Lukas bank

J.F

Kojarzycie ten budynek we Wroclawiu

https://goo.gl/maps/iGRAhAXFDr6hUfwG8

juz nie ma zburzyli.
tam kiedys zaczynal Lukas bank ...

A teraz pewnie jakis 20 pietrowy biurowiec postawia ... czyzby bank?

J.

Pete

Hello, J.F.
https://gazetawroclawska.
pl/znany-biurowiec-w-centrum-wroclawia-zrownany-z-ziemia-co-tam-powstanie
-zdjecia/ar/c1-15853381

--
Pete

J.F

A tak w ogole, to wydaje mi sie, ze za PRL bylo tam jakies ZETO.

Ech, pamietam jeszcze, jak obok postawili jakąs wielką reklame
Marlboro. Kowboje na prerii czy jakos tak.

Jechalo sie ulicą o tej porze, ciemno juz, a tu takie okno w lepszy
swiat sie ujawnia, bo reklama dobrze oswietlona ...

J.

cef

W dniu 2021-11-26 o 13:08, J.F pisze:

> juz nie ma zburzyli.
> tam kiedys zaczynal Lukas bank ...

I tam też skończył.
Przejeżdżam obok codziennie i jakoś
nie rzuciło mi się w oczy, że go nie ma.
Od dawna pogrodzone i pozasłaniane tam, bo same budowy
wokół. Poza tym nie był wysoki, to trudniej
zauważyć, że nie ma. Wyższego niż te okoliczne
raczej nie postawią.

Pete

Hello, cef.
Skończył już jako CA.

--
Pete

Grzexs

W dniu 2021-11-26 o 17:58, J.F pisze:

> A tak w ogole, to wydaje mi sie, ze za PRL bylo tam jakies ZETO.

Nie ZETO, tylko ETOB. Stał tam komputer, który obsługiwał wiele
ówczesnych firm (podobnie zresztą jak ZETO). ZETO od zawsze było przy
ul. Ofiar Oświęcimskich.

--
Grzexs

J.F.

bardzo mozliwe ... ale co za twor ten ETOB?
Takie ZETO 2 ?

J.

J.F.

Dnia Fri, 26 Nov 2021 18:44:34 +0100, cef napisał(a):

> I tam też skończył.

Sprzedal sie CA, to trudno powiedziec "skonczyl".

> [...]
> Od dawna pogrodzone i pozasłaniane tam, bo same budowy
> wokół. Poza tym nie był wysoki, to trudniej
> zauważyć, że nie ma. Wyższego niż te okoliczne

ale sporz na te nowe biurowce przy pl Strzegomskim, albo na stare
wiezowce przy Legnickiej ...

J.

cef

W dniu 2021-11-28 o 17:57, J.F. pisze:

> Sprzedal sie CA, to trudno powiedziec "skonczyl".

Większość banków kończy przejęciem przez inny,
więc taki jest ogólnie ich koniec na rynku.
Zamknąłem przed jego końcem.

> ale sporz na te nowe biurowce przy pl Strzegomskim, albo na stare
> wiezowce przy Legnickiej ...

Te nowe widocznie są dobrze wkomponowane i piszę w tej chwili
z głowy, ale nie wydaje mi się, że te biurowce są wyższe od
dawnego BZWBK, który miał 4 piętra.
A do starych wieżowców na Legnickiej (owszem te mieszkalne mają po 10
pieter)
człowiek się już przyzwyczaił i wydają się małe.

J.F.

Dnia Sun, 28 Nov 2021 18:41:34 +0100, cef napisał(a):

> Większość banków kończy przejęciem przez inny,
> więc taki jest ogólnie ich koniec na rynku.
> Zamknąłem przed jego końcem.

W tym przypadku to IMO normalny interes - CA chialo bank w Polsce,
wiec kupilo bank, wlasciciele dostali pieniadze.

A wiki podpowiada, ze to byl najpierw Bank Swietokrzyski, ktory
przejeła społka Lukas.

> Te nowe widocznie są dobrze wkomponowane i piszę w tej chwili
> z głowy, ale nie wydaje mi się, że te biurowce są wyższe od
> dawnego BZWBK, który miał 4 piętra.

Hihi - spojrz na Sky Tower.
Z wiekszej odleglosci nie wydaje sie strasznie wysoki, a z mniejszej
... nie widac, inne budynki zaslaniaja :-)

J.

Grzexs

> bardzo mozliwe ... ale co za twor ten ETOB?
> Takie ZETO 2 ?

Tak, dokładnie. Zdaje się mieli tam troszkę nowocześniejszy komputer z
większą mocą przetwarzania. Ale co, to nie wiem. ETOB to skrót od
„Elektroniczna Technika OBliczeniowa”. Na pewno toto powstało przed
rokiem 1976. Byłem tam raz czy dwa dziecięciem będąc.

--
Grzexs

Piotr Gałka

W dniu 2021-11-28 o 23:12, Grzexs pisze:

> [...]
> „Elektroniczna Technika OBliczeniowa”. Na pewno toto powstało przed
> rokiem 1976. Byłem tam raz czy dwa dziecięciem będąc.

W okolicach 1970 widziałem komputer na przekaźnikach programowany
kabelkami z wtyczkami bananowymi. Był używany tylko do wyliczenia listy
płac bo do innych rzeczy był za wolny.
Nie znam typu. Pamiętam jak to wyglądało i co mi mówiono, ale czy
prawda, czy półprawda to nie wiem.
P.G.

J.F

Ja tego nie widzialem, ale chodzi mi po glowie, ze to sie nazywalo
maszyna ksiegująca np Aritma, Ascot

O,
https://www.youtube.com/watch?v=c644r8qGDBA
https://www.youtube.com/watch?v=rCWv7tla4QQ

Tak swoja droga - modne przed laty "paski wyplaty", to chyba z czegos
takiego ...

J.

Piotr Gałka

W dniu 2021-11-29 o 12:58, J.F pisze:

> Ja tego nie widzialem, ale chodzi mi po glowie, ze to sie nazywalo
> [...]

To co ja widziałem to zupełnie coś innego.
Gabaryty mniej więcej długiego (1,5m) biurka (może trochę wyższe), a
wygląd obudowy jak jakiejś maszyny (tokarki itp). Na górnej, skośnej
powierzchni masa gniazdek bananowych obwieszona masą różnej długości
kabelków powtykanych w te gniazdka.
To było:
- na pewno w Olsztynie,
- na pewno w Ośrodku Obliczeniowym,
- chyba PKP.
OIDP to wygenerowanie tej listy płac (nie wiem dla ilu pracowników)
zajmowało ze 3 dni i podobno miewali z tą maszyną częste problemy (jedna
wtyczka nie kontaktuje i ...).
OIDP to lada miesiąc mieli już przestać jej używać, albo już wtedy była
to tylko historia.
A gdzie wyniki były wyprowadzane to nie wiem. Na hali w pobliżu tej
maszyny nie pamiętam żadnej drukarki.
P.G.

J.F

On Mon, 29 Nov 2021 13:51:03 +0100, Piotr Gałka wrote:

> [...]
> wygląd obudowy jak jakiejś maszyny (tokarki itp). Na górnej, skośnej
> powierzchni masa gniazdek bananowych obwieszona masą różnej długości

Wydawalo mi sie, ze gdzies pod tą Ascotą jest szafa z przekaznikami
... ale nie, to czysto mechaniczne.

Ascota liczy pierwiastek
https://www.youtube.com/watch?v=9sUsiYnHwqI

jak oni ja "zaprogramowali" ?
Ponoc tu jest wyjasnienie:
https://alple.net/arif-ru/ascota170/assembler170/sqrt.htm

> [...]
> wtyczka nie kontaktuje i ...).
> OIDP to lada miesiąc mieli już przestać jej używać, albo już wtedy była

PKP lubi zabytki :-)
Jedna z ostatnich Odr ponoc pracowala na PKP we Wroclawiu.

I w Lublinie
https://www.computerworld.pl/news/Wylaczono-ostatni-komputer-Odra-w-Polsce,358487.html

Poki dziala ... nie zmieniac :-)

https://www.youtube.com/watch?v=kBX7MPg05oM
Ktory to byl rok?

podobno tez 2010
https://pl.wikipedia.org/wiki/Odra_1305#Ostatnie_komputery_Odra_z_serii_1305

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

"Piotr Gałka" so2d98$uak$1$Piotr...@news.chmurka.net

> W okolicach 1970 widziałem komputer na przekaźnikach programowany

Określenie 'elektronika na przekaźnikach' ogólnie jest
sarkazmem, ale być może naprawdę taka elektronika ;) istniała...

> kabelkami z wtyczkami bananowymi.

--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' ene...@gmail.com '.O_'

Eneuel Leszek Ciszewski

"J.F" 7kqxvcbxjw3x.9r2xkqdpdyjj$.d...@40tude.net

> https://pl.wikipedia.org/wiki/Odra_1305#Ostatnie_komputery_Odra_z_serii_1305

JC systemu Odra 1305, jedna z nich została odkupiona przez
Muzeum AGH w 2011[5], a obecnie po odrestaurowaniu jest
prezentowana w trybie pracy w Muzeum
Historii Komputerów i Informatyki w Katowicach

Ciekawe, czy czyta półcalowe tasiemki -- i czy można tam
(lub raczej -- bliżej mnie) przeczytać taką tasiemkę za freeko. ;)
(przeczytać i efekt zapisać na flaszce...)

Ewentualnie mógłbym w zamian za odczytanie/skopiowanie podarować
taką tasiemkę... Mógłbym dorzucić panienki ASCIIarty_styczne na
perforowanych tasiemkach... Może nawet lustereczka, co mówią
przecie, gdzie jest koniec na tym/taśmowym świecie... ;)

Tak Nie

Jeżeli ustawi się banknot pod światło można sprawdzić, czy widoczny jest znak wodny na jego przodzie, pod symbolem nominału znajdującego się po lewej stronie. W fałszywce ten znak widoczny jest bez konieczności patrzenia pod światło. Kolejnym wartym poznania zabezpieczeniem jest "recto-verso".
https://www.fxmag.pl/artykul/podrabianie-pieniedzy-poznaj-zabezpieczenia-i-sprawdz-jak-rozpoznac-falszywy-banknot

Tak Nie

poniedziałek, 29 listopada 2021 o 22:44:09 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
https://www.fxmag.pl/artykul/badanie-lewiatana-dla-69-malych-firm-pogorszyly-sie-warunki-prowadzenia-biznesu