rzad pomaga

J.F

rzad naciska na banki, aby podniosly oprocentowanie lokat.
Na razie dobrowolnie, ale jak nie podniosą dobrowolnie, to .... :-)

Tylko ja nie rozumiem - malo to "panstwowych" bankow, ktore moga dac
dobry przyklad ? :-)

No a jak tak zacheci ... to zaraz trzeba bedzie naciskac, aby
oprocentowanie kredytow obnizyli :-)

J.

Robert_DF

W dniu 09.05.2022 o 17:36, J.F pisze:
tzw. państwowe banki mają wypłacić jak najwyższą dywidendę a nie mają
sobie zwiększać kosztów przez oprocentowane depozyty skoro na 0,01 i tak
ludzie będą u nich kasę trzymać

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
robertsierant.pl

J.F

On Mon, 9 May 2022 19:53:58 +0200, Robert_DF wrote:

> tzw. państwowe banki mają wypłacić jak najwyższą dywidendę a nie mają
> sobie zwiększać kosztów przez oprocentowane depozyty skoro na 0,01 i tak
> ludzie będą u nich kasę trzymać

Jest to jakis pomysl - panstwowe niech wyplaca dywidende, a
zagraniczne niech podniosa odsetki :-)

J.

Piotr Gałka

W dniu 2022-05-09 o 17:36, J.F pisze:
Od czasu jak wprowadzili podatek bankowy (choć pewnie to się inaczej
nazywa bo żadnych nowych podatków miało nie być) przestałem liczyć na
to, że oferta banku będzie korzystna dla 'Kowalskiego'.
P.G.

J.F

On Tue, 10 May 2022 11:30:41 +0200, Piotr Gałka wrote:

> Od czasu jak wprowadzili podatek bankowy (choć pewnie to się inaczej
> nazywa bo żadnych nowych podatków miało nie być) przestałem liczyć na
> to, że oferta banku będzie korzystna dla 'Kowalskiego'.

To jedno, ale podatek podatkiem - aby kredytu udzielic bank musi
pieniadze przyjac.
Jak na rynku pieniedzy jest za duzo, to trudno liczyc na wysokie
odsetki, a inflacja rosnie.

Ale co sie nagle stalo, ze jest jakby za mało?

J.

Eneuel

"J.F" snuje domysły, wyraża wątpliwości, zastanawia się... Jednym
słowem -- knuje...

: co sie nagle stalo, ze jest jakby za mało?

Rezerwuar cząsteczkowy...

Podnoszenie stóp daje więcej szmalu bankom, więc w jakim celu
banki mają podnosić oprocentowania lokat?

Stopy naprzemiennie są podnoszone i opuszczane, bo interes
(ssanie) musi iść do przodu...

-+-

Pół godziny przestawiałem aplikacje Alior banku... Ja byłem na
oryginale, matkę miałem na kopii... Kopia nie współpracuje
poprawnie z NFC... U mnie nie ma cofki, matki kartę skasuję, więc
Google Pay nie zaciągnie z matki konta, dlatego musiałem
przestawić oryginał z kopią... Droga przez mękę... Nie wystarczy
proste skasowanie danych aplikacji... Trzeba najpierw zamordować
klona... Przed zbrodnią profilaktycznie przestawiałem się na SMS,
ale chyba niepotrzebnie... Szkoda, że Alior nie oferuje
wirtualnych kart bezpłatnych... A może oferuje?...

&_&

Na poczcie z trąbką pojawił się błąd przenośny, który zabiera mi
sporo czasu...
A sprawa dotyczy matki, dając kolejne komplikacje...

&-&

Co mamy najcenniejszego w naszym życiu?
Oczywiście czas!! Na co marnuję? Na apki, na numery, na opisywanie...

&-&

Dziwny ten Ojciec nasz w niebie -- jednym daje majątki, innym
pozwala zbierać co najwyżej: cofki, wisienki, orzeszki...

Parkowe wiewiórki włażą na ludzi, szukając orzeszków... Podbiegła
do mnie, obejrzała me puste ręce, spojrzała mi z wyrzutem w me
oczy i odbiegła...

Laskowe chrupały na poczekaniu; włoski obejrzała starannie,
obracając go w łapach (najwyraźniej ucieszyła się) i gdzieś
zaniosła, po czym szybko powróciła...

Jaskółki już nie s...ą na parapet... Szybko uczą się dobrych manier...

Do pełni szczęścia potrzeba jeszcze tygrysiego pytona i kota --
wszystkie te zwierzaki są: szybkie, zwinne i towarzyskie... Ale
tylko wiewiórki są roślinożerne...

&-&

Inflacja jest hamowana podnoszeniem stóp, albowiem banki zabierają
ludziom to i owo, przez co ludzie mniej kupują... Naprawdę
inflację hamuje produkcja, lecz bankowe produkty niekoniecznie
należy tu brać pod uwagę... Należy podnieść cząstkową rezerwę, by
nakłonić banki do podniesienia oprocentowania oszczędności...
Niskie stopy dadzą inflację i rozregulowanie trudne do
opanowania...

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 11 maj 2022 o 02:19, Eneuel pisze:
> "J.F" snuje domysły, wyraża wątpliwości, zastanawia się... Jednym
> słowem -- knuje...

> : co sie nagle stalo, ze jest jakby za mało?

https://alebank.pl/ile-banki-zaplaca-za-rzadowy-plan-pomocy-kredytobiorcom/?id=410393&catid=30663&cat2id=18916

Jedną ręką zabiera (podnosi stopy) zaś komplementarną ręką daje...
Ważne, by nie być bezczynnym!!!

> Rezerwuar cząsteczkowy...

> Podnoszenie stóp daje więcej szmalu bankom, więc w jakim celu
> banki mają podnosić oprocentowania lokat?

Weźmy krechę na 5% w podziałce [w szkole uczyli mnie, by zamieniać
słowo 'skala' na słowo 'podziałka', więc skorzystam z okazji
zabłyśnięcia dobrymi manierami lingwistycznej natury!) rocznej:
- 10 platynowych odsetek od kredytu na 200 platynowych

Teraz na 10% w rocznej podziałce:
- 10 platynowych odsetek od kredytu na 100 platynowych

W kalkulatorze rozładowały się baterie słoneczne, dlatego
trudno mi wyliczyć różnicę w bankowym zysku pomiędzy tymi
dwoma kredytami, ale na oko nie jest duża...

Po co bank miałby szukać dodatkowego szmalu? Może dać
więcej, lecz nie musi! Musiałby, gdyby inny bank zabrał
szmal, oferując coś ciekawego: dobrą (Citi) obsługę;
wysokie ;) (Alior) opromilowanie; bezpieczeństwo...
BFG niestety nie chroni przed inflacyjną utratą szmalu...
[przed tą utratą skutecznie chroni swobodny dostęp do koryta]

> Stopy naprzemiennie są podnoszone i opuszczane, bo interes
> (ssanie) musi iść do przodu...

Zbyt długo niskie (zbyt niskie w danych realiach, w danym
kontekście) dały inflację... Przeciąganie struny dać może
hiperinflację, dlatego teraz trzeba stopy podnosić...

> &-&
>
> Co mamy najcenniejszego w naszym życiu?
> Oczywiście czas!! Na co marnuję? Na apki, na numery, na opisywanie...
>
> &-&

Mobilna autoryzacja CA... Napisałem ładny przelew, autoryzacja
powiodła się połowicznie -- na ekranie telefonu OK, ale na
ekranie laptopa -- odrzutka...

Po co ładnie (poprawna kwota, pełne adresy odbiorcy i sensowny
temat) pisać, tracąc czas?...

Kolejny przelew napisałem byle jak -- pełny sukces!!!

> Dziwny ten Ojciec nasz w niebie -- jednym daje majątki, innym
> pozwala zbierać co najwyżej: cofki, wisienki, orzeszki...

Tym ostatnim powtarza monotonną mantrę:
- inni mają gorzej!

> Do pełni szczęścia potrzeba jeszcze tygrysiego pytona i kota --
> wszystkie te zwierzaki są: szybkie, zwinne i towarzyskie... Ale
> tylko wiewiórki są roślinożerne...

Ponoć łatwo zaprzyjaźnić pytoniego tygryska z dzieckiem, zwłaszcza
z chorym, może dałoby się też zaprzyjaźnić takiego gada z kotem?...
Kota można zaprzyjaźnić z papugą -- może także z jaskółką?... Ktoś
z grupy twierdził, że wiewiórki to ogoniaste szczury -- kota łatwo
zaprzyjaźnić ze szczurem, więc być może także z wiewióreczką...
Ciekawe, jak by taka rodzinka ;) żyła ze sobą... Kot jest najszybszy,
wiewiórka biega po drzewach i skacze z dowolnej wysokości, pyton lubi
pływanie i wygrzewanie się a ssaki są takie cieplutkie... Kot mógłby
na pytonie pływać, bo nie tęskni do pływania... Wiewiórka i jaskółka
też mogłyby skorzystać z kajaka...

'K' jak 'Krzysztof' vs 'Kajak Krzysztof'

Gdy wracam na Krętą -- spotykam jeża... Kiedy jestem już blisko niego,
ucieka przede mną, po czym zatrzymuje się, lecz nie zwija w kolczastą
kuleczkę... spotykam go niemal codziennie... lub raczej -- conocnie...

> [...]

> nakłonić banki do podniesienia oprocentowania oszczędności...
> Niskie stopy dadzą inflację i rozregulowanie trudne do

Im tańsze kredyty -- tym chętniej brane, więc na ryneczku przybywa
szmalu... Tani kredyt zachęca do marno_trawienia... Drogi -- do
rozsądnego inwestowania... Jeśli chleb będzie za darmo -- będzie
marnowany, co w efekcie przyniesie głód, zamiast sytości... Niby
proste...

MMorawiecki był bankierem, teraz jest premierem...
Zaciąga kredyt, by zaspokoić przedwyborcze żądania, po czym spłaca,
gdy może... Czyli -- przed wyborami szmal rozdaje, zaś po wyborach
-- odzyskuje składkami i podatkami za sprawą przeróżnych regulacji...

--
'_._ _,-'""`-._ ._. .-.

- Panie premierze! Jedną ręką pan daje pieniądze a drugą -- odbiera!
- To potwarz! Obiema rękami daję! Odbieranie nie ma tu miejsca!
- Co pan daje obiema?...
- Jedną ręką daję pensję, drugą ręką dokładam premię...
- Komu?...
- Sobie.

Robert_DF

W dniu 09.05.2022 o 17:36, J.F pisze:
1. "państwowe banki" mogłyby dać dobry przykład,
2. zniesienie podatku belki? dlaczego nikt o tym nie mówi

+ "pomoc" dla kredytobiorców, za którą mają zapłacić banki (ciekawe, na
kogo przerzucą koszty)

więcej w tekście:

https://robertsierant.pl/2022/05/10/pomoc-dla-kredytobiorcow-jak-wygladaja-wstepne-propozycje/

Kris

A skąd założenie że oferta banku.ma być korzystna dla Kowalskiego?
Raczej ma być korzystna dla banku.

Eneuel Leszek Ciszewski

"J.F" cj7rdmapmodx$.riy6ay7fofs8$.d...@40tude.net

> rzad naciska na banki, aby podniosly oprocentowanie lokat.
> Na razie dobrowolnie, ale jak nie podniosą dobrowolnie, to .... :-)

To oprocentowania lokat nie będą podniesione?

--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' ene...@gmail.com '.O_'

Henryk Hajdan

W dniu 2022.05.09 o 17:36, J.F pisze:
Dokąd nas to wszystko doprowadzi ?

Eneuel

Henryk Hajdan

: Dokąd nas to wszystko doprowadzi ?

Nas -- do płacenia; ich ;) -- do pobierania płacy za wytężoną
pracę. Niedawno przeczytałem, że różne banki podniosły a któryś
-- pracuje ;) nad podniesieniem...

Przenoszenie mrowiska wiąże się z jego... Przebudowywaniem...
Nieustanne poprawianie prawa -- także przysparza mrówkom
problemów...

Inflację zmniejsza produkcja -- do której potrzebne są stabilne i
rozsądne prawa oraz sądy, które nie są złe do przesady...
Tymczasem w Polsce panuje tu i ówdzie ;) kult cara...

J.F

On Wed, 11 May 2022 20:59:27 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> "J.F" cj7rdmapmodx$.riy6ay7fofs8$.d...@40tude.net
>
> To oprocentowania lokat nie będą podniesione?

To rzad przejdzie do ataku :-)

J.

J.F

Na razie nas doprowadzilo do ponownego wyboru Glapinskiego.

A kadencja ... 6 lat?
Ale zawsze mozna mu wyciagnac jakies blondynki, czy NIK naslac :-)

J.

Akarm

W dniu 11.05.2022 o 20:34, Kris pisze:

> A skąd założenie że oferta banku.ma być korzystna dla Kowalskiego?
> Raczej ma być korzystna dla banku.

Tak jest.
Ostatnio Santander mnie nagabuje, żeby wziął kredyt z atrakcyjnym
oprocentowaniem: RRSO 18%. :D
Dlaczego taniej jest w parabankach typu Provident?

--
-
Akarm

Robert_DF

W dniu 12.05.2022 o 21:35, Akarm pisze:

> Tak jest.
> Ostatnio Santander mnie nagabuje, żeby wziął kredyt z atrakcyjnym
> oprocentowaniem: RRSO 18%. :D
> Dlaczego taniej jest w parabankach typu Provident?

a jest?

tylko nie mów, że chodzi o pierwszą, promocyjną pożyczkę...

+ lepiej nie mieć chwilówek w BIK

Dawid Rutkowski

czwartek, 12 maja 2022 o 21:47:08 UTC+2 Robert_DF napisał(a):

> a jest?
>
> tylko nie mów, że chodzi o pierwszą, promocyjną pożyczkę...
>
> + lepiej nie mieć chwilówek w BIK

W BIK czy BIG?
Provident wpisuje do BIK?

A ja znów wziąłem pożyczkę w citi z ujemnym oprocentowaniem :)

J.F

Jak Ci sie to udało ?

J.

Dawid Rutkowski

Jak masz dobrze obsługiwaną KK (tzn. niedobrze dla banku, bo w GP wszystko spłacasz - ale nie masz żadnych zaległości)
oraz zgodzisz się na marketing, to dzwonią z ofertami kredytów "uproszczonych"- bez dokumentów dochodowych.
2 lata temu, hmm, a może nawet 3, ale chyba 2, to było chyba przed pierwszymi covidowymi wakacjami,
dostałem ofertę na 0% prowizji, bez opłaty operacyjnej i z 500zł do biedronki - więc wziąłem wymagane 50k,
przelew był tego samego dnia co umowa, tego samego dnia spłaciłem 49 tysięcy, a jak się skończył
"miesiąc po miesiącu podpisania umowy" i dostałem bony, to spłaciłem resztę.
Tzn. oczywiście była reklamacja, ale wszystko się skończyło tak jak powinno.

Przez 2 lata była posucha i "nie można łączyć promocji" - ale teraz ruch w interesie wraca.

Choć jest troszkę gorzej - jest opłata operacyjna 40zł miesięcznie, zapłacę max. dwie, ale też 0% prowizji.
Koleś mnie nieco naciągnął żebym wziął 50100, bo wg promocji wystarczyłoby 20100 - ale niech i on ma premię,
a mnie to nic nie kosztuje.
Też przelew zaraz po podpisaniu mowy, od razu spłaciłem 50k, a od tych 100zł nalicza mi się 4gr odsetek dziennie.
Kody na aledrogo (trochę gorsze niż biedronek, ale też można wykorzystywać w częściach) na 500zł też mają
być do "końca miesiąca po miesiącu podpisania umowy".
Płatność pierwszej raty mam 12 czerwca, więc na pewno 40zł stracę, ale druga ma być 12 lipca, a do tego czasu
na pewno pożyczka będzie już zamknięta, więc albo w ogóle tej opłaty nie zapłacę albo proporcjonalnie.

Więc może z samej kwoty pożyczki niewiele skorzystam, ale ponad 400zł do przodu, zamiast do tyłu - pożyczka z ujemnym oprocentowaniem :)

Jeszcze jakiś czas temu kombinowałem z taką pożyczką z prowizją - można było wziąć na 60 miesięcy, więc po spłaceniu po 2 miesiącach powinni zwrócić ponad 95% tej prowizji.
Ale doszedłem do wniosku, że jednak nie będę ryzykował, bo musiałbym chyba najpierw oddać im z 8k więcej
(prowizja jest kredytowana), a potem im to wyrwać z powrotem - za duże ryzyko na 500zł zarobku.
Więc nie podpisałem umowy w ST - a ta kobitka zawiedziona była, wydzwaniała przez kilka dni...

Więc jak widać w citku działa gadanie - bo już od jakiegoś czasu dzwonili z propozycjami
bez prowizji i nawet bez opłaty operacyjnej, ale zawsze mówiłem, że jak jeszcze bony
dorzucą, to bardzo chętnie, ale na razie nie.
No i się doczekałem.

Tak samo było zresztą z moją bezpłatną "dożywotnio" KK w citku w 2015 - bodajże korzystając
z rady na grupie, a może jeszcze na śp. forum mBąka, zadzwoniłem sobie do nich
i poopowiadałem, że ja to bym KK chciał, ale żeby była bezpłatna.
Pani była niestety bezradna, bo akurat promo nie było, więc zakończyliśmy rozmowę bez wniosku.
Ale tak po miesiącu dzwoni ktoś z ofertą bezpłatnej karty "rabatowo-kredytowej" w citku ;>
I udało się dostać bezpłatnego golda, którego potem też bezpłatnie wymienili mi na platynę - też
po prostu zapytałem w ST, czy by mi bezpłatnie nie wymienili, bo ten gold to taki
żarówiasty i nie podoba mi się, że za bardzo uwagę zwraca - i okazało się, że bardzo chętnie.

Choć przy przyznawaniu tej karty wniosek mielili chyba ponad miesiąc, zapewne sami się zatkali
liczbą tych wniosków - że aż zacząłem mieć stracha, że padłem ofiarą phishingu ;>

J.F

On Fri, 13 May 2022 06:49:35 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
> oraz zgodzisz się na marketing, to dzwonią z ofertami kredytów "uproszczonych"- bez dokumentów dochodowych.

No dzwonią,

> 2 lata temu, hmm, a może nawet 3, ale chyba 2, to było chyba przed pierwszymi covidowymi wakacjami,
> dostałem ofertę na 0% prowizji, bez opłaty operacyjnej i z 500zł do biedronki - więc wziąłem wymagane 50k,

Ale normalne odsetki zostają?

> [...]
> Tzn. oczywiście była reklamacja, ale wszystko się skończyło tak jak powinno.

Ale jak rozumiem to nie ujemne oprocentowanie, tylko 500zl bonow do
biedronki po bardzo promocyjnym koszcie ?

> [...]
> Koleś mnie nieco naciągnął żebym wziął 50100, bo wg promocji wystarczyłoby 20100 - ale niech i on ma premię,

teraz procenty wyzsze, to i jeden dzien kosztuje.
Chyba zeby tak ... rano wziac kredyt, wieczorem oddac 99% :-)

> [...]
> być do "końca miesiąca po miesiącu podpisania umowy".

Czyli dopiero RRSO kredytu ujemne :-)

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 12 maj 2022 o 14:23, J.F pisze:

> To rzad przejdzie do ataku :-)

Właśnie przeszedł do ataku:

https://www.money.pl/banki/nie-ma-koniecznosci-interwencji-rzecznik-rzadu-rozwiewa-nadzieje-w-sprawie-lokat-6768783099714432a.html

--
'_._ _,-'""`-._ ._. .-.

Akarm

W dniu 12.05.2022 o 21:47, Robert_DF pisze:

> a jest?

Jest.

> tylko nie mów, że chodzi o pierwszą, promocyjną pożyczkę...

Patrzę teraz w ofertę Providenta pożyczki na dwa lata: RRSO = 9,73%.
I nie, nie pierwsza, promocyjna.

J.F

On Mon, 16 May 2022 00:37:39 +0200, Akarm wrote:
> Jest.

> Patrzę teraz w ofertę Providenta pożyczki na dwa lata: RRSO = 9,73%.
> I nie, nie pierwsza, promocyjna.

Jest to zastanawiajace, patrząc na pozyczki/kredyty bankowe obecnie.

Tak na szybko widze tylko
3m - 114% RRSO,
6m - 67%
12m - 19%
24m - 9.73%

cos mi to za dobrze wygląda - podejrzane :-)

Liczą na jakies karne odsetki?

A moze przewiduja, ze 9.73% przez 2 lata to bedzie swietny interes ?

J.

Dawid Rutkowski

poniedziałek, 16 maja 2022 o 12:33:03 UTC+2 J.F napisał(a):

> A moze przewiduja, ze 9.73% przez 2 lata to bedzie swietny interes ?

Pewnie, "niech pani spojrzy, jaką małą ratę pani płaci, to może jeszcze coś dobierzemy,
tamto się przydało, prawda, no to tutaj mamy taką ofertę na pół roku..."

Widać nie załapało z RRSO 0% na marne 2 miesiące, bo trzeba było szybko i dużo oddać - no to
teraz dla pierwszej pożyczki na 2 lata dajemy dobre warunki, a rata mała, bo jednak 2 lata
(ew. "mniejsza" - ale też nie sądzę, by te pożyczki były za duże, nie obstawiam, by więcej niż 10k),
ale jak już się spodoba, to dowalimy "obsługę pożyczki w domu klienta" i RRSO 67% czy 114%.

Coś takiego odwala też citek - wymyślili "opłatę operacyjną" 40zł/mc - np. dla pożyczki
na 3 lata daje to 1440zł - przy kwocie rzędu 10k jest to dodatkowe 14,4% prowizji (różnica tylko taka, że nie "kredytowanej"),
a dla 5k 28,8% (biednemu zawsze wiatr w oczy).
Cóż, jest "anty-lichwa" ograniczająca % nominalny - ale nie ogranicza ani prowizji, ani "kosztów dodatkowych" ani RRSO.

J.F

On Mon, 16 May 2022 03:59:09 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
>
> Widać nie załapało z RRSO 0% na marne 2 miesiące, bo trzeba było
> szybko i dużo oddać - no to teraz dla pierwszej pożyczki na 2 lata

RRSO 0% to zaden interes dla pozyczkodawcy :-)

Moze liczyli na to, ze klient nie odda, i wejda jakies horendalne
procenty.

A kolejna sprawa - jak kogos nie stac na nagły wydatek 1tys czy 5tys
... to jaka szansa, ze po miesiacu zwroci?
Wiec takie pozyczki maja sens na kilka miesiecy.

> dajemy dobre warunki, a rata mała, bo jednak 2 lata (ew. "mniejsza"
> - ale też nie sądzę, by te pożyczki były za duże, nie obstawiam, by
> więcej niż 10k)

W kalkulatorze nawet 20k, ale wtedy 3 lata i RRSO 19%.
wiec limit 15k, co na 2 lata zdaje sie miec sens - rata 687zl.

>, ale jak już się spodoba, to dowalimy "obsługę
> pożyczki w domu klienta" i RRSO 67% czy 114%.

Byc moze.

> [...]
> Cóż, jest "anty-lichwa" ograniczająca % nominalny - ale nie ogranicza ani prowizji, ani "kosztów dodatkowych" ani RRSO.

Tylko ze ta oplata powinna byc widoczna w RRSO, a klient powinien byc
swiadomy, co to znaczy wysokie RRSO :-)
Aczkolwiek, jak nam tu jeden kolega kiedys klarowal - nawet wysokie
RRSO moze byc "znosne" przy krotkim terminie.

J.