Pożegnanie z ideą.

Dawid Rutkowski

Trudne.
Termin wypowiedzenia ustawili na 18 października, bo podobno poczta ma obowiązek w 5 dni dostarczyć zwykły list - i wg regulaminu (co wyjaśnili w reklamacji) jest to wystarczająca forma dostarczenia wypowiedzenia klientowi.
Stan na dziś - apka i ST jeszcze działają, co pozwoliło podejrzeć, że konta zniknęły, ale karta nie - i nawet wciąż jest aktywna. A nawet nieśmiertelna - nie daje się jej zastrzec...
Cóż, zobaczymy, co będzie jutro - ale mogę trafić na podwójny mur, bo chyba dziś mieli przenosić wszystkich klientów do systemu żubra.
Hmm, ciekawe, czemu akurat w poniedziałek?
A może przenieśli w weekend tych, co mieli przenieść, a resztę zostawili, aż im się pokończą umowy?

Michał Choromański

Mi jeszcze działa. Migracja miała chyba być 19, ale dopiero listopada.
Swoją drogą, skąd masz / ma pan informację o terminie wypowiedzenia? U mnie chyba powinno działać do końca miesiąca, bo dostałem wypo na początku września, a z datą 31 sierpnia (ale liczy się raczej data doręczenia?), więc może nawet kilka dni w listopadzie podziała?

Dawid Rutkowski

wtorek, 19 października 2021 o 10:23:55 UTC+2 Michał Choromański napisał(a):
> Mi jeszcze działa. Migracja miała chyba być 19, ale dopiero listopada.

Mi też jeszcze działa. Kont brak, karta wciąż widoczna i nieśmiertelna. Typowe dla idei.
I teraz pytanie - kto narusza prawo - oni, świadcząc mi usługi bez umowy (sami wypowiedzieli) czy ja, korzystając z tych usług?
Ale nawet nie ma jak ich kopnąć - bo kopać ideę to jak kopać trupa, a z kolei kopanie się z żubrem - przegrasz ;>
Materiału o migracji (w ideacloud) nie dostałem, więc może i listopad. tylko czemu w piątek (chyba że na koniec piątku)?
Czyta to ktoś, komu nie wypowiedzieli i podpisał aneks?

> Swoją drogą, skąd masz / ma pan informację o terminie wypowiedzenia? U mnie chyba powinno działać do końca miesiąca, bo dostałem wypo na początku września, a z datą 31 sierpnia (ale liczy się raczej data doręczenia?), więc może nawet kilka dni w listopadzie podziała?

W usenecie wolno na "ty" ;>
O termin wypowiedzenia dopytałem się w poczcie wewnętrznej.
W sumie trudno powiedzieć, jak to policzyli, bo pismo ma datę nadania 6 sierpnia, a w odpowiedzi na reklamację napisali:
"Na podstawie ustaleń z Pocztą Polską, jako dzień dostarczenia listu zwykłego przyjmowany jest najwcześniej piąty dzień roboczy, liczony od dnia, w którym nadana została przesyłka (w tym terminie Poczta Polska zobowiązana jest do dostarczenia przesyłki)."
Wysokie mniemanie mają o poczcie, więc widać jeszcze trochę dodali, że w końcu wyszedł ten 18.X.
Więc najłatwiej napisać wiadomość w ST, nawet szybko odpisują.

A w ogóle jaki masz powód wypowiedzenia?
U mnie brak operacji przez 6 miesięcy.
Ciekawe, czy ma to też związek z tym, że to było konto "rentier" ze śp. lion's banku - takiego wannabe private banking idei ;>

WAM

On Tue, 19 Oct 2021 08:03:20 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
<drut...@wp.pl> wrote:

>Mi też jeszcze działa. Kont brak, karta wciąż widoczna i nieśmiertelna. Typowe dla idei.
Logowanie działa i konta są, pamiętam z innego wątku że wypowiedzenie
dostałeś wcześniej.
30 września wypowiedziałem telefonicznie konto firmowe (okres
wypowiedzenia 30 dni). W trakcie tej rozmowy dowiedziałem się, że
wypowiedzenie rachunku osobistego upłynie ok 4-6.11 (nie zapamiętałem
daty). Papierowe wypowiedzenie przyszło w październiku.

>A w ogóle jaki masz powód wypowiedzenia?
>U mnie brak operacji przez 6 miesięcy.
Wysokie koszty utrzymania starego systemu.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Michał Choromański

Ja mam powód wypowiedzenia że 54% klientów odeszło od Idei (tak mniej więcej, bo dokładnie nie pamiętam). xD
Pewnie policzyli razem z tymi, którzy podpisali ich aneks. xD
Jeśli dodają 5 dni od daty na liście, to u mnie była data 31 sierpnia, dodać 5 dni roboczych, to już 7 września, to co najmniej do 7 listopada powinno działać. :P A według tego co pisałeś (że dodają), to nawet dłużej. W takim razie powinienem zdążyć założyć nowe konto w jakimś innym banku tak aby nowa karta doszła do mnie zanim Idea przestanie mi działać.
Nie wiem w sumie, co to jest ST, zakładam że chodzi o jakiś czat / messenger na koncie bankowym, albo po prostu infolinię. ;)

A swoją drogą - jak ogólnie wspominacie Ideę?
Ja mam bardzo miłe wspomnienia związane z ich placówkami coworkingowymi, tak to się nazywało. Wiele dni przesiedziałem tam przy laptopie. Nawet były kawa i herbata za free. xD
Na początku to te stoliki miały bardzo długie godziny otwarcia jak na bank: 8-20, a Zajęcza na Powiślu miała jeszcze soboty (9-14 chyba). Potem stopniowo skracano, na końcu zostało 10-18 .(funkcje bankowe cały czas były jedynie w tych godzinach, tzn. 8-10, 18-20 i w soboty bank działał tylko jako "quasi-kawiarenka")
Wiosną 2017 r. przez jakiś czas był nawet wagon coworkingowy. :P Można się było wystarać o bezpłatny bilet. Ja raz wziąłem, bo miałem jechać do Krakowa na Noc Muzeów, ale w końcu zrezygnowałem. W sumie szkoda, bo nie miałem okazji podpatrzeć jak toto wyglądało.
Ostatnia placówka z funkcją coworkingową padła chyba na koniec września 2019 r. Co ciekawe, lokal do dziś - choć zamknięty - wygląda praktycznie tak samo jak za tamtych czasów, zabrany tylko ekspres i stoliki. Można popatrzeć przez szybę, ulica Polna róg Waryńskiego - niedaleko wejścia do metra Politechnika.

Jeśli chodzi o funkcje bankowe, to jak zakładałem konto w sierpniu 2016 r. to naprawdę jak dla mnie mieli wszystko to co na codzień potrzebne. Prowadzenie konta i karta za free, wypłaty ze wszystkich bankomatów w kraju za free, wpłaty za free we wpłatomatach Euronet oraz tzw. "mobilnych wpłatomatach" (o tym nieco niżej). Nawet wpłaty i wypłaty w kasie banku były bezpłatne Nawet nie zdajecie sobie sprawy, jak to dla mnie przydatne. Można wpłacić każdą kwotę, nawet końcówki poniżej 10 zł. No i pieniądze są od razu na koncie. Nie ma też ryzyka że na drodze wpłatomat-bank coś gdzieś zaginie, bo za operację odpowiada pracownik banku obecny na miejscu.
Wprawdzie nie było wszystkich tych wodotrysków jak blik, hce czy apple/google pay, ale nawet nie wiem czy w 2016 takie rzeczy istniały. W każdym razie dawałem sobie bez nich radę. ;)
Jak teraz przeglądam oferty banków, to ze świecą szukać podobnej. Zawsze czegoś brakuje, a to potrącają za wpłatę w oddziale, przez co wpłacanie nie ma sensu, a to pełno warunków prowadzenia konta (ileś transakcji w miesiącu tudzież na określoną kwotę itd. itd.)

No i jeszcze ten 'mobilny wpłatomat'. Mało brakowało żebym o tym zapomniał. (w zasadzie to prawie w ogóle nie korzystałem) Bardzo się tym chwalili w swoim czasie i nawet jakąś nagrodę za to dostali. Pomysł nie zastosowany w żadnym innym banku.
Na początku przez długi czas to można było zawołać wpłatomat na dowolną kwotę (teoretycznie mógł do ciebie dojechać żebyś wpłacił dychę), potem wprowadzili minimalną kwotę. A w końcu całe przedsięwzięcie wzięło i zdechło.

Tak sobie teraz myślę że do mniej więcej 2017/2018 roku ten bank mógł prowadzić miłośnik nowinek, człowiek naprawdę z gorącą głową. Kojarzyłem że w pewnym momencie była zmiana prezesa i chyba nawet ten poprzedni poszedł siedzieć (właśnie sprawdziłem i faktycznie była zmiana w październiku '17 a poprzednik dostał prokuratora za GetBack).
Pekao to nawet nie musiało przejmować tej Idei, od późnego 2018 bank zwijał się na całego, pod koniec 2019 i przez cały 2020 to już była atrapa. Likwidowali placówki na potęgę i na koniec już nawet nie było kas gotówkowych w żadnej która została.
W pewnym momencie był pomysł połączenia Idei z Getinem i chyba zablokowały to organy państwowe. Ciekawe, jakby to wyglądało. Nie wiem czy jednak nie lepiej niż pod tym Pekao. Ja nie chciałem w tym brać udziału, celowo nie podpisałem aneksu.

J.F

On Tue, 19 Oct 2021 11:35:13 -0700 (PDT), Michał Choromański wrote:
> Ja mam powód wypowiedzenia że 54% klientów odeszło od Idei (tak mniej więcej, bo dokładnie nie pamiętam). xD

To jest twoj powod, czy oni taki podali ?

Teraz to bez znaczenia - wchodzisz do rodziny Pekao ... lub nie

> Pewnie policzyli razem z tymi, którzy podpisali ich aneks. xD

> A swoją drogą - jak ogólnie wspominacie Ideę?

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :-)

Ja tam wspominam dosc wysokie oprocentowanie oszczednosci,
czesto jakies dziwne promocje - naprawde tym bankom zalezy, zeby im
pieniadze przelac, a potem szybko wylac?
I zamrazanie serwisu po 23:00.

reszta mnie nie interesowala.

> Nawet wpłaty i wypłaty w kasie banku były bezpłatne

Konto prywatne, czy na DG ?

> Wprawdzie nie było wszystkich tych wodotrysków jak blik, hce czy
> apple/google pay, ale nawet nie wiem czy w 2016 takie rzeczy
> istniały.

No wlasnie - chyba jeszcze nie.

> [...]
> co wpłacanie nie ma sensu, a to pełno warunków prowadzenia konta
> (ileś transakcji w miesiącu tudzież na określoną kwotę itd. itd.)

IMO nie jest tak zle z tymi warunkami.
A coz ... bank musi zarobic. Szczegolnie, jak ma bonusy dodatkowe,
chocby te coworkingi.

> [...]
> (teoretycznie mógł do ciebie dojechać żebyś wpłacił dychę), potem
> wprowadzili minimalną kwotę. A w końcu całe przedsięwzięcie wzięło

Bo mnie sie wydaje ... ze to wysoce nieoplacalne jest :-)

Dojazd zawsze bedzie troche trwal, duzo osob oni tym nie obsluza,
szczegolnie, jak kazdy bedzie chcial wplacic na koniec dnia.

> [...]
> ten poprzedni poszedł siedzieć (właśnie sprawdziłem i faktycznie
> była zmiana w październiku '17 a poprzednik dostał prokuratora za

Ale prokurator to chyba pozniej.

> Pekao to nawet nie musiało przejmować tej Idei, od
> późnego 2018 bank zwijał się na całego, pod koniec 2019 i przez

No wlasnie o to chodzi, ze na zwiniecie nie mieli pieniedzy.

> cały 2020 to już była atrapa. Likwidowali placówki na potęgę i na
> koniec już nawet nie było kas gotówkowych w żadnej która została. W

Bo to sa koszta, a Idea przynosila straty.
A czy w dobie internetu ta gotowka taka istotna ...

> pewnym momencie był pomysł połączenia Idei z Getinem i chyba
> zablokowały to organy państwowe. Ciekawe, jakby to wyglądało.

No coz, KNF sie obawial, ze Idea moze pociagnac Getin na dno.
W sumie ciekawe jak tam rzeczywisty bilans Idei wyglada .. choc
pandemia mogla pociagnac klientow.

> Nie wiem czy jednak nie lepiej niż pod tym Pekao.

Celem nie jest najlepszy bank, tylko ratowanie klientow i UFG.

A Pekao ... no coz, ma wlasna wizje banku, z Idei przydatne mu tylko
kredyty :-)

J.

Dawid Rutkowski

wtorek, 19 października 2021 o 18:34:30 UTC+2 WAM napisał(a):

> [...]
> wypowiedzenie rachunku osobistego upłynie ok 4-6.11 (nie zapamiętałem
> daty). Papierowe wypowiedzenie przyszło w październiku.

Hmmm, no to albo bardzo długo szło albo lecą sobie w kulki - jak bank wypowiada, to z 2-miesięcznym terminem, więc na piśmie powinna być choć data najpóźniej z końca sierpnia.
Jak masz chwilę to walnij im reklamację, zobaczymy, jaką głupotę odpiszą (bo to rzeczywiście kopanie trupa).

> Wysokie koszty utrzymania starego systemu.

Seryjnie tak napisali? Jako jedyny powód? A podali punkt regulaminu?
Choć jak ostatnio do tego regulaminu zajrzałem, to można powiedzieć, że możliwych powodów wypowiedzenia umowy przez bank wpisali tyle, że coś by się zawsze znalazło.
Jedynie przy PRP ten garnitur jest bardzo przycięty.

Dawid Rutkowski

Hmmm, jak się tak zbierasz z tym zakładaniem konta - oraz, jak się domyślam, jest to Twoje jedyne konto,
to może poczekaj, aż idea Ci zamknie i założ sobie w którymś banku PRP - ta oferta może Ci bardziej pasować niż standardowe.

Bo masz ciekawe potrzeby - wpłacanie bilonu... No chyba że nie kupujesz na bazarku ;> Albo już mają tam terminale.
Kiedyś byłem w oddziale santander i jakiś gościu przyszedł do kasy z workiem bilonu.
Długo im zeszło... Zastanawiam się do dziś, czy to może jakaś "góra grosza" była (dzieci z przedszkola wpłacają na poczcie)
czy też naliczyli mu jakąś opłatę i w tak złośliwy sposób postanowił ją uiścić...

W sumie też może niepotrzebnie obrażałeś się na żubra - akurat ich oferta mogłaby Ci się spodobać, o ile lubisz stać w kolejce do kasy z duża ilością emerytów ;>

Zaś ST to "System Transakcyjny" czyli tzw. "bankowość internetowa", w przypadku idei tzw. "idea cloud".
Po zalogowaniu masz w prawym górnym rogu ikonkę koperty - po kliknięciu możesz napisać wiadomość do banku.

Powód wypowiedzenia masz piękny, podali punkt regulaminu, który pozwala na wypowiedzenie umowy przez bank z takiej przyczyny?

Ja od klonów trzymałem się zawsze z daleka, ale idea w końcu skusiła mnie lion's bankiem - chyba dlatego, że znów się
zaczynał szalony czas i została mi chyba tylko jedna bezpłatna debetówka.
Niestety załapałem się praktycznie na sam koniec - to był koniec 2017 - ale może i lepiej, bo na nic mnie nie naciągnęli,
a ofert jakichś zmixowanych obligów było bez liku (choć nie był to już chyba getback, nie mówiąc o polisolokatach, to było wcześniej).
Placówki podobno w DC były 3, ja widziałem tylko tą na Domaniewskiej - tylko nie tą "zwykłej idei", ta od lion's
była w biurowcu obok, wejście od ul. Rodziny Hiszpańskich.
Spory hall, cały na czerwono, połączony ze sporym, puściutkim open space'm - a w drugą stronę intymne, też na czerwono,
pokoje spotkań... Wyglądało po amsterdamsku ;)
Załapałem się na 3 ostatnie organizowane tam "wydarzenia" - 3 z 4 wykładów o inwestowaniu prowadzonych
przez Pawła Cymcyka (było OK, bo prowadzący opowiadał anegdoty) - połączonych z miłą kolacyjką (żaden inny bank nie zaprosił mnie na kolację ;), co prawda były tylko kanapeczki, ciasteczki i soki, ale bardzo smaczne.
No a potem to już padło na pysk wszystko.
Muszę się tam kiedyś przejść i zobaczyć, co jest teraz w tym miejscu.

WAM

On Wed, 20 Oct 2021 03:40:52 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
<drut...@wp.pl> wrote:

>Hmmm, no to albo bardzo długo szło albo lecą sobie w kulki - jak bank wypowiada, to z 2-miesięcznym terminem, więc na piśmie powinna być choć data najpóźniej z końca sierpnia.
Wydruk datowany na 31.08. Jak dodamy "ich 5 dni" to tak wychodzi jak
podali. Ale doręczone miesiąc później niż im się wydaje. :)

>Jak masz chwilę to walnij im reklamację, zobaczymy, jaką głupotę odpiszą (bo to rzeczywiście kopanie trupa).
Nie chce mi się ich kopać. Postarzałem się.

par 16. ust. 1 lit. i). Oto treść https://ibb.co/Bfrh8qm

Arek

Użytkownik "Michał Choromański" <michal...@gmail.com> napisał w
wiadomości news:a416e290-01da-474e...@googlegroups.com...

> [...]
>Ja mam bardzo miłe wspomnienia związane z ich placówkami coworkingowymi,
>tak to się nazywało. Wiele dni przesiedziałem tam przy laptopie. >Nawet

To akurat nie dla mnie. A wrażenia mieszane.

Mój rachunek miał jakiś grzech pierworodny tzn. wg "statusu" (nie wiem
gdzie te informacje się przechowuje i kto i na jakiej podstawie ma do nich
dostęp) był zakładany "przez internet". Niezupełnie - założyli mi go bez
mojej wiedzy (a więc i zgody), nie pamiętam, czy ot tak, czy ubzdurało
im się, że kolejne lokaty mogą wracać tylko na konto w IB.
Jeść nie wołał - pozostał. Tak czy inaczej w innym banku nie chcieli
mi założyć rach. na potwierdzenie przelewem 1zł z IB, a odmowę
(zamiast nr konta do przelewu) wysłali kilkadziesiąt minut po
wypełnieniu wniosku - przyczyna "nie było osobistej identyfikacji klienta
w oddziale IB". Skąd wiedzieli? Poza tym bzdura, wielokrotnie już byłem
w oddziałach IB i się "identyfikowałem". Poskarżyłem się IB, 3 razy w
oddziale, reklamacje, zapewniano, że procedury weryfikacji OK i... to
samo, inny bank wciąż odmiawia a IB twierdzi, że wszystko OK. Po
3 mies. odpuściłem, nie potrafiłem skonfrontować bezpośrednio
przedstawicieli obu banków, odmówili informacji jak "status"
rachunku sprawdzają.
Myślałem by w oddzale go zamknąć i natychmiast otworzyć taki
sam, i podobnie przetestować totalitarny system na okoliczność
zakładania z niego rachunku w innym banku lecz zrezygnowałem.

Poza tym coraz bardziej idiotyczny, ciężki interfejs ale to chyba
w każdym banku.
Wpłata gotówkowa: najpierw było od ręki, potem chcieli faksować
mój dowód do centrali (na początku bank w ogóle nie widział
mojego dowodu - pisałem jak założyli rachunek) i odpowiedź
będzie po ok. pół godzinie. Tłumaczę, że wpłata własna - nie da się
szybciej. Ale... mogę wpłacić jako "osoba trzecia" o ile znam numer
rachunku i nazwisko beneficjenta (swoje...). Numer miałem, poszło
natychmiast.
Najgłupsze: w ramach zwiększenia bezpieczeństwa zamiast
maskowanego kazali wpisywać całe hasło.

Arek

pasztab

tisdag 19 oktober 2021 kl. 20:35:15 UTC+2 skrev Michał Choromański:

> A swoją drogą - jak ogólnie wspominacie Ideę?

Bardzo dobrze. Bezplatny, Jedyny bank, w ktorym oplacalo sie trzymac pieniadze. Lokaty swiateczne, wielkanocne, walentynkowe, wielki procent, nr 1 inne zazwyczaj duzo lepiej oprocentowane niz u konkurencji.
Trudno dzis znalezc taki bank.

Dawid Rutkowski

> A może przenieśli w weekend tych, co mieli przenieść, a resztę zostawili, aż im się pokończą umowy?

Dzisiaj zniknęła karta - i to jak kamień w wodę, nie tak, że jest sobie karta ze statusem "zastrzeżona", tylko z dnia na dzień jakby jej nigdy nie było.
Ale dostęp do ST wciąż działa - no bo mogłem sprawdzić, że karta zniknęła ;>
Więc może będzie działał aż wyłączą całkowicie idea cloud?

Ciekawe swoją drogą, czy to zniknięcie karty to i tak by się stało, czy też jest to jednak jakieś pokłosie rozpatrywania reklamacji?

Dawid Rutkowski

> Ciekawe swoją drogą, czy to zniknięcie karty to i tak by się stało, czy też jest to jednak jakieś pokłosie rozpatrywania reklamacji?

Chyba jednak reklamacja, przysłali odpowiedź i już logować się nie mogę - wyskakuje "konto zablokowane".
Ale wciąż "zablokowane", a nie "usunięte" - "Z przyczyn operacyjnych natomiast nie został usunięty Pana profil jako Klienta Banku. Trwają prace nad rozwiązaniem tej kwestii." - widać naprawdę trudne.
Podobno debetówkę zastrzegli 19 października - godziny nie podali.
Do wczoraj była widoczna jako aktywna - ciekawe, ile jeszcze by wisiała, gdyby nie reklamacja.
W tym samym piśmie piszą, że konto, do którego została wydana debetówka, zamknęli 18 października.
idea+żubr = "eksplozja... eksplozja..."

Dawid Rutkowski

Już niewiele życia zostało idei cloud - ale moje konto dalej tam jest - tyle że "zablokowane".
Cóż, pewnie "przyczyny operacyjne". Ale niezbyt ciężkie te "trwające prace"...
Ale już w piątek gaszą światło - choć kto wie, czy przy okazji nie przerzucą mnie do żubra, też "zablokowanego"...

WAM

On Wed, 17 Nov 2021 05:09:11 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
<drut...@wp.pl> wrote:

>Już niewiele życia zostało idei cloud - ale moje konto dalej tam jest - tyle że "zablokowane".
Osobiste mi żniknęło. Logowanie działa ale rachunków nie ma. Widać
kartę i numer rachunku do którego jest przywiązana :)
No i widać też:
Od 22.11.2021 to będzie Twój login w Banku Pekao:
[i tutaj są litery ib oraz ciąg cyfr będący dotychczas loginem do ib]

Dawid Rutkowski

środa, 17 listopada 2021 o 19:38:51 UTC+1 WAM napisał(a):

> Osobiste mi żniknęło. Logowanie działa ale rachunków nie ma. Widać
> kartę i numer rachunku do którego jest przywiązana :)

O, a karta aktywna?
To tak jak u mnie było - rachunki zamknięte 18.X, karta zastrzeżona 19.X (i to dopieropo reklamacji) - tzn. podobno 19.X, bo jeszcze ładny tydzień była widoczna jako "aktywna"...

> No i widać też:
> Od 22.11.2021 to będzie Twój login w Banku Pekao:
> [i tutaj są litery ib oraz ciąg cyfr będący dotychczas loginem do ib]

O, ciekawe czy w żubrze alias nie może składać się z samych cyfr.
Chyba że akurat tak się złożyło, że id klienta w żubrze i idei ma tye samo cyfr.
Jak santander zjadł db, to dostawało się nowy id - santanderowy, 8-cyfrowy (oczywiście jeśli ktoś nie miał - choć jak się potem okazało, można na ten sam PESEL mieć dwa różbe id) - a 10-cyfrowy id z db ustawiali jako alias - żona do dziś używa.

WAM

On Wed, 17 Nov 2021 12:05:18 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
<drut...@wp.pl> wrote:

>O, a karta aktywna?
Wg ST tak. Rachunek zostawiłem pusty (i zniknął) więc chyba nie mam
jak zweryfikować? :)

Pete

Hello, WAM.
On 17.11.2021 23:24 you wrote:

> Wg ST tak. Rachunek zostawiłem pusty (i zniknął) więc chyba nie mam
> jak zweryfikować? :)

Można np dodać kartę do konta Amazon. Wtedy idzie autoryzacja na 0.00

--
Pete

Grzexs

> A swoją drogą - jak ogólnie wspominacie Ideę?

Bez zgrzytów. Podobały mi się ich overnighty, oczywiście do momentu, gdy
oprocentowanie stało się tak niskie, że nie warto było się w to bawić.

Tradycyjnie dla banków popsuli interfejs.

Mieli wyróżniające się oprocentowanie lokat. Darmowa karta też była mile
wspominana.

--
Grzexs

WAM

On Thu, 18 Nov 2021 08:07:39 +0100, Pete <nob...@nowhere.com> wrote:

>Można np dodać kartę do konta Amazon. Wtedy idzie autoryzacja na 0.00
Nie korzystam :)

A jeszcze ciekawostka.
W menu Karty jest numer karty widoczny po staremu: 4 cyfry, 4
gwiazdki, 4 gwiazdki, 4 cyfry.
W menu Pulpit karta ma widoczne wszystkie cyfry (!) w formacie:
2-4-4-4-2.

Dawid Rutkowski

czwartek, 18 listopada 2021 o 19:06:35 UTC+1 WAM napisał(a):

> [...]
> gwiazdki, 4 gwiazdki, 4 cyfry.
> W menu Pulpit karta ma widoczne wszystkie cyfry (!) w formacie:

Jak tam dzisiaj?
Strona działa, na moje logowanie odpowiada tak samo - konto zablokowane.
Ale być może nie przenieśli mnie do żubra - po wpisaniu loginu z przedrostkiem ib dostałem do wpisania hasło maskowalne z polami do wpisania o numerach większych niż długość mojego hasła - więc to raczej taka "pułapka".
Przy okazji - ależ ten nowy żubr jest lame, Henry Ford wannabe - "możesz mieć dowolny alias, ale minimum 10 znaków".
Jedynie wybrana grupa VIP ma loginy liczbowe - najlepsi mają tylko 4-cyfrowe ;> (to odwrotnie niż u Kresa, tam cesarz miał na nazwisko AAAA, szlachta miała nazwiska 3-literowe, np. Rbit LSI - to był kocur ze szlachty - no a ci niżsi mieli 2-literowe albo 1-literowe - więc wszystko zależy od punktu widzenia/siedzenia, np. w "beneath a steel sky" najbogatsi mieszkali na dole, i ci biedacy z góry mogli na nich pluć i lać. U nas raczej mieszkają na górze - problem tylko wtedy, gdy winda nie działa - albo też jest opluta i olana, hmmm...)
Bardzo mi się też podoba jedynie 5 dni na zmianę karty - nowe aktywować można dopiero od dzisiaj, ale stare ważne są tylko do piątku.

WAM

On Mon, 22 Nov 2021 03:26:46 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
<drut...@wp.pl> wrote:

>Jak tam dzisiaj?
Już wczoraj ruszyło logowanie w apce i na stronie.
Po podaniu poprawnych danych logowania:

Wyłączyliśmy dostęp do serwisu Idea Cloud i aplikacji mobilnej Idea
Banku S.A., ponieważ Twoja umowa z Idea Bankiem S.A. jest
wypowiedziana. Więcej informacji uzyskasz pod numerem 22 59 12 232
oraz 801 365 365 (koszt połączenia zgodny ze stawką operatora) lub w
dowolnym oddziale Banku Pekao S.A.

screen: https://ibb.co/gF3K385

Apkę wywaliłem, stronę usuwam z "ulubionych". ;) Żegnam ich oziemble.

Michał Choromański

O proszę, strona logowania IB jeszcze się otwiera. ;) Sądziłem że wywalą ją w ten weekend.

WAM

On Mon, 22 Nov 2021 09:56:29 -0800 (PST), Michał Choromański
<michal...@gmail.com> wrote:

>O proszę, strona logowania IB jeszcze się otwiera. ;) Sądziłem że wywalą ją w ten weekend.
Otwiera się i działa autoryzacja. Błędne hasło daje inny efekt niż
poprawne.

Dawid Rutkowski

poniedziałek, 22 listopada 2021 o 16:52:49 UTC+1 WAM napisał(a):

> [...]
> wypowiedziana. Więcej informacji uzyskasz pod numerem 22 59 12 232
> oraz 801 365 365 (koszt połączenia zgodny ze stawką operatora) lub w

A u mnie ciągle "konto zablokowane".
W apce skomplikowaniej - najpierw wymagała aktualizacji.
Potem kilka prób logowanie pinem - błąd.
Potem logowanie hasłem - łyknęło, ale na następnym ekranie "brak połączenia z internetem".
A Ty co miałeś w apce?

Ciekawe co się pokaże komuś, kto podpisał aneks i go przenieśli do żubra?

WAM

On Tue, 23 Nov 2021 01:36:41 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
<drut...@wp.pl> wrote:

>A u mnie ciągle "konto zablokowane".
Nigdy tak nie miałem :)

>W apce skomplikowaniej - najpierw wymagała aktualizacji.
Nie aktualizowałem, cały czas logowała bez problemu.

>Potem kilka prób logowanie pinem - błąd.
>Potem logowanie hasłem - łyknęło, ale na następnym ekranie "brak połączenia z internetem".
>A Ty co miałeś w apce?
Logowałem odciskiem palca. Za każdym razem było ok - zarówno przed
migracją jak i po migracji, z tymże po migracji poprawne logowanie
dawało komunikat podobny jak na www.