Metribank - wielkie oszustwo ?

Jan Strybyszewski

Apr 20, 2007, 3:51:52 PM4/20/07
Sprytni sa, Metribank chodz zaden to bank.
Maja konta chodz nie sa bankiem.
Ale uzywania slowa kredyt hmmm to chyba nielegalne

No i te lokaty na 10% prawdaa ze ladnie wygladaja
http://www.metribank.pl/index.php?site=dla_ciebie-lokaty-gwarantowana_metro_lokata_roczna_10%-opis

Adam S.

Apr 20, 2007, 4:27:32 PM4/20/07
Art. 2. Bank jest osobą prawną utworzoną zgodnie z przepisami ustaw,
działającą na podstawie zezwoleń uprawniających do wykonywania czynności
bankowych obciążających ryzykiem środki powierzone pod jakimkolwiek tytułem
zwrotnym.
Art. 3. Wyrazy "bank" lub "kasa" mogą być używane w nazwie oraz dla
określenia działalności lub reklamy wyłącznie banku w rozumieniu art. 2, z
tym że: 1) nie dotyczy to jednostek organizacyjnych używających wyrazów
"bank" lub "kasa", z których działalności jednoznacznie wynika, że jednostki
te nie wykonują czynności bankowych,
Odpowiedzialność cywilna i karna

Art. 171. 1. Kto bez zezwolenia prowadzi działalność polegającą na
gromadzeniu środków pieniężnych innych osób fizycznych, prawnych lub
jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, w celu udzielania
kredytów, pożyczek pieniężnych lub obciążania ryzykiem tych środków w inny
sposób, podlega grzywnie do 5.000.000 złotych i karze pozbawienia wolności
do lat 3.

2. Tej samej karze podlega, kto, prowadząc działalność zarobkową wbrew
warunkom określonym w ustawie, używa w nazwie jednostki organizacyjnej
niebędącej bankiem lub do określenia jej działalności lub reklamy wyrazów
"bank" lub "kasa".

Dziwne naprawdę dziwne , nawet zakładając że jest to jakaś społka zależna
BRE to i tak uzycie w firmie słowa bank jest imo podkladaniem się. Poza tym
nigdzie nie podają/nie zauwazyłem danych wynikającyhc z ustawy o KRS /choćby
NIP, wyskość kapitału- opłaconego, adres sądu w którym są zarejstrowani/.
Dla mnie działaja jak partyzanci

pozdrawiam

as

Jan Strybyszewski

Apr 20, 2007, 4:31:59 PM4/20/07
Adam S. napisał(a):

> [...]
> NIP, wyskość kapitału- opłaconego, adres sądu w którym są zarejstrowani/.

Maja jaja ze stali a co na to KNF ciekawe, ciekawe tez gdzie haczyki dla
lokat na 10% :))

Michał 'Amra' Macierzyński

Apr 20, 2007, 4:36:06 PM4/20/07
Jan Strybyszewski pisze:

Przekret. Uwazajcie na to.

WYTNIJ @poczta.onet.pl Tom

Apr 20, 2007, 4:38:08 PM4/20/07

> Dziwne naprawdę dziwne , nawet zakładając że jest to jakaś społka zależna
> BRE to i tak uzycie w firmie słowa bank jest imo podkladaniem się.

uzycie slowa bank w nazwie nie musi oznaczac, ze firma prowadzi dzialalnosc
bankowa vide na przyklad bank nasienia ;)

Jan Strybyszewski

Apr 20, 2007, 4:47:40 PM4/20/07
Tom napisał(a):

No tutaj chyba nie masz watpliwosci iz uzycie slowa "bank" jest
zmyleniem celowym i chyba zaden sad w to nie bedzie watpil.
Inna rzecz ze w internecie nie ma nic o wlascicielu tej marki.
Przy okazji znaczek metribanku jest w urzedzie patentowym zarejstrowany.

Ot taka ciekowstka.

Jan Strybyszewski

Apr 20, 2007, 4:48:55 PM4/20/07
Tom napisał(a):

Metribank - Centrum Finansowe to nowa spółka na rynku finansowym w
Polsce.W ofercie naszego Centrum Finansowego poza popularnymi produktami
i usługami bankowymi znajdziecie Państwo wiele innowacyjnych rozwiązań
finansowych jak dotąd niespotykanych w żadnym banku czy instytucji
finansowej.

USŁUGAMI BANKOWYMI ! udaja ze sa bankiem jak nic :)

Michal Jankowski

Apr 20, 2007, 4:49:14 PM4/20/07
Jan Strybyszewski <gdz...@op.pl> writes:

> Sprytni sa, Metribank chodz zaden to bank.
> Maja konta chodz nie sa bankiem.

Dokąd mam chodzić?

MJ

WYTNIJ @poczta.onet.pl Tom

Apr 20, 2007, 4:50:47 PM4/20/07

> USŁUGAMI BANKOWYMI ! udaja ze sa bankiem jak nic :)

ok niech bedzie :)
a najlepsze jest to:

"...
Oto kilka z naszych propozycji...

1.. Metrikonto bezpieczny rachunek którego niezajmie Tobie nawet komornik
..."

Adam S.

Apr 20, 2007, 4:51:09 PM4/20/07

zgadza się i dlatego przytoczyłem rownież artkuł , który o tym mówi (art 3
pkt 1) ,
natomiast spółeczka uzywa słowa bank, wykonuje czynności bankowe ale bankiem
nie jest

pozdrawiam
as

Jan Strybyszewski

Apr 20, 2007, 4:54:26 PM4/20/07
Tom napisał(a):

Z cennika
Metribank proponuje Tobie wiele rozwiązań do wyboru. W zależności od
Twoich potrzeb i możliwości zaproponujemy odpowiednie oprocentowanie
oraz opłaty, które w Metro Pożyczkach kształtują się w następujący sposób:

Oprocentowanie stałe od 8%

[Swietnie ale dalej]

Łączna prowizja za przygotowanie wniosku, doradztwo kredytowe oraz
usługi i pośrednictwo finansowe 3,00 – 15,00%

Prowizja za rozpatrzenie wniosku 0,00 - 100 zł

Prowizja przygotowawcza 0,00 – 5,00%

Opłata za wcześniejszą spłatę kredytu 0,00 – 100 zł

WYTNIJ @poczta.onet.pl Tom

Apr 20, 2007, 4:53:34 PM4/20/07

> Sprytni sa, Metribank chodz zaden to bank.
> Maja konta chodz nie sa bankiem.

Xelion tez ma konta (pekao) a bankiem nie jest

Jan Strybyszewski

Apr 20, 2007, 4:59:41 PM4/20/07
Tom napisał(a):

> Xelion tez ma konta (pekao) a bankiem nie jest

Ale przy Koncie Xelion jest napisane,

Konto Xelion jest produktem opracowanym i prowadzonym przez Bank Pekao
SA, do którego dołączana jest bezpłatna, międzynarodowa karta Maestro -
zarówno dla Posiadacza, jak i Współposiadacza konta. Pozwala ona:

Czyli oni sprzedaja konta PEKAO SA ktore nazywa sie handlowo Xelion.
To jak karty kredytowe Avon, Era itd.
No chyba ze BRE Bank gwaratuje i prowadzi te konta metribanku
ale takiej deklaracji na stronie nie ma

Michał 'Amra' Macierzyński

Apr 20, 2007, 5:15:22 PM4/20/07
Jan Strybyszewski pisze:

> Czyli oni sprzedaja konta PEKAO SA ktore nazywa sie handlowo Xelion.
> To jak karty kredytowe Avon, Era itd.
> No chyba ze BRE Bank gwaratuje i prowadzi te konta metribanku
> ale takiej deklaracji na stronie nie ma

W tym przypadku to jakis posrednik kredytowy, ktory wymyslil sposob na
biznes. Widac, ze pracy wlozyl sporo. Oczywiscie wszystkoto oszustwo -
ciekawe kiedy to zwina :) Oprocz BRE wymienae sa produkty Pekao SA,
Millennium, BZ WBK, etc. Cwaniaczki sa coraz lepsi.
Z moich informacji wynika, ze same banki bezskutecznie prosza (poprzez
pranwikow) o zdjecie wszelkich informacji na ich temat. Jak widac - bez
rezultatow.
Pogooglajcie - nawet wywiad (w zamian za reklame) pokazal sie w jakiejs
bezplatnej gazetce. Zenada jednym slowem - na zasadzie "zrobmy sobie bank"

mrbravo

Apr 21, 2007, 4:47:28 AM4/21/07
...do tego kolesie sa sp z o.o. a bank moze byc tylko akcyjna. Ciekawe co
robi KNF, bo patrzac na oferte tego "banku" szykuje sie nam afera podobna do
sprawy WGI.

- Robert -

Apr 21, 2007, 5:41:41 AM4/21/07
Jan Strybyszewski <gdz...@op.pl> napisał(a):

> Sprytni sa, Metribank chodz zaden to bank.

Przekret lub przygotowanie do niego. Dane z rejestracji DNS:

DOMENA:
nazwa domeny: metribank.pl
id abonenta: nta114383 (FIRMOWA)
serwery nazw:
ns1.netart.pl.[85.128.128.10]
ns2.netart.pl.[85.128.129.10]
ns3.netart.pl.[85.128.130.10]

utworzona: 2006.10.19

ostatnia modyfikacja: 2006.10.19

REGISTRAR:
NetArt
Zabawa 118
32-020 Wieliczka
Polska/Poland
+48.801 800 700
+48.12 4244010
bi...@nazwa.pl

ABONENT:
firma: UNDERGROUND GROUP POLSKA
ulica: KARTUSKA 6
miasto: 81-002 GDYNIA
lokalizacja:
pl

identyfikator: nta114383
ostatnia modyfikacja: 2006.10.19
dane aktualne z dnia: 2007.04.21

Lokalizacja to "prawie" centrum Gdyni ;-)
http://adres.targeo.pl/gdynia,kartuska,6

Pozdrawiam,

Robert

tomek.

Apr 21, 2007, 10:01:39 AM4/21/07

> Maja jaja ze stali a co na to KNF ciekawe, ciekawe tez gdzie haczyki dla
> lokat na 10% :))

jeszcze KB, KNF dopiero przejmie ja od stycznia 2008.
ale i tak chyba powinni sie na ten temat wypowiedziec,
po co ludzie maja tracic pieniadze...

piotrek

bwpor...@nospam.gazeta.pl

Apr 23, 2007, 1:18:05 PM4/23/07
> Lokalizacja to "prawie" centrum Gdyni ;-)
> http://adres.targeo.pl/gdynia,kartuska,6

A jakie to ma znaczenie czy centrum, czy nie? Zresztą mogę powiedzieć, że
mieszczą się na I piętrze ;)

Chris

Apr 23, 2007, 3:58:31 PM4/23/07
Dnia Mon, 23 Apr 2007 17:18:05 +0000 (UTC), bwpor...@NOSPAM.gazeta.pl
napisał(a):

> A jakie to ma znaczenie czy centrum, czy nie? Zresztą mogę powiedzieć, że
> mieszczą się na I piętrze ;)

W wynajętym mieszkaniu?
;)
--
Pozdrowienia,
Krzysztof

TOMI3012

Apr 24, 2007, 5:47:49 AM4/24/07
On 20 Kwi, 21:51, Jan Strybyszewski <gdz...@op.pl> wrote:
> Sprytni sa,Metribankchodz zaden to bank.

> Maja konta chodz nie sa bankiem.
> Ale uzywania slowa kredyt hmmm to chyba nielegalne

> [...]

Zadałem sobie trochę trudu aby sprawdzić te informcje.
Z moich wiadomości wynika iż Metribank to centrum Finansowe i tak też
się przedstawiają nigdzie nie jest napisane nawet dzwoniąc na
infolinię metribanku można uzyskać informacje że metribank to tylko
centrum finansowe świadczące usługi pośrednictwa finansowego
pośredniczą głównie w sprzedaży pożyczek oferowanych przez niektóre
spółki grupy BRE Banku a w szczególności mBanku. Mają w swojej ofercie
także pożyczki i kredyty innych Banków tj. Millennium, PKO BP czy WBK.
Wszystkie własne oferty Metribanku to usługi pośrednictwa
finansowego.
Nigdzie nieznalazłem także informacji że Metribank sprzedaje rachunki
bankowe niemożliwe jest to chociażby ze względu na to iż poprostu
Metribank to nie jest Bank a nazwa Metribank jest tylko nazwą własną
traktowaną jako jedno słowo czyli nie Bank który się nazywa METRI
tylko firma która nazywa się METRIBANK czy też "CENTRUM FINANSOWE
METRIBANK".
Niestety w internecie nie znalazłem nic na temat Metrikonta nazwy
używanej na stronie metribanku jednak dzwoniąc na infolinię uzyskałem
informację że niebawem zosanie wprowadzona do oferty USłUGA
pośrednictwa finansowego zwana USłUGą METRIKONTA i będzie to coś w
rodzaju wirtualnej agencji wpłat a dokładniej: osoby korzystające z
usługi metrikonta będą mogły wpłacać środki na poczet realizacji
zleceń zapłaty i zlecać wykonanie zapłaty np. za gaz tak jak w
zwykłych agencjach wpłat takich jak Skarbonka czy coś podobnego a w
celu ułatwienia współpracy z klientem wszystkie zlecenia
ewidencjonowane będą na odrębnie wyznaczonym dla każdego klienta
rachunku należącym do Metribanku.
Faktycznie Metribank to nazwa która może być myląca więc w rozmowie z
dyrektorem Metribanku uzyskałem informację ze rozpoczęto prace nad
zmodyfikowaniem tej nazwy aby dawała jasno do zrozumienia że Metribank
to Firma świadcząca usługi finansowea a nie jest to Bank z tym że
proces zmiany nazwy w KRS i poprawy materiałów reklamowych to proces
który napewno nie trwa 5 minut. Obiecano mi także że na stronie
Metribanku zamieszczą odpowiednie wyjaśnienie tego czym naprawdę jest
Metribank. Zobaczymy...

Osobiście uważam że nie ma w tym jakiegoś oszustwa a jedynie brak
dopracowania niektórych szczegułów.
Redaktor z Gdyni

TOMI3012

Apr 24, 2007, 5:52:58 AM4/24/07
Wcześniej już napisałem kilka słów o Metribanku a co do tego wątku
to produkty bankowe oferowane przez Metribank jak wynika z informacji
otrzymanych od Metribanku to produkty Banków w których sprzedaży
pośredniczy Metribank i z którymi Metribank wspópracuje lub
pośredniczy w sprzedaży tych produktów Bankowych.
TW
Readaktor z Gdyni

TOMI3012

Apr 24, 2007, 5:58:38 AM4/24/07
On 20 Kwi, 22:53, "Tom" <tomash_p WYTNIJ @poczta.onet.pl> wrote:

> Xelion tez ma konta (pekao) a bankiem nie jest

Tylko problem w tym że Metribank nie sprzedaje przecież rachunków
bankowych na dzień dzisiejszy nawet nie pośredniczy w ich sprzedaży
ale mają zamiar oferować swoim klientom rachunki mBanku jednak zanim
do tego dojdzie najpierw muszą podpisać odpowiednią umowę współpracy z
mBankiem.
TW

Samotnik

Apr 24, 2007, 5:59:46 AM4/24/07

Tylko, że strona jest podobna do strony Multibanku (zwłaszcza do "dla Ciebie" i
"dla firmy"), używa podobnych sformułowań ("metrilinia", "metrikonto")

2. w logo słowo bank jest wyróżnione - nikt mi nie wmówi, że to nie jest
celowe działanie

Oczywiście teoretycznie, formalnie wszystko jest cacy. Nigdzie nie
napisali, że są bankiem. Jednak ewidentnie próbują stworzyć takie wrażenie
i jest to w oczywisty sposób ich celem. Ale to chyba samo w sobie nie jest
karalne.
--
Samotnik

TOMI3012

Apr 24, 2007, 6:01:02 AM4/24/07
On 23 Kwi, 21:58, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

> W wynajętym mieszkaniu?
> ;)
> --
> Pozdrowienia,
> Krzysztof

Mają całkiem niezłą siedzibę osobiście uważam ze niejeden Bank mógłby
im pozazdrościć oddziału

Jan Strybyszewski

Apr 24, 2007, 6:01:53 AM4/24/07
TOMI3012 napisał(a):

Swietnie, jak widzisz smierdzi na odleglosc, pisza dyrdymaly
o ofercie ktorej NIGDY nie beda swiadczyc chyba ze na takiej samej
zasadzie jak kazdy kowalski moze sprzedawac za pomoca banerow konta
mbanku ale moga sie pochwalic ,ze zamierzaja. Przeciez to jest smieszne.

Bartosz 'xbartx' Nowakowski

Apr 24, 2007, 6:07:20 AM4/24/07
TOMI3012 wrote:

> Zadałem sobie trochę trudu aby sprawdzić te informcje. (...)

Ja zająłem sobie tylko chwilkę:
http://forum.metribank.pl/viewtopic.php?t=10

Strona główna jakoś wygląda, ale forum to robione było na zaliczenie w
gimnazjum przedmiotu informatyka? Firma z takim forum IMO jest totalnie
niepoważna i niewiarygodna - tym bardziej, że jest to sektor finansów!

Bartosz 'xbartx' Nowakowski

Apr 24, 2007, 6:10:12 AM4/24/07
TOMI3012 wrote:

> Mają całkiem niezłą siedzibę osobiście uważam ze niejeden Bank mógłby
> im pozazdrościć oddziału

A czy ty czasem nie jesteś prezesem tej firmy, że tak jej bronisz na
lewo i prawo?
Oddział i może mają fajny, ale PR już nie bardzo bo google jak na razie
na pierwszym miejscu zwraca link do tego wątku :) i bardzo dobrze, może
się nikt nie da nabrać na ten kant!

RobertS

Apr 24, 2007, 6:11:20 AM4/24/07

> [...]
> zasadzie jak kazdy kowalski moze sprzedawac za pomoca banerow konta
> mbanku ale moga sie pochwalic ,ze zamierzaja. Przeciez to jest smieszne.

Pisza o tym co chcieliby oferowac klientom jako posrednik, ale nie wiedza
czy bank (jeden lub drugi) bedzie tam wspolpraca zainteresowany?
Wedlug mnie to spore naduzycie. Sami nie moga oferowac wlasnych kont
bankowych, gdyz bankiem nie sa zatem gdzie wplaca sie kase na te magiczne
10% rocznie?
Poza tym z tego co przeczytalem na grupie wynika, ze wymienione na ich
stronie banki wyraznie sobie nie zycza, aby byc tam ujete czyli
prawdopodobnie nie sa zainteresowane wspolpraca.

pozdr.
RobertS

p.s.
poza tym moglbym zamiescic w necie strone, ze sprzedaje nowe mercedesy E
klasa po 50 000 zł...w domysle to bede je sprzedawal jak tylko dogadam sie
z koncernem, ale kase mozna juz wplacac ;-)

Bartosz 'xbartx' Nowakowski

Apr 24, 2007, 6:12:29 AM4/24/07
Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

> [...]
> Oddział i może mają fajny, ale PR już nie bardzo bo google jak na razie
> na pierwszym miejscu zwraca link do tego wątku :) i bardzo dobrze, może

PS niestety już nas wątek na money.pl wyprzedził, ale oba są raczej
negatywne, więc tym gorzej dla mertibank a w tym lepiej dla ewentualnych
klientów.

TOMI3012

Apr 24, 2007, 6:30:49 AM4/24/07
On 24 Kwi, 11:59, Samotnik <samot...@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote:

Oczywiście ze nie jest to karane. Napewno użycie sformułowań
powszechnie stosowanych w bankach jest płachtą aby przyciągnąć Klienta
do siebie.
Powiem szczerze że sam skusiłem się na skorzystanie z usług Metribanku
i otrzymałem pożyczkę na całkiem atrakcyjnych warunkach. Środki
udzielonej pożyczki orzymałem z BRE Banku a dokładniej z mBanku i nie
odczułem żadnej różnicy. Zostałem fachowo obsłużony i poinformowany że
będzie to pożyczka z mBanku. Otrzymałem dokładne rozliczenie prowizji
i usługi pośrednictwa wszystko zamknęło się w 5% prowizji dla
Metribanku więc dkładnie tak samo jak w innych Bankach. Nie musiałem
nawet skorzystać z opcji ubezpieczenia pożyczki tak powszechnie
wciskanej Klientom przez różne Banki.
Nie widzę tu żadnego oszustwa.
A to że strona jest podobna do Multibanku czy innej to co to ma za
znaczenie myślę że świadczy to tylko o profesjonalnym podejściu do
oferowania swoich usług.
Ponadto oczywiste jest przecież że każdy próbuje do siebie przyciągnąć
jaknajwięcej klientów czy jest to producent spodni, proszku do prania
czy na przykład taka firma jak Metribank.

Samotnik

Apr 24, 2007, 6:33:12 AM4/24/07
Dnia 24.04.2007 TOMI3012 <tomi...@wp.pl> napisał/a:
> [...]
> Metribanku więc dkładnie tak samo jak w innych Bankach. Nie musiałem
> nawet skorzystać z opcji ubezpieczenia pożyczki tak powszechnie

Bla, bla bla. Już wiemy, że to reklamujesz. Daj sobie luzu.
--
Samotnik

TOMI3012

Apr 24, 2007, 6:33:42 AM4/24/07

Ale na stronie Metribanku NIE ZNALAZłEM żADNEJ INFORMACJI żE SPRZEDAJą
KONTA

TOMI3012

Apr 24, 2007, 7:05:12 AM4/24/07
On 20 Kwi, 22:27, "Adam S." <dra...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> NIP, wyskość kapitału- opłaconego, adres sądu w którym są zarejstrowani/.

POZDRAWIAM
w ramach wyjaśnień
1. ART. 2 I 3. faktcznie wyrazy BANK lub KASA są zastrzeżone dla
Banków jednak zwrócić należy uwagę że nazwą Metribanku jest jedno
słowo nazwa własna "METRIBANK" a nie wyraz METRI i wyraz BANK co
oznacza iż ta firma nie stosuje wyrazu bank w nazwie a stosuje pewnego
rodzaju obejście tego przepisu nazywając się METRIBANK jako jeden
wyraz. Nie widzę tu naruszenia prawa.
2. ART 171. 1 ten paragraf wskazuje na odpowiedzialność karną w
przypadku gromadzenia pieniędzy klienta jeśeli podmiot wykożystywał by
te pieniądze do udzielania kredytów pożyczek innym podmiotom lub
jeżeli naraza tach klientów na utratę tych środków. Metribank nie
świadczy usług polegających na celu gromadzenia środków klienta. Z
tego co mi wiadomo w jedyną usługą Metribanku która angażuje środki
Klienta jestusługa metrikonta czyli agencja wpłat w której Klient np.
nieposiadający rachunku bankowego wpłaca środki celem zapłacenia za
pośrednictwem Metribanku za swoje rachunki np za prąd czy mieszkanie.
Jest to ogólnie stosowana praktyka przez istniejące Agencje wpłat a
Metribank rozbudował tą usługę dodatkowo o możliwość samodzielnego
podglądu przez Klienta i możliwość zlecania wykonania zapłaty z
wpłaconych środków bez wychodzenia z domu przez internet. Stało się to
możliwe dzięki temu ze Metribank wszelkie zlecenia składane przez
Klienta który podpisze z Metribankiem umowę o świadczenie usług
pośrednictwa są ewidencjonowane na wyznaczonym do wykonywania zleceń
Klienta rachunku bankowym należącym do Metribanku.
Ewidentnie jest to usługa dzięki której Klient ma wgląd na rzetelność
wykonania zlecenia a co za tym idzie nie ma mowy o próbie oszustwa
Klienta a wręcz większe uwiarygodnienie rzetelności świadczonych usług
dla Klienta przez Metribank.

Jak już wcześniej napisałem nie widzę tu oszustwa a jedynie
niekompletność niektórych informacji.

Krzysztof Halasa

Apr 24, 2007, 7:05:52 AM4/24/07
TOMI3012 <tomi...@wp.pl> writes:

> Powiem szczerze że sam skusiłem się na skorzystanie z usług Metribanku
> i otrzymałem pożyczkę na całkiem atrakcyjnych warunkach.

Ohoho, o godz. 2:47 -0700 piszesz:

"Zadałem sobie trochę trudu aby sprawdzić te informcje."

a o 3:30 tego samego czasu, czyli 43 minuty pozniej otrzymales juz
pozyczke? I to z mBanku, za posrednictwem MetriBanku? Musze przyznac
ze szybkosc obu bankow, czy "bankow", naprawde robi wrazenie. Twoja
zreszta nie mniejsze. Na szczescie nie masz do nich daleko :-)
--
Krzysztof Halasa

TOMI3012

Apr 24, 2007, 7:08:24 AM4/24/07
On 20 Kwi, 22:36, Michał 'Amra' Macierzyński
<michal.macierzyn...@prnews.pl> wrote:

> Przekret. Uwazajcie na to.

Brałem za ich pośrednictwem pożyczke i niezauważyłem żadnego przekrętu

TOMI3012

Apr 24, 2007, 7:15:31 AM4/24/07
On 20 Kwi, 22:38, "Tom" <tomash_p WYTNIJ @poczta.onet.pl> wrote:

> uzycie slowa bank w nazwie nie musi oznaczac, ze firma prowadzi dzialalnosc
> bankowa vide na przyklad bank nasienia ;)

Zakładając że Metribank to Bank rozwiązń finansowych dla wszystkich
nie można stweirdzić że jest to Bank tym bardziej że zabronione jest
używanie wyrazu "bank" a nie członu "bank" w innym wyrazie. Metribank
to nazwa własna "METRIBANK" jeden wyraz więc nie ma tu mowy o
naruszeniu prawa.
Banalny przykład ta firma mogłaby się nazywać np. BANKRUT i co wtedy
ha ha ha
no przecież jest to ptoczne słowo i też zawiera w swoim wyrazie człon
"bank"
Nie ma tutaj naruszenia prawa jeszcze raz zwracam uwagę że METRIBANK
to jedno słowo nigdzie jakie jest identyfikowane z tą firmą.
tw

TOMI3012

Apr 24, 2007, 7:17:18 AM4/24/07
On 20 Kwi, 22:47, Jan Strybyszewski <gdz...@op.pl> wrote:

> [...]
> Inna rzecz ze w internecie nie ma nic o wlascicielu tej marki.
> Przy okazji znaczek metribanku jest w urzedzie patentowym zarejstrowany.

Znaczek matribanku jest zrejestrowany bo to poprostu znaczek tej firmy
i ona sobie go opatentowała

Jan Strybyszewski

Apr 24, 2007, 7:18:29 AM4/24/07
TOMI3012 napisał(a):

> [...]
> używanie wyrazu "bank" a nie członu "bank" w innym wyrazie. Metribank
> to nazwa własna "METRIBANK" jeden wyraz więc nie ma tu mowy o

Masz racje nazywanie ich oszustami tez jest calkiem w porzadku bo
oszukuja ze maja 15% lokaty bez kruczkow.

> Banalny przykład ta firma mogłaby się nazywać np. BANKRUT i co wtedy
> ha ha ha
> no przecież jest to ptoczne słowo i też zawiera w swoim wyrazie człon
> "bank"

bzdury piszesz. Jest tu celowe wprowadzanie konsumenta w blad.
UOKIK bardzo sie zainteresowal

TOMI3012

Apr 24, 2007, 7:22:01 AM4/24/07
On 20 Kwi, 23:15, Michał 'Amra' Macierzyński

Z tym że nie ma ty nic niezgodnego z prawem Metribank faktycznie
oferuje pośrednictwo w sprzedaży produktów innych banków i sam nie
świadczy czynności bankowych. Mają podpisane umowy z wieloma bankami
wiem bo sma tam zaciągałem pożyczkę z mBanku i wszystko było ok.

TOMI3012

Apr 24, 2007, 7:24:57 AM4/24/07

Zakładając ze podszywają się pod bank i świadczą czynności bankowe to
pewnie miałbyś rację. Ale Metribank to tylko pośrednik który ma
poprostu dobrze wynegocjowane umowy z Bankami i pośredniczy w
sprzedaży produktów bankowych innych Banków a w tym nie ma nic
niezgodnego z prawem. Oferta Metribanku to pewnie poprostu oferta
innych banków w której pośredniczy Metribank.

TOMI3012

Apr 24, 2007, 7:28:04 AM4/24/07
tylko jak ludzie mają stracić pieniądze skoro Metribank jest
pośrednikiem finansowym. Przecież Kredyty i pożyczki udzielane za
pośrednictwem Metribanku to i tak pożyczki z których środki są
wypłacane przez Bank klientowi a Metribank tylko pośredniczy w
sprzedaży tych pożyczek. Co prawda na atrakcyjnych warunkach bo tak
się reklamją ale to chyba i prawda bo sam dostałem pożyczkę przez
Metribank i było wszystko ok.

Jan Strybyszewski

Apr 24, 2007, 7:33:27 AM4/24/07
TOMI3012 napisał(a):

> [...]
> sprzedaży tych pożyczek. Co prawda na atrakcyjnych warunkach bo tak
> się reklamją ale to chyba i prawda bo sam dostałem pożyczkę przez

Mniej korzystna niz mbank super cos pisales o 5% prowizji toz to lichwa.
Ale juz wiemy ze jestes pracownikiem wiec juz sie pograzaj.

Adam Płaszczyca

Apr 24, 2007, 8:07:45 AM4/24/07
On 24 Apr 2007 04:24:57 -0700, TOMI3012 <tomi...@wp.pl> wrote:

>Zakładając ze podszywają się pod bank i świadczą czynności bankowe to
>pewnie miałbyś rację. Ale Metribank to tylko pośrednik który ma

Chłopie, Ty lepiej skończ z ta pseudoprofesjonalną kryptoreklamą, bo
jedyne co robisz, to utwierdzasz ludzi w przekonaniu, że to przekręt.
Wyobraź sobie, marketoidzie tępy, że tutaj ludzie nie kupują tej
ciemnoty, którą im wciskasz.
Zaskoczony?
--
___________ (R)
___________/ GG: 3524356

Samotnik

Apr 24, 2007, 8:18:12 AM4/24/07
Dnia 24.04.2007 Adam Płaszczyca <trzy...@oldfield.spamnie.org.pl> napisał/a:

> [...]
> jedyne co robisz, to utwierdzasz ludzi w przekonaniu, że to przekręt.
> Wyobraź sobie, marketoidzie tępy, że tutaj ludzie nie kupują tej

Uważam, że niedawna decyzja o wpuszczaniu postów wysyłanych via
groups.google przyczyniła się do obniżenia jakości polskiego usenetu.
--
Samotnik

Bartosz 'xbartx' Nowakowski

Apr 24, 2007, 8:27:53 AM4/24/07
Adam Płaszczyca wrote:

> [...]
> jedyne co robisz, to utwierdzasz ludzi w przekonaniu, że to przekręt.
> Wyobraź sobie, marketoidzie tępy, że tutaj ludzie nie kupują tej

Nie ma co dyskutować to zwykły marketowy troll i jedyne co można zrobić
to wrzucić go do KF. Google przecie wie najlepiej.

A tu mała porcja reklamy:
metribank - wielkie oszustowo -
http://grupy-dyskusyjne.money.pl/metribank;-;wielkie;oszustwo;,watek,465891.html
http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse_thread/thread/87ae174a05b0969f/8bec8b979b6018bd

Adam Płaszczyca

Apr 24, 2007, 8:33:53 AM4/24/07
On Tue, 24 Apr 2007 08:27:53 -0400, Bartosz 'xbartx' Nowakowski
<ba...@hashzero.net> wrote:

>Nie ma co dyskutować to zwykły marketowy troll i jedyne co można zrobić
>to wrzucić go do KF. Google przecie wie najlepiej.

Albo też - obrócić jego starania w niwecz, ku przestrodze innych.

platini76

Apr 24, 2007, 8:59:18 AM4/24/07
> [...]

> u=BFywanie wyrazu "bank" a nie cz=B3onu "bank" w innym wyrazie. Metribank
> to nazwa w=B3asna "METRIBANK" jeden wyraz wi=EAc nie ma tu mowy o
> naruszeniu prawa.
> Banalny przyk=B3ad ta firma mog=B3aby si=EA nazywa=E6 np. BANKRUT i co wtedy
> ha ha ha
> no przecie=BF jest to ptoczne s=B3owo i te=BF zawiera w swoim wyrazie cz=B3=
> on
> "bank"
> Nie ma tutaj naruszenia prawa jeszcze raz zwracam uwag=EA =BFe METRIBANK
> to jedno s=B3owo nigdzie jakie jest identyfikowane z t=B1 firm=B1.

PR-owiec z Ciebie Tomi od siedmiu bolesci. To czy wyraz BANK jest wykorzystany
osobno czy lacznie z innym wyrazem (np. Getin Bank, Polbank) nie ma
najmniejszego znaczenia. Jest to zlamanie prawa dokonane z pelna premedytacja,
bo nikt nie uwierzy, ze zalozyciel spolki posrednictwa finansowego nie zna
prawa bankowego. Przestan sie wiec silic na te pseudowykladnie przepisow, bo w
takie bzdury nie uwierzylby nawet przedszkolak. Inne firmy tego typu nie
uciekaja sie do takich brudnych sztuczek, mam na mysli Open Finance, Expander itd.

platini

Bartosz 'xbartx' Nowakowski

Apr 24, 2007, 9:01:13 AM4/24/07
Adam Płaszczyca wrote:

> Albo też - obrócić jego starania w niwecz, ku przestrodze innych.

Myślę, że całkiem nieźle już się nam udało "wypozycjonować" metribank :)

platini76

Apr 24, 2007, 9:19:21 AM4/24/07
Ze strony Metribanku, O nas, Aktualnosci:

===
Wtorek 2007-04-24
W ramach wyjaśnień wątpliwości naszych Klientów Informujemy iż Metribank nie
jest Bankiem a jedynie Centrum usług finansowych oferującym swoim Klientom
najlepsze na rynku produkty Bankowe Banków współpracujących z Metribankiem
oraz własne usługi finansowe nie będące produktami Bankowymi. Informujemy
także, iż w celu uniknięcia problemu identyfikowania Metribank z Bankiem nasza
nazwa zostanie niebawem zmodyfikowana. Z szacunkiem dla naszych Klientów
Zarząd Centrum Finansowego Metribank Sp. z o.o.
===

Szkoda, ze nie ma listy czlonkow zarzadu, chociaz w serwisie jest zakladka
Metriludzie. Wymowne, ze puste sa tez zakladki Pisza o nas, Informacje dla
mediow oraz Partnerzy. No comments.

RobertS

Apr 24, 2007, 11:41:07 AM4/24/07

> Osobiście uważam że nie ma w tym jakiegoś oszustwa a jedynie brak
> dopracowania niektórych szczegułów.
> Redaktor z Gdyni

moze nie jest to stricte oszustwo, ale sporego rodzaju naduzycie...
uczciwy posrednik finansowy nie powinien dopuscic do takiej niejasnej
sytuacji

--
pozdr.
RobertS

blad

Apr 24, 2007, 11:52:42 AM4/24/07
Użytkownik "platini76"
> [...]

> zakladka
> Metriludzie. Wymowne, ze puste sa tez zakladki Pisza o nas,

Jeden z kolegów już znalazł wypis z KRS, cytuję:
"... Sposób reprezentacji DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI
UPOWAŻNIONY JEST PREZES ZARZĄDU I V-CE PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE. W
PRZYPADKU ZARZĄDU SKŁADAJĄCEGO SIĘ Z POWYŻEJ DWÓCH OSÓB CZŁONEK
ZARZĄDU
SKŁADA OŚWIADCZENIE Z PREZESEM LUB V-CE PREZESEM ZARZĄDU.
Członkowie reprezentacji
Nazwisko lub Nazwa Nazwisko drugi człon Imię pierwsze Imię drugie
Funkcja
ZABIEGAŁOWSKI TOMASZ SEBASTIAN PREZES ZARZĄDU
ZABIEGAŁOWSKI MARCIN DAMIAN WICE PREZES ZARZĄDU

*** blad ***

TOMI3012

Apr 24, 2007, 12:22:14 PM4/24/07
On 24 Kwi, 12:10, Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@hashzero.net>
wrote:

chciałbym

Samotnik

Apr 24, 2007, 12:24:37 PM4/24/07
Dnia 24.04.2007 blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał/a:
> Członkowie reprezentacji
> Nazwisko lub Nazwa Nazwisko drugi człon Imię pierwsze Imię drugie
> Funkcja
> ZABIEGAŁOWSKI TOMASZ SEBASTIAN PREZES ZARZĄDU

TOMI? :)
--
Samotnik

mvoicem

Apr 24, 2007, 12:42:53 PM4/24/07
Dnia Tue, 24 Apr 2007 09:01:13 -0400, Bartosz 'xbartx' Nowakowski
napisał(a):

> Myślę, że całkiem nieźle już się nam udało "wypozycjonować" metribank :)

No nieźle. Co najciekawsze, wśród wyników wyszukania "metribank" brakuje
w ogóle ich strony.

p. m.

Bartosz 'xbartx' Nowakowski

Apr 24, 2007, 3:09:00 PM4/24/07
Samotnik pisze:

Można powiedzieć, że chłopaki lecą na czasie i po prostu założyli bank
2.0 ;)

--
Bartosz 'xbartx' Nowakowski

poc...@metribank.pl

Apr 24, 2007, 6:07:50 PM4/24/07
METRIBANK PPF Pytania i odpowiedzi do Metribanku

W nawiązaniu do zastrzeżeń co do naszej firmy i naszego serwisu
internetowego.

Prosimy o rozmowę na łamach tego forum na temat Metribanku.
Odpowiemy na wszelkie Państwa pytania i rozwiejemy wszelkie
wątpliwości. Informujemy naszych Klientów oraz szanownych użytkowników
tego forum, że Metribank nigdy nie podawał się za Bank oraz nigdy nie
miał takiego zamiaru. Nie zamierzamy wprowadzać swoich Kontrahentów
oraz Klientów w błąd. Przepraszamy wszystkie osoby, które mogłyby
poczuć się zdezorintowane. Wszelkie uwagi i sugestie co do zawrtości
naszego serwisu www.metribank.pl weźmiemy pod uwagę i postaramy się
jaknajszybciej wprowadzić poprawki. Informujemy także, iż w celu
uniknięcięcia identyfikowania naszej nazwy Metribank z prowadzeniem
działalności bankowej i wykonywaniem czynności bankowych przez naszą
spółkę, rozpoczęliśmy pracę, celem zmodyfikowania naszej nazwy na
taką, która jasno określi rodzaj naszej działalności.

Centrum Pośrednictwa Finansowego Metribank Sp. z o.o. w żadnym
przypadku nie ma zamiaru podawania się za instytucję bankową.
Oświadczamy wszystkim zainteresowanym, iż misją Centrum Pośrednictwa
Finansowego Metribank Sp. z o.o. jest oferowanie naszym Klientom
profesjonalnego doradztwa i pośrednictwa finansowego w oparciu o
najlepsze rozwiązania finansowe dostępne na rynku bankowym i
finansowym w Polsce. Wymagającym Klientom, w oparciu o posiadane
informacje, jesteśmy w stanie przedstawić porównanie dostępnych na
rynku ofert bankowych i finansowych, które w jak największym stopniu
zaspokoją ich potrzeby finansowe. Staramy się, aby zaproponowane przez
nas rozwiązania spełniały najwyższe oczekiwania naszych Klientów.
Oferta Metribanku oparta jest przede wszystkim o produkty
współpracujących z Metribankiem najlepszych instytucji bankowych i
finansowych działających na terenie Polski, w szczególności
oferowanych przez niektóre spółki wchodzące w skład Grupy BRE Banku.

Jeszcze raz stanowczo podkreślamy, iż nie podajemy się, ani nie
podszywamy się, pod instytucję bankową nie wykonujemy także
samodzielnie czynności bankowych, w rozumieniu Prawa Bankowego. Jako
Centrum Pośrednictwa Finansowego Metribank Sp. z o.o. z definicji
uznajemy się, za instytucję pośrednictwa usług finansowych, której
celem jest stworzenie i dostosowywanie oraz oferowanie naszym Klientom
najwyższej jakości rozwiązań finansowych, w oparciu o produkty i
usługi dostarczane przez współpracujące z Metribankiem instytucje
bankowe i finansowe.

Jeszcze raz zwracamy się z gorącą prośbą o poruszanie na tym forum
wątków budzących jakiekolweik Państwa wątpliwości. Odpowiemy na
wszelkie pytania dotyczące naszej działalności oraz naszej oferty.

Z szacunkiem dla naszych Klientów i wszystkich użytkowników forum

Zarząd Centrum Pośrenictwa Finansowego Metribank Sp. z o.o.

dl

Apr 24, 2007, 6:14:20 PM4/24/07
Użytkownik wrote:
> METRIBANK PPF Pytania i odpowiedzi do Metribanku
[...]

O, i tu już też odpisałeś, TOMI? Skończ Waść, wsydu firmie oszczędź ;)

HINT: IP nadawcy tego posta i IP usera TOMI3012 to ten sam adres, czyli...
;)

dl

Krzysztof Halasa

Apr 24, 2007, 9:06:59 PM4/24/07
"blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> writes:

> [...]
> Funkcja
> ZABIEGAŁOWSKI TOMASZ SEBASTIAN PREZES ZARZĄDU
> ZABIEGAŁOWSKI MARCIN DAMIAN WICE PREZES ZARZĄDU

A pisal ze nie prezes. I jak tu ludziom wierzyc :-(
--
Krzysztof Halasa

Jan Strybyszewski

Apr 25, 2007, 1:33:18 AM4/25/07
blad napisał(a):

> [...]
> ZABIEGAŁOWSKI TOMASZ SEBASTIAN PREZES ZARZĄDU
> ZABIEGAŁOWSKI MARCIN DAMIAN WICE PREZES ZARZĄDU

Rodzinna firma :) ciekawe czy oby sie sklada sie z samych prezesow :)

Adam Płaszczyca

Apr 25, 2007, 2:39:26 AM4/25/07
On 24 Apr 2007 09:22:14 -0700, TOMI3012 <tomi...@wp.pl> wrote:

> chciałbym

Ja tez chciałbym. Żebyś przestał się kompromitować.

Adam Płaszczyca

Apr 25, 2007, 2:44:24 AM4/25/07
On Wed, 25 Apr 2007 00:14:20 +0200, "dl" <qna...@nqzvaf.cy> wrote:

>[...]
>
>O, i tu już też odpisałeś, TOMI? Skończ Waść, wsydu firmie oszczędź ;)
>
>HINT: IP nadawcy tego posta i IP usera TOMI3012 to ten sam adres, czyli...
>;)

Żeby nie było, że bezpodstawnie:

From: poc...@metribank.pl
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Metribank - wielkie oszustwo ?
NT 5.1; pl; rv:1.8.0.11) Gecko/20070312
Firefox/1.5.0.11,gzip(gfe),gzip(gfe)

Oraz

From: TOMI3012 <tomi...@wp.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
rv:1.8.0.11) Gecko/20070312 Firefox/1.5.0.11,gzip(gfe),gzip(gfe)

Marketoidy szanowne. Tu nie działa marketoidalny bełkocik. Tutaj
trzeba umieć, laboga, mówić prawdę. Straszne, prawda?

Bartosz 'xbartx' Nowakowski

Apr 25, 2007, 4:16:41 AM4/25/07

Już się ujawnili:
http://www.metribank.pl/?site=kontakt-metribank

Nasz kochany prezes co to sam od siebie wziął kredyt, jak był jeszcze
TOMI, w metribanku znaczy mBanku, i zapłacił sobie prowizję 5% z czego
jest bardzo zadowolony i poleca innym!

http://metribank.hashzero.net wielkie oszustwo

Jan Strybyszewski

Apr 25, 2007, 4:23:10 AM4/25/07
> [...]

> Nasz kochany prezes co to sam od siebie wziął kredyt, jak był jeszcze
> TOMI, w metribanku znaczy mBanku, i zapłacił sobie prowizję 5% z czego

Dobrze ze sie ujawniaja, tylko wtedy wychodza takie wpadki
ze klient jest prezesem.

Bartosz 'xbartx' Nowakowski

Apr 25, 2007, 4:22:06 AM4/25/07
Adam Płaszczyca wrote:

> [...]
>
> Marketoidy szanowne. Tu nie działa marketoidalny bełkocik. Tutaj
> trzeba umieć, laboga, mówić prawdę. Straszne, prawda?

81.190.99.212
Poland
Region: Gdansk
Miasto: Gdynia