Rachunki uniwersalne ROR/IDG

ąćęłńóśźż

Sep 1, 2022, 3:28:33 AMSep 1
Które rachunki w naszych bankach mogą być bez problemów używane jako uniwersalne zarówno dla celów osobistych jak i jednocześnie
prowadzonej małej JDG?
Sprzed wielu lat pamiętam jakieś zakazy w regulaminach.
Poza "zakazem" (bla, bla, ...) pytanie, czy z typowego ROR da się zrobić poprawny przelew do ZUS (z właściwym opisaniem składki) i
do US (z właściwym opisaniem podatku)?
BTW złodziejskie stawki opłat bankowych za przelewy do US i ZUS powinny zainteresować RPO i UOKiK !

Dawid Rutkowski

Sep 1, 2022, 3:36:42 AMSep 1
czwartek, 1 września 2022 o 09:28:33 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):

> BTW złodziejskie stawki opłat bankowych za przelewy do US i ZUS powinny zainteresować RPO i UOKiK !

Lepiej napisz, kto Cię tak okrada, będzie przestroga.
Ja raczej widuję darmowe - a nawet bank daje premię za robienie takich przelewów.
I to już nie jest 200zł wiśni, a np. 2k.

ąćęłńóśźż

Sep 1, 2022, 4:22:43 AMSep 1
Do ZUS i US?
Napisz gdzie są darmowe przelewy do tych przybytków i czy rachunek to mieszany ROR/JDG, no i ewentualna opłata stała za prowadzenie.
Organoleptycznie nie sprawdzałem, ale IMHO np. skok i pko pobierają opłatę i to wyższą, niż za zwykłe przelewy.
Opłaty czasem są ukryte np. w formie "opłata za sms" czy opłata za zdrapkę.
A który daje premię to tym bardziej ;-).

-----

Kamil Jońca

Sep 1, 2022, 4:33:04 AMSep 1
ąćęłńóśźż <a...@e.pl> writes:

> Do ZUS i US?
> Napisz gdzie są darmowe przelewy do tych przybytków i czy rachunek to mieszany ROR/JDG, no i ewentualna opłata stała za prowadzenie.
Pierwszy z brzegu - ING. Darmowe pod prostymi warunkami: typu 2000
wpływu lub opłacanie z niego ZUS właśnie.
Rachunek firmowy.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Andrzej Kłos

Sep 1, 2022, 6:20:51 AMSep 1
ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
> Organoleptycznie nie sprawdzałem, ale IMHO np. skok i pko pobierają opłatę i to wyższą, niż za zwykłe przelewy.

mBank

przelewy do ZUS i US darmowe, samo konto darmowe pod warunkiem wykonania
darmowego przelewu raz w miesiącu do ZUS-u. Karta nieobowiązkowa,
przelew "zewnętrzny" 1,5 zł.

Wszystkie opłaty i przelewy w ramach JDG można darmowo wysyłać z konta
"indywidualnego".

Piotr Gałka

Sep 1, 2022, 9:52:33 AMSep 1
W dniu 2022-09-01 o 09:28, ąćęłńóśźż pisze:
> Które rachunki w naszych bankach mogą być bez problemów używane jako
> uniwersalne zarówno dla celów osobistych jak i jednocześnie prowadzonej
> małej JDG?

Dlaczego chcesz mieć to razem?
Po co samemu wyłuskiwać, co firmowe a co prywatne jak może to rozdzielić
osobne konto.
Do dziś zgłoszonej działalności żony planujemy założyć konto w mBanku.
Według tego, co na razie się doczytałem to teraz jest promocja i 2 lata
gratis a potem (jakby nadal obowiązywała obecna TPiO) to 19zł za
prowadzenie rachunku, ale jak wykonasz w miesiącu przelew ZUS to konto
darmowe. Przelew do ZUS i US za 0 (w TPiO a nie tylko przez te 2 lata).
Patrzyłem też Santander, Alior i ING.
O ile pamiętam Santander ma droższe to konto - chyba 25zł/miesiąc, ale
obecnie jest promocja - bezterminowo za 0 (i to chyba karta też) i chyba
coś koło do 2000 wisienek jakby ktoś się wyjątkowo postarał.
Z tego jak ja zrozumiałem regulamin to ta darmowa bezterminowość może
zniknąć tylko gdyby bank podlegał fuzji z jakimś innym. Kto wie, może
planują.

Wybrałem mBank (ale jeszcze trochę podumam) bo wydaje mi się rozsądne
skorzystanie z mOrganizera w wersji za 10zł miesięcznie. Niestety nie
widziałem żadnej instrukcji do tego, aby się dokładniej zapoznać przed
wybraniem. Abo nie ma, albo nie znalazłem (nie miałem czasu dokładniej
szukać), albo może jest dostępna tylko po założeniu konta.

Jedna z metod szybkiego porównania:
https://finhack.pl/ranking-kont-firmowych/?gclid=EAIaIQobChMIgP64sNzz-QIVy6OyCh3AOgsxEAAYASAAEgI-PvD_BwE

Najechać na każde (i) przy zerach i coś więcej się można dowiedzieć.

> pytanie, czy z typowego ROR da się zrobić
> poprawny przelew do ZUS (z właściwym opisaniem składki) i do US (z
> właściwym opisaniem podatku)?

Od lat z prywatnego konta w mBanku opłacam podatek za najem i składki ZUS.

> BTW złodziejskie stawki opłat bankowych za przelewy do US i ZUS powinny
> zainteresować RPO i UOKiK !

Zamiast wszczynać aferę lepiej głosować nogami. Widzisz drakońskie
stawki opłat - robisz w tył zwrot.
P.G.

Dawid Rutkowski

Sep 1, 2022, 12:31:39 PMSep 1
czwartek, 1 września 2022 o 10:22:43 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
> Opłaty czasem są ukryte np. w formie "opłata za sms" czy opłata za zdrapkę.
> A który daje premię to tym bardziej ;-).

Cóż można napisać, gdy ktoś podaje skrajności jako przykład reprezentatywny?
Wyjaśniam dla prasy - skrajności to skarbonka - ona ma klientów w d4 - oraz skoki - co to w ogóle jest, to nawet nie jest popierdółka, a jak się sadzi ;P

Więc ogólnie mogę powiedzieć, że banki dające spore premie za otwarcie konta "biznes" znajdziesz po prostu na:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_bank%C3%B3w_dzia%C5%82aj%C4%85cych_w_Polsce
odrzuć skarbonkę, getout no i popierdółki - bo nawet żubr daje 2k.
A jak chcesz na tacy podane i prześwietlone to:
https://livesmarter.pl/

Co do "mieszanych" - tutaj rzeczywiście jedyną przeszkodą są regulaminy banków (no i jeszcze rachunki DG trzeba zgłaszać do US - więc jak "fizolski" tak wykorzystujesz, to też powinieneś chyba).
Możesz próbować - może się czepną, może nie.
Ale obecnie nie warto - dużo banków do wyboru z darmowymi + premia za "biznes", no chyba że musisz w skarbonce.

Dawid Rutkowski

Sep 1, 2022, 12:36:46 PMSep 1
czwartek, 1 września 2022 o 15:52:33 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):

> Od lat z prywatnego konta w mBanku opłacam podatek za najem i składki ZUS.

Podatek za najem (póki nie wynajmujesz 5 mieszkań) to jasna sprawa, ale składki ZUS?
Za najem?
Czy za przychody w spółce jawnej?
Hmmm, oto jest pytanie, czy przychody ze spółki jawnej to działalność gospodarcza
(chodzi o regulaminy banków zabraniające wykorzystywania "fizolskich" ROR
do "rozliczeń w ramach prowadzonej DG")?
A czy taka spółka ma własne konto?
ZTCP spółki osobowe nie mają osobowości prawnej (a spółka cywilna to nawet
nie jest spółka ;) - ale prawie na pewno mają zdolność prawną - ale osobowość prawną mają ją tylko kapitałowe.
Więc w spółce osobowej wychodzi, że jednak wspólnicy prowadzą DG (bo w kapitałowej wspólnicy nie,
DG prowadzi spółka).

A jak się teraz płaci składki ZUS? Też są jakieś "mikrorachunki"? Jeden czy kilka (coś było, że już
się nie da tylko zdrowotnej opłacać)?

cef

Sep 1, 2022, 12:54:59 PMSep 1
> [...]
> Które rachunki w naszych bankach mogą być bez problemów używane jako
> uniwersalne zarówno dla celów osobistych jak i jednocześnie prowadzonej

Uniwersalne być nie mogą, bo mechanizmu podzielonej płatności nie obsłużą
rachunki osobiste.

> BTW złodziejskie stawki opłat bankowych za przelewy do US i ZUS powinny
> zainteresować RPO i UOKiK !

Ja mam w Santim za darmo do ZUS/US.
Z Inteligo płaciłem kilka lat temu podatki
i przelew do US też był 0zł.

cef

Sep 1, 2022, 1:05:49 PMSep 1

> Podatek za najem (póki nie wynajmujesz 5 mieszkań) to jasna sprawa, ale składki ZUS?

Z jakiegokolwek innego tytułu możesz sobie zapłacić.
Jeśłi skłądasz deklarację i wynika należność.

> A jak się teraz płaci składki ZUS? Też są jakieś "mikrorachunki"? Jeden czy kilka (coś było, że już
> się nie da tylko zdrowotnej opłacać)?

Normalnie jest rachunek typu jak mikro w US - subkonto własne.
Zapłacić da się to co w deklaracji, ale zakombinować kwotami i korektami
zawsze możesz.

Pete

Sep 1, 2022, 2:47:33 PMSep 1
W dniu 01.09.2022 o 15:52, Piotr Gałka pisze:

> [...]
> wybraniem. Abo nie ma, albo nie znalazłem (nie miałem czasu dokładniej
> szukać), albo może jest dostępna tylko po założeniu konta.

Jakby co, to Alior promuje swój portal zafirmowani.pl z darmową
księgowością dla KPiR i ryczałtowców. I chyba dla wszystkich, nie tylko
klientów Aliora.

--
Pete

Piotr Gałka

Sep 1, 2022, 3:53:09 PMSep 1

> ale składki ZUS?
> Za najem?
> Czy za przychody w spółce jawnej?

Za sp.j.

> [...]
> (chodzi o regulaminy banków zabraniające wykorzystywania "fizolskich" ROR
> do "rozliczeń w ramach prowadzonej DG")?

Nasza ma to pewnie wszystkie mają.

> [...]
> Więc w spółce osobowej wychodzi, że jednak wspólnicy prowadzą DG (bo w kapitałowej wspólnicy nie,

Wiem tyle, że się nazywa, że prowadzę DG.
Z ZUSem były zawsze różne cyrki.
OIDP.
Najpierw można było zapłacić z prywatnego.
Potem zabronili - to kolega opłacał wszystko za nas razem z płaceniem za
pracowników. No i musiał nam przysyłać potwierdzenia wpłat bo inaczej u
lekarza nie działało.
Potem już te kwity jakoś przestały być potrzebne - nawet nie wiem kiedy
i dlaczego.
Potem nagle się okazało, że to, żę ZUS pozwalał nam nadal płacić razem z
firmowego to był nadzwyczajny ukłon w naszą stronę trwający kilka lat,
ale już dłużej nie można i musimy sami opłacać.
No to kolega przelewa nam i potem każdy z nas płaci ze swojego
prywatnego (mnożenie czasu marnowanego w sumie na to).
Teraz w lutym była akcja, że trzeba powypełniać DRA i kolega nas
naciskał. Ale zanim udało mi się do tego zabrać (nigdy nie logowałem się
do ZUS, nie wiedziałem co to DRA - coś chyba bym musiał mieć jakiś
podpis, czy co) on jakoś odświeżył swój dostęp z czasów gdy wszystko sam
za nas robił i wypełnił za nas wszystkich. Teraz jest tak, że przysyła
nam co miesiąc wypełnione DRA + kasę na nasze konta i płacimy według
tego z kont prywatnych bo rozumiem, że nadal nie wolno z firmowego.
W czerwcu jak zapłaciliśmy z żoną ZUSy to nie minęło 5 minut i
zadzwonili z banku: "Widzę, że zapłacił pan ZUS. Może chce pan otworzyć
konto firmowe...".
Kilka dni temu byłem w ZUS podpytać (w związku z tym zakładaniem przez
żonę działalności na ryczałcie (ona też jest w sp.j)) czy nie można by
wypełniać osobno dwu DRA ale pani mówiła, że nie można.
Najpierw myślałem, że raz podam koledze kwotę zdrowotnego jaką ma tam
dopisać i będzie z głowy. Ale potem się doszukałem, że mimo, że przy
ryczałcie składka stała to trzeba co miesiąc wpisywać przychód. No to
musiałbym mu co miesiąc tym zawracać głowę.
Wtedy skojarzyłem, że pani w ZUS mówiła, że nie można wypełniać dwu, ale
ten jeden daje się korygować.
Powstała koncepcja - kolega wypełni wg sp.j jak dotychczas, a żona
będzie to sobie co miesiąc korygowała.
Jak na razie mimo zalogowania do ZUS nie udało jej się znaleźć gdzie to
się daje edytować. Może obejrzeć wszystkie od początku roku, ale nie
może ich poprawiać. Gdzieś to zapewne jest...
A może ta korekta nie daje się oprzeć na dotychczasowej treści i trzeba
sobie przepisywać na nowo wypełnianą korektę (to w ramach czarnych myśli).
Najśmieszniejsze, że tam się sumuje kwotę od której jest 4,9% z kwotą od
której jest 9% i się ją wpisuje w jednym polu jako podstawę do
obliczenia składki zdrowotnej. Dla mnie to jest inteligentne inaczej.
Myślałem, że może się mylę, ale w jakimś kalkulatorze ZUS jak wpisałem
dwie działalności (liniową i ryczałt) to właśnie tak to policzył.
Dziś pojawiła się nadzieja, że może jednak da się wypełniać dwa. Przy
składaniu wniosku do CEIDG jest możliwość też od razu złożenia ZZcoś do
ZUS. Wyszedł nam inny numerek tytułu ubezpieczenia - nie dało się tak
wypełnić, aby wyszedł ten sam. A na DRA raczej nie da się wpisać dwu
numerów więc może będzie się wypełniać dwa i sprawa jednak się uprości.
Ale coś podejrzewam, że się w ZUS okaże, że jednak jeden numerek i coś
trzeba będzie poprawić i potem co miesiąc kombinować z tymi DRA.

Najgorsze, że obiektywnie muszę stwierdzić, że niestety jak ktoś będzie
chciał to się to da jeszcze bardziej zagmatwać.

> A jak się teraz płaci składki ZUS? Też są jakieś "mikrorachunki"? Jeden czy kilka (coś było, że już
> się nie da tylko zdrowotnej opłacać)?

Od iluś lat są mikrorachunki, ale to oznacza jeden na wszystkie te opłaty.
P.G.

Piotr Gałka

Sep 1, 2022, 4:01:35 PMSep 1
W dniu 2022-09-01 o 20:47, Pete pisze:
> Jakby co, to Alior promuje swój portal zafirmowani.pl z darmową
> księgowością dla KPiR i ryczałtowców. I chyba dla wszystkich, nie tylko
> klientów Aliora.

Dzięki za info.
Jak oglądałem kilka dni temu Alior pod kątem zgłoszenia DG wraz z
założeniem rachunku to nie wiem czy znalazłem taką możliwość (zgłoszenia
DG), ale na pewno nie natknąłem się na darmową księgowość dla ryczałtowców.

Dziś sobie wykombinowałem, że skoro nie udało mi się założyć firmy od
razu z kontem przez mBank (post obok wątku) to właściwie poczekamy z
kontem. Będzie potrzebne za miesiąc, a w mBanku przez pierwszy miesiąc
jest chyba full wypas (ale nie jestem w tej chwili pewny) z księgową na
telefon za darmo to nie ma sensu zakładać teraz i się księgowa zmarnuje,
a jak za miesiąc będą wątpliwości to już jej nie będzie.
P.G.

WAM

Sep 3, 2022, 3:29:18 AMSep 3
On Thu, 1 Sep 2022 09:31:38 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
<drut...@wp.pl> wrote:

>Co do "mieszanych" - tutaj rzeczywiście jedyną przeszkodą są regulaminy banków (no i jeszcze rachunki DG trzeba zgłaszać do US - więc jak "fizolski" tak wykorzystujesz, to też powinieneś chyba).
Jak wchodziła "biała lista" i próbowałem fizolski zgłosić to został
odrzucony po kilku dniach procesowania.

Poza tym problem z vatem, nawet dla nievatowców bo przelew split
payment można wysłać do każdego bez względu na to czy jest vatowcem
czy nie ale na fizolskie bank takiego przelewu nie przyjmie - wróci do
nadawcy.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

WAM

Sep 3, 2022, 3:32:50 AMSep 3
On Thu, 1 Sep 2022 09:36:45 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
<drut...@wp.pl> wrote:

>A jak się teraz płaci składki ZUS? Też są jakieś "mikrorachunki"? Jeden czy kilka (coś było, że już
>się nie da tylko zdrowotnej opłacać)?
Jeden indywidualny rachunek dla każdego - do wszystkich składek.
Podział kwot robi zus wg deklaracji.

Kto wśród urzędników i dlaczego wymyślił tą nazwę "mikrorachunek"? Co
znaczy mikro?

Dawid Rutkowski

Sep 3, 2022, 7:01:47 AMSep 3
sobota, 3 września 2022 o 09:32:50 UTC+2 WAM napisał(a):

> Jeden indywidualny rachunek dla każdego - do wszystkich składek.
> Podział kwot robi zus wg deklaracji.
>
> Kto wśród urzędników i dlaczego wymyślił tą nazwę "mikrorachunek"? Co
> znaczy mikro?

"Mikro" bo dla jednego obywatela/pesela/nipa.
Przedtem były "makro" - każdy urząd skarbowy oraz cału ZUS miały po jednym jeden numerze rachunku (w NBP, zawsze chciałem mieć tam konto), na który wpłacali wszyscy (no ZUS to miał kilka, 3-5?, i przez to można było robić numer z płaceniem tylko zdrowotnej, żeby EWUŚ wpuszczała do lekarza) i trzeba było robić magiczne tytuły przelewów, żeby się dobrze zaliczyło.

Kiedyś we wspólnocie mieliśmy jeden rachunek - a na 160 mieszkań 3 rodziny Rutkowskich.
Raz moją wpłatę wpisali komuś innemu, raz czyjąś mi.
Teraz już są "mikrorachunki", każdy ma swój.
Oczywiście była kiszka przy tranzycji, tym bardziej, że "makro" był w ING, a "mikro" są w skarbonce.

Dawid Rutkowski

Sep 3, 2022, 7:04:19 AMSep 3
sobota, 3 września 2022 o 09:29:18 UTC+2 WAM napisał(a):

> [...]
> payment można wysłać do każdego bez względu na to czy jest vatowcem
> czy nie ale na fizolskie bank takiego przelewu nie przyjmie - wróci do

No tak tak, wciąż mi się ten split-payment nie wbił do głowy, bo nie praktykuję.
Jest w bankach jakaś korelacja numerów rachunków firmowe<->przypisane do niego VATowe?

A, i jeszcze "biała lista" - a co to jest dokładniej?

Poldek

Sep 3, 2022, 7:25:46 AMSep 3
W dniu 2022-09-01 o 12:21, Andrzej Kłos pisze:

> mBank
>
> przelewy do ZUS i US darmowe, samo konto darmowe pod warunkiem wykonania
> darmowego przelewu raz w miesiącu do ZUS-u. Karta nieobowiązkowa,
> przelew "zewnętrzny" 1,5 zł.

Przelew "wewnętrzny" też 1,5 zł.
Także przelew z własnego rachunku firmowego na własny rachunek osobisty
w mBanku kosztuje 1,5 zł.
W praktyce koszt konta dla mnie to te 1,50 zł / mies. za przelanie sobie
"pensji". Przelewy do US i ZUS są po 0 zł, karty nie aktywowałem
(chociaż pisali, że będą pobierać opłatę za kartę nieaktywowaną również,
to ode mnie nie pobierają).
Przez pierwszy rok, lub dwa lata od założenia rachunku przelewy -
wewnętrzne, zewnętrzne, ZUS-US są darmowe. Potem nagle pojawia się w
historii 1,50 zł to tu, to tam :-)

Inne przelewy robię z rachunku indywidualnego.

> Wszystkie opłaty i przelewy w ramach JDG można darmowo wysyłać z konta
> "indywidualnego".

Przelewy split payment wątpię, ale osobiście nie próbowałem.

mBank ma wiele wad - jak każdy bank.
Główna wada to niekompetencja pracowników, udzielanie błędnych
odpowiedzi na zadane pytanie, nie załatwianie spraw.

Poldek

Sep 3, 2022, 7:31:21 AMSep 3
Zakładasz rachunek firmowy i automagicznie zostaje założony dla niego
rachunek VAT. Wystawiając fakturę klientowi podajesz na fakturze tylko
numer "głównego" rachunku. Gdy przychodzi zapłata przelewem, to
automagicznie kwota VAT pojawia się na rachunku VAT, a na głównym
rachunku saldo powiększa się o kwotę netto.
Gdy płacisz ZUS-US, a na rachunku VAT są pieniądze, to saldo jest
pomniejszane na rachunku VAT, a nie na głównym. Oczywiście, gdy nie
starcza pieniędzy z rachunku VAT to brakująca kwota jest "brana" z
rachunku głównego.

WAM

Sep 3, 2022, 7:36:50 AMSep 3
On Sat, 3 Sep 2022 04:04:18 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
<drut...@wp.pl> wrote:

>Jest w bankach jakaś korelacja numerów rachunków firmowe<->przypisane do niego VATowe?
A po co miałaby być?
Numer rachunku vat nie jest potrzebny nikomu "na zewnątrz".

>A, i jeszcze "biała lista" - a co to jest dokładniej?
https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka

cef

Sep 3, 2022, 7:48:52 AMSep 3
W dniu 2022-09-03 o 13:31, Poldek pisze:

> [...]
> automagicznie kwota VAT pojawia się na rachunku VAT, a na głównym
> rachunku saldo powiększa się o kwotę netto.

Czyżby to się inaczej odbywało w każdym banku?
Nie ma jakiejś jednolitej procedury?
Bo u mnie przy płatności podzielonej przychodzącej
w Santanderze pojawia się kwota brutto na normalnym rachunku
i dodatkowo pojawia się obciążenie głównego rachunku kwotą VAT
z tej faktury i ta kwota VAT jest przeksięgowana automagicznie na
rachunek VAT.

Kamil Jońca

Sep 3, 2022, 9:47:30 AMSep 3
Poldek <pugi...@intgeria.eu> writes:

[..]

> [...]
> automagicznie kwota VAT pojawia się na rachunku VAT, a na głównym
> rachunku saldo powiększa się o kwotę netto.

Że co?
W ING przychodzi wszytko na "główny" rachunek.

OD początku posiadania konta wING (+ później rachunek VAT) obroty na
rachunku vat to okrągłe 0.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

cef

Sep 3, 2022, 10:36:05 AMSep 3
W dniu 2022-09-03 o 15:46, Kamil Jońca pisze:

> OD początku posiadania konta wING (+ później rachunek VAT) obroty na
> rachunku vat to okrągłe 0.

W praktyce wiele firm tak ma, że obrót na VAT jest zerowy.
Mnie jedna firma tylko płaci podzieloną (z definicji, bo z limitu to nie
wynika)
i jakieś tam kilkadziesiąt złotych raz czy dwa na rok ląduje na rachunku
VAT.
Wg mnie zbędne zamieszanie z tym split-payment.

Pete

Sep 3, 2022, 2:22:15 PMSep 3
W dniu 03.09.2022 o 15:46, Kamil Jońca pisze:
> Poldek <pugi...@intgeria.eu> writes:
>
> [..]

> Że co?
> W ING przychodzi wszytko na "główny" rachunek.

To, ile na jaki rachunek wpada, decyduje nadawca przelewu. Jak puści
przelew zwykły (nie zależy mu na pozbyciu się zamrożonych środków na
rachunku VAT, lub ich tam nie ma), to kwota brutto wpadnie na rachunek
główny.
Jak puści przelew PP, to u odbiorcy kwota VAT z przelewu wpadnie na
rachunek VAT.

Na marginesie - można całą kwotę przelewu zadeklarować jako tylko VAT, i
u odbiorcy całość kwoty wpadnie na VAT :)

> OD początku posiadania konta wING (+ później rachunek VAT) obroty na
> rachunku vat to okrągłe 0.

Szczęściarz :)

--
Pete

Dawid Rutkowski

Sep 3, 2022, 3:06:59 PMSep 3
sobota, 3 września 2022 o 13:25:46 UTC+2 Poldek napisał(a):

> mBank ma wiele wad - jak każdy bank.
> Główna wada to niekompetencja pracowników, udzielanie błędnych
> odpowiedzi na zadane pytanie, nie załatwianie spraw.

mBąk to gra komputerowa.
I to z tych darmowych.
Ciekawe, że wielu klientów kocha go miłością BDSM, podobnie jak skarbonkę czy żubra.
Jak wyrosłem z gier - tzn. po ślubie potrzebowałem mieć ROR własny i drugi wspólny, to mBąk nie umiał.
Zaś pani w śp. db była autentycznie zdziwiona, że ja się pytam, czy tak się da.
W db też było już za darmo, mBąk poszedł w odstawkę na backup.

Potem jeszcze przerobił się w pasiaka.
W ST była mGra, ale poczty wewnętrznej nie ma do tej pory, chyba czują pismo nosem.
No i było forum, na którym wystukałem ponad 4k postów, i jak zamykali, to dostałem nagrodę, choć nieodżałowany oporek wieszczył raczej nowiczok (wszystkie posty waliły w mBąk lub jego kljentów).
Ale i forum już nie ma.
Została tylko debetówka wośp/woodstock.
Mam darmową, na 3 dni przed końcem oferty zamknąłem stare konto i otworzyłem "mobilne" - była to przy okazji pierwsza wizyra syna w banku, jeszcze roku nie miał.
A no dobra, jeszcze mam z mbąka kartę dla nielata.

Ale jako główny bank...

Dawid Rutkowski

Sep 3, 2022, 3:13:21 PMSep 3
To miał być bat na złodziei vatowskich.
Ciekawe, czy to autorski pomysł pisiorów czy gdzieś na świecie też tak jest?
Utrudniło to życie tym, co nie oszukiwali (np. u mnie w firmie sporo jest tam zanrożone, choć chyba jest sposób, by uwolnić).
Pytanie, czy utrudniło oszukuwanie?

Kamil Jońca

Sep 3, 2022, 3:19:05 PMSep 3
Dawid Rutkowski <drut...@wp.pl> writes:

> mBąk to gra komputerowa.
> I to z tych darmowych.
> Ciekawe, że wielu klientów kocha go miłością BDSM, podobnie jak
> skarbonkę czy żubra.
Nie wiem o co Ci chodzi. SOA#1
> Jak wyrosłem z gier - tzn. po ślubie potrzebowałem mieć ROR własny i
> drugi wspólny, to mBąk nie umiał.
Już umie. Sam tak mam.

> Zaś pani w śp. db była autentycznie zdziwiona, że ja się pytam, czy tak się da.
> W db też było już za darmo, mBąk poszedł w odstawkę na backup.
A mogę założyć konto w DB? :P zresztą system DB wspominam jako jakiś
koszmar.

> Potem jeszcze przerobił się w pasiaka.
> W ST była mGra, ale poczty wewnętrznej nie ma do tej pory, chyba czują
> pismo nosem.
[...]

> Ale jako główny bank...
Mam, używam, działa.

KJ

Dawid Rutkowski

Sep 3, 2022, 4:37:00 PMSep 3
sobota, 3 września 2022 o 21:19:05 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

> Nie wiem o co Ci chodzi. SOA#1

Ale czy ja narzekam na darmowe gry komputerowe?
Tylko w takie gram.
Nawet jak nie były darmowe to zapłaciłem tylko za spiracone "aces of pacyfic", warto było.
Ale jak coś idzie nie tak to zostajesz sam.

> Już umie. Sam tak mam.

Widocznie miałeś szczęście ożenić się później niż ja.
Bo po paru latach naumiał się, wiadomo, nawet 10 ROR można mieć (wielkie mecyje, w inteligo można 1000).
Albo nie potrzebowałeś od razu po ślubie.
Mi proponowali jedynie wspólne ekonto i indywidualne izzy.
Hmm, a może nawet była opcja wspólnego izzy? To by było...

> A mogę założyć konto w DB? :P zresztą system DB wspominam jako jakiś
> koszmar.

Jak jesteś korpo to możesz ;P
Ja numery tych rachunków wciąż mam w santander.
Ale oprócz tego (i mbąka) jeszcze milka, citi, bnpp, inteligo,
IKA, N26 i curve.

System db, ten stary, był dobry, prosty i szybki.
Ten nowy to był shit (to samo ma chyba do tej pory boś, podobny był też ten nowy eurobanku - widać dla db i eb były to gwoździe do trumny - eb zaraził też tym shitem milka).

> Mam, używam, działa.

Trudno by było po tylu latach wciąż psuć proste rzeczy, tego by nikt nie wytrzymał.
Ja też mam, mało używam, przelewy i bankomaty działają.
Ale robić coś bardziej skomplikowanego na serio raczej bym nie ryzykował.
KK wyrabiałem testowo i dla jaj, więc nie udało się im mnie zdenerwować. Ale podejście do klienta dobrze odzwierciedla opłata za podniesienie limitu KK.

Nie żeby inni byli jacyś wspaniali.
Ale pewną sztuką jest nie trzymać nawet poziomu minimum ;P

Kamil Jońca

Sep 3, 2022, 4:53:04 PMSep 3
> [...]

> Nawet jak nie były darmowe to zapłaciłem tylko za spiracone "aces of pacyfic", warto było.
> Ale jak coś idzie nie tak to zostajesz sam.
Jak wszędzie. Akurat moje doświadczenia reklamacyjne z mBankiem nie są
istotnie gorsze/lepsze niż u innych.

> Widocznie miałeś szczęście ożenić się później niż ja.
> Bo po paru latach naumiał się, wiadomo, nawet 10 ROR można mieć
> (wielkie mecyje, w inteligo można 1000).
Sugeruję sprawdzić inteligo. O ile się nie mylę od jakiegoś czasu można
mieć max 10.

[...]
> System db, ten stary, był dobry, prosty i szybki.
No nie wiem. Ja pamiętam jakieś jazdy typu "stan konta nijak nie zgadzał
się z historią"

[...]
> [...]
> Ja też mam, mało używam, przelewy i bankomaty działają.
> Ale robić coś bardziej skomplikowanego na serio raczej bym nie

Ale ja nie oczekuję rzeczy skomplikowanych. Ja oczekuję działania. I nie
takiego jak citi, gdzie przelew zlecony na poniedziałek potrafi obciążyć
ci konto w piątek.
I ze znanych mi banków takie "działanie" zapewnia w zasadzie mbank i
inteligo.

> KK wyrabiałem testowo i dla jaj, więc nie udało się im mnie
> zdenerwować. Ale podejście do klienta dobrze odzwierciedla opłata za
> podniesienie limitu KK.
W czasach blukesza wyrabiałem dużo kart kredytowych w
mbanku. Działało. wątpię, żeby zepsuli.

> Nie żeby inni byli jacyś wspaniali.
> Ale pewną sztuką jest nie trzymać nawet poziomu minimum ;P

Ale cały czas nie rozumiem o czym piszesz. Mi po prostu działa.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

cef

Sep 4, 2022, 4:25:14 AMSep 4
Na co to miało być lekarstwo to ja wiem.
Dla mnie z tym "batem" to więcej kłopotów było z odwrotnym
obciążeniem, bo dodatkowe klikanie do deklaracji a
płatności podzielonej prawie nie dostrzegam.
Złodziejem vatowskim nie jestem, więc mnie
nic nie utrudniło, czy pomogło na oszukiwanie- nie wiem.

Dla normalnych firm problemem może być zamrożenie
części należności na rachunku VAT, ale skąd Twoja
firma ma tyle płatności podzielonych, że mrożą jej się środki?

Ja nie płacę nikomu podzieloną, bo wiem, że to kłopot dla odbiorcy
a dla mnie więcej klikania. Czyżby inni płacili często tak?

Mam jednego klienta, który zawsze płaci podzieloną,
ale to skup złomu, więc z tej branży, która może, żeby ułatwić
sobie rozliczenia płaci z definicji wszystko podzieloną.

cef

Sep 4, 2022, 4:31:54 AMSep 4
W dniu 2022-09-03 o 20:22, Pete pisze:

> Jak puści przelew PP, to u odbiorcy kwota VAT z przelewu wpadnie na
> rachunek VAT.

A jest jakiś algorytm tego księgowania?
Tzn czy wpada od razu na poszczególne rachunki czy tak jak u mnie, że
wpada na główny wszystko, a jednocześnie pojawia się obciążenie rachunku
głównego kwotą VAT i ta kwota ląduje na rachunku VAT. Chodzi mi o
mechanizm - czy banki mogą sobie realizować to dowolnie.

> Szczęściarz :)

NIc trudnego. Ja mam głownie przychody w walucie i zauważam PP
tylko dlatego, że jedna firma płaci tak, ale to groszowe sprawy - znika
po zusie..
Gdyby nie oni też miałbym obroty zerowe na rachunku VAT.

Pete

Sep 4, 2022, 6:05:23 AMSep 4
W dniu 04.09.2022 o 10:31, cef pisze:

> [...]
> głównego kwotą VAT i ta kwota ląduje na rachunku VAT. Chodzi mi o
> mechanizm - czy banki mogą sobie realizować to dowolnie.

Jest tak, jak opisałeś. Całość na rachunek główny i przeksięgowanie
kwoty VAT na rachunek VAT.

> [...]
> po zusie..
> Gdyby nie oni też miałbym obroty zerowe na rachunku VAT.

Nie mam takiego komfortu, żeby zrezygnować z kontrahentów stosujących PP.

Aże sam jestem VATowcem bez zwolnień, to mi to lotto bo i tak wcześniej
czy później wyzeruję saldo VAT.

--
Pete

cef

Sep 4, 2022, 7:18:29 AMSep 4
W dniu 2022-09-04 o 12:05, Pete pisze:

> Nie mam takiego komfortu, żeby zrezygnować z kontrahentów stosujących PP.

Nie sądzę, żeby z limitu kwotowego na te wyszczególnione towary
wynikała u nich PP czyli są tacy, którzy z własnej woli wybierają PP?
Jakiś powód jest? Jakiś bonus mają?

Kamil Jońca

Sep 4, 2022, 8:40:06 AMSep 4
Gdzieś czytałem że duzi i narodowi (Orlen, KGHM, itp) płacą PP, a dalej
to już się rozchodzi (jak ktoś ma kasę na r-ku vat to sam dalej tak
puści).
KJ

Wojciech Bancer

Sep 4, 2022, 9:53:13 AMSep 4
On 2022-09-04, Kamil Jońca <kjo...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

> Gdzieś czytałem że duzi i narodowi (Orlen, KGHM, itp) płacą PP, a dalej
> to już się rozchodzi (jak ktoś ma kasę na r-ku vat to sam dalej tak
> puści).

Ja od jednego kontrahenta dostaję, czasem nawet duże kwoty, ale mimo
wszystko zawsze trzeba ten VAT i PIT zapłacić, więc konto się zeruje.
Więc ja nie uszczęśliwiam kontrahentów splitem :)

--
Wojciech Bańcer
wojciec...@gmail.com

Wojciech Bancer

Sep 4, 2022, 9:58:06 AMSep 4
On 2022-09-03, Poldek <pugi...@intgeria.eu> wrote:

[...]

> Przelew "wewnętrzny" też 1,5 zł.
> Także przelew z własnego rachunku firmowego na własny rachunek osobisty
> w mBanku kosztuje 1,5 zł.

W pakiecie Ja profesjonalista (osobiste + prywatne) jest paczka
przelewów za free. Niestety tylko dla wolnych zawodów, ae generalnie
polecam, bo warunki zwalniające z opłat (za pakiet z kontem intensive)
są dość proste do spełnienia.

--
Wojciech Bańcer
wojciec...@gmail.com

Kamil Jońca

Sep 4, 2022, 10:00:06 AMSep 4
"Jak ktoś ma kasę na r-ku vat to sam dalej tak puści" - jak opłacisz
podatki to nie masz :P

A trochę bardziej serio to puszczenie splitem powoduje chyba mniejszą
odpowiedzialność w razie przekrętów beneficjenta.

KJ

Wojciech Bancer

Sep 4, 2022, 11:02:02 AMSep 4
On 2022-09-04, Kamil Jońca <kjo...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

> [...]
>
> A trochę bardziej serio to puszczenie splitem powoduje chyba mniejszą
> odpowiedzialność w razie przekrętów beneficjenta.

Ale w branżach, w których to dotyczy, i w których jest zwiększone ryzyko, to
i tak chyba masz obowiązek splita od jakiejś kwoty (bodajże 15k).

--
Wojciech Bańcer
wojciec...@gmail.com

Pete

Sep 5, 2022, 1:00:06 AMSep 5
W dniu 04.09.2022 o 13:18, cef pisze:
Duża firma ale niepaństwowa.
Nie chce im się pierdzielić w swojej eFce w ustawianiu: temu przelejemy
tę fakturę tak a temu tak.
Lecą z góry na dół wszystkim PP.

Raz mi się też trafił jeden cwaniak na allegro, który zwrot kasy za
zakup na firmę chciał puścić PP. Wtedy jeszcze miałem tylko ROR do JDG
więc przelew się odbił.
I jeszcze się wykłucał, że mam mu podać rachunek 'firmowy' :D

--
Pete

Pete

Sep 5, 2022, 1:05:03 AMSep 5
W dniu 04.09.2022 o 15:58, Kamil Jońca pisze:

> "Jak ktoś ma kasę na r-ku vat to sam dalej tak puści" - jak opłacisz
> podatki to nie masz :P

Jak ktoś produkuje z niższą stawką VAT niż ma przychody, to mu może
górka rosnąć.

--
Pete

Piotr Gałka

Sep 5, 2022, 8:07:00 AMSep 5

> KK wyrabiałem testowo i dla jaj, więc nie udało się im mnie zdenerwować. Ale podejście do klienta dobrze odzwierciedla opłata za podniesienie limitu KK.

Jakoś niecały miesiąc temu zadzwonili do żony proponując jej
podniesienie limitu karty. Już, już miała się zgodzić, ale w ostatniej
chwili się dowiedziała, że za to kasują.
O... Co to, to nie.

> Nie żeby inni byli jacyś wspaniali.
> Ale pewną sztuką jest nie trzymać nawet poziomu minimum ;P

W temacie wątku.
Skoro tak krytykujesz mBank to co byś zaproponował jako konto firmowe
dla JDG (gdy główne osobiste jest właściwie mBank).

Właśnie poszukuję, gdzie będzie rozsądnie założyć konto do działalności.

W sobotę na 1 miejscu był Alior z powodu zafirmowani.pl z księgowością
za darmo. Ale poczytałem regulamin i jest tam punkt (§13):
"9. Bank ma prawo do przetwarzania w celach niezbędnych do działania
Portalu oraz w celach marketingowych Danych i informacji zawartych przez
Użytkownika w Aplikacji księgowej."

A w Aplikacji księgowej przy wystawianiu Rachunków (korepetycje) będą
dane rodziców uczniów, A nie chce nam się wymuszać na nich zgody na
przetwarzanie ich danych w celach marketingowych.

Teraz jestem na etapie mOrganizer w wersji za 10zł, Ale jeszcze
regulaminu nie doczytałem do końca a bardzo trudno mi na to
wygospodarować czas. Wczoraj/dziś było to między 1 a 2 w nocy i pewnie
dziś/jutro będzie podobnie.
P.G.

Dawid Rutkowski

Sep 5, 2022, 8:32:57 AMSep 5
niedziela, 4 września 2022 o 10:25:14 UTC+2 cef napisał(a):

> Dla normalnych firm problemem może być zamrożenie
> części należności na rachunku VAT, ale skąd Twoja
> firma ma tyle płatności podzielonych, że mrożą jej się środki?

Może złego czasu użyłem - a może nie zrozumiałem ;>
Kiedyś, tak jakoś krótko po tym, jak to wprowadzono, pani księgowa wspomniała.
U mnie w firmie jest tak, że klient praktycznie jeden, a że to miejska spółka,
to płacą PP (nie wiem, czy muszą - jeśli powyżej 15k trzeba, to muszą, bo miasto akurat niepisowskie ;)

Zaś w kosztach u nas zdecydowanie przeważają płace, a nie zakupy.
Ale też w sumie nie wiem, skąd było to narzekanie, bo przecież ten VAT i tak trzeba do US odprowadzić,
no powiedzmy że trochę pomniejszony o to, co szło na zakupy - nawet jak część (gazolina) była
płacona paragonami, a nie przelewem.
Więc może chodziło tylko o tą małą górkę z zakupów, póki nie pozwolono z tego konta płacić też podatków i ZUS
(bo to chyba nie było od razu).

Dawid Rutkowski

Sep 5, 2022, 8:43:38 AMSep 5
sobota, 3 września 2022 o 22:53:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

> Jak wszędzie. Akurat moje doświadczenia reklamacyjne z mBankiem nie są
> istotnie gorsze/lepsze niż u innych.

Hmm, w sumie moje też, ale pewnie z powodu małej próby - nic nie robię, to nie ma czego reklamować ;>
Choć grosza za dwie kapitalizacje odsetek w miesiącu oddali.
Ale co to za reklamacja mailem?

> Sugeruję sprawdzić inteligo. O ile się nie mylę od jakiegoś czasu można
> mieć max 10.

No to i tak lepiej - 10 do indywidualnego i 10 do wspólnego.

> [...]
> No nie wiem. Ja pamiętam jakieś jazdy typu "stan konta nijak nie zgadzał
> się z historią"

Ja nie pamiętam, ale może miałeś pecha.
Ale czy nie pomyliłeś z getoutem? tam to był standard.

> [...]
> Ale ja nie oczekuję rzeczy skomplikowanych. Ja oczekuję działania. I nie
> takiego jak citi, gdzie przelew zlecony na poniedziałek potrafi obciążyć
> ci konto w piątek.

W citku to nie tyle "potrafi", co "ten typ tak ma" - czyli na przelew zlecony
na dany dzień musisz mieć środki na koniec poprzedniego dnia roboczego.
Głupie to, ale "dura lex sed lex" i działa przewidywalnie - choć głupio.

Ew. polecę santander - ostatnio mi się tak mimowolnie ztestowało, nie było środków
na zlecony przelew, ale że to ping-pong, to pojawiły się w środku dnia - i przelew
został zadanego dnia zrealizowany.

> I ze znanych mi banków takie "działanie" zapewnia w zasadzie mbank i
> inteligo.

A jaki zbiór dopełnia Twój zbiór znanych banków?

> W czasach blukesza wyrabiałem dużo kart kredytowych w
> mbanku. Działało. wątpię, żeby zepsuli.

No to teraz wygłosiłeś mądrość w rodzaju: "Imperium Rzymskie nadal istnieje,
bo kiedyś byli bardzo potężni." ;P

> Ale cały czas nie rozumiem o czym piszesz. Mi po prostu działa.

Mi "po prostu" też, pisałem kilkukrotnie.
Ale oczekuję czegoś więcej niż "po prostu" - szczególnie, ze u konkurencji
mam coś więcej w tej samej cenie.
Stąd moje przekonanie, że klienci po prostu kochają mBąk - i często jest to miłość BDSM.
Ale jeśli dwoje chce na raz - zacytowałbym kapitana Bombę, ale netetykieta ;>

Dawid Rutkowski

Sep 5, 2022, 9:01:55 AMSep 5
poniedziałek, 5 września 2022 o 14:07:00 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
> Jakoś niecały miesiąc temu zadzwonili do żony proponując jej
> podniesienie limitu karty. Już, już miała się zgodzić, ale w ostatniej
> chwili się dowiedziała, że za to kasują.
> O... Co to, to nie.

Jedyny z banków, gdzie sprawdzałem KK, który za to kasuje.
A sprawdzałem w santanderze, milku, citku (ci to dawali nagrody za podniesienie ;), bnp oraz śp. db i eb.

> [...]
> dla JDG (gdy główne osobiste jest właściwie mBank).
>
> Właśnie poszukuję, gdzie będzie rozsądnie założyć konto do działalności.

Stricte do co konta dla DG to trudno będzie, bo osobiście nie testuję.
Tym bardziej z tymi mechanizmami księgowymi (z drugiej strony - czy to naprawdę potrzebne
i nie wystarczy kartka w kratkę, ew. arkusz kalkulacyjny?).
Mogę jedynie napisać, jakie z testowanych banków uważam za poważniejsze (bo za
"poważny" to nie uważam żadnego ;) i gdzie z doświadczenia klient jest traktowany
jak klient, a nie jak pętent - zarówno "zdalnie" (net/telefon) jak i przez białko (no ale
tutaj dochodzi wariancja między poszczególnymi oddziałami).

A, i jeszcze warto sprawdzić aktualne wiśnie, np. na livesmater.pl, szczególnie
pod kątem warunków i łatwości ich spełnienia. 2k to już ładny bonus, szkoda zmarnować,
jak już się DG i tak zakłada.

Sam jako głównego banku używam santandera - choć to głównie z powodu tego,
że przejął rachunki z db, a one są podane u pracodawców.
Bo tak naprawdę "główny bank" to kara - co prawda wpływa do nich pensja, ale długo
nie leży (a za sam wpływ dają fajne oferty na klik) - a płacą za moje przelewy.
KK próbowałem i "zwykłym" trybem i na "klik", udało się za każdym razem, również z pomocą
obsługi w oddziale - akurat mam całkiem niezłą, testowałem też oddział w Gdańsku na Długich
Ogrodach - jedna pani w porządku, już nam założyła z 5 kart dodatkowych (czasem jedyną okazją,
żeby razem z żoną pójść do oddziału jest pobyt na wakacjach czy na święta u mamy ;) - choć
raz jak żona poszła z mamą, to trafił się im taki nowicjusz, co nie potrafił tego załatwić...

citek ma niezłą ofertę, ale o oddział trudno. U mnie jest dziki tłum, rozmaici kosmici i cudzoziemcy
(np. kobitka gdzieś z Afryki, gdzie nie mają nazwisk - i weź tu jej konto załóż).
W milku załatwiałem niedużo, ale z sukcesami.
alior jest dziwny, w skarbonce i żubrze zawsze kolejki emerytów i dziwaczni pracownicy
(choć jedna pani z żubra odnalazła po 13 latach moje 20$ - ale to tylko na pl. Leńskiego takie numery ;)
Z francuzem bnp paribas śmiech, ale często przez łzy.
Hmm, a może firmowe w N26? ;)

Kamil Jońca

Sep 5, 2022, 9:19:04 AMSep 5
Dawid Rutkowski <drut...@wp.pl> writes:

[...]
> Ja nie pamiętam, ale może miałeś pecha.
> Ale czy nie pomyliłeś z getoutem? tam to był standard.
Nie.

> [...]
> na zlecony przelew, ale że to ping-pong, to pojawiły się w środku dnia - i przelew

Jakiś czas temu znajomy chciał przelać w sobotę (wewnętrznie) - czekało
do poniedziałku. Ale może miał pecha.

> A jaki zbiór dopełnia Twój zbiór znanych banków?

Mille (jakiś czas temu), citi, alior (+kantor), nest.
MIałem więcej ale nie pamiętam.

> No to teraz wygłosiłeś mądrość w rodzaju: "Imperium Rzymskie nadal istnieje,
> bo kiedyś byli bardzo potężni." ;P

Opieram się na tym jak rozwijają system.

> [...]
> mam coś więcej w tej samej cenie.
> Stąd moje przekonanie, że klienci po prostu kochają mBąk - i często

Nie. Po prostu jest "wystarczająco dobry", zeby nie ponosić "kosztów
transakcyjnych zmiany". I to zdaje się już napisałem kiedyś. Nic nie
poradzę, że nie rozumiesz i obrażasz innych przy okazji.

> jest to miłość BDSM.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Dawid Rutkowski

Sep 5, 2022, 9:55:27 AMSep 5
poniedziałek, 5 września 2022 o 15:19:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

> Jakiś czas temu znajomy chciał przelać w sobotę (wewnętrznie) - czekało
> do poniedziałku. Ale może miał pecha.

W santanderze? Hmm, sprawdzę.
Może miał pecha, albo może to jednak nie był przelew wewnętrzny.

Kiedyś wynajmowałem garaż firmie, która też miała rachunek w tym samym banku - ale chyba
wtedy jeszcze to było db.
Mieli płacić pierwszego, to zlecali w ostatni dzień roboczy poprzedniego miesiąca tak jakoś po 15 - no
i zonk, bo od razu dochodziło. No i od razu obciążało. Ciekawe, jak to księgowali.

> Mille (jakiś czas temu), citi, alior (+kantor), nest.
> MIałem więcej ale nie pamiętam.

I we wszystkich zonki na poziomie "nie do używania"?

> Opieram się na tym jak rozwijają system.

No to chyba rzeczywiście tylko na tym, "jak rozwijają", spuszczając miłosierną zasłonę
milczenia na "wielki skok" przy transformacji kwiatek->pasiak.
Potem rzeczywiście mogło być tylko lepiej (choć to raczej w stylu Micheala Jacksona - systematycznie
się wybielają).

> Nie. Po prostu jest "wystarczająco dobry", zeby nie ponosić "kosztów
> transakcyjnych zmiany". I to zdaje się już napisałem kiedyś. Nic nie
> poradzę, że nie rozumiesz i obrażasz innych przy okazji.

BDSM to nie jest obraźliwe - poczytaj definicję.
A dokładnie o tych "kosztach transakcyjnych zmiany" piszę, że one niby takie
straszliwe, to już lepiej męczyć się z mBąkiem - "lepszy stary, znany wróg, niż nowy nieznany".
Przy DG jest nieco gorzej, ale przy ROR fizolskim jedynym problemem może być
zmiana konta u pracodawcy z gatunku tych trudnych, np. DBFO.
Ale to można ominąć w ten sposób, że raz w miesiącu przelewamy sobie pensję
ze starego do nowego banku - przy okazji mając dodatkowy plus w postaci
posiadania dwóch banków, bo jeden zawsze może się popsuć, mieć przerwę itp.
No chyba że mówimy o poziomie, gdzie trudnością jest to, że ST jest różowo-szary, a nie
niebiesko-biały, i że menu jest poiomo u góry a nie pionowo z boku strony.

Kamil Jońca

Sep 5, 2022, 10:33:05 AMSep 5