przewalutowanie kart

J.F

Z tabeli debetowek Velobank

https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/karty/karty-debetowe.html

"Transgraniczna transakcja płatnicza przy u yciu karty
debetowej do płatnoci gotówkowych

4.5% kwoty transakcji dla USD , GBP, CHF,
0 zł pozostale waluty".

Pozostale waluty to chyba tylko unijne?

Ale o co chodzi z tymi procentammi - czy zagraniczna platność kartą
tak banki obciąża? A kurs organizacji to tylko dla wku* dyrekcji
bankow i klientow?

J.

Dawid Rutkowski

Duch getoutu chyba wciąż żywy, jak się używa debetówki do "płatności gotówkowych"?
I to jeszcze "transgranicznie"?
Może to jakiś taki szwindel, jak kiedyś na poczcie tzw. polskiej?

J.F

Szwindel moze byc tej natury, ze jak karta jest w Polsce, a
odbiorca w Chinach, a numer wpisany w internet ... to platnosc
zagraniczna czy nie?

A przypomnialem sobie, ze getin mial male prowizje za przewalutowanie
na Visie, i chcialem sprawdzic czy juz zmnienili.
Wyglada na to, ze dla EUR nadal ma małe, w dodatku na MC tez ?

Czy zdazyli zmienic na "po kursie banku", a spread mają wyjatkowo
wysoki.
Ale na wszystkie waluty maja wyjatkowo wysoki ... i jeszcze 4.5%?

J.

Dawid Rutkowski

Jak się używa DEBETÓWKI do "płatności GOTÓWKOWYCH"?
GOTÓWKOWYCH, a nie bezgotówkowych.

J.F

On Mon, 12 Dec 2022 09:12:08 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> Jak się używa DEBETÓWKI do "płatności GOTÓWKOWYCH"?
> GOTÓWKOWYCH, a nie bezgotówkowych.

Poczta czegos takiego nie wdrozyla swego czasu?

Tylko ze tu jest "transakcja przy uzyciu karty do platnosci
gotówkowych", to widac jakas inna karta :-)

J.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 12 gru 2022 o 19:26, J.F pisze:

> [...]

Pobiera się makulaturę ze ściany?

JF> Poczta czegos takiego nie wdrozyla swego czasu?

W ogólniaku miałem ,,pisemne formy ustnych wypowiedzi''.
Na studiach są pisemne ,,kolokwia''. ;)

Nie chcę nikogo obrażać, ale w postach aż roi się od kolokwializmów... ;)

Czy można pisemnie roz_mawiać? (mawiają, że można)

-=-

Bezgotówkowe transakcje bywają rozliczane jako gotówkowe.
Chociażby pocztowe terminale (teraz może jest inaczej)
czy bankowe przelewy z kredytówek...

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Dawid Rutkowski

Hmm, wypłata z bankomatu to jest "płatność gotówkowa"?
Ciekawe określenie "płatności kartą za gotówkę" w sumie...
Chyba że im się już zrównała "płatność" z "operacją" - może nie chcą ludzi lekarzami straszyć
(w "sesnie życia wg monty pythona" było "straszenie noworodka" ;)?

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 19 sty 2023 o 17:53, Dawid Rutkowski pisze:

> Hmm, wypłata z bankomatu to jest "płatność gotówkowa"?

Wypłata jest częścią owej płatności. ;)
W istocie niebyt uważnie Cię przeczytałem.

-=-

Naraz: piszę, czytam, szukam pralki, słucham (i oglądam na małym
ekranie -- PiP) filmów... Błądzenie jest rzeczą ludzką. :)

https://youtu.be/PKONEG5GVnI

Właśnie potaniały Elektroluxy -- 378 mm pralniczej głębi...
Electrolux wyskoczył z FR w dni kilka po inwazji;
Whirlpool (43 cm) zwlekał ~pół roku?...
Samsung (40 cm) to Amica?...
Electrolux montuje pralki na Ukrainie?...
Amica w Chinach?...

--
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...