Co z tymi ARSami?

Mac Ka

Zajrzałem po długiej nieobecności i nie mogę uwierzyć, że na grupie poświęconej bankowości nie mam nic o takim gorącym temacie na przewalutowanie ARS przez VISA :D.
VISA stosuje specjalny "turystyczny" kurs przewalutowania, który pozwala pewne oszczędności przy zakupach.
Jak to działa? Otóż nie dalej jak wczoraj rezerwowałem auto na najbliższy wyjazd. Koszt w PLN wynosił 275 PLN, ale jak wybrałem walutę ARS to wyszło ok 13 tys ARS, a to w przeliczeniu na złotówki nieco ponad 166 PLN.
W czasach sukcesów Bagsika nazwano by to zapewne przestępstwem, ale dziś to chyba jest tylko arbitraż :).
Czy dla grupy nie jest to interesujący temat?

MK

Dawid Rutkowski

Wg gógla 13k ARS to ok 300zł - 0,023zł za ARS.
Więc wszystko się zgadza prócz kursu i tego, kto zyskuje.
Kto tu mataczy?

J.F

On Wed, 25 Jan 2023 13:24:00 -0800 (PST), Mac Ka wrote:
> Zajrzałem po długiej nieobecności i nie mogę uwierzyć, że na grupie poświęconej bankowości nie mam nic o takim gorącym temacie na przewalutowanie ARS przez VISA :D.

A co to takiego ten ARS?

> [...]
> Czy dla grupy nie jest to interesujący temat?

Co ci po interesujacych kursach, jak polskie banki przelicza po
swojemu, albo dodadzą 6% prowizji.

Az sie boje kartę wyciagac za granicą.

J.

Mac Ka

czwartek, 26 stycznia 2023 o 12:18:01 UTC+1 J.F napisał(a):

> Co ci po interesujacych kursach, jak polskie banki przelicza po
> swojemu, albo dodadzą 6% prowizji.
>
> Az sie boje kartę wyciagac za granicą.

Serio? Gdzie jak gdzie, ale tu to chyba każdy powinien znać karty, które są przeliczane bezpośrednio. Biorąc pod uwagę, że coraz więcej kart jest przeliczanych bezpośrednio (tzn. po kursie organizacji), a bank dolicza tylko swoja prowizję, nawet jak przyjmiesz 6% w moim przykładzie to wychodzi i tak znacznie lepiej.

MK

Dawid Rutkowski

Ale wciąż w Twoim przykładzie jest kurs z jakiegoś innego wszechświata.
Ew. przewidywany za kilka miesięcy ;>
To skąd ten kurs wziąłeś?
Kartę już obciążyło? Albo choć blokada?

I co to za długa lista "kart przeliczanych bezpośrednio"?
Zaś "bank dolicza TYLKO swoją prowizję" to jest bardzo wielkie TYLKO i nie ma nic wsspólnego z "bezpośrednim przeliczeniem", bo co to za różnica, czy bank zeżre jedną dużą prowizję "prowizyjną",
czy też połowa będzie "prowizyjna", a druga połowa z fatalnego bankowego kursu np. EUR->PLN?

Mac Ka

czwartek, 26 stycznia 2023 o 13:42:17 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
> Ale wciąż w Twoim przykładzie jest kurs z jakiegoś innego wszechświata.
> Ew. przewidywany za kilka miesięcy ;>
> To skąd ten kurs wziąłeś?
> Kartę już obciążyło? Albo choć blokada?

Obciach być aktywnym uczestnikiem grupy dyskusyjnej poświęconej bankom i nie wiedzieć gdzie szukać informacji o kursie przy przeliczaniu transakcji walutowych dokonywanych kartą.
https://www.visa.pl/wsparcie-visa/konsument/uslugi-podrozne-visa/exchange-rate-calculator.html
Tak mam już rozliczona transakcję najmu samochodu, mam tez blokadę za usługę subskrypcyjną.

> [...]
> czy też połowa będzie "prowizyjna", a druga połowa z fatalnego bankowego kursu np. EUR->PLN?

Np. w Regulaminie karty kredytowej Citi stoi cos takiego

13. Kwoty Transakcji dokonywanych przy użyciu Karty w walutach innych niż polskie złote (PLN) są przeliczane przez Organizację płatniczą na polskie
złote (PLN) po kursie Organizacji płatniczej rozliczającej Transakcję. Następnie kwota Transakcji, powiększona o prowizję za przewalutowanie (zgodnie
z Tabelą Opłat i Prowizji dla Kart Kredytowych Citibank) księgowana jest na Rachunku Karty. Prowizja pobierana jest w dniu księgowania transakcji.
Wartość pobranej prowizji Bank prezentuje w opisie Transakcji dostępnym na Wyciągu.

Prowizja dla Citi to 6,8% przy większości kart, ale i tak daje to znacznie mniej niż gdyby nie skorzystać z ARS.

MK

J.F

On Thu, 26 Jan 2023 05:50:17 -0800 (PST), Mac Ka wrote:

> [...]
> Tak mam już rozliczona transakcję najmu samochodu, mam tez blokadę za usługę subskrypcyjną.

Ale karta z polskiego banku, a nawet z Citi?

> [...]
>
> Prowizja dla Citi to 6,8% przy większości kart, ale i tak daje to znacznie mniej niż gdyby nie skorzystać z ARS.

6.8% to duzo, nawet bardzo dużo. Jak za wymiane walut.

Ale w jaki sposob chcesz "nie korzystac z ARS" ?

ARS to argentynskie peso?
Gdzie rezerwowales to auto? W Argentynie?

Miales w ogole mozliwosc wyboru waluty?

mowisz, zeby np na Aliexpress wybrac ARS?

Jesli taka przebitka ... ciekawe jak dlugo sie utrzyma.

J.

Mac Ka

czwartek, 26 stycznia 2023 o 17:03:51 UTC+1 J.F napisał(a):

> Ale karta z polskiego banku, a nawet z Citi?

Mam tylko polskie karty. Transakcja wykonana karta PKO, aby nie płacić prowizji.

> Ale w jaki sposob chcesz "nie korzystac z ARS" ?
>
> ARS to argentynskie peso?
> Gdzie rezerwowales to auto? W Argentynie?
>
> Miales w ogole mozliwosc wyboru waluty?

A czego nie rozumiesz? Napisałem chyba jasno, w moim przykładzie mogłem zapłacić za usługę w PLN 275 lub w ARS (peso argentyńskie) i po przewalutowaniu wyszło 166 PLN, mogłem też wybrać EUR a wtedy po przewalutowaniu wyszłoby jakieś 275,40 PLN. Samochód wypożyczany przez Internet w EU. Miałem możliwość wyboru jednaj z może 50 albo więcej walut.

> mowisz, zeby np na Aliexpress wybrac ARS?

Nie wiem nie kupuję na Aliexpress, bo moje ostatnie 3 zamówienia nie dotarły, a przy ostatniej sprzedawca nie chciał oddać kasy i musiałem korzystać z chargebacku. Kluczem jest to z jakiego kursu skorzysta sprzedawca, jeśli z kursu VISA to nic nie zyskasz.

> Jesli taka przebitka ... ciekawe jak dlugo sie utrzyma.

Bardziej ciekawe jest to czy to błąd VISA czy celowe działanie. Na swojej stronie VISA posze o podróżach do Argentyny, ale wg tego kursu rozlicza wszystkie transakcje w ARS.
https://www.visa.com.ar/soporte/consumer/viajes/tipo-de-cambio-english.html

MK

Dawid Rutkowski

czwartek, 26 stycznia 2023 o 14:50:18 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

> [...]
> Tak mam już rozliczona transakcję najmu samochodu, mam tez blokadę za usługę subskrypcyjną.

Fajowe, coś w tym rzeczywiście jest - albo gógiel kłamie co do kursu ARS/PLN - bo rzeczywiście
systematycznie spada, czy wręcz po równi pochyłej leci na pysk, ale jeszcze poniżej 0,022zł nie był, dziś 0,023zł.

Ktoś się w visie musiał jebnąć, jest nagły spadek z dnia na dzień:
14 grudnia:
1 ARS = 0.026065 PLN
1 PLN = 38.365963 ARS
15 grudnia:
1 ARS = 0.014719 PLN
1 PLN = 67.939707 ARS

No to ciekawe, czy będą wyrównywać, jak się połapią?
Chciałem sprawdzić, czy to tylko w visie "turystyczna promocja", ale na MC nie działa kalkulator.
A skąd w ogóle można się tego było dowiedzieć?

Mac Ka

czwartek, 26 stycznia 2023 o 17:27:46 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

> No to ciekawe, czy będą wyrównywać, jak się połapią?

Mysłisz, że przez tak długi czas nikt tego nie zauważył?

> Chciałem sprawdzić, czy to tylko w visie "turystyczna promocja", ale na MC nie działa kalkulator.

MC ma "zwykły" kurs.

> A skąd w ogóle można się tego było dowiedzieć?

Zawsze myślałem, że tu będą takie njusy, ale chyba czym starsza grupa tym mniej nowości, a więcej filozofii ;).
Są grupy na discordzie, są strony z promocjami i "błędami" cenowymi. Teraz tam trzeba szukać.

MK

J.F

Dzieki za info, ale jak to uzyć?

Aliexpres pokazuje ceny w ARS, ale obciazyc chce w $ :-(

J.

Mac Ka

czwartek, 26 stycznia 2023 o 21:28:26 UTC+1 J.F napisał(a):

> Aliexpres pokazuje ceny w ARS, ale obciazyc chce w $ :-(

Myślałem raczej o dyskusji, a nie wykorzystywaniu ;).

No, ale...
jak chciałbyś zrobić zakupy na Zalando to zamiast płacić złotówkami możesz kupić sobie kartę podarunkowa np.
Zalando Gift Card 100 PLN - Zalando Key - POLAND
koszt 4859.18 ARS (https://www.g2a.com/zalando-gift-card-100-pln-zalando-key-poland-i10000000235055)
przewalutowanie wg. aktualnego kursu VISA
4859.18 ARS = 63.341716 PLN
1 ARS = 0.013035 PLN
1 PLN = 76.713741 ARS

Możliwość zmiany waluty znajdziesz na dole strony o prawej stronie.

Są ludzie, którzy kupują np. karty doładowujące Google Play albo Amazon. Można zaplanować sobie urlop taniej, można w Paypal ustawić ARS jako walutę rozliczeniową itp.

MK

Marcin Mokrzycki

czwartek, 26 stycznia 2023 o 17:27:31 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
> Bardziej ciekawe jest to czy to błąd VISA czy celowe działanie.

Raczej celowe:
https://www.bloomberglinea.com/english/argentinas-elaborate-ploy-to-lure-tourists-has-begun/

Marcin Mokrzycki

czwartek, 26 stycznia 2023 o 22:01:29 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
> [...]
> Zalando Gift Card 100 PLN - Zalando Key - POLAND

Niby pokazuje cenę w ARS, ale po przejściu do płatności chce pobrać z karty 117,96 PLN

> Możliwość zmiany waluty znajdziesz na dole strony o prawej stronie.

Tylko zmieni ceny wyświetlane na stronie, obciążenie karty nie będzie w ARS

> można w Paypal ustawić ARS jako walutę rozliczeniową itp.

Próbowałem z trzema polskimi Visami, dla żadnej nie mogę ustawić waluty rozliczeniowej ARS.

Niby fajnie. ale nie udało mi się znaleźć możliwości skorzystania z "promocji".

ąćęłńóśźż

Prowizji od czego?
PKO BP za cokolwiek nie pobiera prowizji??
To chyba prezesa wywalą ;-).

-----

Dawid Rutkowski

piątek, 27 stycznia 2023 o 10:08:05 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
> Prowizji od czego?
> PKO BP za cokolwiek nie pobiera prowizji??
> To chyba prezesa wywalą ;-).

To specjalna karta dla pisiorów.
Ale dowiedzieli się o niej wisienkowicze.

Z diners club w podkarpackiej spółdzielni nie wyszło - pisiorskie "profesjonalisty" tak zarządzały, że banku już nie ma, więc trzeba było zrobić w skarbonce.
Do rozwalenia skarbonki trzeba więcej czasu - mimo wysiłków pisiorów.

Mac Ka

piątek, 27 stycznia 2023 o 10:08:05 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
> Prowizji od czego?
> PKO BP za cokolwiek nie pobiera prowizji??
> To chyba prezesa wywalą ;-).

Tak, PKO ma 2 znane mi karty kredytowe, które nie mają prowizji od transakcji walutowych, co więcej pozwalają nawet na bezpłatna wypłatę z bankomatów, oczywiście pod warunkiem, że tego samego dnia spłacisz saldo, bo odsetki są naliczane standardowo. Do tego ubezpieczenie podróżne, więc oferta dla aktywnych całkiem fajna. Warunki do zwolnienia z opłat też da się spełnić nawet jeśli aż tyle się nie wydaje, wystarczy zastosować kilka tricków ;).

MK

Dawid Rutkowski

Hehe, dwie ;>
Tak samo można powiedzieć, że na okładce vogue i w teledysku Freedom'90 było aż pięć laseczek do wyboru,
tylko co z tego, skoro na żadną cie nie stać ;P

A co do bankomatu - trzeba spłacić całe saldo czy tylko tą wypłatę?
W citku OIDP jest w regulaminie, że najpierw spłacają się gotówkowe, a potem bezgotówkowe - niezależnie od daty.
Tylko jeszcze kwestia, kiedy się ta wypłata rozliczy - bo odsetki dopiero od rozliczenia,
ale spłacenie też możliwe dopiero po rozliczeniu - więc może być konieczność czatowania.

J.F

jakis szerszy opis
https://www.b2bpay.co/business-payments-argentina

socjalizm/PRL mi sie przypomnial.
Wymiana walut na ksiązeczki, kurs oficjalny, kurs komercyjny ...

promocyjny kurs dla zagranicznych turystow
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-12-21/argentina-doubles-peso-ars-dollar-usd-rate-for-tourists

ale kto w tym przypadku poza Argentyną przyjmuje ARS?
Visa moze i przyjmuje ..

J.

J.F

Tak mi sie cos wydaje, ze to by za dobrze było :-)

Ale Mac sie jakos udało ?

J.

Mac Ka

piątek, 27 stycznia 2023 o 16:06:46 UTC+1 J.F napisał(a):

> [...]
>
> socjalizm/PRL mi sie przypomnial.
> Wymiana walut na ksiązeczki, kurs oficjalny, kurs komercyjny ...
>
> promocyjny kurs dla zagranicznych turystow

I to jest ciekawy wątek. Czy to celowe działanie to nie jest takie pewne, bo obecnie zakupy w ARS przy użyciu kart VISA sa blokowane.

> ale kto w tym przypadku poza Argentyną przyjmuje ARS?
> Visa moze i przyjmuje ..

Ja robiłem zakupy na https://www.carflexi.com/pl-pl?cr=ARS. Mam też wykupioną usługę subskrypcyjną, która jest rozliczana wg cen i w walucie argentyńskiej.
Wiem, że ludzie kupowali tez na https://www.eneba.com/pl/, ale obecnie transakcje w ARS nie otrzymują autoryzacji.

MK

Dawid Rutkowski

piątek, 27 stycznia 2023 o 19:41:19 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
> Wiem, że ludzie kupowali tez na https://www.eneba.com/pl/, ale obecnie transakcje w ARS nie otrzymują autoryzacji.

Typowe - dotarło do PL i zaczęli się dziczyć.
I tu masz odpowiedź na swoje wcześniejsze pytanie:
> Mysłisz, że przez tak długi czas nikt tego nie zauważył?

Przykładów wiele niestety...

Zapewne miał być taki kurs w terminalach w Argentynie, ale zapomnieli, że IO działają tak samo ;>

Marcin Mokrzycki

piątek, 27 stycznia 2023 o 19:41:19 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
> Wiem, że ludzie kupowali tez na https://www.eneba.com/pl/, ale obecnie transakcje w ARS nie otrzymują autoryzacji.

Tam od dawna ciężko jest zapłacić bezpośrednio kartą, niemal wszystko jest
odrzucane. Trzeba płacić PayPalem, a na polskich kartach nie daje się
ustawić ARS. Ktoś pisał, że udało mu się z kartą z Coinbase (via PayPal),
czyli trzeba kombinować z jakimiś wynalazkami.

Marcin Mokrzycki

piątek, 27 stycznia 2023 o 20:15:34 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
> Typowe - dotarło do PL i zaczęli się dziczyć.

Typowe pierdolenie, czyli nie znam się, więc się chętnie wypowiem.

Do Polski temat dotarł z Niemiec, gdzie kilka dni wcześniej zaczęli robić
"promocyjne" zakupy za tysiące EUR:
https://www.mydealz.de/deals/xbox-series-x-ca-360eur-durch-guthaben-50eur-psn-ca-33eur-uvm-visa-kreditkarte-erforderlich-wechselkurs-ars-zu-eur-2117879

J.F

swoja drogą ciekawe.
Te ARS wygladają na kiepsko niewymienne.
Niemieckiemu sklepowi niepotrzebne, wiec wiec pewnie korzystal z
automatycznej wymiany kartowej.

I co - rozjechaly sie kursy oficjalne z promocyjnymi, i nikt nie
zauwazyl?

Bo od drugiej strony wyglada to jakos tak
https://batimes.com.ar/news/economy/argentinas-government-tries-to-tempt-tourists-in-search-for-dollars.phtml

J.

Dawid Rutkowski

piątek, 27 stycznia 2023 o 20:46:26 UTC+1 Marcin Mokrzycki napisał(a):
Dobra, Niemce zaczęły się dziczyć, a biedni Polacy jak zwykle przez paskudnych szwabów nie dostali szansy ;P

ąćęłńóśźż

Nie nadaję się do kredytówek jakiegokolwiek banku, bo mam za słabą pamięć i zawsze w jakieś drakońskie kary wpadałem, od pierwszej
bodajże EC (?) wydawanej przez Kasę Opieki gdy jeszcze byliśmy bardzo młodzi i głupi ;-).
Wmuszanie kredytówek właśnie na tym polega, z wisienkowiczami by poszli z torbami (w Las Vegas to grupa miałaby zakaz zbliżania się
na milę do jakiegokolwiek banku, a do Dawida przyszłaby delegacja w myckach ;))
BTW po 30+ latach BP likwiduje obciążeniową VC.

-----

Dawid Rutkowski

niedziela, 29 stycznia 2023 o 09:14:44 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

> Wmuszanie kredytówek właśnie na tym polega, z wisienkowiczami by poszli z torbami (w Las Vegas to grupa miałaby zakaz zbliżania się
> na milę do jakiegokolwiek banku, a do Dawida przyszłaby delegacja w myckach ;))

Wolę w myckach niż z mafii (vide "Rainman" czy "Ojciec chrzestny") ;P

ąćęłńóśźż

Gdybyś miał na imię Mohamed to śpiewałbyś inaczej ;-).

-----

Dawid Rutkowski

niedziela, 29 stycznia 2023 o 10:04:17 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
> Gdybyś miał na imię Mohamed to śpiewałbyś inaczej ;-).

A, to sprecyzujmy, czy mówimy o bankierach czy Mossadzie (vide operacja "Gniew boży") - no ale tam nie zatrudniają idiotów (w przeciwieństwie do pewnego kraju nad Odrą, w którym agenci kontrwywiadu wojskowego zamieszczali na "naszej klasie" zdjęcia podpisane "ja w stroju localsa") i mycek nie noszą.
Cóż, póki co mam jak mam - a uwierzysz, że trafił się idiota stosujący wiejski chwyt erystyczny w postaci fejkowego oskarżenia o to, że "widział moje antysemickie wpisy w necie"? ;>