Jaki dochód

Animka

Jaki trzeba mieć konkretnie dochód (podzielony na pół) w 2023 roku ,
żeby nie płacić abonamentu RTV ?

--
animka

Andrzej Kłos

Animka pisze:
> Jaki trzeba mieć konkretnie dochód (podzielony na pół) w 2023 roku ,
> żeby nie płacić abonamentu RTV ?

Nie oglądać, nie słuchać, wyrejestrować, nie płacić. Usenet nie wystarcza?

Dawid Rutkowski

Jeszcze trzeba zastosować się do słów piosenki Yugotonu "1000 kawałków"
i "wyrzucić telewizor przez okno".
No chyba że nie ma tunera DVB-T (uwaga, również DVB-T, nie wystarczy
"niemanie" tunera DVB-T2, "bo wojna"), wtedy może zostać.
Podobno studenci AGH podczas jakichś juwenaliów rozszerzyli tradycję
wyrzucania telewizorów przez okno akademika - i, jako techniczni, popożyczali od wszystkich
przedłużacze i wyrzucili włączony telewizor.
Niestety podobno spadł na samochód kierownika - i owi studenci zostali wyrzuceni z akademika...
Ew. można się wykazać znajomością telefonu tzn. telewizora i wymontować z niego ów tuner.

Bo chodzą słuchy, że poczta za przeproszeniem wolska wysyła w teren zastępy szpicli i orków,
którzy powołując się na "zarządzenie prezesa poczty za przeproszeniem wolskiej" mają mieć
prawo do przeprowadzania rewizji w mieszkaniu, czy przypadkiem nie znajduje się tam
telewizor (i/lub radioodbiornik) umożliwiający odbiór reżimowej propagandy.
I jak znajdą, a wyrejestrowany bez pozwoleństwa (a pewnie takich, co wyrejestrowują
będą sprawdzać przede wszystkim, bo łatwy łup), to zaraz kara 6*abo miesięczny.

I nieważne, że oglądasz tylko TVN, a szczujni nie masz nawet zaprogramowanej - jeśli
przeszkolony ork sam zaprogramuje, to kara leci.
A do tego zaraz jeszcze może być kara za "niemanie" zaprogramowanego,
i to na pierwszych numerach programów...

Olin

Dnia Tue, 24 Jan 2023 18:58:46 +0100, Animka napisał(a):

> Jaki trzeba mieć konkretnie dochód (podzielony na pół) w 2023 roku ,
> żeby nie płacić abonamentu RTV ?

https://rtv.poczta-polska.pl/pdf/tab_zwolnien.pdf

O dochodach jest w punktach 6 i 7.
Patrz na małe literki pod spodem:

ad 6:
W 2022 roku zwolnienie dotyczy osób, których miesięczna emerytura nie
przekracza kwoty 2 831,27 zł brutto
(jest to 50% z kwoty 5 662,53 zł – tj. przeciętnego miesięcznego
wynagrodzenia w gospodarce narodowej brutto w 2021roku).

ad 7:
kryterium dochodowe określone w niniejszej ustawie spełniają osoby, których
dochód rodziny w przeliczeniu na osobę lub dochód osoby uczącej się
nie przekracza kwoty 674,00 zł. W przypadku, gdy członkiem rodziny jest
dziecko legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem
o umiarkowanym albo o znacznym stopniu niepełnosprawności, zasiłek rodzinny
przysługuje, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę albo
dochód osoby uczącej się nie przekracza kwoty 764,00 z

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Animka

Nie ma potrzeby wpuszczania tych łapiduchów/kapusiów. Ja mam wszystko na
"papierku", ze płacę abonament , tzn robię przelewy,

Co do studentów to jeden mój kolega opowiadał jak to w akademiku
wyrzucili śpiącego kolegę wraz z łóżkiem za okno :D

--
animka

Animka

W dniu 25.01.2023 o 10:57, Andrzej Kłos pisze:
Usenet nie wystarcza. Telewizor gra, czy jakaś stacja radiowa z
telewizora lub muzyka przez WMP, a ja w tym czasie korzystam z usenetu.
Abonament płacę od zawsze i będę płaciła do końca, ale jeśli dochód nie
przekracza połowy średniej ustalonej przez GUS to jest się osobą
zwolnioną z płacenia abonamentu.
Zawsze mi wychodziło, że mam więcej niż połowa tej średniej.
Nie wiem jak jest ustalone w tym roku.

--
animka

Eneuel Leszek Ciszewski

środa, 25 stycznia 2023 o 11:29:38 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

> No chyba że nie ma tunera DVB-T (uwaga, również DVB-T, nie wystarczy

Rządowe programy są na DVB-T?

> "niemanie" tunera DVB-T2, "bo wojna"), wtedy może zostać.

Z mieszkania i z samochodu... Ale co z piwnicą i garażem?...
Tam też można schować nielegalny ;) odbiornik...
Całe szczęście, że nie chadza o nadajniki...
W namierzeniu odbiornika pelengacja nie pomoże...

W sanatorium pokazano mi przeznaczenie odbiornika TV -- podłączając laptop via HDMI. :)

-=-

Parafrazując czy plagiatując?...

Huczą gabinety
I imperium drży
Szydzi z inspektorów
Nie lęka się Poczty
Nielegalny naród
Zakazanej Polski!

-=-

TV oglądają starzy ludzie -- bezwładnościowo przyklejeni do tradycji?...
Chyba są zwolnieni z opłacania abonamentu RTV...

Tylko patrzeć -- jak opodatkują nam domowe komputery?...
Od dawna opodatkowują -- choćby czyste nośniki informacji, w tym papier...
Od niedawna chyba także ,,dyski'' SSD...

--
Eneuel

Piotr Gałka

W dniu 2023-01-26 o 02:28, Animka pisze:
> Abonament płacę od zawsze i będę płaciła do końca, ale jeśli dochód nie
> przekracza połowy średniej ustalonej przez GUS to jest się osobą
> zwolnioną z płacenia abonamentu.

Z tekstu, który gdzieś widziałem wynikało, że bez względu na dochód jak
się ma emeryturę poniżej tej 1/2 to się RTV nie płaci.
Ale to tylko ktoś coś napisał - niekoniecznie ściśle.
P.G.

J.F

On Wed, 25 Jan 2023 18:40:45 -0800 (PST), Eneuel Leszek Ciszewski
wrote:

> Rządowe programy są na DVB-T?

Chyba ciagle tak - mialy sie zmienic rok temu, ale przyszla wojna i
nie zmienili.

> Z mieszkania i z samochodu... Ale co z piwnicą i garażem?...
> Tam też można schować nielegalny ;) odbiornik...

Kiedys nie trzeba bylo chowac, wystarczylo wyciagnac wtyczke z
gniazdka i zdemontowac antene ..

> Całe szczęście, że nie chadza o nadajniki...
> W namierzeniu odbiornika pelengacja nie pomoże...

Oj, zebys sie nie zdziwil.

> W sanatorium pokazano mi przeznaczenie odbiornika TV -- podłączając laptop via HDMI. :)

No ale nasz/ich rzad uwaza, ze najwazniejsza jest mozliwosc odbioru.

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 26 sty 2023 o 19:38, J.F pisze:

> Kiedys nie trzeba bylo chowac, wystarczylo wyciagnac
> wtyczke z gniazdka i zdemontowac antene ..

Teraz też -- wystarczy wyciągnąć z gniazda USB... ;)

> Oj, zebys sie nie zdziwil.

Odbiornik można spelengować?

> No ale nasz/ich rzad uwaza, ze najwazniejsza jest mozliwosc odbioru.

Donglem USB też?
Najgorsze jest samochodowe radio -- jak je zepsuć?...
Światło w garażu wyłączyłem... Chyba 19 grudnia złożyłem wypowiedzenie...

-=-

Skoro jesteśmy przy TV -- fajny film właśnie teraz oglądam...
https://www.youtube.com/watch?v=u6tEi2FmKZY

Na wszelki wypadek podam numer technicznego ;) konta...
77 1020 5242 0000 2202 0587 3882

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

J.F

On Thu, 26 Jan 2023 23:43:52 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> Teraz też -- wystarczy wyciągnąć z gniazda USB... ;)

Przepis raczej nie mowi o USB :-)

> Odbiornik można spelengować?

superheterodynowy (czyli wiekszosc) zawiera maly generator.
Gdzies w czasie IIws sie okazalo, ze statkowe odbiorniki potrafią
niezle emitowac, i w konwojach odbiorniki byly zakazane.

A po wojnie poszla plotka, ze BBC namierza TV i sprawdza czy
wlasciciele placą abonament

https://en.wikipedia.org/wiki/TV_detector_van

Przy TV mozna bylo jeszcze probowac zlapac 15kHz z cewek odchylania.
Czy migajace swiatlo w oknach.

> Donglem USB też?

Wszystko jedno - masz mozliwosc odbierania TVPiS, bo ona nadaje,
to se kup dongla czy telewizor, ogladaj i płać :-)

Do tego jeszcze nie doszlo, ale rzad caly czas ma ochotę :-)

Na razie w ustawie jest zapis
"2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny
lub telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór
programu, używa tego odbiornika."

> Najgorsze jest samochodowe radio -- jak je zepsuć?...

Pomysly, zeby zagladac przez szybe i sprawdzac czy w samochodzie jest
radio, sie niedawno pojawily.

Ale czytajac powyzej ... mozesz glosniki odlaczyc :-)

> Skoro jesteśmy przy TV -- fajny film właśnie teraz oglądam...
> https://www.youtube.com/watch?v=u6tEi2FmKZY

amerykanskie ciekawsze, np
https://www.youtube.com/watch?v=iVGbM6chBAA
https://www.youtube.com/watch?v=LZf8yA8GUbE

Anydesk dziala w dwie strony?

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 27 sty 2023 o 15:45, J.F pisze:

> superheterodynowy (czyli wiekszosc) zawiera maly generator.
> Gdzies w czasie IIws sie okazalo, ze statkowe odbiorniki potrafią
> niezle emitowac, i w konwojach odbiorniki byly zakazane.

Zdziwiłem się mocno -- nie słyszałem do tej pory o zakazie odbierania.
Statki i okręty emitują różnymi metodami z różnych urządzeń -- dlaczego
tylko radiowe odbiorniki miałyby być zakazane? Cała aparatura emituje...
Emituje fale Tak elemagnetyczne, jak i mechaniczne (dźwiękowe) fale...
Dlaczego akurat namierzać anomalie: elemagnetyczne, elektryczne,
magnetyczne, a nie namierzać fal dźwiękowych? Dlaczego brać na
celownik tylko emisje odbiorników a nie wszystkiego, co funkcjonuje
na statkach czy okrętach?...

Z jakiej odległości można wykryć anomalie spowodowane radiowymi
odbiornikami?...

> A po wojnie poszla plotka, ze BBC namierza TV i sprawdza czy
> wlasciciele placą abonament

> https://en.wikipedia.org/wiki/TV_detector_van

Zdziwiłem się mocno.

> Przy TV mozna bylo jeszcze probowac zlapac 15kHz z cewek odchylania.
Czy migajace swiatlo w oknach.

Ciekawe, czy te migotki są widziane przez satelity. ;)
JKaczyński mógłby zainwestować w satelitarną inwigilację, by nakrywać
bandytów uchylających się od płacenia... Abonamentowym mafiom powiedzmy
stanowcze -- NIE!!! [i zapłaćmy tantiemy spadkobiercom JUrbana?] Tak,
jak powiedzieliśmy mafiom VATOwym!!! [wprowadzając oznaczenia typu
таварищ работе czy Towarzysz Pracy]

Uliczny monitoring na pewno wykryje migotanie... Iluż zdolnych
ludzi znalazłoby uczciwą pracę namierniczą w Polsce, i nie tylko
w Polsce... Toż zdobyte tu doświadczenia można by było eksportować
na cały świat!!! Jak odróżnić migotanie dyskotekowego szajsu
od migotania telewizora pracującego na zlecenie rządu?...

Można by nawet wprowadzić specjalną modulację migotania...
Dodać do niej szyfrowanie...

Niestety nie miałem laptopa z HDMI -- miałem netbook, gdy byłem
w pokoju sam i nie byłem sam, gdy miałem laptop z HDMI...

> Wszystko jedno - masz mozliwosc odbierania TVPiS, bo ona nadaje,
> to se kup dongla czy telewizor, ogladaj i płać :-)

Chyba, że specjalny zespół medycznych specjalistów orzeknie moją
niemożność słuchania i oglądania?...

> Do tego jeszcze nie doszlo, ale rzad caly czas ma ochotę :-)

Cały czas nad tym ciężko pracuje!!!

> Na razie w ustawie jest zapis
> "2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny
> lub telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór
> programu, używa tego odbiornika."

Jak z oskarżeniem o gwałt...

> Pomysly, zeby zagladac przez szybe i sprawdzac czy w samochodzie jest
> radio, sie niedawno pojawily.

> Ale czytajac powyzej ... mozesz glosniki odlaczyc :-)

Wówczas odłączę także CD czy inne AUDIOcosie...
Gdy CD były używane -- nie miałem CD w samochodzie,
mam CD w samochodzie od czasu, gdy CD wyszły z użycia...

Lepszy jest smartfon z LTE...

> amerykanskie ciekawsze, np
> https://www.youtube.com/watch?v=iVGbM6chBAA

Zdecydowanie ciekawsze...
https://youtu.be/iVGbM6chBAA?t=134
Więc policja nawet nie próbuje...

> https://www.youtube.com/watch?v=LZf8yA8GUbE

> Anydesk dziala w dwie strony?

Nie wiem.

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

J.F

On Fri, 27 Jan 2023 19:33:51 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
> magnetyczne, a nie namierzać fal dźwiękowych? Dlaczego brać na
> celownik tylko emisje odbiorników a nie wszystkiego, co funkcjonuje

Na dzwiekowe nie poradzisz - uboot uslyszy, albo nie.

Ale elektromagnetyczne mozesz wylaczyc, dym ograniczyc.

> Z jakiej odległości można wykryć anomalie spowodowane radiowymi
> odbiornikami?...

Musialo byc to wiele kilometrow.

Ale mowimy o zlych odbiornikach, lampowych, z lat 30-40.

> Zdziwiłem się mocno.

> Czy migajace swiatlo w oknach.
>
> Ciekawe, czy te migotki są widziane przez satelity. ;)

Raczej nie. Zly kąt okna.

> JKaczyński mógłby zainwestować w satelitarną inwigilację, by nakrywać
> bandytów uchylających się od płacenia...

Z drona mozna ..

> Uliczny monitoring na pewno wykryje migotanie... Iluż zdolnych
> ludzi znalazłoby uczciwą pracę namierniczą w Polsce, i nie tylko
> w Polsce...

ale teraz przybylo migajacych LED i swietlowek.
A nawet zwykle zarowki okazuje sie, ze migaja stosunkowo mocno

> [...]
> od migotania telewizora pracującego na zlecenie rządu?...

> Można by nawet wprowadzić specjalną modulację migotania...

O to to to ..

> Chyba, że specjalny zespół medycznych specjalistów orzeknie moją
> niemożność słuchania i oglądania?...

Slepy i gluchy.
Ale inwalidzi sa zwolnieni, głusi i niewidomi.
Ciekawe czemu osobno - mozna byc np niewidomym i nie miec grupy
inwalidzkiej?

No chyba, zeby ci tak stwierdzono alergie na propagande PiS :-)

> [...]
> Gdy CD były używane -- nie miałem CD w samochodzie,
> mam CD w samochodzie od czasu, gdy CD wyszły z użycia...

no to tylko antene.

> Lepszy jest smartfon z LTE...

"7. Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym, w rozumieniu
przepisów niniejszej ustawy, jest urządzenie techniczne dostosowane do
odbioru programu."

Nie wiem, czy az trzeba LTE, czy wystarczy dowolny smartfon ...
wszak PR nadaje tez w internecie ...

> Zdecydowanie ciekawsze...
> https://youtu.be/iVGbM6chBAA?t=134
> Więc policja nawet nie próbuje...

> Nie wiem.

Tak by wygladalo, ale dziwne to jakies

J,

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 27 sty 2023 o 21:16, J.F pisze:

> Na dzwiekowe nie poradzisz - uboot uslyszy, albo nie.

Ubootów już nie ma od dawna. Obecne podwodne są okrętami -- ogromnymi,
o podwójnych kadłubach, skutecznie głuszonych/wyciszanych...

> Ale elektromagnetyczne mozesz wylaczyc, dym ograniczyc.

Jaki dym? -- z jądrowych?... ;)

> Musialo byc to wiele kilometrow.

Wystarczy taki odbiornik schować pod wodę? -- by go skutecznie uciszyć...

BTW -- gdybym miał szukać schronienia i miał ogromne ;) możliwości,
schroniłbym się właśnie pod powierzchnię wody... Najchętniej do
podwodnego okrętu z jądrowym napędem i helikopterowym lądowiskiem...

Jakim durniem trzeba być -- by mając jachty, szmal itd., uruchamiać
globalną wojnę, skutecznie niwelującą własne możliwości... Nigdy
bym nie chciał utracić możliwości pływania jachtem... Jak bardzo
Mongołowie muszą być durni, by kolekcjonować ;) kolejne wojny...

> Ale mowimy o zlych odbiornikach, lampowych, z lat 30-40.

Chyba, że tak...

> Raczej nie. Zly kąt okna.

Satelity potrafią widzieć Ziemię spod horyzontu...
Jeśli chodzi o kąt -- mogłyby oglądać sufity mieszkań...

> Z drona mozna ..

Tak trzy_mać!!! Ścigać anarchistów i mafiozów!!!

Moja matka ogląda TVS... Płaci za to krocie do CATV...
Podobnie postępują miliony innych ludzi...
PKB rośnie... ;)

> ale teraz przybylo migajacych LED i swietlowek.
> A nawet zwykle zarowki okazuje sie, ze migaja stosunkowo mocno

Żarówki nie -- ale LEDówki tak...
Trzeba jakoś zmodulować miganie...

> O to to to ..

Tak!!! Tak trzy_mać!!! I do więzienia za nielegalny odbiór!!!
Administracyjną decyzją pocztowego urzędnika!!! Bez sądu!!!

> Slepy i gluchy.
> Ale inwalidzi sa zwolnieni, głusi i niewidomi.
> Ciekawe czemu osobno - mozna byc np niewidomym i nie miec grupy
> inwalidzkiej?

Od dawna w RP nie ma grup -- miejsce grup zajęły stopnie...

> No chyba, zeby ci tak stwierdzono alergie na propagande PiS :-)

Alergolog by musiał stwierdzić czy psychiatra?

Choć raczej nie przepadam za TV -- od długiego już czasu zderzam
się z propagandą anty-Sikorską... Pojmuję, że nie o rurociągi
leci, ale o karę nałożoną na JKaczyńskiego z powodu jakiegoś
obrażenia RSikorskiego...

[DObajtek nie nazbierał paliwem na tę karę z nawiązką?...]

> no to tylko antene.

Dobra myśl, ale gdzie u mnie najłatwiej dokonać tego odłączenia?...

> [...]
> do odbioru programu."

> Nie wiem, czy az trzeba LTE, czy wystarczy dowolny smartfon ...

Niestety to prawda -- powiedziałbym nawet, że te netowe stacje
PR pracują bardzo dobrze!!! Z innymi netowymi bywa różnie...

Każdy smartfon potrafi, niemal każdy ,,tradycyjny'' telefon komórkowy ma
radiowy tuner... Większość głośników BT... Od biedy wystarczy słuchawkę
podczepić do rynny za pośrednictwem diody, by odbierać długie fale...
Wiem, bo to uskuteczniałem jako dziecię...

> Tak by wygladalo, ale dziwne to jakies

???

--
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

ąćęłńóśźż

Teraz to na podstawie odczytów licznika energii elektrycznej można ustalić, który program telewizyjny masz włączony.

-----