Toyota - Konto Indeksowane

Zdzichu500

Witam

Ktoś ma i może podzielić się minusami Konta Indeksowanego w Toyota Banku?:
https://www.toyotabank.pl/indeksowane-konto-oszczednosciowe
Widzę na pierwszy rzut oka dwa:
- wypłata z konta kosztuje 30 PLN w miesiącu, 0 PLN w miesiącach gdy się
nic nie wypłaca.
- założenie przez kuriera a nie przez Internet.

Pozdrawiam,
Zdzichu

Dawid Rutkowski

Hmm, niby wibor3m 4,74%, a tzw. internet twierdzi, że 6,24%.
Ktoś tu szachruje o 1,5pp, choć i tak % niezły.
Do 100k - i niemało i niedużo.
1pp na 100k miesięcznie to prawie 70zł, więc i te 30zł haraczu za wypłatę idzie znieść.
Bo gdzie indziej to 2,5% chyba max (getoutu nie bierzemy pod uwagę), chić jakieś promo na 4% też się znajdą.

Ja na razie założyłem "konto oszczędnościowe select" w santanderze (to moje 17. KO u nich ;) - 2% do 100k, powyżej 1%.
Lepsze to niż dotychczasowe 0,01%
Nie wiem, czy każdy może - ja nie mam "RORu select", ale mam "umowę select" - myślałem, że ta umowa nic nie znaczy.
I może nic nie znaczy, bo żonie, która tej umowy nie ma, też mogłem to "KO select" założyć.
Ale to może dlatego, że mamy też wspólne rachunki - choć te oba "KO select" wspólne nie są.

Zresztą i tak bublowe to - jak założyłem pierwsze to patrzę, że w ofercie nadal jest możliwość - to dawaj wniosek i podpisanie umowy o drugie - no i co, umowa podpisana a KO nie założyli "bo tak" (serio - napusane "inny powód").

Dawid Rutkowski

Aha, to wibor3m z 30 marca, % obowiązuje od kwietnia do czerwca.

Dawid Rutkowski

Internety donoszą, że taki rarytas, że kuriera umawiają obecnie na czerwiec - coś jak z paszportem (na Ursynowie ręcznie wydają numerki, w Piasecznie internetowe rezerwacje wyszły już do września - i/lub wyłączyli...)

Akarm

> Ja na razie założyłem "konto oszczędnościowe select" w santanderze (to moje 17. KO u nich ;) - 2% do 100k, powyżej 1%.

Dzięki za cynk.

> Nie wiem, czy każdy może - ja nie mam "RORu select", ale mam "umowę select" - myślałem, że ta umowa nic nie znaczy.

Ja też nie mam "RORu select", nie mam również żadnej "umowy select".
Właśnie sobie założyłem to "konto oszczędnościowe select". Teraz
spróbuję zapoznać się z warunkami umowy. ;)

--
-
Akarm

Dawid Rutkowski

sobota, 7 maja 2022 o 09:57:19 UTC+2 Akarm napisał(a):

> Ja też nie mam "RORu select", nie mam również żadnej "umowy select".
> Właśnie sobie założyłem to "konto oszczędnościowe select". Teraz
> spróbuję zapoznać się z warunkami umowy. ;)

Fajnie, że zrobiłeś testa.
Ciekawe, czy się pomylili, udostępniając to konto również plebsowi - bo wg mnie intencje mieli takie,
że ochłapem dla plebsu będzie 1% na "koncie max-oszczędnościowym" - i tylko na takim, inne
rodzaje kont "oszczędnościowych" (czyli obecnie frajerskich - bo różnica wobec ROR to płatne
wypłaty powyżej jednej w miesiącu, bo 0,01% to nie jest oprocentowanie) bez zmian.
Zobaczymy, jakie odsetki wypłacą - i czy będą te konta plebsowi zamykać.
Choć z drugiej strony może nie jest tak źle, bo jest jedno wyraźne rozróżnienie - gdy wypłacasz z KO select (ale tylko z tego),
to za darmo są wszystkie wypłaty na ROR select (i niezależnie od tego - ale CMIIW! - na zakładanie lokat),
ale na inne RORy bezpłatna jest tylko pierwsza wypłata w miesiącu.

Co do umowy - ważna jest TOiP, a tam stoi, że prowadzenie bezpłatne bez żadnych gwiazdek czy przypisów
(np. że bezpłatne, ale tylko jak masz ROR select - który w sumie nie jest żadną mecyją, bezpłatny przy
10k wpływów/mc - może być ping-pong, możliwe że nawrt wewnątrzbankowy - a nawet nie wiem, czy ta debetówka do niego jest lepsza niż
do "zwykłego" ROR - ale przynajmniej nie trzeba jej używać dla bezpłatności) ;>

Ciekawą sprawą jest też "konto oszczędnościowe private banking" - w komunikacie o zmianie % było
o tym, że na nim też ma być 2% do 100k i 1% powyżej - ale na stronie z wysokością % wciąż napisane, że 0,01%.
Ciekawe, czy się "private bankingowcy" zdziwią ;>
Dla KO select i KO-max zmienione prawidłowo.

Dawid Rutkowski

Aha, przy okazji jeszcze jedna ciekawa "zaleta" zerowych stóp się pokazała - można się poczuć prawie jak król, gdy z miesiąca na miesiąc nagle dostajesz dwieście razy wyższe odsetki ;>
Ale tylko prawie - bo to nadal jest tylko 2% przy inflacji 12%... ;P

Adam Sadowski

czwartek, 5 maja 2022 o 22:01:20 UTC+2 Zdzichu500 napisał(a):
Jest jeszcze KO w Nest Banku. Mi dają 5,5%, nowym klientom coś tam powyżej 4%.

Dawid Rutkowski

Na jak długo?

Dawid Rutkowski

I do jakiej sumy?

Dominik 'Rathann' Mierzejewski

Date: Fri, 06 May 2022 00:36:43
From: Dawid Rutkowski
Zapraszam na Ursus, tu wniosek złożysz praktycznie od ręki.

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

Dawid Rutkowski

środa, 11 maja 2022 o 23:13:30 UTC+2 Dominik 'Rathann' Mierzejewski napisał(a):
> Date: Fri, 06 May 2022 00:36:43
> From: Dawid Rutkowski
> Zapraszam na Ursus, tu wniosek złożysz praktycznie od ręki.

O, dzięki, jak widać usenet w off-topicach bywa równie skuteczny jak Matka Boska.
Nam ww. MB pomogła, bo z głupia frant wybraliśmy się w piątek przed majówką koło 11 - a DC już opustoszało, wiec kolejka do drugiej tury numerków była na tyle krótka, że o 14 załatwiliśmy (a byli też ludzie, co próbowali 4. raz, bo w poprzednich próbach brakło numerków).
Ale może przyda się znajomym.
Nawet nie wiedziałem, że w Ursusie jest ten referat.
Publikacja tego info na newsach raczej jednak nie spowoduje napływu chętnych...
Ale na produkcje czeka się miesiąc, rok temu (wciąż spoglądając śmierci w oczy przy wizycie w urzędzie) dostałem po 2 tygodniach.

MarcinF

> Internety donoszą, że taki rarytas, że kuriera umawiają obecnie na czerwiec - coś jak z paszportem (na Ursynowie ręcznie wydają numerki, w Piasecznie internetowe rezerwacje wyszły już do września - i/lub wyłączyli...)

A bank donosi że teraz trzeba czekać 2 miesiące :)

Dominik 'Rathann' Mierzejewski

Date: Thu, 12 May 2022 09:51:16
From: Dawid Rutkowski
> środa, 11 maja 2022 o 23:13:30 UTC+2 Dominik 'Rathann' Mierzejewski
[...]

https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/miejsca-skladania-wnioskow-i-odbierania-paszportow

Dawid Rutkowski

środa, 18 maja 2022 o 15:29:07 UTC+2 Dominik 'Rathann' Mierzejewski napisał(a):
> Date: Thu, 12 May 2022 09:51:16
> From: Dawid Rutkowski
> [...]
> https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/miejsca-skladania-wnioskow-i-odbierania-paszportow

Nie no, nie wątpię przecież, i wiem, że internet wie, tylko ja nie wiedziałem, ale pierwszy post wystarczył ;>