Nie ma tygodnia bez Aligatora... ;)

Eneuel

Jun 30, 2022, 6:23:31 AMJun 30
Wirtualna Polska: Kolejny Ka-52 Aligator spadł. Tym razem
winowajcą jest brytyjski Martlet.
https://tech.wp.pl/kolejny-ka-52-aligator-spadl-tym-razem-winowajc
a-jest-brytyjski-martlet,6785037119003200a

Dlaczego winowajcą?

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----

PiteR

Jul 1, 2022, 9:38:13 AMJul 1
in <news:t9jtj0$q13$1...@gioia.aioe.org>
user Eneuel pisze tak:

> [...]
> winowajcą jest brytyjski Martlet.
> https://tech.wp.pl/kolejny-ka-52-aligator-spadl-tym-razem-winowajc
> a-jest-brytyjski-martlet,6785037119003200a

za 15mln zł to by człowiek pożył.

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Eneuel

Jul 2, 2022, 11:18:49 AMJul 2
PiteR

: winowajca-jest-brytyjski-martlet

> Dlaczego winowajcą?

" za 15mln zł to by człowiek pożył

Owszem...

-&-

Nie ma tygodnia bez Aligatora!

Za pieniądze tracone w/na tej wojnie (nie samymi Aligatorami karmi
się wojna) można było ukraińskim rusofilom zbudować kopie
ukraińskich miast w Rosji...

Teraz ponoć rosyjska gospodarka przestawia się na wojenny tryb...

-&-

Przy okazji -- wg mnie czołgi tak sobie przydają się w/na tej
wojnie. Polska kupi sporo Abramsów... Mając swoje (raczej
dalekosiężne haubice) Kraby...

Zbynek Ltd.

Jul 2, 2022, 1:32:39 PMJul 2
PiteR napisał(a) :
> in <news:t9jtj0$q13$1...@gioia.aioe.org>

> za 15mln zł to by człowiek pożył.

I ile litrów mleka by kupił... ;-

Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

PiteR

Jul 2, 2022, 3:30:43 PMJul 2
in <news:62c08135$0$561$6578...@news.neostrada.pl>
user Zbynek Ltd. pisze tak:

> I ile litrów mleka by kupił... ;-

Cywilizacja nie dorasta do wyzwań.
Takiego wariata powinna policja w kaftan i do Kocborowa
za marnowanie zasobów i ślad węglowy.

PiteR

Jul 2, 2022, 3:31:54 PMJul 2
in <news:t9pnkk$1ju2$1...@gioia.aioe.org>
user Eneuel pisze tak:

> Za pieniądze tracone w/na tej wojnie (nie samymi Aligatorami karmi
> się wojna) można było ukraińskim rusofilom zbudować kopie
> ukraińskich miast w Rosji...

haha i łók triumfalny ;)

Eneuel Leszek Ciszewski

Jul 6, 2022, 6:18:28 PMJul 6

"PiteR" XnsAEC8D0AB689...@127.0.0.1

> Takiego wariata powinna policja

Jakiego wariata?

> w kaftan i do Kocborowa za marnowanie zasobów i ślad węglowy.

--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

PiteR

Jul 6, 2022, 6:49:56 PMJul 6
in <news:ta51ni$1jaj$1...@gioia.aioe.org>
user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

> Jakiego wariata?

co wojne rozpętał

Eneuel

Jul 6, 2022, 7:06:49 PMJul 6
PiteR

:: Takiego wariata powinna policja

> Jakiego wariata?

Do wariatkowa trafiają opozycjoniści lub polscy renciści...

: co wojne rozpętał

Karą za zbrodnie może być szubienica (pohybel?) lub dożywocie...

Można sprawcę powiesić na rzeźniczym haku lub połamać kołem...
Wybić na pal (Emmanuel Macron może protestować, bo we Francji był
secam) lub ukrzyżować...

Teraz proszę o nazwisko sprawcy...

Eneuel

Jul 11, 2022, 12:26:48 PMJul 11
Eneuel

Przed niespełna kwadransem napięto cięciwę... Wkrótce kolejny
Aligator spadnie do stawu?...

https://liveuamap.com/

Kolejny tydzień... Tradycja musi być kontynuowana...

Najpierw Rosjanie atakują Ukraińców Aligatorami, następnie
Ukraińcy testują różne rodzaje broni...

--
Eneuel

Eneuel Leszek Ciszewski

Jul 14, 2022, 9:56:05 PMJul 14

"Eneuel" tahj05$ka$1...@gioia.aioe.org

> Kolejny tydzień... Tradycja musi być kontynuowana...

Może tym razem będzie inaczej? W Rosji gdzieś pękła
tama -- w walce przeciwko powodzi pomagają śmigłowce...
Może tam zdechnie któryś z Aligatorów?...

BTW... Dlaczego w Aligatorach załoganci siedzą obok siebie?
(przez co śmigłowiec jest szeroki? -- czyli niezbyt zgrabny?)

Nie dlatego, że Rosjanie nie potrafią inaczej!!!
Ależ skąd!!! Dlatego, by załogantom było raźniej!!! ;)

--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

Dawid Rutkowski

Jul 19, 2022, 4:19:34 PMJul 19
piątek, 15 lipca 2022 o 03:56:05 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> [...]
>
> Nie dlatego, że Rosjanie nie potrafią inaczej!!!
> Ależ skąd!!! Dlatego, by załogantom było raźniej!!! ;)

Razem raźniej umierać.
"Ci leżą na pół martwi, ów załamał dłonie
inny w objęcia przyjaciół żegnając się pada.
Ci modlś się przed śmiercią aby śmierć odegnać.

Jeden podróżny siedział w milczeniu na stronie(...)"
Adam Mickiewicz "Burza" z "Sonetów Krymskich" (nomen omen)
Podobno nie miał w ogóle choroby morskiej, nawet podczas burzy.

Hmm, w UH-1 też siedzieli koło siebie.
To cobra, czyli AH-1, miała tandem, przez to była węższa od frontu - czyli od strony atakowanego wroga.
Apache też ma chyba tandem, a jakiś taki szeroki.

Dawid Rutkowski

Jul 19, 2022, 4:51:05 PMJul 19
Co to za tama?

Eneuel

Aug 14, 2022, 9:17:01 PMAug 14
Eneuel

Po długiej przerwie i rosyjskiej pomocy ;) w jednym łikendzie dwa
naraz... Średnia zachowana... Link może dam później...

Dawid Rutkowski

Aug 15, 2022, 5:48:41 AMAug 15
poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 03:17:01 UTC+2 Eneuel napisał(a):
> Eneuel
>
> Po długiej przerwie i rosyjskiej pomocy ;) w jednym łikendzie dwa
> naraz... Średnia zachowana... Link może dam później...

Jak zwykle ciekawe, jak się mają piloci i czy dostaną pośmiertnie "złote gwiazdy gieroja sojuza" (plus order lenina/fiutina)?
I ile zostało tych aligatorów?

Był taki faszysta Hans-Ulrich Rudel - na 2530 lotów zestrzeliwali go 30 razy (pewnie tak specjalnie się dał, żeby było równo).
Za którymś razem stracił pół nogi, ale latał dalej.
Na koniec uciekł stukasem z Czech gdzieś do amerykańskiej strefy - przy okazji usańczycy poprawili mu operację nogi...
Najlepsze było, jak tam przylatywał - akurat wszystkie samoloty wyleciały z bazy, żeby zrobić kółeczko przed paradą, bo akurat wojna się skończyła - a tu nadlatują niemieckie samoloty...
Pralnia musiała być zajęta ;>

Takie to parady - jak Rommel w Afryce, kazał jeździć czołgom w kółko po ulicach, żeby wyglądało, że ma kilka razy więcej ;>

Eneuel

Aug 15, 2022, 12:38:47 PMAug 15
Dawid Rutkowski

dwa naraz...

W Polsce długi weekend -- dziś spadł kolejny gad...

https://liveuamap.com/en/2022/15-august-ukrainian-military-shot-do
wn-russian-ka52-helicopter

: Średnia zachowana...

Chyba będą płacili nadgodziny... ;)

: czy dostaną pośmiertnie "złote gwiazdy
: gieroja sojuza" (plus order lenina/fiutina)?

Chyba nie -- raczej Rosjanie nisko cenią: zdrajców, tchórzy,
szpiegów itd. a trudno ;) inaczej zaszeregować kogoś, kto
stracił taaaki sprzęt...

: I ile zostało tych aligatorów?

I czy nadal produkują...

-&-

Rosji nie można pokonać militarnie, bo Moskale w razie czego ;)
zniszczą świat -- Zaporoska EJ chociażby, ale można pokonać
gospodarczo...

Polacy zajęli Moskwę, gdy była stolicą; Napoleon zajął Moskwę;
Hitler był pod Moskwą... Za każdym razem to samo -- raczej śmierć
niż przegrana... Teraz ta elektrownia i straszenie świata bronią
masowej zagłady... Polityka spalonej ziemi, smiersz, długie ręce,
nikły szacunek do ludzkiego życia... (nie tylko Trocki czy
Litwinienko...)

Teraz jest dogodna konstelacja, gdyż przeciwko Moskwie występują:
Polacy, Ukraińcy, Bałtowie, Francuzi, Niemcy, Brytyjczycy,
Finowie, Szwedzi, Norwegowie, Japończycy, Amerykańskie,
Australijczycy...

Finlandia dla Szwecji jest jak Ukraina dla Polski? To nie Szwedzi
mają na pieńku z Moskwą, lecz Finowie, którym Stalin zabrał
Karelię... Ale Szwecja zrywa neutralność na rzecz Finlandii i
NATO a przeciwko Moskwie...

Szwedzi dają dobry przykład Polakom!

Eneuel Leszek Ciszewski

Aug 15, 2022, 7:27:01 PMAug 15
W dniu 15 sie 2022 o 03:16, Eneuel pisze:

> Po długiej przerwie i rosyjskiej pomocy ;) w jednym łikendzie dwa
> naraz... Średnia zachowana... Link może dam później...

Doczekałem się:

https://www.wnp.pl/rynki-zagraniczne/sily-ukrainskie-stracily-dwa-rosyjskie-smiglowce-ka-52,611966.html

Tyle tylko, że w poniedziałek spadł kolejny...

https://liveuamap.com/en/2022/15-august-ukrainian-military-shot-down-russian-ka52-helicopter

U nas trwał nadal weekend...

Ale co tam... Wyprodukują ;) nowe... 16 mln USD za sztukę? 80 mln PLN?
Jeśli za 1 mln PLN można kupić trzy mieszkania w Białymstoku, mamy za
jednego gada 240 mieszkań?... Ile już opadło z sił podczas tej dziwnej
wojny?...

Ile jeszcze spadnie?

Już nie jeden tygodniowo, ale jeden dziennie? ;)
Chyba nie utrzymają tego tempa...

Ile kosztuje ta wojna? -- ile płacą Moskale, ile my, ile Ukraińcy?...
Ci ostatni płacą najwięcej -- tracą dobytek życia i życie...

Wojna Moskwy przeciwko reszcie świata?
Zyskuje BRICS?...
https://pl.wikipedia.org/wiki/BRICS

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.w

Zbynek Ltd.

Aug 18, 2022, 5:41:26 AMAug 18

> [...]
>
> Tyle tylko, że w poniedziałek spadł kolejny...

(środa)
I jeszcze jeden, i jeszcze raz...

Dawid Rutkowski

Aug 18, 2022, 5:57:18 AMAug 18
To ile już razem?
wiki niestety twierdzi, że "Number built: 100+"

Więc nie będzie póki co tak śmiesznie jak na takim memie - fiutin trzyma karabin, obok stoi szojgu i dialog:
f: "fajne, ile tego mamy?"
sz: "40."
f: "tysięcy?"
sz: "nie".

Zbynek Ltd.

Aug 18, 2022, 6:02:04 AMAug 18
Dawid Rutkowski napisał(a) :
No cóż, nikt nie mówił, że to będzie bułka z masłem.

Eneuel Leszek Ciszewski

Aug 18, 2022, 7:30:54 AMAug 18
W dniu 18 sie 2022 o 11:57, Dawid Rutkowski pisze:

> To ile już razem?

Różnie ludzi mówią:
- rosyjskich śmigłowców podczas tej wojny:
- jakoś wyeliminowanych z walki 196 wszystkich
- 12 udokumentowanych filmami zestrzeleń Aligatorów
- ~26 zniszczonych Aligatorów, ale niekoniecznie
zestrzelonych w locie i niekoniecznie udokumentowanych filmami

> wiki niestety twierdzi, że "Number built: 100+"

Ponoć wyprodukowano (gdzieś na bardzo dalekim wschodzie FR) tylko 127
Ka-52 i kolejnych może już nie być, ale niekoniecznie wszystkie były
sprawne 24 lutego. Jeden Ka-52 Aligator ponoć kosztuje ~2 Abramsy...

> Więc nie będzie póki co tak śmiesznie jak na takim
> memie - fiutin trzyma karabin, obok stoi szojgu i dialog:
> [...]

Rosja na moje oko pęka, o czym świadczą:
- zachowanie Szojgu
(brak potrzeby użycia jądrowej broni w Ukrainie)
- zachowanie Miedwiediewa
(troska o ,,rosyjską'' Karelię, propozycja przejęcia
funkcji Putina...)
- zachowanie Zełenskiego
(brak zakazu atakowania Krymu HIMARSami itp. bronią)
- zachowanie Bałtów
(blokady Królewca; próby wprowadzenia zakazu wjazdu Rosjan
do Schengen; demontaż czołgowego pomniku/a...)
- głośne nakłanianie USA i NATO do przekazania Ukrainie ATACMS itp.

W jakim jednak celu PiS tak szybko zbroi Polskę? Wg mnie: PO, PSL, SLD
itd. też by tak szybko zbroiły, i też tak samo... Militarna suwerenność
Polski jest wg mnie fikcją -- dającą nadzieję na nasze (moje chociażby)
przetrwanie... (ewentualna suwerenność dałaby niechybnie kolejną klęskę
Rzeczypospolitej)

-=-

Aligator ma dwa wirniki nośne -- więc ma przewagę w maksymalnej
szybkości poziomej nad Ah-64, ale ogólnie wypada źle, a w praktyce
makabrycznie źle... W pionowej sile ważne jest zsumowanie liniowej
szybkości łopaty i samego śmigłowca względem powietrza, więc nie
można przyspieszać helikoptera bez końca, gdyż obie te szybkości
znoszą się po jednej stronie, jeśli nie ma dwóch nośnych wirników
przeciwbieżnych...

Dużo tęgich głów budowała śmigłowce pozbawione małego śmigła ogonowego
kompensującego ruch nośnego wirnika -- jak widać raczej ze słabymi
rezultatami... Rosjanie też chcieli być najlepsi! Serwosterowanie
jest raczej dobre do elektrycznych silników, nie do spalinowych...

-=-

BTW -- JF kiedyś pokazał mały dron z *trzema* nośnymi wirnikami.

Nie:
- z trzema parami nośnych wirników,
ale z:
- z trzema nośnymi wirnikami.

Ten dron latał -- był sterowny!!!

-=-

Co więcej -- dali (chyba jako jedyni) katapulty swym helikopterom!
Czy chociaż jeden raz te katapulty uratowały życie załodze Aligatora?
Jedynie pytam.

-=-

BTW -- *chyba* ogólnie katapulty są rosyjskim wymysłem. Czytałem nawet,
że w czasie zimnej wojny Rosjanie przekazali ów pomysł swym przeciwnikom
za freeko...

-=-

Wg mnie bardzo smutne jest umieszczenie dwóch pilotów obok siebie,
czyli zwiększenie prawdopodobieństwa wykrycia i trafienia...

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.v

Dawid Rutkowski

Aug 18, 2022, 8:06:18 AMAug 18
czwartek, 18 sierpnia 2022 o 13:30:54 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Co więcej -- dali (chyba jako jedyni) katapulty swym helikopterom!
> Czy chociaż jeden raz te katapulty uratowały życie załodze Aligatora?
> Jedynie pytam.

Hmm, to chyba te katapulty w bok wyrzucają?
Katapulty (a nie launchpad escape system, jak w mercury i apollo i w sojuzach) były w gemini.
No ale ułożenie kabiny na platformie startowej też powodowało, że wywalałoby tych astronautów w bok, a nie w górę.
OIDP wystrzał był na 30g, więc mogło porządnie uszkodzić.
Raz była okazja użyć, jak rakieta podskoczyła i opadła, ale astronaucie zachowali zimną krew
i udało się ich stamtąd wyciągnąć "normalnie", przy czym rakieta nie wybuchła,
choć nie wiem, jak sobie dali radę z wyciągnięciem paliwa (a było hipergoliczne i trujące jak cholera).

> BTW -- *chyba* ogólnie katapulty są rosyjskim wymysłem. Czytałem nawet,
> że w czasie zimnej wojny Rosjanie przekazali ów pomysł swym przeciwnikom
> za freeko...

A USAńczycy "przekazali" sidewindera, co się wbił w skrzydło ruskiego samolotu i nie wybuchł.
W migu 15 pilot nie mógł być zbyt wysoki - inaczej przy katapultowaniu urywało mu nogi...

> Wg mnie bardzo smutne jest umieszczenie dwóch pilotów obok siebie,
> czyli zwiększenie prawdopodobieństwa wykrycia i trafienia...

A tam w ogóle jest dwóch pilotów?
I np. drążki na obu stanowiskach?
Bo wiki twierdzi, że to taka "specjalna" wersja Ka-50 do dowodzenia, ale bez utraty siły ognia,
więc ten drugi to jakiś dowódca "powietrzny" miał być.
Ale jak to u ruskich wyszło, Ka-50 podobno 32 sztuki, KA-52 - ponad 100.
Więc jednak nie dało się tym latać samemu? Ew. latać i sensownie strzelać?
W AH-64 też dwójka siedzi. W AH-1 też.

J.F

Aug 18, 2022, 8:19:30 AMAug 18
On Thu, 18 Aug 2022 05:06:15 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> Hmm, to chyba te katapulty w bok wyrzucają?

Najpierw odrzucają łopaty, potem juz mozna ludzi w gorę.

J.

Zbynek Ltd.

Aug 18, 2022, 10:34:12 AMAug 18
J.F napisał(a) :

> Najpierw odrzucają łopaty, potem juz mozna ludzi w gorę.

Też kiedyś widziałem, jak odrzucili łopaty, ale nie polecieli w
górę, tylko w dół. Do ziemi było na szczęście blisko ;-)

Eneuel Leszek Ciszewski

Aug 18, 2022, 5:51:44 PMAug 18
W dniu 18 sie 2022 o 14:06, Dawid Rutkowski pisze:

> Hmm, to chyba te katapulty w bok wyrzucają?

W górę -- najpierw odpalane są wirniki później załoga...
Gdzieś nawet widziałem animację -- znajdę, to może wrzucę link...

> Katapulty (a nie launchpad escape system, jak w mercury
> i apollo i w sojuzach) były w gemini.

Katapulty -- jak w myśliwcach.

> choć nie wiem, jak sobie dali radę z wyciągnięciem
> paliwa (a było hipergoliczne i trujące jak cholera).

Hipergolowe? -- https://pl.wikipedia.org/wiki/Paliwa_hipergolowe

Hydrazyna -- przed tym ostrzegali, gdy spadał Chiński pałac...

> A USAńczycy "przekazali" sidewindera, co się wbił w skrzydło ruskiego samolotu i nie wybuchł.

Ponoć na jakiejś wystawie pokazali -- i podarowali...
W geście dobrej woli... *Być może* Chruszczow przekazał...

> W migu 15 pilot nie mógł być zbyt wysoki - inaczej przy katapultowaniu urywało mu nogi...

Znam z opowieści nieszczęśnika z urwanymi nogami. Wrócił do latania,
choć stracił i nogi, i samolot, bo udowodnił swą niewinność...

> A tam w ogóle jest dwóch pilotów?

Dwóch załogantów.

> I np. drążki na obu stanowiskach?

Nie wiem.

> Bo wiki twierdzi, że to taka "specjalna" wersja Ka-50 do dowodzenia,
> ale bez utraty siły ognia, więc ten drugi to jakiś dowódca "powietrzny"
> miał być.

Nie wiem. Docierały do mnie głównie legendy ;)
o tym śmigłowcu -- nie {} sensowne wieści...

> Ale jak to u ruskich wyszło, Ka-50 podobno 32 sztuki, KA-52 - ponad 100.
> Więc jednak nie dało się tym latać samemu? Ew. latać i sensownie strzelać?
> W AH-64 też dwójka siedzi.

Ale jeden nad drugim i za -- nie obok.

Chyba w Wietnamie były szerokie, ale na wielu ludzi...

> W AH-1 też.

Ale chyba też nie obok siebie.

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,

Dawid Rutkowski

Aug 19, 2022, 6:57:55 AMAug 19
czwartek, 18 sierpnia 2022 o 23:51:44 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> W górę -- najpierw odpalane są wirniki później załoga...
> Gdzieś nawet widziałem animację -- znajdę, to może wrzucę link...

Ciekawe na ile to jest skuteczne.
Ale odpalane są wirniki czy pojedyncze łopaty?

> Katapulty -- jak w myśliwcach.

Tylko dynks polegał na tym, że w gemini te katapulty były przeznaczone do odpalania
z rakiety STOJĄCEJ na platformie startowej - w razie gdyby coś się z rakietą działo.
Jakbyś się próbował odpalić z lecącej to równie dobrze możesz się nie odpalać.

A chodzi o to, że spadochron potrzebuje pewnej wysokości minimalnej, by zdążył się otworzyć
i wyhamować uczepione coś - zwykle jest to jakieś 100m.
Jak po 9/11 zaczęli sprzedawać spadochrony do skakania z wieżowców to był dopisek,
że skuteczne dopiero powyżej 30. piętra.

Chyba pierwszy skuteczny system katapulty, gdzie można się było katapultować z poziomu ziemi
i to przeżyć, był w LLTV/LLRV.

> Hipergolowe? -- https://pl.wikipedia.org/wiki/Paliwa_hipergolowe

Może i tak się to nazywa dokładnie.

> Hydrazyna -- przed tym ostrzegali, gdy spadał Chiński pałac...

Po lądowaniu orbitera STS nie wolno się było do niego zbliżać przez jakieś pół godziny,
i tak samo wychodzić załodze, bo musiał być czas na rozwianie oparów tego syfu - a używały
go silniki manewrowe orbitera, te duże i te małe.

> Ponoć na jakiejś wystawie pokazali -- i podarowali...
> W geście dobrej woli... *Być może* Chruszczow przekazał...

"Podarowali" czyli nie krzyczeli, że im USAńczycy pomysł ukradli?
Bo kible do orbiterów STS i na ISS też "podarowali", po $10M sztuka.
Podarowali to Warszawie pierwsze wagony metra - takie super, że trzeba codziennie robić przegląd...

> Znam z opowieści nieszczęśnika z urwanymi nogami. Wrócił do latania,
> choć stracił i nogi, i samolot, bo udowodnił swą niewinność...

To musiał być twardziel - albo profilaktycznie do katapulty dorobili opaski samozaciskowe...

> Dwóch załogantów.

I pilota nie ma? ("Czy może leci z nami pilot?..." ;)

> Nie wiem.
> Nie wiem. Docierały do mnie głównie legendy ;)
> o tym śmigłowcu -- nie {} sensowne wieści...

A to ruscy zamknęli wikipedię?

> Ale jeden nad drugim i za -- nie obok.
>
> Chyba w Wietnamie były szerokie, ale na wielu ludzi...

> Ale chyba też nie obok siebie.

W AH-1 i AH-64 jest tandem - jeden lata, drugi strzela.
Jak w F-15E (albo w F-14 - tylko tam drugi ma wielki radar).
Pewnie ten pierwszy też może strzelać, ale nie wiem, czy drugi może latać.
Może to i tak nie miałoby to sensu, bo za słabo widać, żeby np. dało się wylądować?
W UH-1 było obok siebie i pewnie nawet dwóch pilotów było na stanie, jak np. w B-17
czy dowolnym pasażerskim.

Może w tym KA-52 siedzą tak blisko siebie, że ten drugi w razie czego może w miarę wygodnie
sterować tymi samymi urządzeniami co pierwszy? O ile ten drugi to w ogóle jest pilot.

ąćęłńóśźż

Aug 19, 2022, 5:09:12 PMAug 19
Ruskie fotele mają sterowanie dysz napędowych, strzelasz np. w bok lub w dół (np. w locie odwrotnym), a za chwilę fotel kieruje się
w górę do nieba.
Amerykańce dopiero nad tym pracują.

Eneuel Leszek Ciszewski

Aug 22, 2022, 5:45:59 PMAug 22
W dniu 18 sie 2022 o 13:30, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> Różnie ludzi mówią:

https://youtu.be/z_QH3CpP3qE?t=829 <-- tu jest mowa o stratach

W pierwszych dniach konfliktu Putin usłyszał o stratach
Ukraińców -- więc nie wycofał się z wojny; podobnież było
z jego oponentami?...

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,

Eneuel Leszek Ciszewski

Sep 7, 2022, 7:24:43 AMSep 7

"Eneuel" t9jtj0$q13$1...@gioia.aioe.org

https://liveuamap.com/en/2022/7-september-ukrainian-air-defence-shot-down-su25-jet-ka52

an hour ago - 47°54'N 36°31'E
Ukrainian air defence shot down Su-25 jet, Ka-52 helicopter and 5 Kh-101 cruise
missiles, - General Staff of Armed Forces of Ukraine says in the morning report

Na południu bez zmian...

--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

Eneuel

Sep 9, 2022, 6:48:35 AMSep 9
"Eneuel Leszek Ciszewski" o dylatacji czasu...
[...]

Szybko tygodnie uciekają...

https://liveuamap.com/en/2022/9-september-ukrainian-aviation-condu
cted-20-air-strikes-shot

Ukrainian aviation conducted 20 air strikes, shot down Ka-52
helicopter, - General Staff of Armed Forces of Ukraine says in
the morning report - liveuamap.com

-+-

godzinę temu 47°13 N 33°26 E

Ukraińskie lotnictwo przeprowadziło 20 nalotów, zestrzeliło
śmigłowiec Ka-52 - informuje w porannym raporcie Sztab Generalny
Sił Zbrojnych Ukrainy

Eneuel Leszek Ciszewski

Sep 10, 2022, 7:16:59 PMSep 10
W dniu 9 wrz 2022 o 12:48, Eneuel pisze:

> Szybko tygodnie uciekają...

Samoloty rosyjskie też są w akcji... ;)

https://liveuamap.com/en/2022/10-september-russian-su34-20-red-shot-down-in-kharkiv-region
Stęskniłem się za nimi, więc gdy tylko zobaczyłem, byłem zaciekawiony
osiągnięciem... ;)

Na początku tej wojny Zełenski prosił o ,,zamknięcie nieba''...
Amerykanie odmówili... Dziś Zełenski nalegałby na niezamykanie?...

Ukraińcy latają nad Moskalami jak na paradach -- Moskale nie mają czym...

-=-

Słowiańsk i Kramatorsk nie padły -- Izium już ukraiński...
Bachmut nie wpadł w ręce Moskwy...
Ale Popasną -- fuksem wzięli Moskale...

Wielka bitwa o te (Słowiańsk i Kramatorsk) miasta jest już
rozstrzygnięta?... Powtórki z kotłem 2014 r. nie będzie?...

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.n

Eneuel Leszek Ciszewski

Sep 11, 2022, 11:34:47 AMSep 11

"Eneuel" tff5lp$1ubn$1...@gioia.aioe.org

> [...]

> Ukraińskie lotnictwo przeprowadziło 20 nalotów, zestrzeliło
> śmigłowiec Ka-52 - informuje w porannym raporcie Sztab Generalny

https://liveuamap.com/en/2022/11-september-ukrainian-aviation-conducted-23-air-strikes

?10? km różnicy -- ten sam czy inny?

47°18'N 33°30'E
Ukraińskie lotnictwo przeprowadziło w ciągu dnia 23 naloty na siły rosyjskie.
Zestrzelono rosyjskie Su-25, Su-34, 1 śmigłowiec Ka-52, 2 drony i jeden
pocisk - mówi w porannym raporcie Sztab Generalny Sił Zbrojnych Ukrainy

Naprawdę tak często czy na niby?

--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

Eneuel Leszek Ciszewski

Sep 13, 2022, 5:31:51 PMSep 13
W dniu 11 wrz 2022 o 01:16, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> Ukraińcy latają nad Moskalami jak na paradach -- Moskale nie mają czym...

Saki/Novofedorivka zmartwychwstaje. ;)

> [...]

> Wielka bitwa o te (Słowiańsk i Kramatorsk) miasta jest już
> rozstrzygnięta?... Powtórki z kotłem 2014 r. nie będzie?...

https://youtu.be/RpC1kXhW2Lw <-- fajny film kiedyś widziałem
The Battle for Donbass

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.d

Eneuel

Sep 18, 2022, 9:01:09 AMSep 18
Eneuel liczy biedne, nieszczęśliwe gady opadającez bezładnie z
przestworzy...

https://liveuamap.com/en/2022/18-september-ukrainian-aviation-cond
ucted-13-airstrikes-against

4 hours agoSource
Ukrainian aviation conducted 13 airstrikes against Russian
military and equipments gatherings, 3 positions of air defense
units. Air defense shot down 5 UAVs and Ka-52 helicopter.
Ukrainian artillery and missile troops conducted strikes against
over 200 targets, - General Staff of Armed Forces of Ukraine says
in the morning report

Obrońcy zwierząt! -- dlaczego milczycie!? Ukraińcy strzelają do
bezbronnych aligatorów jak do kaczek! Takie połowy zagrażają
istnieniu gatunku!!!

Przy okazji -- międzynarodowe naciski wymogły na Ukraińcach
obietnicę zwrotu części wojskowego mienia zuchwale zgarniętego
pod Charkowem. Ukraińcy zgodzili się na zwrot części tego mienia
-- dobre i tyle!! Jak zrozumiałem -- Ukraińcy będą naprędce
(piorunem) demontowali artyleryjskie naboje i przekazywali
Rosjanom pociski, sobie zostawiając prochowe gazu i łuski. Tak
trzymać!! Ukraina nie może bezczelnie zgarniać tego, czego
wyganiani przez Ukraińców Rosjanie nie zabierają...

Zwrot cudzej własności to świętość! -- przynajmniej niech pociski
wystrzelą w stronę Rosjan!

Co musi myśleć spadający aligator?... Jak wielki ból musi
przeżywać, wiedząc, iż to ostatnie chwile jego życia na tej
planecie?...
Okrucieństwo! Niewyobrażalne okrucieństwo!

_&_

W geście dobrej woli Rosjanie czyszczą swą przeciwlotniczą obronę
w fińskiej Kareli...