. Uważamy, że poziom
rezerw jest adekwatny, będziemy się temu przyglądać" - dodał.

https://forsal.pl/biznes/bankowosc/artykuly/8229356,kredyty-frankowe-getin-noble-bank-poziom-rezerw-na-ryzyko-prawne.html

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zysk-netto-Getin-Noble-Banku-w-III-kw-wyniosl-11-2-mln-zl-wynik-powyzej-oczekiwan-8221358.html

"Pod koniec września 2021 roku Getin był pozwany w 8.008
postępowaniach dotyczących kredytów indeksowanych do waluty CHF o
łącznej wartości przedmiotu sporu 2,5 mld zł. W samym III kwartale
przybyło 1.162 pozwy.
Bank podał, że do końca III kwartału 2021 roku zapadło łącznie 199
prawomocnych wyroków sądowych, dotyczących kredytów indeksowanych do
walut obcych, z czego w ponad 70 proc. przypadków (uwzględniając
umorzenia) były one korzystne dla banku.
W samym III kwartale 2021 roku rozstrzygniętych prawomocnym wyrokiem
było 15 spraw sądowych, z czego 6 wyroków było na korzyść klientów, 2
wyroki na korzyść banku, a 7 spraw zostało umorzonych.
Bank podał, że pod koniec września wartość portfela kredytów
hipotecznych w CHF wynosiła 8,4 mld zł, co oznacza spadek w ciągu
ostatnich 12 miesięcy o 603 mln zł.
Rezerwa portfelowa na ryzyko prawne ma wartość 279,5 mln zł."

Ktos tu klamie :-)

I to chyba Getin klamie, a raczej ... sama prawde mowi, tylko
niewlasciwie akcentuje :-)

Sądy prawdopodobnie dokanczaja jakies stare sprawy, gdzie mozna wydac
wyrok,
a 8 tys pozwow czeka ... i szybko rosnie.
Bank sie cieszy, ze portfel kredytow frankowych spada, ale jak zaczna
uniewazniac kredyty, to szybko moze wzrosnac :-)

J.

J.F.

napisał(a):

> [...]
>A moze stowe, odsetki i zaplate za zamarnowany w sadzie czas i
>grzywne w postaci dwukrotnosci straty klienta i do tego jakas kara

Stowe, odsetki i koszta sadowe, w tym adwokackie - w/g naszego prawa
cywilnego.

A ze o stowe nikt sie procesowal nie bedzie, to mu UOKiK moze pare mln
kary przywalic.

>I czy ktos powinien odpowiedziec osobiscie?
>Tak indywidualnie. Prezes? Przedstawiciel?

Prezes niekoniecznie pisze czy czyta wszystkie oferty i regulaminy.

> [...]
>mieli i wyszlo bo frankowicze poczuli sie oszukani to juz osobna
>sprawa. Niech bank ich do sadu o to poda :)

Na razie, to oni musza podawac.

Ale pytanie, czy sie zasadnie czuja oszukani ... nie wiedzieli, ze to
kredyt w walucie, a kursy walut sie zmieniaja?

J.

J.F.

Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
> [...]
>A liste klauzul abuzywnych sobie wyguglaj. Jak z nich nie wyczytasz o
>co chodzi to nikt ci tu lepiej nie wytlumaczy.

Dluga ta lista.
Poza tym dziala wstecz.

A poza tym ... wyobraz sobie taka sytuacje:
Firma X wpisuje cos do umowy. Moze nawet niespecjalnie swiadomie, ot,
wyczytala u konkurencji.
Klientowi sie ten zapis nie podoba, zglasza klauzule abuzywną.
Urząd/sąd aprobuje, bo firma X klauzuli nie broni.
Moze jej nie zalezy na tej klauzuli, moze kiepskiego prawnika
wynajela, moze juz zbankrutowala.
I klauzula trafia na liste.

A teraz sie okazuje, ze identyczny zapis maja firmy Y, Z, W, itd, dla
ktorych jest to isotny zapis.
I maja dobre powody, aby taki byl, niekoniecznie w celu przekrecenia
klienta.
A nikt ich nawet nie pytal, ani nie informowal o postepowaniu.

>PS. Jakby ci kiedys ktos dal do podpisania umowe ze masz nerke oddac
>to dobrze zebys wiedzial ze nie musisz.
>To taka rada w kontekscie tego ze sam masz kredyt i nie rozumiesz
>czemu inni maja z nimi problemy.

No ale czemu chciales oddac, i jakie skutki beda tego, ze nie oddasz ?

J.

_Master_

W dniu niedziela-14-listopada-2021 o 12:21, J.F. pisze:
> Ale ktore prawo?

I polskie i unijne.

Nie rżnij głupa ;-)
Zajrzyj do historii

Krzysztof Halasa

> Ciekawe - czy to uzasadniona decyzja byla, czy tylko waz w kieszeni
> sie odezwal ... ale miala szczescie.

Myślę że głównie wąż + szczęście.
Ale IIRC było też sporo argumentów przeciw tamtym szczepionkom. Tak jak
teraz (tnz. na początku obecnej pandemii) mniej-więcej.

Po prostu, łatwo być mądrym po fakcie, zresztą przed faktem też jest
dość łatwo, jeśli nie odpowiadamy za skutki decyzji - najwyżej okaże
się, że się myliliśmy. Tak jak każdemu z nas zdarzyło się zapewne wiele
razy.

Co innego "pomyłka" tam, gdzie wszyscy (poza decydentem) ją widzieli
i pokazywali. No i żeby nie było całkiem off-topic, działania w złej
wierze - a takimi chwilowo wydają mi się długie kredyty z kursem
spłaty zależnym tylko od prezesa (i bez możliwości spłaty w walucie
kredytu).

> Te szczepionki obecnie jakos slabo dzialaja.

Tak wyglada. Wydaje się, że jednak przechorowania dają lepszą odporność,
a jednak po nich jest tylko "poł roku paszportu" (po szczepionce, nawet
po najmniej skutecznej, jest rok). Jasno widać że polityka nie powinna
być mieszana ze zdrowiem.

> Choc jest tu pewna luka informacyjna.

No, taak. Luka informacyjna od dłuższego czasu jest wszędzie.

> Bylo jeszcze cos takiego jak kredyt Alicja.
> Niektorzy kredytobiorcy sie do dzis sądzą, choc PKO im proponowal
> zmiane.

Owszem, dlatego napisałem "racjonalne".
Tamten kredyt opierał się na założeniu, że wzrost pensji będzie
znacząco wyższy od oprocentowania. W ogóle może to i miało sens -
opowieści o tym, jak to X pożyczył Y i musiał oddać 2Y nie są same
w sobie żadną patologią (z definicji), jeśli rozpatrujemy to w oderwaniu
od wartości pieniądza w czasie. Jednakże tego typu konstrukcje są bardzo
ryzykowne, dużo bardziej niż normalne kredyty (w złotych lub walutach
obcych).

Alicja była wcześniej, ale w czasach kredytów walutowych za chwilę
mieliśmy wstępować do Unii (albo już się to stało) i być w ERM2
(a następnie przyjąć euro). Nikt nie wiedział, że w 2008 r. (pewnie już
od gdzieś 2006 r.) PLN będzie się umacniał, by następnie runąć.

Samo to umacnianie PLN nie budziło zresztą spacjalnych podejrzeń -
złotówka od dawna była i jest sztucznie niedoszacowana. Kiedyś była to
czterokrotność, teraz pewnie bliżej dwukrotności. Kosztem tego
niedoszacowania jest właśnie sytuacja kredytobiorców walutowych,
a także sytuacja w ogóle całego społeczeństwa.

> Nie bylo ... i to ich martwi :-)

Kogo "ich"?
Społeczeństwo?
:-)

> Tak jak i wczesniej - chyba trudne do policzenia.
> Są dane budzetu centralnego, ale dochodza samorządy, spolki
> samorzadowe, kreatywna ksiegowosc samorzadow, spolki SP, emerytury,
> autostrady ...

A tak w procentach w stosunku do tego, co było kilka lat temu, nawet po
korekcie o utratę wartości pieniądza?
Wydaje się, że jest jeszcze niestety sporo miejsca na inflację. Podobnie
jak cała reszta społeczeństwa, kredytobiorcy znów dostaną w d4,
a jedynym beneficjentem będzie państwo.

Kredytobiorcy złotówkowi mają chwilowo łatwiej, bo większość kosztów
związanych z ich kredytami ponoszą deponenci (i im podobni).

Divide et impera.
--
Krzysztof Hałasa

ąćęłńóśźż

Sprawdź statystyki ekonomiczne.

-----

J.F.

> [...]

>dość łatwo, jeśli nie odpowiadamy za skutki decyzji - najwyżej okaże
>się, że się myliliśmy. Tak jak każdemu z nas zdarzyło się zapewne

Otoz to - nie wydala pieniedzy, nie kupila, epidemii nie bylo -
chwała jej, dobrze gospodaruje.

A jakby epidemia byla ... obywatele sami sobie winni, bo bez czapek
chodzili :-)

Przy czym grypa to w miare lekka choroba, latwo zamataczyc.
Podobnie jak Covid, gdyby nie te powszechne testy.
Ot - ciezkie zapalenie pluc.

>Co innego "pomyłka" tam, gdzie wszyscy (poza decydentem) ją widzieli
>i pokazywali.

Poniekad to samo.
Wszyscy pokazywali, ale fachowcami nie byli, i nie wiadomo.

> [...]
>wierze - a takimi chwilowo wydają mi się długie kredyty z kursem
>spłaty zależnym tylko od prezesa (i bez możliwości spłaty w walucie

Ale takich to chyba obecnie nie ma.

A kurs ... banki walutami handluja, mialy jakies widelki, a handel
szedl.
Mozna powiedziec, ze kurs rynkowy.

Ciekawe jak to teraz wyglada, przy tych kantorach internetowych.

>Tak wyglada. Wydaje się, że jednak przechorowania dają lepszą
>odporność,

Nie jestem pewny - bo lekarze tak powszechnie mowia, ze pod
respiratorami zaszczepieni nie leza, ale wsrod ofiar smiertelnych
stanowia jednak spory procent.

Blad statstyczny, czy ktos tu klamie ?

>Owszem, dlatego napisałem "racjonalne".
>Tamten kredyt opierał się na założeniu, że wzrost pensji będzie
>znacząco wyższy od oprocentowania. W ogóle może to i miało sens -

Chyba nie musial byc znaczaco wyzszy. Wystarczyby podobny.
No i poki tak bylo, to i kredyt mial sens.

>opowieści o tym, jak to X pożyczył Y i musiał oddać 2Y nie są same
>w sobie żadną patologią (z definicji), jeśli rozpatrujemy to w
>oderwaniu
>od wartości pieniądza w czasie.

Tudziez o uzytecznosci celu - 15 lat mieszkania z tesciowa moze byc
warte Y.

>Kogo "ich"?
>Społeczeństwo? :-)

Spoleczenstwo byc moze tez, bo to ma swoja cene.

>A tak w procentach w stosunku do tego, co było kilka lat temu, nawet
>po
>korekcie o utratę wartości pieniądza?

Procentowo to zadluzenie budzetu PiS chyba dosc dobrze trzyma, a moze
nawet relatywnie zmniejszyl,
za to samorzady mogly rozwinac metody.

>Wydaje się, że jest jeszcze niestety sporo miejsca na inflację.
>Podobnie
>jak cała reszta społeczeństwa, kredytobiorcy znów dostaną w d4,
>a jedynym beneficjentem będzie państwo.

A tego bym nie powiedzial, ze kredytobiorcy na tym straca ... predzej
zyskaja.
A panstwo ... obligacje sie stale koncza, nowe musialyby byc na
wiekszy procent ...
chyba, ze im Glapinski z NBP pozyczy na niski procent, chocby
posrednio,

J.

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
Ale ty tak stale ogólnikiem - podaj konkretne przepisy :-)

J.

_Master_

W dniu niedziela-14-listopada-2021 o 19:24, J.F. pisze:

> Ale ty tak stale ogólnikiem - podaj konkretne przepisy :-)

Poszukaj sobie w historii nie jestem prawnikiem tfuuu mam ciekawsze
rzeczy w życiu do roboty.

Wygooglaj sobie wyrok. Nie jesteś małym dzieckiem ;-)

J.F.

Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
Ale ktory wyrok, bo widziales - jeden Getin ma 199 wyrokow
prawomocnych :-)

Na razie to nawet SN nie chce zajac stanowiska :-)

J.

_Master_

Idź spać. jutro do szkoły na 7:30 ;-)

ptoki

sobota, 13 listopada 2021 o 17:13:37 UTC-6 Krzysztof Halasa napisał(a):

> Znaczy, jak bank pożyczył klientowi X CHF, to go przekręcił?

I czemu udajesz ze nie wiesz o co chodzi?
_Master_ wyjasnil co banki zbroily.

> Jeszcze niedawno :-) "złe" były banki, które nie udzielały kredytów
> w CHF (i innych walutach obcych).

Nie mnie oceniac cudze urojenia, ale stwierdzam fakt ze takiwe wystepuja w powyzszej odpowiedzi.

> Przypomina mi to także kawał o dwóch bacach i jedzeniu bobków.

O bobkach pisujesz ale odpowiedzi na proste pytanie udzielic nie umiesz. No nic. Same bobki w glowie chyba zostaly.

> Przysłowie jakoś to odmiennie ujmuje.

Nadal o przyslowiach i innych urojeniach a zero na temat realiow.

No nic. To tlumaczy czemu masz problem z pojeciem co sie wokolo dzieje.

ptoki

niedziela, 14 listopada 2021 o 06:12:15 UTC-6 J.F. napisał(a):

> Stowe, odsetki i koszta sadowe, w tym adwokackie - w/g naszego prawa
> cywilnego.

Tyle to i ja wiem.

> A ze o stowe nikt sie procesowal nie bedzie, to mu UOKiK moze pare mln
> kary przywalic.

I do tego wlasnie pije. Stowe razy 36mln krasc sie oplaca?
Moze trzeba zrobic zeby sie nie oplacalo?

Moze dowalac konkretnie aby odstraszyc od takich systemowych akcji?
Moze jakis inny mechanizm?

> Prezes niekoniecznie pisze czy czyta wszystkie oferty i regulaminy.

Ja tez moge nieosobiscie pilnowac swojego dzieciaka a za zbita szybe zaplace. Albo pojde siedziec jak dzieciak terrorysta i ktos wymysli ze go tak wychowalem.
Czemu prezes ma miec lepiej?

> Na razie, to oni musza podawac.
>
> Ale pytanie, czy sie zasadnie czuja oszukani ... nie wiedzieli, ze to
> kredyt w walucie, a kursy walut sie zmieniaja?

Tyle to wiedzieli. Ale ze im bank bedzie dyktowal kurs z sufitu i nie pozwoli waluty w zebach przyniesc to juz nie wiem czy oczekiwali. To samo z ujemnym liborem...
Co nawiasem jest smieszne bo jak ktos pracowal w szwajcarii i franki mial i chcialby w okienku wplacic to sie swego czasu nie dalo.
A fanboje bankowi mowili ze trza brac kredyt w walucie gdzie sie zarabia...

J.F

On Mon, 15 Nov 2021 12:43:35 -0800 (PST), ptoki wrote:

> [...]
> Moze trzeba zrobic zeby sie nie oplacalo?
>
> Moze dowalac konkretnie aby odstraszyc od takich systemowych akcji?

No to widzisz:
-jeden mechanizm jest - UOKiK moze kare nalozyc, tylko jeden obywatel
musi pismo napisac.

-jest i drugi, ze klient moze przestac korzystac, i jeszcze
antyreklame zrobi w internecie, i strat bedzie wiecej niz tego zysku.

> Ja tez moge nieosobiscie pilnowac swojego dzieciaka a za zbita szybe
> zaplace. Albo pojde siedziec jak dzieciak terrorysta i ktos wymysli
> ze go tak wychowalem.
> Czemu prezes ma miec lepiej?

Wszystkich pracownikow jeden prezes nie upilnuje.
Ale za szkody bank zaplaci ... bank, nie prezes.

> Tyle to wiedzieli. Ale ze im bank bedzie dyktowal kurs z sufitu i
> nie pozwoli waluty w zebach przyniesc to juz nie wiem czy
> oczekiwali.

Ze bedzie splata w zlotowkach to wiedzieli. Po kursie z tabeli banku -
to tez wiedzieli, bo w umowie zapisane.

Moze nie calkiem wiedzieli, ze splacac w walucie sie nie da ... no ale
Sejm poprawil.

A banki zaczely w tabeli wpisywac kurs do splaty kredytow - i jak ktos
zorientowany, to niech napisze czy on byl lepszy czy gorszy niz
"normalny".

Bo bank stale waluty wymienia, to mozna bylo przypuszczac, ze kursy ma
rynkowe/"konkurencyjne".

Tylko uwaga na Getin - spread na euro i $ 10% - zauwazyli, ze klienci
i tak u nich nie wymieniaja, to co sie maja ogranicza?
Ale na CHF jakies 3% ... ciekawe - specjalnie niski, zeby urzędom i
sądom nie podpasc?

Ale to sa drobne. A klienci placzą, bo frank dwa razy podrozal.

> To samo z ujemnym liborem... Co nawiasem jest smieszne

No coz - jedne banki sie nie zabezpieczyly ... to potem stosowaly
ujemny, albo staraly sie narzucic zero,
inne sie zabezpieczyly i mialy zastrzezenie w umowie ... to teraz jest
podstawa to podwazania umowy, bo bank wykorzystal swoja silniejsza
pozycje :-)

> bo jak ktos pracowal w szwajcarii i franki mial i chcialby w
> okienku wplacic to sie swego czasu nie dalo. A fanboje bankowi
> mowili ze trza brac kredyt w walucie gdzie sie zarabia...

Doplacilbys te 2%, ale domu by ci nie zabierali :-)

Przy czym:
-kredyty walutowe dla przedsiebiorstw w walutach byly czyms normalnym,
splacane tez w walutach ... na pewno prywatna osoba nie mogla takiego
kredytu wziac?

-Millenium sie chwalil, ze u nich mozna bylo splacac w walucie, wiec
odpada zarzut kursu z tabeli ... a moze nie odpada ...

-sporo tych kredytow to zlotowkowe indeksowane, a wtedy rata w walucie
nie wydaje sie juz taka oczywista.
ale z drugiej strony, to wtedy wydaje mi sie dziwne indeksowanie
kursem skupu walut przy wyplacie, a sprzedazy przy splacie :)

J.

Krzysztof Halasa

> Ale takich to chyba obecnie nie ma.

Ale były. Nie ma tylko dzięki ustawie.

> A kurs ... banki walutami handluja, mialy jakies widelki, a handel
> szedl.
> Mozna powiedziec, ze kurs rynkowy.

Wszystko ok do momentu, w którym to nie zaczyna dotyczyć przyszłych
rozliczeń, na które wyrazić zgodę muszę już teraz, nie znając warunków
transakcji ani nawet tego, w jaki sposób one zostaną określone.

> Nie jestem pewny - bo lekarze tak powszechnie mowia, ze pod
> respiratorami zaszczepieni nie leza, ale wsrod ofiar smiertelnych
> stanowia jednak spory procent.

To chyba odwrotnie.

> Blad statstyczny, czy ktos tu klamie ?

Żadne z powyższych - wygląda na to, że po prostu znaczna część
społeczeństw(a) została zaszczepiona, i siłą rzeczy choroba musi szukać
swych ofiar wśród zaszczepionych. Alternatywnie pandemia musiałaby się
skończyć.

> Procentowo to zadluzenie budzetu PiS chyba dosc dobrze trzyma, a moze
> nawet relatywnie zmniejszyl,

Akurat. Samych tylko gwarancji SP wystawił do końca 2020 r. na ponad
300 mld zł, co oznacza wzrost o prawie 200 mld zł w 2020 r. Dodaj do
tego jeszcze obecny rok.

> A tego bym nie powiedzial, ze kredytobiorcy na tym straca ... predzej
> zyskaja.

Na samych kredytach hipo mogą (raczej nie na długą metę) zyskać.
Przynajmniej niektórzy, ci z małą marżą. Oczywiście odbędzie się to
kosztem pozostałych. Ale jak doliczysz do tego straty spowodowane
inflacją (niezwiązane z kredytem hipo, tylko takie "życiowe"), to także
raczej nie wyjdą na plus.
--
Krzysztof Hałasa